Raaka jauheliha huoneenlämmössä yön yli, söisitkö?
Kolusin illalla jotain pakastimesta ja jauhelihapaketti oli pudonnut lattialle enkä ollut huomannut sitä. Huomasin vasta nyt aamulla. Kysymyksessä on avaamaton jauhelihapaketti, joka on pakastettu heti ostamisen jälkeen, niin että sillo on ollut. oin viikko käyttöaikaa pakastushetkellä.
Nyt oli yön yli huoneenlämmössä, noin 10-12h. Onkohan mennyt pilalle?
Kommentit (53)
Jos paistaa heti eikä näy tai haise mitään outoa, voisin syödäkin.
Just ehtinyt sulaa. Ehkä.
Rajatapaus, haistele ja heti pannulle jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se jauheliha sula ihan parissa tunnissa huoneenlämmössä :D
Mä en uskaltaisi. Jauheliha on sieltä herkimmästä päästä pilaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskaltaisi. Jauheliha on sieltä herkimmästä päästä pilaantumaan.
Ei ole. Kala ja kana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se jauheliha sula ihan parissa tunnissa huoneenlämmössä :D
Ei sula hyvin. Ap:n jauhis taitaa olla juuri nyt parhaimmillaan paistettavaksi, tuoretta jauhistakin täytyy pitää huoneenlämmössä jonkin aikaa ennen käsittelyä.
En syönyt kun jäi iltapäiväksi kassin pohjalle jossa muistin olleen vain kuivatarpeita. Ehkä olen ylivarovainen. Se oli aika pullistunutkin jo.
No peset sen niin eiköhän se siitä😁
Paha sanoa. Mistä tämän tietäisi?
Sehän on vaan sulaut ja sopivasti mureutunut
Aivan priimaa
Vierailija kirjoitti:
En syönyt kun jäi iltapäiväksi kassin pohjalle jossa muistin olleen vain kuivatarpeita. Ehkä olen ylivarovainen. Se oli aika pullistunutkin jo.
Todellakin olet! Avaamaton pakkaus kyllä kestää vuorokauden huoneenlämmössä ja pannu vain kuumaksi.
Kyllä, mutta en raakana. Paistaisin ensin.
Jauhelihaa ei saa sulattaa huoneenlämmössä vaan joko jääkaapissa tai kylmässä vesihauteessa.
Siis jäisenä kopsahti maahan? Tunnustele onko jo ihan läpilämmin vai vielä viileä. Viileän söisin surutta, ihan kädenlämpöistä en taitaisi uskaltaa.
Haista. Äitini monesti otti pakasteesta jauhelihan johonkin aikaan illasta ja kun näin sen niin laitoin jääkaappiin.
Kypsennä heti ja keitä vielä kunnolla. Jos ruoka tuoksuu hyvälle, söisin kyllä. Onhan se sulanut hitaasti paketissa.
Tämä on pulmallinen tilanne, en tiedä mitä bakteereja vatsalaukku kestää. Kuulemma ruuan säilöntä aineet, ne kyseenalaiset E-koodit, ovatkin vähentäneet vatsa syöpien määrää tuntuvasti.
Mistä se haitallinen Helikobakteeri sitten vatsaan pesiytyy? Pitääpä selvittää.
Itse olen nuukuuttani syönyt homeiset ruuat ja mädänneet hedelmöt, kunhan ensin otan huonot kohdat pois. Enää en sitä tee, heitän huonot elintarvikkeet heti mäkeläiseen, jos ne vaikuttavat epämääräiselle, tai eräpäivä on mennyt.
Hävikin vuoksi on oltava tosi tarkkana, muuten tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vaan sulaut ja sopivasti mureutunut
Aivan priimaa
Ruokavirasto ja Martat on eri mieltä, mutta mitäpä ne tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Pullistunut jauheliha on päästänyt viimeisen pierun eikä sitä voi enää syödä.
Haista. Ei taida olla pilalla.