Aviomies ryypännyt perjantaista klo 14.00 asti
Ryypännyt, käynyt saunassa sen sata kertaa, sammunut ja uusi kierros. Viimeyönä saunoi klo 3.00, sammui pyyheliina päällä sohvalle ja taas klo 6.00 saunaan ja uusi putki päälle. Soitti tänään kaverin kuskiksi viinakauppaan ja joi pullonsa tyhjäksi ja lähti nyt illalla. Meni tupakalle ja sanomatta mitään häipyi jonnekin. Yritin soittaa, mutta lyö luurin korvaan.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on perittävää omaisuutta ala kantaa kotiin kirkkaita.
puoliso ei suomessa peri.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Kyllä aviopuoliso perii. Ilmeisesti heillä ei ole lapsia, ovatko naimisissa vai avoliitossa, riippuu siitä.
Ei aviopuoliso peri todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on perittävää omaisuutta ala kantaa kotiin kirkkaita.
puoliso ei suomessa peri.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Kyllä aviopuoliso perii. Ilmeisesti heillä ei ole lapsia, ovatko naimisissa vai avoliitossa, riippuu siitä.
Ei aviopuoliso peri todellakaan.
Aijaa? Ihan omalla kokemuksella, kyllä perii.
Aina nää naiset on niin niuhoja, jos vähän rentoutuu.
Vierailija kirjoitti:
https://www.riku.fi/oppaat-ja-ohjeet/turvasuunnitelma-vakivaltatilantee…
Tätä en ollut nähnyt, käytännössä näin suunnittelin sen itse. Pidin kaikkea pakollista aina käsilaukussa tuolilla ulko-oven vieressä.
Uskomatonta näin jälkeenpäin ajatellen. Ihanaa, kun nyt on jo vuosia siitä, kun lähdin. Hetkeäkään en ole katunut.
Minulle tuttua. Minulla oli myös kaksi kissaa, joidenka takia jäin vähän vastaavanlaisessa tilanteessa.
AP, onko sinulla passit, pankkikortit yms omassa hallussa? Siirrä ne vähitellen, huomaamatta tai jollain perusteella sellaiseen paikkaan, että saat ne mukaan lähtiessäsi. Itse hivutin kaikki tärkeät paperit ajan kanssa repun läppäritaskuun. Sain tehtyä huomaamatta, useiden viikkojen aikana. Samaan reppuun sitten aikanaan otin muutaman vaihtovaatteen, riittävät hygieniatarvikkeet.
Itse en suunnannut turvakotiin, mutta järjestin lähtöni niin, että puoliso ei osannut aavistaa mitään. Minua oli kysytty erään isoon tapahtumaan vapaaehtoistyöntekijäksi ja lähdin sinne. Olin kaverilta kysynyt yöpaikan ja kaverille vannottanut, että älä kerro että en enää palaa kotiin. Puoliso teki siinä "virheen", ettei tiennyt minne olin mennyt yöksi. Ja oman turvallisuuden tähden jatkoin seuraavan kaverin luoksi pariksi muuksi yöksi.
ilmoita omaan työpaikkaan tilanteesta, että tilanne on nyt tämä. Pyydä lomapäiviä tai mitä ikinä tahansa kriittisten päivien ylitse.
Valitettavaa oli, että kaikki tavara ja kissat oli jätettävä taakse ja toivoa parasta. Elin kolme kuukautta ilman omia tavaroitani, kunnes yhtäkkiä sain kaikki likemain yhdellä rysäyksellä. Puoliso oli löytänyt uuden ja niin se vuosien kituutus oli ohitse. Niin vähän oikeastaan, loppujen lopuksi, olin merkinnyt. Yhtäkkiä minut oli siivottava nopeasti nurkista pois, mies teki kuvastaan kiiltokuvamaisen hetkessä uuden silmien edessä. Minä sain oman elämäni takaisin.
Mahtaakohan maanantaina autolla töihin lähtiessä rima heilahtaa, jos joutuisi puhaltamaan.
https://www.riku.fi/oppaat-ja-ohjeet/turvasuunnitelma-vakivaltatilantee…