Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoita TE-toimistolle, kuinka olet noudattanut työllistymissuunnitelmaasi

Vierailija
19.03.2015 |

Ilmoita TE-toimistolle, kuinka olet noudattanut työllistymissuunnitelmaasi - kirje tuli.

Työllistymissuunnitelmassani lukee ainoastaan:

"Haen omatoimisesti omaa koulutusta vastaavaa työtä."

Riittääkö vastaukseksi, että olen hakenut erinäisiä työpaikkoja niitä saamatta, vai täytyykö työpaikat eritellä, kun siitä työpaikkojen erittelystä ei ole sovittu työllistymissuunnitelmassa? Mitä laki sanoo?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten pelkkä ilmoitus riittää ja työpaikkoja luetelleet eivät ole sitä edes testanneet, koska ovat mielellään luetelleet ne työpaikat.

Vierailija
62/90 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
64/90 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:51"]Minulla ainakin lukee työllistymissuunnitelmassa vain että hakee omatoimisesti töitä. Olen ollut jo 3 vuotta putkeen työtön, mutta silti minun ei ole kertaakaan tarvinnut tehdä minkäänlaista selontekoa siitä, mitä töitä olen hakenut. Kun työkkäristä otetaan yhteyttä, he vain kysyvät että oletko hakenut töitä, sitten vastaan että olen, ja se riittää heille. [/quote] Ei ole pakko kertoa, mutta alkoi kiinnostamaan, että miten olet jo kolme vuotta ollut työtön? :(

[/quote]

Jos et ole kuullut niin suomessa on massatyöttömyys. Seitsämäs vuosi menossa työttömänä.

Vierailija
65/90 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku vain ilmoittanut hakeneensa töitä?

Vierailija
66/90 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työvoimatoimiston tehtävistä on tarkistaa yrityksistä onko töutä haettu. Juuri puhuin eri yrittäjien kanssa kun on paljon ihmisiä jotka ei ota työtä vastaan niin sovittiin että ilmoitetaan työkkäriin kaikki jotka ei töitä ota vastaan.

Vierailija
67/90 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:51"]Minulla ainakin lukee työllistymissuunnitelmassa vain että hakee omatoimisesti töitä. Olen ollut jo 3 vuotta putkeen työtön, mutta silti minun ei ole kertaakaan tarvinnut tehdä minkäänlaista selontekoa siitä, mitä töitä olen hakenut. Kun työkkäristä otetaan yhteyttä, he vain kysyvät että oletko hakenut töitä, sitten vastaan että olen, ja se riittää heille. [/quote] Ei ole pakko kertoa, mutta alkoi kiinnostamaan, että miten olet jo kolme vuotta ollut työtön? :(

[/quote]

Jos et ole kuullut niin suomessa on massatyöttömyys. Seitsämäs vuosi menossa työttömänä.
[/quote]

Tiedetään, tiedetään. Ajattelin vain keskustella ja kysyä.

Vierailija
68/90 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:58"]Yksi työvoimatoimiston tehtävistä on tarkistaa yrityksistä onko töutä haettu. Juuri puhuin eri yrittäjien kanssa kun on paljon ihmisiä jotka ei ota työtä vastaan niin sovittiin että ilmoitetaan työkkäriin kaikki jotka ei töitä ota vastaan.
[/quote]

Onkohan heillä aikaa tarkistamisiin

Vierailija
69/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:51"]Voihan sitä vaikka edelleenlähettää sähköpostilla saamansa hylkäysviestit hakemistaan työpaikoista sinne TE-keskukseen ja myös ne hakemukset tarvittaessa..? [/quote] No mutta kun... On tosi harvinaista, että hauista mitään ilmoitettaisiin niille, joita ei ole valittu edes haastatteluihin. Ja jos työpaikkaa hakee nettilomakkeella, siitä ei aina jää edes itselle mitään tositetta. Itse tulkitsisin niin, että työkkärille on riitettävä se, että osaa nimetä firman, haetun tehtävän ja sen, milloin haku on päättynyt.

[/quote]

Jokaisesta hakemastani työpaikasta olen aina saanut vastauksen, vaikka en olisi haastatteluunkaan asti päässyt. Ja sen oman hakemuksen voi vaikka printata heti täytettyään, vaikka sen täyttää nettipalveluun ja sitten vain postittaa (tai skannaa ja sähköpostittaa) sinne TE-keskukseen.

[/quote]

Onnea sulle.Yleensä firmat eivät ilmoittele mitään,ei edes silloin kun olet käynyt haastattelussa jossa sitten luvataan ilmoittaa tiettyyn päivään mennessä aitko paikan vai et.

Vierailija
70/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:08"]

Miksi ihmeessä ette katso ministeriön ohjeesta? Sehän on netissä ja asia on siellä aika selkeästi.

[/quote]

laittaisitko linkin

[/quote]

Entä jos ihan itse etsisit? Ohje julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta. Ei pitäisi olla kovin hankalaa, jos olet peruskoulun käynyt. Linkki löytyy te-palvelut.fi -sivultakin, jos nyt niitäkään saat auki.

Vierailija
71/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:51"]Voihan sitä vaikka edelleenlähettää sähköpostilla saamansa hylkäysviestit hakemistaan työpaikoista sinne TE-keskukseen ja myös ne hakemukset tarvittaessa..? [/quote] No mutta kun... On tosi harvinaista, että hauista mitään ilmoitettaisiin niille, joita ei ole valittu edes haastatteluihin. Ja jos työpaikkaa hakee nettilomakkeella, siitä ei aina jää edes itselle mitään tositetta. Itse tulkitsisin niin, että työkkärille on riitettävä se, että osaa nimetä firman, haetun tehtävän ja sen, milloin haku on päättynyt.

[/quote]

Jokaisesta hakemastani työpaikasta olen aina saanut vastauksen, vaikka en olisi haastatteluunkaan asti päässyt. Ja sen oman hakemuksen voi vaikka printata heti täytettyään, vaikka sen täyttää nettipalveluun ja sitten vain postittaa (tai skannaa ja sähköpostittaa) sinne TE-keskukseen.

[/quote]

Mitä helvettiä? Printtaisin ja lähettäisin parikymmentä hakemusta TE-toimistolle (niin, se on TE-toimisto eikä TE-keskus) viikottain? :D

Vierailija
72/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne sen linkin silti voisi laittaa ettei kaikkien tarvitse suorittaa tuota hakuopetaatiota turhaan.

AP ala tästä lähtien merkkaamaan muistiin minne olet hakenut niin pysyt itsekkin kärryillä. Itse ehkä ilmoittaisin pelkästään, että olen hakenut työpaikkoja jos niitä ei muista, mutta vasta jos pyytävät niin sittenhän sitä asiaa on tutkittava mieliksi ja ilmoitettava nimeltä.

Vierailija
73/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei edes puhuttu mitään työnhakusuunnitelmasta kun ilmoittauduin työttömäksityönhakijaksi, ei siis mitään. Yllätys oli kun jälkeenpäin tuli kysely suunnitelmani toteuttamisesta, siis jumalauta!

Olin kuitenkin hakenut töitä ja laitoin yksinkertaisen tiedon mitä olen hakenut, se siitä.

Vierailija
74/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin, että olen hakenut omatoimisesti työpaikkoja työnhakusuunnitelman mukaisesti.

Ei tuossa käsketä luettelemaan mitä paikkoja on hakenut, joten en kertoisi yhtään enempää kuin mitä suoranaisesti käsketään. Mitä vhemmän mistään avautuu, sen parempi mun kokemukseni mukaan.

Vierailija
75/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostista näet minne olet lähettänyt hakemuksia ja niissä missä oma hakuohjelma kannattaa laittaa ylös. 

Niistä sitten lista sinne kirjaamoon omalla nimellä ja syntymäajalla. 

Vierailija
76/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kysely tulee sen takia, kun on unohtanut käydä te-palveluiden sivuilla siellä omassa asioinnissa laittamassa sen merkinnän, että on toiminut työllistymissuunnitelman mukaan. Vastasin hakeneeni työpaikkoja ja mainitsin muutaman, se riitti.

Vierailija
77/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee selvitys jossa ilmoitat työnantajat ja työtehtävät joihin olet laittanut hakemukset. Olethan muistanut tehdä nettiin cv:n. Jotta työnantajat voi käydä tarvittaessa kattomassa sitä.

Tarvittaessa työvoimatoimistosta voivat tarkistaa oletko laittanut hakemukset yrityksiin.

Vierailija
78/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi perskele ruetaankohan minultakin sitten jälkeenpäin yhtäkkiä kyselemään.

Ei kai mitään kirjaamoa missään ole?

Vierailija
79/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Sinä olet saanut vastauksen. Moni muu ei ole.

Vierailija
80/90 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän siellä voi enää merkitä mitään? Lisäksi minulla ainakin on käsketty vain yhteen eri asiaan liittyvään kohtaan merkitsemään eikä tuohon.