Mikä kirja sinulla on juuru nyt kesken?
Luetko sitä omasta aloitteesta vai jostain muusta syystä (esim. opiskelu, työ)? Suosittelisitko kirjaa toisille?
Mulla on kesken Karl Ove Knausgårdin Taisteluni-sarjan neljäs kirja. Sarja on kuusiosainen omaelämäkerrallinen romaani. Se kertoo kirjailijan elämästä rehellisesti ja kaunistelematta, mutta kummallista on, ettei se aiheestaan ("minä") huolimatta tunnu oman navan ympärillä pyöriskelevältä - ehkä siksi, että niin suoraan kirjoittavaan ihmiseen on niin helppo samastua. Kirjassa on omaelämäkerrallisen kerronnan rinnalla esseistisiä osuuksia.
Kommentit (128)
Noitavainot Euroopassa, huvikseen luen
Suljettu maa,elämää Pohjois-Koreassa.En ole pääsyt vielä alkua pidemmemälle,mutta ihan hyvälle vaikuttaa.Odotan mielenkiinnolla.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:00"]Lars kepler vainooja
[/quote]
Sama täällä!
Verotusoikeuden perusteet. Kevyttä iltalukemista huvikseen :D
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:00"]Lars kepler vainooja [/quote] Sama täällä!
[/quote]
Mistä se kertoo? Tuo nimi on pompannut täällä AV:lla useita kertoja esiin!
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:07"]
Verotusoikeuden perusteet. Kevyttä iltalukemista huvikseen :D
[/quote]
On varmasti lennokasta tekstiä!
AP
Kilpikonna ja olkimarsalkka, Tuula- Liina Varis.
En jaksanut käydä kirjastossa, joten otin hyllystäni tuon luettavaksi. Olen lukenut sen aikaisemminkin. On hyvä kirja, jaksaa lukea toisenkin kerran.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:09"]
Kilpikonna ja olkimarsalkka, Tuula- Liina Varis.
En jaksanut käydä kirjastossa, joten otin hyllystäni tuon luettavaksi. Olen lukenut sen aikaisemminkin. On hyvä kirja, jaksaa lukea toisenkin kerran.
[/quote]
Mä olen lukenut tuon kirjan varmasti yli 5 kertaa :)
Ap
Henning Mankell, joku Wallander sarjasta oleva.
Camilla Läckberg - Saarnaaja. Huvikseni luen, erittäin hyvä kirjoittaja, suosittelen!!!
Sofi Oksanen, Stalinin lehmät. Alussa on, mutta vaikuttaa hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:14"]
Sirpa Kähkösen Graniittimies
[/quote]
Onko tuo kauhean ahdistava? Aihe kiinnostaa, mutta en tiedä, miten ahdistavaa kamaa just nyt pystyn lukea...
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:15"]
Sofi Oksanen, Stalinin lehmät. Alussa on, mutta vaikuttaa hyvältä.
[/quote]
Pitäis lukea tuo uudestaan. Mä luin sen silloin heti, kun se ilmeistyi, niin kuin oon lukenut kaikki Oksasen kirjat uusinta lukuun ottamatta. Oksanen ei vielä silloin ollut suuri nimi, mutta kotimaisen kirjallisuuden kirjastossa, jossa kävin paljon lukemassa, oli kaikki uutuudet näytillä ja niitä tuli sitten lueskeltua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:14"]
Sirpa Kähkösen Graniittimies
[/quote]
On aika ahdistava, mutta kerronta on niin hienoa, että se tempaa mukaansa ja vie voiton, vaikka vähän ahdistaakin.
Onko tuo kauhean ahdistava? Aihe kiinnostaa, mutta en tiedä, miten ahdistavaa kamaa just nyt pystyn lukea...
Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:16"]
Raamattu.
[/quote]
Mä aloitin raamatunlukuprojektin muutama vuosi sitten, mutta kesken jäi. Pitäis taas muistaa lukea, laitoin yöpöydälle sen, että voi lukea vähän eteenpäin, kun ei ole muuta lukemista.
Ap
up