Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni nainen värjää hiuksiaan?

Vierailija
18.03.2015 |

Itse en ole kokenut tarvetta moiselle. Mitä sillä saavutetaan?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmestyi ensimmäiset harmaat hiukset 27-vuotiaana. Minulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset, ja ne harmaat siellä seassa näyttävät nyt 35-vuotiaana edelleen niin masentavilta, että värjään kyllä säännöllisesti niitä peittoon. Tyveä värjään, ja muuten laitan raitoja jotta harmaat hukkuisivat sitten sinne joukkoon. 

Tiedän kyllä että on naisia, jotka kantavat kolmekymppisenä harmaat hiuksensa ihan tuosta vaan, mutta minä en ole niin suuri persoona. Häpeän harmaita hapsiani, nypin niitä irti ja peitän värillä. En tiedä missä iässä koen että voin alkaa harmaantua arvokkaasti. Ainakaan vielä ei ole se aika. 

Vierailija
42/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hiuksia värjättäisi, sitte ihmettelisit miksi suomalaiset on harmaahiirulaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaantuminen ei sais kyllä alkaa ennen 60 v se on niin epistä!

Vierailija
44/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin blondatuista hiuksistani ..niin kauan, kun ne meni tosi huonoon kuntoon, ei kasvanut enään pituutta vaan katkeili ja oli ihan kauheat hamput. Nyt en oo värjännyt 2013 marraskuun jälkeen ja en aio värjätäkkään ainakaan ennen, kun oon kasvattanut noi vanhat blondit pois. Jos hiuksia värjää ihan eri värillä, kun omat hiukset on, niin siitä tulee kierre.

Vierailija
45/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:36"]Maantienharmaa on ankea väri. Värjäys myös paksuntaa ohuita hiuksia.
[/quote]

Jaa no mitenköhän värjäys paksuntaa ohuita hiuksia?? Mulla ainakin ihan päinvastaset kokemukset ja on ollu päässä mustat, vaaleat, punaiset, sinimustat(yök), yms.

Vierailija
46/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:32"]

No mitäpä luulet? Eri väri?

[/quote]

Miksi hiuksiin pitää saada eri väri? Tuleeko elämään jotain uutta sisältöä, kun tukka onkin musta eikä vaaleanruskea? Ei kai mammat käytä tekoruskettavaa ja värillisiä piilareitakin, kun pitää vaan saada eri väri...
[/quote]

Miks ei käyttäis.

Vierailija
47/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma tukka tumma ruskea ja värjättynä myös tumma ruskea. Omassa tukassa hieman punaiseen taittava sävy ei miellytä ja värjäämätön hius on paksuudesta huolimatta lattea ja liian silonen. Kyllä, olen omaan väriin laittanut jos jonkinmoista tököttiä että tukka olisi karkeampi ja saisi enemmän volyymiä, on leikattu tukihiuksia ja ohenneltu ronskilla kädellä, mutta ei tällaisen hiusmassan kanssa yksinkertaisesti MIKÄÄN auta paitsi värjääminen. Sen ovat todenneet useat hiusalan ammattilaisetkin... Lisäksi saan hiuksia värjäämällä luonnollisemman lopputuloksen kuin oma värini. Tukkani ei haalistu auringossa, vaan on läpi vuoden armoton värikypärä. Värjäämällä paljon eri sävyjä hiukseni näyttää luonnolliselta eikä kukaan ikinä ole kyseenalaistanut etteikö väri olisi minun omani. Itseasiassa tummuushan onkin sama, sävy ei.

Vierailija
48/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:54"]

Koska maantienharmaa ei ole kiva väri.

[/quote]

Se "ei kiva" perustuu vain siihen, että tuota ajatusmallia meille syötetään ja hyvin tuntuu uponneen. Jennifer Aniston ja Taylor Swift esim. vetävät sillä maantien harmaalla. Aika kivalta näyttää.

Sävyllä voi tietty virkistää sitä omaa tukkaansa hiukan turvallisemmin, mutta hiusväreissä on aina ammoniakkia tai jotain muuta emäksistä ainetta. Esim. joissain pyykinpesuaineissa on yhtä paljon emästä kuin hiusväreissä. Laittaisitko niitä päähäsi ja antaisit mahdollisesti valua silmiin etc?
[/quote]

No kuka antaa hiusvärin valua silmiin? Onhan ne haitallisia, mut miten se sun persettä kutittaa jos joku värjää hiuksiaan? Itse en enää värjää, koska muutenkin huonokuntoiset hiukset.

Vierailija
49/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:36"]Maantienharmaa on ankea väri. Värjäys myös paksuntaa ohuita hiuksia. [/quote] Jaa no mitenköhän värjäys paksuntaa ohuita hiuksia?? Mulla ainakin ihan päinvastaset kokemukset ja on ollu päässä mustat, vaaleat, punaiset, sinimustat(yök), yms.

[/quote]

Mulla ainakin vaalennus kuohkeuttaa tukkaa huomattavasti (joo, tokihan se voi johtua myös siitä hivenen huonokuntoisesta karheudesta, minkä blondaus tuo tullessaan). Omassa värissä hiukseni ovat ohuet ja littanat ja pari kertaa kun oon omaa väriäni tummemmaks värjännyt niin hiukset on olleet omaa väriäkin littanammat ja rasvottuneet ihan älyttömän nopeasti. Sen lisäksi, että vaaleat hiukset sopivat mulle hyvin, blondina mun tarvitsee pestä hiukset "vain" joka toinen päivä ja näytän silti hyvältä. Tumma tukka on monesti ollu mulla jo iltapäivästä rasvanen kun aamulla oon pessyt. Johtunee just siitä kun tähän blondiin mahtuu paremmin ilmaa väliin.  

Vierailija
50/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:07"]Mäkään en ymmärrä, kuka sen on keksinyt että jokaiselle muka sopisi parhaiten se oma väri. Haloo! Ani harva varmasti värjäisi hiuksiaan, jos näin olisi. Tässä muutama esimerkki: http://dailymakeover.com/celebs-surprising-natural-hair-colors/ http://dailymakeover.com/celebs-with-dyed-hair/ [/quote] Aika huono tuo diaesitys, koska nämä 'luonnolliset' hiukset ovat selvästi purkista ja värjättyjä. [/quote] Jep osassa on ihan juurikasvukin

[/quote]

Jäin kanssa ihmettelemään, että missä ne luonnolliset hiusvärit näkyivät. Noissahan oli vastakkain vanha juurikasvullinen hiusväri ja vastavärjätty. Itse asiassa monilla, jotka näyttivät tummina paremmilta, näkyi juurikasvusta tumma väri, joten he saattaisivat hyvinkin olla kauneimmillaan omassa luonnollisessa värissään. Nyt sen  sijaan se on pitänyt hakea värjäämällä, kun ensin on blondattu oma väri piiloon.

Vierailija
51/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se värrjäys muuten oikeasti paksuntaa hiusta. Tummennus paksuntaa sitä kautta, kun siinä hiuksen sisään lukitaan niitä keinovärimolekyylejä. Vaalennettu hius taas usein tuntuu paksummalta koska se on jonkin verran karheampi ja vähemmän lättänä kuin luonnollinen hius. Varsinkin suorassa lasimaisessa hiuslaadussa vaalennus voi tehdä tosi suuren volyymiefektin.

Vierailija
52/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusteni oma väri on kiva - melko tummanruskea. Mutta ikää minulta löytyy vasta 30 vuotta ja harmaita jo valitettavasti pukkaa, niin siksi värjään hiuksiani. Ne muutamatkin harmaat kun valitettavasti tuolta tummista hiuksista erottuu liian hyvin. Kun olisikin ne "maantienruskeat", niin ei ne harmaat erottuisi niin hyvin...

Vierailija
53/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:54"] Koska maantienharmaa ei ole kiva väri. [/quote] Se "ei kiva" perustuu vain siihen, että tuota ajatusmallia meille syötetään ja hyvin tuntuu uponneen. Jennifer Aniston ja Taylor Swift esim. vetävät sillä maantien harmaalla. Aika kivalta näyttää. Sävyllä voi tietty virkistää sitä omaa tukkaansa hiukan turvallisemmin, mutta hiusväreissä on aina ammoniakkia tai jotain muuta emäksistä ainetta. Esim. joissain pyykinpesuaineissa on yhtä paljon emästä kuin hiusväreissä. Laittaisitko niitä päähäsi ja antaisit mahdollisesti valua silmiin etc? [/quote] No kuka antaa hiusvärin valua silmiin? Onhan ne haitallisia, mut miten se sun persettä kutittaa jos joku värjää hiuksiaan? Itse en enää värjää, koska muutenkin huonokuntoiset hiukset.

[/quote]

En ole huolestunut kenenkään henkilökohtaisesta terveydestä (paitsi omastani ja lähipiirin), joten asia ei juurikaan siltä osin liikuta. Ennemmin haluan vain herätellä ihmisiä suhtautumaan kriittisesti siihen miksi värjäämme hiuksia, koska itsekin olen värjännyt. Aloitin aivan liian nuorena enkä osannut kyseenalaistaa toimintaa, koska kaikki tekivät niin. Me ostamme eniten hiusvärejä "kilpailijoilta", jotka ovat Nestleen omistuksessa: L'oréal ja Garnier. Kilpailu on näennäistä ja sillä pyritään näkyvyyteen. Kaikki raha tästä bisneksestä valuu kuitenkin samalle korporaatiolle. Meidät on saatu uskomaan, että värjäys on oleellista. Silti juuri L'oréal ja Garnier (eli Nestle) rahoittavat suurella pätäkällä naistenlehtiin itsestään mainoksia JA artikkeleita, joissa heistä puhutaan positiiviseen sävyyn.

Vastasin siis kysymykseen: "Miksi niin moni nainen värjää hiuksiaan?" Koska värjääminen on niin hyvin lobattu meille.

Vierailija
54/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäähän nuo värit aiheuttaa että värjätkää vaan..

Vierailija
55/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suuremmalla osasta naisista on mitäänsanomaton, ruma hiusväri joka yrittää olla tummanvaalea ja vaaleanruskea onnistumatta olemaan kumpikaan. eli maantie! sopii vain hipeille & lestoille :X

itse esim. suosin psychobilly-tyyliä eikä siihen todellakaan sovi mikään hailakanruskea..

Vierailija
56/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:57"]

koska suuremmalla osasta naisista on mitäänsanomaton, ruma hiusväri joka yrittää olla tummanvaalea ja vaaleanruskea onnistumatta olemaan kumpikaan. eli maantie! sopii vain hipeille & lestoille :X

itse esim. suosin psychobilly-tyyliä eikä siihen todellakaan sovi mikään hailakanruskea..

[/quote]

Ulkomailla tämä "maantie" tunnetaan nimellä scandinavian blonde ja on tavoiteltu väri.

Vierailija
57/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:57"]

[/quote]

Ulkomailla tämä "maantie" tunnetaan nimellä scandinavian blonde ja on tavoiteltu väri.

[/quote]

Tai dirty blond.

Vierailija
58/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin ennen mun omaa väri. Kasvatin sitten vähän aikaa ja tajusin että oma värihän on hyvä. Vaalea maantienharmaa

Vierailija
59/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tämä ei näytä hyvältä vasta 29-vuotiaalla naisella :(

[url=http://aijaa.com/MfCTUG][img]http://i3.aijaa.com/t/00406/13762988.t.jpg[/img][/url]

kahdella kaverilla kasvoi todella upea oma väri esiin, toisella sellainen toffeesävy ja toisella melkein musta joten kokeilinpa minäkin ! vaan eipä se tästä harmaasta mihinkään muuttunut..

Vierailija
60/69 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:07"]

koska tämä ei näytä hyvältä vasta 29-vuotiaalla naisella :(

[url=http://aijaa.com/MfCTUG][img]http://i3.aijaa.com/t/00406/13762988.t.jpg[/img][/url]

kahdella kaverilla kasvoi todella upea oma väri esiin, toisella sellainen toffeesävy ja toisella melkein musta joten kokeilinpa minäkin ! vaan eipä se tästä harmaasta mihinkään muuttunut..

[/quote]

Yleensä hius saa eloa, jos pääsee aurinkoon. Samaten esim. kevytsävy voi värjäyksen sijaan antaa myös piristettä. Omaan silmään tuo näytti kyllä kivalta, hiukan hoitamattomalta vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi