Miksi niin moni nainen värjää hiuksiaan?
Itse en ole kokenut tarvetta moiselle. Mitä sillä saavutetaan?
Kommentit (69)
Itsellä oli lapsena täysin vaalea, nykyisin maantien tai hiekan ruskea. Vaalennan raidoilla, vaalea vain sopii minulle ja tuntuu omalta, pirteältä ja nuoremmalta.
Vaalea tukkahan kuvastaa nuorta ihmistä ja ehkä siksi ihmiset suosivat sitä, jatkavat nuoruuden v aaleaa tukkaansa ollakseen nuorempia kuten minä :)
Itse värjään ihan puhtaasti sen vuoksi, että näytän paljon paremmalta tummemmilla hiuksilla. Ei kai siihen sen kummempaa syytä tarvita. Oma väri on maantienharmaa. Jokainen saa tehdä omalle ulkonäölleen mitä haluaa tai olla tekemättä, eihän se muilta ole pois :)
Mun oma väri on niin tylsän harmaa kuin voi olla, en ole nähnyt kellään yhtä harmaata. Syntyessä hiukset oli mustat ja lapsena ihan platinablondit, ja varhaisessa teini-iässä se platinablondi lähti menemään hieman mustaan suuntaan eli syntyi harmaat hiukset, ei yhtään ruskeaan taittuvat kuten blondeilla yleensä. Pakko siis värjätä.
Siksi koska en haluaa olla harmaatukkainen 39 -vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:36"]
Maantienharmaa on ankea väri. Värjäys myös paksuntaa ohuita hiuksia.
[/quote]
Se "maantienharmaa" on usein vivahteikkaampi kuin värjätty hius ja melkein poikkeuksetta jokaiselle sopii parhaiten se oma väri.
[/quote]
Tämä on aivan käsittämätön urbaani legenda. Kyllä mulle (ihon ja silmien väriin) sopi ihan älyttömän paljon paremmin tummanruskea tukka kuin tämä oma vaaleanruskea, mutta enää en värjää syistä 1) juurikasvu ja 2) kemikaalialtistus. Vaikka ei se ole omasta väristä kiinni, olen nähnyt myös mustahiuksisia joille värjätty sopii paremmin.
Koska hiukseni ovat likaisenharmaat parikymppisenä. Näyttäisin tosi valjulta omassa värissä.
19, täällä 2. Ihan sama juttu! Syksyllä on pakko saada jotain väriä :)
Uusi väri piristää kauheasti :)
Koska maantienharmaa ei ole kiva väri.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:54"]
[/quote]
Minusta on.
[/quote]
Se "ei kiva" perustuu vain siihen, että tuota ajatusmallia meille syötetään ja hyvin tuntuu uponneen. Jennifer Aniston ja Taylor Swift esim. vetävät sillä maantien harmaalla. Aika kivalta näyttää.
Sävyllä voi tietty virkistää sitä omaa tukkaansa hiukan turvallisemmin, mutta hiusväreissä on aina ammoniakkia tai jotain muuta emäksistä ainetta. Esim. joissain pyykinpesuaineissa on yhtä paljon emästä kuin hiusväreissä. Laittaisitko niitä päähäsi ja antaisit mahdollisesti valua silmiin etc?
Sen takia että en halua olla nelikymppisenä harmaapäinen.
Värjäilkää vaan. Kampaajilla on todettu lisääntynyt riski saada virtsarakon syöpä. On myös viitteitä siitä, että tiheä värjäys voisi lisätä verisyöpien riskiä. Hiusvärit kuuluvat kemikaaleihin, jotka voivat aiheuttaa geenimuunnoksia (ns. epigeneettiset muutokset geenistössä). Nämä voivat lisätä reuman puhkeamista, perinnöllisten sairauksien periytymisriskiä, ärhäköittää jo kasvavaa kasvainta...
Have fun! Onneksi ainakin näytätte sit hyvältä vai mitä?
Koska en tykkää vaaleista hiuksistani, ovat ihan blondit ja näyttävät typeriltä ruskeiden silmien kanssa. Värjään tummanruskeaksi.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:27"]
[/quote]
Se "ei kiva" perustuu vain siihen, että tuota ajatusmallia meille syötetään ja hyvin tuntuu uponneen. Jennifer Aniston ja Taylor Swift esim. vetävät sillä maantien harmaalla. Aika kivalta näyttää.
Sävyllä voi tietty virkistää sitä omaa tukkaansa hiukan turvallisemmin, mutta hiusväreissä on aina ammoniakkia tai jotain muuta emäksistä ainetta. Esim. joissain pyykinpesuaineissa on yhtä paljon emästä kuin hiusväreissä. Laittaisitko niitä päähäsi ja antaisit mahdollisesti valua silmiin etc?
[/quote]missä sä oikein olet nähnyt noita kumpaakaan maantienharmaana? Piti oikein käydä googlaamassakin, vaan ei, ei ollut maantienharmaata kummallakaan. Sulla taitaa olla melko vääristynyt käsitys siitä mikä on oikeasti se maantienharmaa.. :D
Mulla oli ihan kiva ruskea väri luonnostaan, mutta aloin harmaantua alle kolmikymppisenä. Siksi.
Ekaks aloitin värjäämään tummemmaksi päästäkseni eroon vaaleiksi värjätyistä. Noh, sitten jäin sille tielle..hiukset kiilsi aina niin kauniisti.
Nyt taas on tullut muutama harmaa ohimolle, jo 37v:na...nyt sitten värjään sen takia.
Mietin kyllä saisiko jollain hennalla värin?
Minä olen värjännyt 13-vuotiaasta asti. Väri on vaihdellut välillä blondi, toffeenvaaleanruskea blondiridoilla, mahonginruskea, tummanruskea ja musta. Tällä hetkellä tummanruskea muutamalla vaalealal raidalla edessä. Luonnonväri on harmahtava maantienvärinen, ns. tummanvaalea.
Miksi sitten värjään? Minä vaan tykkään näyttää erilaiselta välillä. Samantapainen asia kuin että tykkään välillä vaihdella pukeutumisvärejä tai tyyliä, tai meikkityyliä. Minusta on kiva leikkiä myös hiustenvärillä. Muutan myös aina hiustenvärin mukana koko muuta tyyliä. Esim. toffeeblondina olen pukeutunut vaaleisiin luonnonsävyihin ja meikannut nudetyyliin. Mustatukkaisena olen käyttänyt tulipunaista huulipunaa ja dramaattisen värisiä ja mallisia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]missä sä oikein olet nähnyt noita kumpaakaan maantienharmaana? Piti oikein käydä googlaamassakin, vaan ei, ei ollut maantienharmaata kummallakaan. Sulla taitaa olla melko vääristynyt käsitys siitä mikä on oikeasti se maantienharmaa.. :D
[/quote]
Okei. Mikä siis sun mielestä on maantie? Mun mielestä se on se sävy, mikä ei ruskea tai blondi eli tämä
https://cbsradionews.files.wordpress.com/2014/10/taylor_swift_770_1.jpg?w=620&h=349&crop=1
tai tämä
http://www.sponkit.com/wp-content/uploads/2010/07/jenniferaniston3-300x243.jpg
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Googletin itse asiassa maantien ruskea ja Jennifer Aniston oli ensimmäisiä, jotka pomppasivat sieltä.
Suomessahan käytetään pohjoismaissa eniten rahaa hiusväreihin.