Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.
Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.
Kommentit (824)
MillaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ketjua loppuun mutta haluan ottaa kantaa siihen että rokotekriittisissä on enemmän matalasti koulutettuja jne. Olen oikeastaan miettinyt tätä asiaa enemmänkin, koska lähipiirissäni on ihminen, jolla on mennyt tosi hyvin elämässä ja joka on rokotteiden puolella ja ihmettelee ihmisiä, jotka eivät sitä ota. Kun taas minä on rokotekriittinen ja elämä on potkinut usein päähän ja enemmän kuin kerran minut on jätetty oman onneni nojaa. Vaikka tämä teoria ei koske kaikkia niin huomaan jonkinlaista korrelaatiota. Helppo luottaa yhteiskuntaan kun se, ja elämä on muutenkin kannatellut, mutta jos kokemus on päinvastainen niin siinä joutuu suojelemaan itseään ja miettimään asioita myös yhteiskunnasta irrallisena yksilönä, koska siihen ei voi täysin luottaa kriisissä. Haluan tähdentää siis että rokotekriittisyys ei tässä tapauksessa johdu tyhmyydestä vaan siitä että on joutunut kokemaan enemmän haasteita elämässä, mikä on johtanut mm. alhaisempaan sosioekonomiseen asemaan.
Olen samaa mieltä kanssasi. Lisäisin myös sen, että he joilla on korkeampi asema yhteiskunnassa ja elämä kannatellut niin heillä on myös enemmän menetettävää. Tällä tarkoitan sitä, että kovin kriittinen ei halua olla ainakaan kovaan ääneen jotain asiaa kohtaan, joka ylläpitää omaa asemaa ja turvaa omaa elämää vaikka näkisikin siinä epäoikeudenmukaisuutta. Esimerkkinä perheellinen valtion virkamies jolla turvattu elämä taikka lääkäri. Ennemmin hän ottaa ne rokotteet mukisematta enempää ajattelematta, koska ottamatta jättäminen ja valtamediasta eriävän mielipiteen sanominen tiputtaa korkealta. Vastuuta on otettu myös perheestä eikä vain itsestä.
Kun taas minä pienipalkkainen sote-ihminen en ole vastuussa kuin itsestäni. Minulla ei ole paljon menetettävää ja voin tutkia asioita kriittisesti ja realistisesti. Minun maailmani ei kaadu kovin korkealta niin siksi uskallan ajatella ja olla toistakin mieltä. Tässä tilanteessa olen pakkorokotuksia ja pakkopasseja vastaan joilla estetään ihmisten oikeutta työntekoon, kulttuuriin ja liikkumiseen. Meitä on onneksi jo paljon jotka ajattelevat samalla tavalla ja suunnitteilla on yleislakko. Samanmielisille on siis tukea esim. Telegram-ryhmässä yleislakko.
Yleislakkoa tässä tarvitaan, tämä on pakko pysäyttää keinolla millä hyvänsä. Muuten tulee sota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu, seuraan ulkomaisia terveydenhuoltojärjestöjä, lääkefirmoja sekä tutkimuksia, mitä muun maailman media avoimesti kertoo. Suomen mediat uutisoivat tietoa usein hyvin muokattuna, kun vertaa alkuperäisiin lähteisiin. Lisäksi jätetään kertomatta faktoja, jotka yhtään antaisi aihetta kritiikkiin. Tämän tiedon valossa, jota olen kerännyt, en ota rokotetta. Useat terveysjärjestöt puoltavat rokotteiden tarjoamista niille, joille se on tarpeellinen. Mikään taho ei ole ollut sillä kannalla, että kaikki pitäisi rokottaa. Siihen vaikuttaa talous ja politiikka.
Muistan tämän viime keväältä. Silloin puhuttiin riskiryhmäläisten rokottamisesta.
Mutta ovatko siis päättäjät tehneet jotain pakkolakeja uhkasakoista rokottamattomille tai ihmiskokeista, kuten tuo yksi kirjoittaja väittää?
En löytänyt.
Lain voin tulkita monin tavoin. Laki kliinisestä lääketutkimuksesta googlaa se. Lue läpi, on ihan luettavassa lakitekstimuodossa.
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2021/20210983
Eikö tuossa tarkoiteta uhkasakoilla sitä, että jos kliinisen lääketutkimuksen tekijä on menetellyt väärin, voidaan tämä tutkija tai firma saada uhkasakon?
Phizer on solminut rokotteen tilaajien kanssa sopimuksen, jonka mukaan se ei vastaa mistään haitoista ja seurauksista.
Sopimus on sitova, ikävä kyllä.
Mistäs tällainen löytyy
Ap, mitä se meille kuuluu?
Oma valintasi jos et haluas suojaa ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ottanut ensimmäistäkään piikkiä. En vaan tajua, miksi nuori, terve, riskiryhmään kuulumaton, normaalipainoinen ja tupakoimaton sitä tarttis. Lisäksi haittavaikutuksina on mainittu mm. kuukautiskiertohäiriöitä, tinnitusta, migreeniä tai jo jonkun olemassa olevan kroonisen sairauden pahenemista, veritulppia, kuka tietää mitä kaikkee pitkällä aikavälillä. Erään tuttuni sukulainen kuoli viikko toisen rokotteen ottamisen jälkeen. On täysin sallittua kyseenalaistaa tämä piikki ja myöskin sen tehon olematon kesto, ku puolen vuoden välein sais olla hankkimassa uutta. Toisekseen en ymmärrä sitä, että vaikka rokote on vapaaehtoinen ja sitä on mm. Euroopan neuvoston toimesta painotettu, silti koronapassin käyttöä ainakin Pk-seudulla on laajennettu ihan kaikkialle ravintoloista leffateattereihin, museoihin ja yleisiin tapahtumiin, eli toisin sanoen PAKOTTAA ottamaan piikin. Eli sille vapaaehtoisuudelle on valtion toimesta viitattu kintaalla. Mutta yritäpä puhua nöistä, niin aina löytyy niitä passien puolustelijoita ja rokotekiihkoilijoita, joiden mielestä tällainen on aivan sallittua ja normaalia. Viimeinen tikki on se, että nyt on alettu puhumaan että passi pitäis saada jokaiselle työpaikalle. Se pistää niin vihaksi, etten keksi edes sanoja. Se vaikeuttaa ihmisen oikeutta työntekoon, loukkaa yksilönvapautta sekä itsemäärämisoikeutta eli näin ollen rikkoo perustuslakia. Ja niin kauan, kun lakia ei muuteta niin, että koronarokote tulee kansalliseen rokotusohjelmaan ja pakolliseksi kaikille, koronapassin käyttäminen kiristyskeinona rikkoo lakia. Ja silti niin moni hyväksyy tämän kaiken. Meni ehkä ohi aiheen, mutta ymmärrån hyvin niitä, jotka eivät halua 3.rokotetta, itse kun tosiaan vakavasti pohdin otanko sitä ekaakaan. Olen ollut täysin terve, ja mulla on luonnostaan todella hyvä vastustuskyky. Sen takia jokaisella tulisi olla oikeus itse päättää, mitä haluaa rokotteen suhteen tehdä. Ja olen jopa ylpeä kaikista niistä, jotka on heränny todellisuuteen ja noussut barrikadeille ja kieltäytyy enää piikittämästä itseään.
Etelä-Korea ottaa käyttöön rokottamattomien jäljityksen kasvojen tunnistusohjelmalla, kamerat poimii julkisilla paikoilla olevia rokottamattomia....
Kohta se on meilläkin. Passittomat määrätään kotiin tai viedään keskitysleireille, kuten Australiassa. Sini Ariel kertoi että on toukokuusta asti ollut kotiarestissa lockdownissa, vain kaupassa saa käydä. Ammatinharjoitus on kielletty. Jos rikkoo sääntöjä, saa 5000 dollarin sakon.
Lock down on lock down, ei mitään sen kummempaa. Ne sun keskitysleirit on karanteenitiloja, joita on ollut kaikkialla, hotelleista parakkeihin (paitsi Suomessa, jossa karanteeneja ei ole edes ollut). Tuo ammatinharjoittaminen rokottamattomana koskaa palveluita, joissa olet ihmiskontaktissa. Kaikkea säkin uskot, kun Sini sanoo. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on varmasti monia jotka ei enää kolmannelle kierrokselle lähde. Ja toivon, että moni alkaa nyt ajattelemaan järjellä tätä hommaa. Ei mitään järkeä ottaa tuollaista piikkiä 3kk-6kk välein.
Itsellä kilpirauhasen liikatoiminta aktivoitui uudelleen ja terveys on mennyt häränpyllyä piikkien jälkeen. Eihän tästä viitsi ääneen hirveästi puhua kun rokotehysteerikot hyökkäävät ja sanovat, että olisi tapahtunut muutenkin, ei johdu piikeistä. Harmittaa todella paljon, että tuli nuo piikit otettua...alunperinkin olin kriittinen, mutta annoin periksi., nyt en tiedä kuinka kauan menee, että saan elimistön taas kuntoon. Ei siis kiinnosta ottaa kolmatta piikkiä tähän enää, jos se saa taas uudelleen kropan sekaisin.
Tämä itseäni eniten harmittaa, kun kaikki tapahtui niin nopeasti ja painostaen, sekä väärin uutisoiden, ettei ihmisillä ollut mahdollisuutta punnita vaihtoehtoja. Eikä moni niitä nytkään tutki tarpeeksi. Lääkefirmat anyavat suosituksia, tottakai koska se on niiden business. Hullut hallitukset lähtevät mukaan lobbaukseen ja saavat palkinnoksi pettyneitä ihmisiä. Todella murheellista.
Miten niin ei ollut mahdollisuutta punnita vaihtoehtoja?
Nopeasti ja painostaen? Joo kyllä, mutta teetkö tosiaan kaikki tärkeät päätökset tuolla tavalla?
Kun vaa joku painostaa niin annat periksi?
Sinua harmittaa vain se, että taivuit painostuksen alla.
Yrittäkää edes pitää puolianne!
Sama homma oli sikainfluenssapiikkien jälkeen. Kun lapsi sairastui, vanhemmat vonkui kuinka kukaan ei ole vastuussa.
No oisko vanhemmat ihan itse kun tekevät tuollaisia päätöksiä lastensa puolesta?
Kukaan ei pidä teidän puolia yhtä hyvin kuin te itse!
Aikuiset ihmiset, yrittäkää edes pitää puolenne ja ajatella edes vähän itse.
Vierailija kirjoitti:
Montako rokotusannosta ihminen kestää? Onko tästä jotain tutkimusta niin, että jollekin on annettu esim 1000 annosta?
Vai 1000 annosta, miksi olisi? Se yksi mies otti 10, ei mitään haittaoiretta. Jospa se sulle riittäis, mutta ei tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös kaksi piikkiä otettuna.Tällä hetkellä en todellakaan ole ottamassa kolmatta enää. Itse otin toisen piikin vasta lokakuussa, joten ei ole edes kiirettä kolmannelle.Koronapassilla pääsee nyt teatteriin ja ruokaravintoloihin- muualle en sitä tarvitse.
Olen perusterve, eikä sukulaisissakaan ole vanhuksia joiden takia sen ottaisin.Sitä koronapassia ei pitäisi juuri hyväksyä. Jos kaikki vaan sanoo "ok" sille niin hallitus painostaa sitä enemmän kun ne ajattelee "Jaa, tämä on kansalaisille ihan ok" Normalisoidaan siis passi. Nyt jo katsotaan miten kansa reagoi. Onneksi moni pistää vastaan. Rokotteista en sano mitään, jokainen saa valita, ottaako vai ei.
Ai moni? Kyllä se on selvä vähemmistö, joka pistää vastaan ja hekin vastustaa vain, koska kuuntelevat hörhö(j)ä somessa eikä tiedä passin tarkoitusta edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako rokotusannosta ihminen kestää? Onko tästä jotain tutkimusta niin, että jollekin on annettu esim 1000 annosta?
Vai 1000 annosta, miksi olisi? Se yksi mies otti 10, ei mitään haittaoiretta. Jospa se sulle riittäis, mutta ei tietenkään.
Kukaan ei tiedä miten tuo voi vaikuttaa tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ottanut ensimmäistäkään piikkiä. En vaan tajua, miksi nuori, terve, riskiryhmään kuulumaton, normaalipainoinen ja tupakoimaton sitä tarttis. Lisäksi haittavaikutuksina on mainittu mm. kuukautiskiertohäiriöitä, tinnitusta, migreeniä tai jo jonkun olemassa olevan kroonisen sairauden pahenemista, veritulppia, kuka tietää mitä kaikkee pitkällä aikavälillä. Erään tuttuni sukulainen kuoli viikko toisen rokotteen ottamisen jälkeen. On täysin sallittua kyseenalaistaa tämä piikki ja myöskin sen tehon olematon kesto, ku puolen vuoden välein sais olla hankkimassa uutta. Toisekseen en ymmärrä sitä, että vaikka rokote on vapaaehtoinen ja sitä on mm. Euroopan neuvoston toimesta painotettu, silti koronapassin käyttöä ainakin Pk-seudulla on laajennettu ihan kaikkialle ravintoloista leffateattereihin, museoihin ja yleisiin tapahtumiin, eli toisin sanoen PAKOTTAA ottamaan piikin. Eli sille vapaaehtoisuudelle on valtion toimesta viitattu kintaalla. Mutta yritäpä puhua nöistä, niin aina löytyy niitä passien puolustelijoita ja rokotekiihkoilijoita, joiden mielestä tällainen on aivan sallittua ja normaalia. Viimeinen tikki on se, että nyt on alettu puhumaan että passi pitäis saada jokaiselle työpaikalle. Se pistää niin vihaksi, etten keksi edes sanoja. Se vaikeuttaa ihmisen oikeutta työntekoon, loukkaa yksilönvapautta sekä itsemäärämisoikeutta eli näin ollen rikkoo perustuslakia. Ja niin kauan, kun lakia ei muuteta niin, että koronarokote tulee kansalliseen rokotusohjelmaan ja pakolliseksi kaikille, koronapassin käyttäminen kiristyskeinona rikkoo lakia. Ja silti niin moni hyväksyy tämän kaiken. Meni ehkä ohi aiheen, mutta ymmärrån hyvin niitä, jotka eivät halua 3.rokotetta, itse kun tosiaan vakavasti pohdin otanko sitä ekaakaan. Olen ollut täysin terve, ja mulla on luonnostaan todella hyvä vastustuskyky. Sen takia jokaisella tulisi olla oikeus itse päättää, mitä haluaa rokotteen suhteen tehdä. Ja olen jopa ylpeä kaikista niistä, jotka on heränny todellisuuteen ja noussut barrikadeille ja kieltäytyy enää piikittämästä itseään.
Etelä-Korea ottaa käyttöön rokottamattomien jäljityksen kasvojen tunnistusohjelmalla, kamerat poimii julkisilla paikoilla olevia rokottamattomia....
😅 Voi luoja! Miten sä luulet sen tunnistavan rokottamattoman? Älä nyt jaksa. Tässä totuus: https://br.atsit.in/fi/?p=96674
Ja kyllä, eristystä rikkovaa pitääkin seurata, kasvojentunnistus on käytössä lentokentillä hyvin laajasti. Suakin seurataan koko ajan, pelottaako? Mistä näitä höyrypäitä sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä miten sun syömät pullat vaikuttaa tulevaisuudessa. Mitään ei voi tehdä, jos pelkää kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Tutkimustietoonhan ei kannata luottaa, kun se oma pelko on se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös 2 rokotetta (ja influenssa). Aion ottaa myös kolmannen, heti kun se tulee, koska muuten tämä pandemia ei mene koskaan ohi. Luotan enemmän thl:n asiantuntijoihin ja oikeisiin tutkijoihin kuin a.p:n "tutkimuksiin" internetissä. Ei millään pahalla.
Tuota argumenttia on kuultu usein. Tarkoittaa: Luotan sokeasti auktoriteetteihin, enkä ota itse mistään selvää.
En tarkoita, tarkoitan, että uskon tutkijoita ja lääketieteen koulutuksen käyneitä asiantuntijoita enemmän kuin jotain "googletin netistä ja kävin lukemassa magneettimediaa tyyppiä". Mielipide voi olla jokaisella, mutta kyllä minä lääketieteellisissä asioissa luotan enemmän lääkäri Lauriin kuin hitsaaja Hannuun.
Mä uskon maalaisjärkeen. Nyt on nähty kuinka pihalla nuo asiantuntijatkin ja päättäjät on. Nyt ajetaan vaan suomea alas keinolla millä hyvänsä. Tämä on surullista katsottavaa. Kansa jaetaan eri kasteihin ja sivistys vedetään vessanpöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä miten sun syömät pullat vaikuttaa tulevaisuudessa. Mitään ei voi tehdä, jos pelkää kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Tutkimustietoonhan ei kannata luottaa, kun se oma pelko on se tärkein.
Anteeksi nyt vaan mutta mä en pelkää.
Tutkimustieto blaablaablaa eli purematta nielet iltisten propagandaotsikot.
Ota sinä ne 10 rokotusta päivässä, mutta hyväksy se että muillakin on valinnanvapaus.
On ihan tervettä kyseenalaistaa tällaiset ihmiskokeet.
Ja sairaat ei sitä tajua.
Otan sairastettavakseni mielummin koronan uudestaan kuin piikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu, seuraan ulkomaisia terveydenhuoltojärjestöjä, lääkefirmoja sekä tutkimuksia, mitä muun maailman media avoimesti kertoo. Suomen mediat uutisoivat tietoa usein hyvin muokattuna, kun vertaa alkuperäisiin lähteisiin. Lisäksi jätetään kertomatta faktoja, jotka yhtään antaisi aihetta kritiikkiin. Tämän tiedon valossa, jota olen kerännyt, en ota rokotetta. Useat terveysjärjestöt puoltavat rokotteiden tarjoamista niille, joille se on tarpeellinen. Mikään taho ei ole ollut sillä kannalla, että kaikki pitäisi rokottaa. Siihen vaikuttaa talous ja politiikka.
Muistan tämän viime keväältä. Silloin puhuttiin riskiryhmäläisten rokottamisesta.
Mutta ovatko siis päättäjät tehneet jotain pakkolakeja uhkasakoista rokottamattomille tai ihmiskokeista, kuten tuo yksi kirjoittaja väittää?
En löytänyt.
Kyllä sote-alalle puuhastellaan sitä käytännössä pakkorokottamista, ellet ota piikkiä niin ei palkkaa eikä edes työttömyysetuuksia.
Miksi sä olet huolissasi asiasta, kun hoitajatkaan ei ole? Kaikesta pitää saada aikaiseksi iso haloo. Mistä se kertoo? Älyn puutteesta vai pelosta?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008472124.html
” JULKISUUDESSA on käyty paljon keskustelua hoitajien pakkorokottamisesta. On vaadittu, että hoitotyössä kaikkien pitää olla rokotettuja.
Henkilöstösuunnittelupäällikkö Mia Keinänen toivoo, ettei puhuttaisi pakkorokottamisesta.
– Ketään ei voi pakkorokottaa, mutta voiko työskennellä, jos ei ole asianmukaisesti suojautunut, on toinen kysymys.
Hän uskoo, että lähes kaikki hoitajat ovat ottaneet koronarokotuksen.
– Oikeastaan on niin, että kun ensimmäiset koronarokotukset tulivat noin vuosi sitten ja koronaosastot olivat silloin ensi linjassa, vähän kadehdittiin ensilinjassa olevia, jotka saivat ensimmäisinä koronarokotteen.
Kun kevään kuluessa lupaa rokotuksiin höllennettiin, muut hoitajat hakivat innokkaasti rokotuksia.
– Kenenkään ei ole pakko ottaa rokotusta, mutta ei voi olla töissä sellaisessa paikassa, jossa hoidetaan kaikkein hauraimpia potilaita, Kirsi Ahonen sanoo.
Koronarokotuksen ottaminen ei hänen mukaansa ole suuri keskustelun aihe hoitajien keskuudessa.
Hän muistelee, että iso keskustelu käytiin silloin, kun nykyinen tartuntatautilaki tuli voimaan ja influenssarokotukset tulivat pakollisiksi tietyissä toiminnoissa.
– Silloin oli yksittäisiä henkilöitä, jotka eivät ottaneet rokotetta. He siirtyivät sitten toisiin tehtäviin.”
Vierailija kirjoitti:
MillaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ketjua loppuun mutta haluan ottaa kantaa siihen että rokotekriittisissä on enemmän matalasti koulutettuja jne. Olen oikeastaan miettinyt tätä asiaa enemmänkin, koska lähipiirissäni on ihminen, jolla on mennyt tosi hyvin elämässä ja joka on rokotteiden puolella ja ihmettelee ihmisiä, jotka eivät sitä ota. Kun taas minä on rokotekriittinen ja elämä on potkinut usein päähän ja enemmän kuin kerran minut on jätetty oman onneni nojaa. Vaikka tämä teoria ei koske kaikkia niin huomaan jonkinlaista korrelaatiota. Helppo luottaa yhteiskuntaan kun se, ja elämä on muutenkin kannatellut, mutta jos kokemus on päinvastainen niin siinä joutuu suojelemaan itseään ja miettimään asioita myös yhteiskunnasta irrallisena yksilönä, koska siihen ei voi täysin luottaa kriisissä. Haluan tähdentää siis että rokotekriittisyys ei tässä tapauksessa johdu tyhmyydestä vaan siitä että on joutunut kokemaan enemmän haasteita elämässä, mikä on johtanut mm. alhaisempaan sosioekonomiseen asemaan.
Olen samaa mieltä kanssasi. Lisäisin myös sen, että he joilla on korkeampi asema yhteiskunnassa ja elämä kannatellut niin heillä on myös enemmän menetettävää. Tällä tarkoitan sitä, että kovin kriittinen ei halua olla ainakaan kovaan ääneen jotain asiaa kohtaan, joka ylläpitää omaa asemaa ja turvaa omaa elämää vaikka näkisikin siinä epäoikeudenmukaisuutta. Esimerkkinä perheellinen valtion virkamies jolla turvattu elämä taikka lääkäri. Ennemmin hän ottaa ne rokotteet mukisematta enempää ajattelematta, koska ottamatta jättäminen ja valtamediasta eriävän mielipiteen sanominen tiputtaa korkealta. Vastuuta on otettu myös perheestä eikä vain itsestä.
Kun taas minä pienipalkkainen sote-ihminen en ole vastuussa kuin itsestäni. Minulla ei ole paljon menetettävää ja voin tutkia asioita kriittisesti ja realistisesti. Minun maailmani ei kaadu kovin korkealta niin siksi uskallan ajatella ja olla toistakin mieltä. Tässä tilanteessa olen pakkorokotuksia ja pakkopasseja vastaan joilla estetään ihmisten oikeutta työntekoon, kulttuuriin ja liikkumiseen. Meitä on onneksi jo paljon jotka ajattelevat samalla tavalla ja suunnitteilla on yleislakko. Samanmielisille on siis tukea esim. Telegram-ryhmässä yleislakko.
Yleislakkoa tässä tarvitaan, tämä on pakko pysäyttää keinolla millä hyvänsä. Muuten tulee sota.
Muutama hassu hönö ei yleislakkoa saa aikaan. Mitä ne edes kuvittelee saavuttavansa? Ei ne tiedä itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan mutta mä en pelkää.
Tutkimustieto blaablaablaa eli purematta nielet iltisten propagandaotsikot.
Ota sinä ne 10 rokotusta päivässä, mutta hyväksy se että muillakin on valinnanvapaus.
On ihan tervettä kyseenalaistaa tällaiset ihmiskokeet.
Ja sairaat ei sitä tajua.
Mä en lue Suomen lehtiä, sä selvästi luet. Mä puhun tutkimustiedosta, en kohuotsikoista. Valinnanvapaus on, mutta sen varjolla huuhaan levittäminen on kyllä todella idioottimaista. Mua ei kiinnosta sun rokotustilanteesi, aika erikoista että sua kiinnostaa mun. Ihmiskokeet on hyvä kyseenalaistaa, tämähän ei ole sellaista nähnytkään. Onnea pelkojesi kanssa jatkossakin.
Ap:n riskianalyysi on mielestäni mainio. Minäkään en ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös 2 rokotetta (ja influenssa). Aion ottaa myös kolmannen, heti kun se tulee, koska muuten tämä pandemia ei mene koskaan ohi. Luotan enemmän thl:n asiantuntijoihin ja oikeisiin tutkijoihin kuin a.p:n "tutkimuksiin" internetissä. Ei millään pahalla.
Tuota argumenttia on kuultu usein. Tarkoittaa: Luotan sokeasti auktoriteetteihin, enkä ota itse mistään selvää.
En tarkoita, tarkoitan, että uskon tutkijoita ja lääketieteen koulutuksen käyneitä asiantuntijoita enemmän kuin jotain "googletin netistä ja kävin lukemassa magneettimediaa tyyppiä". Mielipide voi olla jokaisella, mutta kyllä minä lääketieteellisissä asioissa luotan enemmän lääkäri Lauriin kuin hitsaaja Hannuun.
Mä uskon maalaisjärkeen. Nyt on nähty kuinka pihalla nuo asiantuntijatkin ja päättäjät on. Nyt ajetaan vaan suomea alas keinolla millä hyvänsä. Tämä on surullista katsottavaa. Kansa jaetaan eri kasteihin ja sivistys vedetään vessanpöntöstä alas.
Kukahan sitä kahtiajakoa tekee? Suureen ääneen plandemiakylttejä heiluttelevat, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä linkki!!
Linkki ilman omaa mielipidettä ja omaa kannanottoa on tyhjänpäiväinen nollalinkkaus ---> lukematta ja katsomatta suoraan seuraavaan viestiin!
Laki kliinisestä lääketutkimuksesta 983/2021 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
https://finlex.fi/fi/laki/alkup/2021/20210983