Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoita TE-toimistolle, kuinka olet noudattanut työllistymissuunnitelmaasi

Vierailija
19.03.2015 |

Ilmoita TE-toimistolle, kuinka olet noudattanut työllistymissuunnitelmaasi - kirje tuli.

Työllistymissuunnitelmassani lukee ainoastaan:

"Haen omatoimisesti omaa koulutusta vastaavaa työtä."

Riittääkö vastaukseksi, että olen hakenut erinäisiä työpaikkoja niitä saamatta, vai täytyykö työpaikat eritellä, kun siitä työpaikkojen erittelystä ei ole sovittu työllistymissuunnitelmassa? Mitä laki sanoo?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli siellä sellanen "sovitut tehtävät" ja siihen piti käydä laittamassa täppä. Unohdin ihan urpouttani. Soittelin sit paniikissa työkkäriin, neuvoivat vaan vastaamaan, että oonko toiminut työllistymissuunnitelman mukaan.

Vierailija
82/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
84/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siihen selvitykseen silloin pitänyt laittaa vain pitkät työsuhteet jotka vaikuttavat etuihin? Jos niin en ole lyhyitä merkinnyt ja en varmaan edes pääse tuohon työtiedot -kohtaan katsomaan

Vierailija
85/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sen toimiston nimeksi laiteta Ihmisten kyykytysbyroo? Sen verran kylmältä ja epäinhimilliseltä touhu nykyään vaikuttaa.

Vierailija
86/90 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
87/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:27"]

Eikös siihen selvitykseen silloin pitänyt laittaa vain pitkät työsuhteet jotka vaikuttavat etuihin? Jos niin en ole lyhyitä merkinnyt ja en varmaan edes pääse tuohon työtiedot -kohtaan katsomaan

[/quote]

Kyllä jokainen pääsee katsomaan koko työhistoriansa. Siellä ylimpänä on selvityspyyntö kohta. Kun sen klikkaa auki, pääsee täyttämään, kuinka on toteuttanut työllistymissuunnitelmaa. Helppo rasti: kirjoittaa kohtaan "hakemalla töitä"

Vierailija
88/90 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä TE-toimiston verkkoasiointipalvelussa (mol.fi - Oma asiointi-Henkilöasiakas) näkyy kaikki mitä on sovittu ja muutakin mitä tilanteesta on kirjoitettu ylös. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla. Sieltä sitten menet kohtaan "oma suunnitelma" ja edelleet välilehdelle "sovitut tehtävät", jossa ainakin mulla oli kohta "itsenäinen työnhaku". Se on varmaankin oletuksena kaikilla. Joillakin tuossa tehtävälistassa voi olla vaikkapa koulutukseen hakeutuminen. Sen jälkeen painat "jatka", jolloin saat pdf-muodossa vastaanottoilmoituksen. Tallenna se ilmoitus koneelle ihan varmuuden vuoks. Kuulostaa monimutkaselta näin kirjotettuna, mutta ei se oikeesti oo laskunmaksua kummempaa :)  Voit myös varmistaa esim. sähköpostilla että kaikki on ok, silleen vastaavat yleensä lyhyesti mutta nopeemmin. Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
89/90 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:58"]

Yksi työvoimatoimiston tehtävistä on tarkistaa yrityksistä onko töutä haettu. Juuri puhuin eri yrittäjien kanssa kun on paljon ihmisiä jotka ei ota työtä vastaan niin sovittiin että ilmoitetaan työkkäriin kaikki jotka ei töitä ota vastaan.

[/quote]

Minkälaista työtä teillä on tarjolla?

Vierailija
90/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:51"]Minulla ainakin lukee työllistymissuunnitelmassa vain että hakee omatoimisesti töitä. Olen ollut jo 3 vuotta putkeen työtön, mutta silti minun ei ole kertaakaan tarvinnut tehdä minkäänlaista selontekoa siitä, mitä töitä olen hakenut. Kun työkkäristä otetaan yhteyttä, he vain kysyvät että oletko hakenut töitä, sitten vastaan että olen, ja se riittää heille.
[/quote]

Ei ole pakko kertoa, mutta alkoi kiinnostamaan, että miten olet jo kolme vuotta ollut työtön? :(