Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoita TE-toimistolle, kuinka olet noudattanut työllistymissuunnitelmaasi

Vierailija
19.03.2015 |

Ilmoita TE-toimistolle, kuinka olet noudattanut työllistymissuunnitelmaasi - kirje tuli.

Työllistymissuunnitelmassani lukee ainoastaan:

"Haen omatoimisesti omaa koulutusta vastaavaa työtä."

Riittääkö vastaukseksi, että olen hakenut erinäisiä työpaikkoja niitä saamatta, vai täytyykö työpaikat eritellä, kun siitä työpaikkojen erittelystä ei ole sovittu työllistymissuunnitelmassa? Mitä laki sanoo?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö kaikilla olla joku suunnitelma? Mulla lukee vain "ei voimassa olevaa suunnitelmaa" ja työntekijän seuraava yhteydenotto syyskuussa...

Vierailija
22/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole mitään suunnitelmaa. Joskus johonkin lappuun ruksasin, että haen töitä omatoimisesti. Nyt pitäisi toimiston ottaa parin viikon päästä yhteyttä, mutta saa nähdä tapahtuuko. Ovat ennenkin siirtäneet päivämäärää tuosta vaan kuukausia eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun ohjeet teille:

Kirjaudu molliin.

Päädyt etusivulle.

Klikkaa välilehti "kaikki palvelut"

Siinä on erilaisia kohtia allekkain.

Löytyy neljännestä kohdasta "omat työttömyysturvatiedot", klikkaa se auki.

"Alla näkyvät työ- ja elinkeinotoimiston asiakastietojärjestelmässä olevat työttömyysturvatietosi.
Tässä palvelussa tarkoitettuja työttömyysturvatietoja ovat selvityspyynnöt, työvoimapoliittiset lausunnot, työvoimakoulutuksen aloittamisilmoitukset ja -päättymisilmoitukset sekä muut työvoimakoulutuksen maksatusilmoitukset.Tapahtumat ovat antopäivän mukaisessa järjestyksessä siten, että uusin tapahtuma on listalla ylimpänä. Kuhunkin tapahtumaan liittyy linkki, jonka kautta voit tarkastella kyseistä työttömyysturvatietoa tarkemmin."

Ylimpänä tulisi olla selvityspyyntö, mikäli sellainen on sinulle jo postitse tullut.

Klikkaa se auki, siellä lukee näin:

"Työttömyysturvaoikeutesi selvittämiseksi pyydämme selvitystä seuraavassa asiassa:

Ilmoita TE-toimistolle kuinka olet toteuttanut  sovittua työllistymissuunnitelmaasi. 

Voit täyttää ja palauttaa selvityksen verkon kautta jos Tee selvitys -painike on näkyvissä. Mikäli olet jo palauttanut selvityksen, mutta haluaisit vielä täydentää sitä, ota yhteyttä omaan työ- ja elinkeinotoimistoon. Voit katsella verkon kautta palauttamaasi selvitystä, jos Katsele selvitystä -painike on näkyvissä."

Vierailija
24/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet näin:

Mol, kirjaudu sisään, etusivu

kaikki palvelut ->

oma suunnitelma, avaa se

Sieltä tulee tällainen viesti (mikäli siis määräaika on umpeutunut ja olet saanut postitse selvityspyynnön) 

"Suunnitelmassa sovittujen tehtävien toteuttamisesta ilmoittaminen ei enää ole verkossa mahdollista. Jos haluat muuttaa tai päivittää tietojasi, ota yhteyttä henkilökohtaisesti TE-toimistoon."

Silti pystyt laittamaan selvityksen sieltä työttömyysturvatietojesi kautta, mikäli siellä on se tee selvitys-painike näkyvillä!

t. tuon ylemmänkin ohjeen kirjoittanut

Ja en muuten tajua, miksei näin yksityiskohtaisia neuvoja ole voitu laittaa työkkärin sivuille. No, onhan mulla työttömänä muita neuvoa ilmaiseksi :) Vai onko tarkoitus, että saadaan työkkärin paperinpyörittäjille töitä, kun ihmiset kyselevät sieltä neuvoja ja työllistävät niitä työkkäreitä siten....

Vierailija
25/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:32"]

Ja tuo "Suunnitelmassa sovittujen tehtävien toteutumisesta ilmoittaminen ei ole enää verkossa mahdollista" teksti tulee silloin, kun et ole määräpäivään mennessä ilmoittanut niistä verkossa. Juuri tällaisessa tilanteessa tulee myös se selvityspyyntökirje, että miten olet toteuttanut työllistymissuunnitelmaasi. Muuten eivät kyselisi.

[/quote]

Juuri näin. Mutta omassa suunnitelmassa sitä ei voi ruksata, mutta sen silti voi tehdä sähköisesti siellä omat työttömyysturvatiedot kohdassa!

Vierailija
26/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:18"]

Pitäiskö kaikilla olla joku suunnitelma? Mulla lukee vain "ei voimassa olevaa suunnitelmaa" ja työntekijän seuraava yhteydenotto syyskuussa...

[/quote]

Kyllä. Kaikilla tulee olla voimassa oleva työllistymissuunnitelma. kauan olet ollu työtön?

Vierailija
27/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin lukee työllistymissuunnitelmassa vain että hakee omatoimisesti töitä. Olen ollut jo 3 vuotta putkeen työtön, mutta silti minun ei ole kertaakaan tarvinnut tehdä minkäänlaista selontekoa siitä, mitä töitä olen hakenut. Kun työkkäristä otetaan yhteyttä, he vain kysyvät että oletko hakenut töitä, sitten vastaan että olen, ja se riittää heille.

Vierailija
28/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita sinne ja sano että olet hakenut.

Vierailija
29/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/90 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli riittää oma ilmoitus "olen hakenut töitä". Muuta ei tarvita?

Vierailija
31/90 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/90 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä te-systeemi/palvelu ylipäätänsä toimii? Aluksi piti nordean verkkopankkitunnuksilla tunnistautua palveluun, ja sitten täyttää muutama sivu, ja lähettää eteenpäin. Eikö seuraavaksi te-toimistosta joku ota yhteyttä, että tarkistaa että antamani tietoni ovat oikein (tutkintotodistukset jne). Vai pitääkö tässä itse heti ruveta hakemaan töitä?

Vierailija
33/90 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:58"]Yksi työvoimatoimiston tehtävistä on tarkistaa yrityksistä onko töutä haettu. Juuri puhuin eri yrittäjien kanssa kun on paljon ihmisiä jotka ei ota työtä vastaan niin sovittiin että ilmoitetaan työkkäriin kaikki jotka ei töitä ota vastaan.
[/quote]

Onkohan heillä aikaa tarkistamisiin
[/quote]tekevät varmasti iskuja kuten verottajakin ja kaikki epäilyttävät tarkistetaan myös. Näin luulisin. Eiköhän tuo ole yksi perustehtävistä mut ei tietenkään aikaa kaikkea tarkistella.

Vierailija
34/90 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:58"]Yksi työvoimatoimiston tehtävistä on tarkistaa yrityksistä onko töutä haettu. Juuri puhuin eri yrittäjien kanssa kun on paljon ihmisiä jotka ei ota työtä vastaan niin sovittiin että ilmoitetaan työkkäriin kaikki jotka ei töitä ota vastaan. [/quote] Onkohan heillä aikaa tarkistamisiin [/quote]tekevät varmasti iskuja kuten verottajakin ja kaikki epäilyttävät tarkistetaan myös. Näin luulisin. Eiköhän tuo ole yksi perustehtävistä mut ei tietenkään aikaa kaikkea tarkistella.

[/quote]

ei ole mikään "perustehtävä" . niiden perustehtävä on vaan pyörittää sitä organisaatiota . ei ne oikeasti tee mitään mikä edellyttäisi jonkinlaista aktiivisuutta heiltä itseltään.

Vierailija
35/90 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:07"]Siis miten tämä te-systeemi/palvelu ylipäätänsä toimii? Aluksi piti nordean verkkopankkitunnuksilla tunnistautua palveluun, ja sitten täyttää muutama sivu, ja lähettää eteenpäin. Eikö seuraavaksi te-toimistosta joku ota yhteyttä, että tarkistaa että antamani tietoni ovat oikein (tutkintotodistukset jne). Vai pitääkö tässä itse heti ruveta hakemaan töitä?
[/quote]

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/toimi_nain/index.html

Tuolta kohdasta Katso myös Kaavio: Työnhaun aloitus

Vierailija
36/90 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pyynnöstä ilmoitan noudattaneeni työllistymissuunnitelmaani hakemalla omatoimisesti omaa koulutusta vastaavaa työtä."

Vierailija
37/90 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:51"]

Voihan sitä vaikka edelleenlähettää sähköpostilla saamansa hylkäysviestit hakemistaan työpaikoista sinne TE-keskukseen ja myös ne hakemukset tarvittaessa..?

[/quote]

Mutta kun ei ne edes vaivaudu lähettämään s.postia

Vierailija
38/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ihan se ja sama koska ei niitä töitä oikeasti ole. Tekipä sitten niin tai näin niin karenssia napsuu kera virkailijan alentuvan asenteen.

Vierailija
40/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko eritellä haettuja työpaikkoja, vai riittääkö, että sanoo hakeneensa suunnitelman mukaan paikkoja?