Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joutunut mikroagression uhriksi?

Vierailija
11.12.2021 |

Onko joku tullut koskaan puhumaan sinullle mistään? Otitko tämän loukkauksena?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin onko minulla lapsia.

Koin tilanteen hyvin ahdistavaksi. Miksi ihmisiä pitää luokitella näin?

Vierailija
42/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroni vaihtaa tehoja ilman lupaa ja tietää että inhoan ei analogisia näyttöjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi minulle rapussa hyvää huomenta, vaikka oli huono aamu. Ahdistuin ja menin kotiin turvalliseen tilaani tekemään mikroaggressio-ilmoitusta poliisille.

N33

Vierailija
44/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun akka nalkuttaa se ei ole mikään minroaggressio.

Vierailija
45/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyttiin onko minulla lapsia.

Koin tilanteen hyvin ahdistavaksi. Miksi ihmisiä pitää luokitella näin?

Mene nytvittu itkemään terapiaan tästäkin 😆

Vierailija
46/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion torilla joskus savolaisukko tuli kyselemään, "mittee työ siinä seisotta?".

Vuosien työttömyyden jälkeen sain mikroagressiot ja menin Alkoon ostamaan halvinta punkkua infernaalista feministituskaani lievittämään.

Vierailija
47/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus USAssa ja taustani (suomalainen) oli ihan tavallinen puheenaihe ilman mikro- tai muutakaan aggressiota.

Samoin matkustellessani kaukomailla päivittäin toistuva kysymys oli "Where are you from?". Ilmeisesti eivät tajunneet sortuvansa mikroaggressioon, vaan luulivat tekevänsä tuttavuutta ja olevansa kohteliaita jutellessaan tuntemattomalle ihmiselle.

Vierailija
48/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään voi uhriutua jo siitä, että maailmassa on muitakin ihmisiä.

Ja toisin ajattelevia ihmisiä. Pahin synti woke-fasismissa.

Vierailija
49/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teitä noin paljon kaivelee keskustelu mikroaggressioista? Itse ymmärrän erittäin hyvin, että esimerkiksi pakolaistaustaisen henkilön kotimaan kysely johtaa keskustelun yleensä siihen, että henkilö joutuu kertomaan kokemastaan/läheisten kokemasta traumaattisesta tilanteesta, joka on johtanut pakenemiseen kotimaasta.  

Henkilö voi olla asunut Suomessa vuosikymmeniä, mutta silti etnisten piirteiden vuoksi kysymykseen "Mistä olet kotoisin?" ei riitä vastaus "Huittisista." Sen jälkeen aletaan tentata sukujuuria, miksi on tullut Suomeen jne. Jos joutuu aina palaamaan mielessään johonkin traumaattiseen asiaan keskustellessaan uusien ihmisten kanssa, niin ahdistuksen voi tosiaan laukaista joku hyväntahtoinen, mutta ajattelematon kysymys. 

Jos kääntäisi asian siten, että etuoikeutettu ihminenkin sen älyää, niin mieti vaikka tilannetta, että sinulla on kasvoissa arpi, joka on tullut jostakin traumaattisesta tilanteesta. Onko kohteliasta heti ensimmäisenä kysyä, miksi sinulla on kasvoissa arpi? Ei ole. Se ei ole kohteliasta, vaikka kysyjän mielestä arpi olisi tosi hieno ja mielenkiintoinen. Miksi sitten toisenlaisten ulkonäköpiirteiden perusteella ihmisten tenttaaminen, erilailla kohteleminen tai eksotisointi olisi kohteliasta?

Mikroaggressioista pois oppiminen vaatii tiedostamista, mutta loppujen lopuksi se ei ole kovin työlästä tai hankalaa. Miksi siis en tekisi sitä? Vaatii tosin sen, että täytyy myöntää aiemmat toimintatapansa vääränlaisiksi ja väärässä oleminen on joillekin ihmisille punainen vaate. He mieluummin vaikka loukkaavat toisia lopun ikäänsä, kuin myöntävät itselleen olleensa väärässä. 

Suoraan woke -oppikirjasta. Ei, et ole edistyksellinen, suvaitsevainen etkä tiedostava, ainoastaan narsistinen, epävarma ja heikko.

Lisätään tähän vielä r*sistinen mahdollistaja, joka lokeroi tummemmat omiin pieniin laatikoihin, joissa niitä pitää sääliä eikä niiltä saa odottaa mitään eikä ainakaan vaatia. Se pieni laatikko, johon suvaitsevainen laittaa uhriutujansa ja se otetaan sieltä aina esiin kun on tarve.

Ja ne "ruskeat", jotka eivät suostu menemään laatikoihin, haukutaan ja canceloidaan koko porukalla.

Vierailija
50/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin olenko raskaana,no en vi""u oo vaan läski!

Multa sama, kun erehdyin syömään kermakakkua juhlissa ja vatsa turposi palloksi

Laktoosi-intoleranssi?

Vierailija
51/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun akka nalkuttaa se ei ole mikään minroaggressio.

Ei, vaan ??ttuaggressio.

Vierailija
52/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kysyttiin että oonko suomenruo4salainen kun oon niin kaunis ja pitkä.. ja iloinen.. hmm

Vierailija
53/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, joku oletti kansainvälisessä firmassa etten osaa suomea koska minulla on ulkomaalainen nimi. Kaikki oltiin siis suomesta projektin aloituspalaverissa.

En tiedä kuinka selvisin palaverin itkemättä, mutta tärisin vielä illalla.

Vierailija
54/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Itäkeskuksen metroasemalla rusea teinityttö rupesi valittamaan ystävälleen, kun joutui siirtämään vesipulloaan, jotta pääsin istumaan. Minulla oli kainalosauvat, koska olin toipumassa nilkkaleikkauksesta. Tyttö vaikutti huonosti kotoutuneelta, vaikka puhuikin suomea. Nykyään käytän sitten aina autoa, niin vältyn somalien mikroaggressioilta.

Vierailija
55/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin myös olettaa, että kaikilla, joiden nimi ei ole perinteinen suomalainen nimi, olisi taustallaan joku hirveä trauma ja järkyttävä syy siitä miksi ovat nyt Suomessa.

Opetan itse ryhmää, missä on porukkaa tosi monesta maasta. Syyt, miksi nyt ovat Suomessa ovat todennäköisesti aika erilaisia. En ole tietoinen niistä. Oma alkuperä kuitenkin tuntuu olevan monelle iso ylpeyden aihe ja hyvin innokkaasti yleensä kertovat taustoistaan. Siis ilman että joku kysyy.

Vierailija
56/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroagression uhreille kysymys. Kuinka pitkiä sairauslomia olette joutuneet viettämään? Saan olla omalla ilmoituksella ainoastaan 3 päivää. Toipumistani ei yhtään edistä esihenkilön veemäinen äänensävy kun soitan hänelle ja kerron jääväni kotiin voimaantumaan.

Vierailija
57/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen autisti ja kohtaan hyvin usein sitä. Onneni toisaalta että en useinkaan tajua tai välitä, autistisuudestani johtuen. :D

Mutta minusta autistien erilaisuus pitäisi huomioida ihan samoin kuin vähemmistöjen ja esim trans-ihmisten.

VAMMANE HILJAA!

Vierailija
58/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin myös olettaa, että kaikilla, joiden nimi ei ole perinteinen suomalainen nimi, olisi taustallaan joku hirveä trauma ja järkyttävä syy siitä miksi ovat nyt Suomessa.

Opetan itse ryhmää, missä on porukkaa tosi monesta maasta. Syyt, miksi nyt ovat Suomessa ovat todennäköisesti aika erilaisia. En ole tietoinen niistä. Oma alkuperä kuitenkin tuntuu olevan monelle iso ylpeyden aihe ja hyvin innokkaasti yleensä kertovat taustoistaan. Siis ilman että joku kysyy.

Tietysti se on meille ylpeiden aihe.

Te suomalaiset olette kuitenkin lähes kaikille orja-rotua. Toki tänne on niitäkin pesiytynyt joita voitte katsella alaspäin, mutta harvassa ne oikeasti on.

Vierailija
59/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman itsepalvelukassa OLETTAA että minulla olisi S-etukortti. Koen sen mikroaggressiona että MINUN tulee painaa ”ei S-etukorttia” -näppäintä.

Vierailija
60/70 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikroagression uhreille kysymys. Kuinka pitkiä sairauslomia olette joutuneet viettämään? Saan olla omalla ilmoituksella ainoastaan 3 päivää. Toipumistani ei yhtään edistä esihenkilön veemäinen äänensävy kun soitan hänelle ja kerron jääväni kotiin voimaantumaan.

3 päivää täälläkin, mutta onneksi se jatkuu heti kun olen piipahtanut töissä.

3-1-3 rytmillä siis mennään