Kyllä saa kikkailla tosissaan, että selviää rahallisesti joulusta
Onneksi 2 vaativampaa vierasta jää tulematta, niin voidaan oman perheen kesken hoitaa ruokatarjoilu ihan perus meiningillä. Ei tarvita mitään kalliita juttuja. Silti jokainen saa ne omat mieluisimmat jouluherkkunsa.
Onko täällä muita, joilla on tiukkaa ja jotka yrittävät pitää kulut kurissa, vai onko kaikilla sadoilla euroilla ruokia ja juomia pöydässä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kaikki rahat ton v*n auton tekohengittämiseen TAAS KERRAN. Aina ennen joulua siihen menee vähintään tonni =(
Mulla sama vika! Nyt 3 kertaa peräkkäin tapahtunut näin, että joulukuussa hajoaa jotain ennenäkemätöntä autosta, ja korjaus on tonnin luokkaa..
Mulla taas ei ole koskaan hajonnut mitään kallista, normi huoltoja, sekä kulutusosien vaihtoa.
Mikset hommaa kunnollista autoa, niin ei tarvitsisi valittaa täällä omaa tyhmyyttään?
No meillä hajosi uusi ja kallis auto.
Niin, mitä sitten?
Se menee takuuseen, siitä ei jenin jeniä joudu itse maksamaan.
No ei mennyt enää, 2000e lasku tuli.
Se ei sua varmaan hetkauta, kun on ollut varaa tuliterään autoon.
No kyllä hetkautti kun lasku isompi kuin tulot.
Riisiä, voita, maitoa, kermaa, jauhoja, sokeria, jäätelöä, punajuurta, porkkanaa, lanttua, jauhettua maksaa, perunaa, graavilohta, kalkkunarulla. Eipä noihin montaa kymppiä mene. Mausteita ja etikkaa on kaapissa valmiina ja suurin osa noista muistakin. Meille ei tule vieraita vaan syömme ihan keskenämme, mutta minulla on ollut tapana tehdä laatikot myös appiukolle.
Onneksi kebulan pojat pitää joulunakin ovet auki, viimejouluna siellä oli todella paljon asiakkaita hakemassa majokänkkyjä ja smetanakiekkoja sekä kebulia❤️
Ei ole koskaan ollut ongelma ainakaan koristelujen ja syömisten vuoksi, kun mennään perinteiseen tapaan: halpoja juureslaatikoita, kalaa, kinkkua ym. eli jokainen saa jouluaterialla itselleen tärkeää herkkua. Jouluruuat eivät tule tavallista arkiruokaa kalliimmiksi.
Joskus oli joululahjojen kanssa vähän haasteita, kun piti lahjoa koko suvun lapset. Sitten se muuttui, kun meidänkin perheessä alkoi olla useampia lahjottavia.
Vaativampaa vierasta? Miksi ihmeessä olet passannut niitä vieraita? Toistuvasti ihmettelen täällä olevia kommentteja ja lähipiirini naisia. Miksi hemmetissä on niin valtava tarve miellyttää kaikkia? Miksi ei voi pitää oman näköistä joulua, johon saa tulla vieraat, jos haluavat. Jos vieraiden mielestä tarjoilu on kehnoa, niin pitäkööt tunkkinsa. Etsikööt paremmat tarjoilut muualta.
Joten, miksi jum..uta te naiset näännytätte itsenne aivan uuvuksiin palvelemalla nirppanokkien tarpeita? Ja vieläpä teidän omassa kodissanne? En vaan tajua. Vuosi toisensa perään sama juttu, en tajua.
m56
Vierailija kirjoitti:
Vaativampaa vierasta? Miksi ihmeessä olet passannut niitä vieraita? Toistuvasti ihmettelen täällä olevia kommentteja ja lähipiirini naisia. Miksi hemmetissä on niin valtava tarve miellyttää kaikkia? Miksi ei voi pitää oman näköistä joulua, johon saa tulla vieraat, jos haluavat. Jos vieraiden mielestä tarjoilu on kehnoa, niin pitäkööt tunkkinsa. Etsikööt paremmat tarjoilut muualta.
Joten, miksi jum..uta te naiset näännytätte itsenne aivan uuvuksiin palvelemalla nirppanokkien tarpeita? Ja vieläpä teidän omassa kodissanne? En vaan tajua. Vuosi toisensa perään sama juttu, en tajua.
m56
Eivät he vaatimalla vaadi mitään, mutta tietenkin olen halunnut heitä ilahduttaa tarjoamalla heidän lempiherkkujaan, jotka eivät taas kuulu meidän tavalliseen joulurepertuaariin. Sanotaan nyt esimerkkeinä vaikka mäti lisukkeineen, graavi siika/lohi, juustot ja viinit, lihahyytelö, maksapasteija ja monenmoiset salaatit. Nämä kaikki jäävät nyt pois, ja se on aikamoinen säästö. Eikä mulla olisi ollut noihin edes varaa tänä jouluna.
Ap
Jouluruuat ei kyllä oikeasti ole kovin kalliita, eli ei niiden hankinta kyllä ole tässä vararikkoon meitä viemässä.
Itselläni on kyllä joulupöydässä kaikenlaista, mutta halvaksi tulee, kun osan ruuista tekee itse, ja joulukinkun hakee tarjouksesta (esim. 1€/kg), tässä on ajoitus tarkkaa! Lanttuja olen nyt jo löytänyt tarjouksesta Lidlistä, tai K-citymarketista, ja ne menevät lanttulaatikkoon. Joululimppua löytää tarjouksesta usein Lidlistä, myös tomaatteja, ja tölkkiherneet ovat halpoja. Perunalaatikon sijaan teen yksinkertaista perunamuusia. Jos juomapuolen kalleus mietityttää, kannattaa tehdä joulusimaa.
T. Lidl-mies.
Minkä ihmeen kinkun saa muka eurolla kilo?
Kovin sulla on yksioikoinen ajatus.
T. 1700-1800 € netto
Jep, voisin opiskella lisää ja etsiä paremmin palkattua työtä, mutta se tarkoittaisi myös yksin muualle töiden perässä muuttamista. Jatkossakin valitsen perheeni. Ja yritän olla valittamatta.