Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.
Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut minua tehosteita aika monista eri rokotteista, ja sekä lapsia että koiria käyttänyt säännöllisesti rokotettavana. En ymmärrä, miksi juuri tämän rokotteen pitäisi jotenkin riittää yhdellä/kahdella rokotteella, kun ei mikään muukaan rokote niin toimi.
Haetko myös jäykkäkouristusrokotteen kolme kertaa vuodessa?
Mua nykyään ihmetyttää tämä "muut rokotteet, monta tehostetta" höpötys.
Mitä rokotteita muut ihmiset käyvät jatkuvasti hakemassa, kun minä en ole kymmeniin vuosiin tarvinnut mitään muuta kuin yhden jäykkäkouristusrokotteen muutama vuosi sitten? Toki olen saanut lapsena (n. 44 vuotta sitten) rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet, sekä polio sokerinpalan, mutta tosiaan tuo jäykkäkouristusrokote oli poliorok. jälkeen seuraavana.
Muutenkaan ihmiset eivät näytä tietävän, että mm. influenssarokotetta ei Suomessa ota kuin "vain" n. +/- 2 miljoonaa ihmistä vuosittain. Sekin kun vedetään aina keskusteluihin mukaan. Minä en ole koskaan ottanut, enkä tietääkseni ole koskaan influenssaa sairastanut. Eikä edes iäkkäämmät sisarukseni ja vanhempani ole ottaneet ko. rokotetta koskaan.
Sekä nyt useat mainitsevat hepatiittirokoteen ja olen pohtinut, että kuka sitä tarvitsee ja kuinka monta Suomessa on kyseisen rokotteen "joutunut" ottamaan? Kai etsimällä tiedon löytäisi, mutta ei se niin paljon kiinnosta että viitsisin nettiä ettiä. Ihmetyttää vaan, kun sitä pidetään jonain normaalina rokotteena, jonka lähes kaikki on ottanut ja on tullut tutuksi. Itse olen lukenut nyt vasta koronan aikana hepatiittirokotteesta, että sellainenkin on olemassa.
Mutta ehkä usein matkustaville rokotteet ovat jotenkin normi, kun taas minä en matkustele, niin en niitä tarvitsekaan.
P.s. kaksi koronarokotetta on, mutta sain pahoja haittavaikutuksia, joista osa edelleen on päällä, niin jätän boosterit ottamatta. Tällä hetkellä en edes tarvitse K-passia mihinkään (en ole joutunut missään näyttämään), niin siksikin on helppo jättää k-rokotteet väliin. Jos passi joskus leviää muihin palveluihin, siirryn kokonaan nettiostoksiin. N47
Onnea pelkkää nettielämään :D
Ja kysymykseesi mitä muuta rokotetta otetaan koko ajan; oletko kuullut influenssarokotteesta? Virus muuntautuu koko ajan ja moni ottaa sek joka vuosi ja pysyvät vieläkin hengissä. Ajatella.
Kannattaisiko lukea ajatuksella KOKO kommenttini ennen kuin vastaa? Minähän kirjoitin tuossa influenssarokotteesta, mutta kun pitää kiireesti päästä "servaamaan" toinen, niin ei kai sitä nyt viitsi lukea kuin pari ekaa sanaa ... Ja tällaisten ihmisten kanssa pitäisi jaksaa keskustella, jotka eivät ymmärrä lukemaansa, tai jättävät lukemisen puolitiehen. Rasittavaa.
BTW, nettielämä sopii tällaiselle erakolle oikein hyvin, että kiitosta vaan. N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisesta piikistä jäänyt sairauslomalle.
Piikitetty käsi ollut voimaton ja puutunut nyt 6vk.
Eka piikki antoi hieman jo samoja oireita.
Ja on niska ym tutkittu muutaman kerran joSitten heräsit kun isoisäsi kömpi yöllä sänkyysi tarjoamaan taskustaan Werther's Original kermakaramellia 😉
Ja sitten nämä älynjättiläiset täällä ihmettelevät, kun kukaan ei ole heille ikinä oireista maininnut... Katsokaa nyt peiliin.
Ihminen, joka luulee suojaavansa itseään taudilta ja saa kuitenkin jonkun haitan, on valtavan väsynyt ja peloissaan. Asiasta ei tee mieli puhua varmastikaan kenellekään umpiurvelolle, joka silmiä pyöritellen kertoo toisen puhuvan soopaa.
Olkaa avoimia, kuunnelkaa. Vaikka siellä peilissä ei näy kuin omasta mielestä se täydellisin ja fiksuin ihminen, jolla on lupa kommentoida muiden oloa, elämää ja valintoja koko ajan naama levällään, niin oikea totuus on kuitenkin ihan toinen.
Voimia kaikille, joilla haitta on. Päivä kerrallaan. Toivottavasti löydätte jonkun, joka kuuntelee, tukee ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota enää rokotuksia koronaan liittyen. Asun ulkomailla ja täällä on paljon koronaa. Myös monessa tuttavaperheissä on korona. Korona ei ole edes tarttunut koko perheeseen ja tauti tulee todella mietona tai oireettomana eli kyseessä ovat alle 45-vuotiaat ja heidän 5-11-vuotiaat lapsensa.
Tuntuu että kaikki laitetaan kärsimään vaikka tauti saattaa olla vakava ainoastaan jo heikkokuntoisille riskiryhmille ja vanhoille. Moni heistä on vielä rokotettu.
Perusterveiden tulisi saada elää normaalia elämää ilman testauksia ja piikkejä. Vanhoja ja heikkoja tulisi suojata mutta ei niin että muut joutuvat kärsimään. Hyvinä keinoina voisi olla esim. koronapikatestit joka päivä heille ketkä vierailevat/ hoitavat vanhoja, käsidesit ja maskit riskiryhmille.
Mä asun ulkomailla ja meillä on korona lähes nollassa. Rokotteet otetaan silti, koska en halua altistaa lapsiani yhdellekään sairaudelle turhaan. Emme ole kärsineet rajoitteista, joita nyt ei ole toki hetkeen edes ollut. Vain maskit, testit ja passi. Emme ole kärsineet yhdestäkään testistä emmekä maskeista.
Rokotteesta päättää jokainen ihan itse, vaakakupissa on sairastaminen ja rokote. Meille rokote on ollut itsestäänselvyys. Kolme annosta, neljättä ei toivottavasti tarvita. Enkä ymmärrä sitä miksi ihmiset asettavat toisten valinnan huonommaksi kuin oman, mihin se johtaa? Te päätitte noin, ymmärrän, me päätimme toisin, onko se väärin?
Toki voitte perheenä ottaa rokotuksia, se on teidän oma valintanne. Olen itse nähnyt koronaa niin paljon ja varsinkin lapsille se ei ole pientä nuhakuumetta ihmeellisempi. Riskiryhmille tämä on tietysti toinen juttu ja heille piikit ja boosterit ovat tärkeitä.
Meidän lapset voivat sairastaa koronan, mikä minusta on parempi verrattuna piikkeihin ja testeihin.
Ei meidänkään lapset ole rokotettuja, mikä vika testeissä on? Täällä rokotetaan kyllä myös lapsia, joten mikäli tarve vaatii, meidänkin lapset rokotteen tulevaisuudessa ottavat. Me aikuiset otimme rokotteet suojellaksemme lapsiamme. En todellakaan halua lapsiemme sairastavan mitään tautia, varsinkaan sellaista, jonka jälkitaudeista ei tiedetä vielä mitään.
Täsmälleen samaa mieltä. Ihmettelen aina sitä porukkaa, jotka huutavat ettei lapsille rokotteita, mutta sairastaminen on tosi ok. Enkä sano, että lapset pitäisi koronarokottaa (ennenkuin joku riemastuu). Peräänkuulutan vain sitä, mitä edellinen sanoi: lapsen altistaminen virustaudille keskellä pandemiaa on enemmän kuin kyseenalaista. Tällä hetkellä itsensä rokottaminen on paras tapa suojata myös lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota enää rokotuksia koronaan liittyen. Asun ulkomailla ja täällä on paljon koronaa. Myös monessa tuttavaperheissä on korona. Korona ei ole edes tarttunut koko perheeseen ja tauti tulee todella mietona tai oireettomana eli kyseessä ovat alle 45-vuotiaat ja heidän 5-11-vuotiaat lapsensa.
Tuntuu että kaikki laitetaan kärsimään vaikka tauti saattaa olla vakava ainoastaan jo heikkokuntoisille riskiryhmille ja vanhoille. Moni heistä on vielä rokotettu.
Perusterveiden tulisi saada elää normaalia elämää ilman testauksia ja piikkejä. Vanhoja ja heikkoja tulisi suojata mutta ei niin että muut joutuvat kärsimään. Hyvinä keinoina voisi olla esim. koronapikatestit joka päivä heille ketkä vierailevat/ hoitavat vanhoja, käsidesit ja maskit riskiryhmille.
Mä asun ulkomailla ja meillä on korona lähes nollassa. Rokotteet otetaan silti, koska en halua altistaa lapsiani yhdellekään sairaudelle turhaan. Emme ole kärsineet rajoitteista, joita nyt ei ole toki hetkeen edes ollut. Vain maskit, testit ja passi. Emme ole kärsineet yhdestäkään testistä emmekä maskeista.
Rokotteesta päättää jokainen ihan itse, vaakakupissa on sairastaminen ja rokote. Meille rokote on ollut itsestäänselvyys. Kolme annosta, neljättä ei toivottavasti tarvita. Enkä ymmärrä sitä miksi ihmiset asettavat toisten valinnan huonommaksi kuin oman, mihin se johtaa? Te päätitte noin, ymmärrän, me päätimme toisin, onko se väärin?
Toki voitte perheenä ottaa rokotuksia, se on teidän oma valintanne. Olen itse nähnyt koronaa niin paljon ja varsinkin lapsille se ei ole pientä nuhakuumetta ihmeellisempi. Riskiryhmille tämä on tietysti toinen juttu ja heille piikit ja boosterit ovat tärkeitä.
Meidän lapset voivat sairastaa koronan, mikä minusta on parempi verrattuna piikkeihin ja testeihin.
Ei meidänkään lapset ole rokotettuja, mikä vika testeissä on? Täällä rokotetaan kyllä myös lapsia, joten mikäli tarve vaatii, meidänkin lapset rokotteen tulevaisuudessa ottavat. Me aikuiset otimme rokotteet suojellaksemme lapsiamme. En todellakaan halua lapsiemme sairastavan mitään tautia, varsinkaan sellaista, jonka jälkitaudeista ei tiedetä vielä mitään.
Täsmälleen samaa mieltä. Ihmettelen aina sitä porukkaa, jotka huutavat ettei lapsille rokotteita, mutta sairastaminen on tosi ok. Enkä sano, että lapset pitäisi koronarokottaa (ennenkuin joku riemastuu). Peräänkuulutan vain sitä, mitä edellinen sanoi: lapsen altistaminen virustaudille keskellä pandemiaa on enemmän kuin kyseenalaista. Tällä hetkellä itsensä rokottaminen on paras tapa suojata myös lapsia.
Ööö? Millä tavalla suojaat lapsia omalla rokotteellasi? Et tartuta? Et sairastu? En ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me terveydenhuollossa työskentelevät olemme kerenneet saada kolmannet rokotteet/osa kohta saamassa vaikka olemme vielä ”nuoria”. Otan rokotteet koska olen nähnyt omin silmin koronan aiheuttamat tuhot ihmiskehossa. Vakavan muodon saanneet ei totisesti ole pelkästään vanhuksia.
Silti koen epämiellyttävänä että kuukautiseni menevät sekaisin rokotteesta. Mietityttäähän se kun otan/olen velvoitettu ottamaan rokotteet jatkossakin.
Saahan näitä asioita pohtia eikä se tee minusta rokotevastaista.
T: Se jonka menkat meni sekaisin rokotteestaMenkat menee sekaisin myös stressistä ja ties mistä. En usko että tuollainen rokote voisi mitenkään vaikuttaa kuukautisiin, ihan maalaisjärjellä ajateltuna. Mutta rokotteen jännittäminen voi vaikuttaa hormoneihin ja kuukautisiin ja ties mihin sitä kautta.
Siitä on vaikka kuinka paljon tutkimustuloksia, että nämä rokotteet ovat vaikuttaneet kuukautisiin ja keskenmenoja on tullut todella paljon. Näitä tietoja piilotellaan Suomessa. Nämä on todellisuudessa kokeellisia joiden vaikutuksista kukaan ei tiedä.
Mistä on tämä luotettava tieto, että keskenmenoja on tullut paljon? Joka vuosi tulee paljon keskenmenoja, ei ole välttämättä mitään tekemistä piikin kanssa. Itse olen fb:ssä Vauva2021 ryhmässä, jossa on koronarokote keskusteluja, 12 000 jäsentä ja ainakin tähän mennessä kaikki raskaana olevat rokotteen ottajat sanoneet ettei ole seurannut mitään.
Luulen, että tuo on vain yksi valhe, jota rokotekriittiset hokevat. Kai se tuntuu todelta, kun sen toistaa tarpeeksi monta kertaa. Sen sijaan kukaan ei vahingossakaan muista niitä (ihan todellisia) tapauksia, joissa raskaana olevalla äidillä (ja vauvalla) on korona ja mitä ikävää niistä on seurannut.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun täällä vauva palstalla on kaikki, jotka ovat rokotteesta saaneet pahoja haitttoja. Itse en tunne ketään eikä kukaan tuntemistani tunne ketään kuka olisi saanut niitä perus sivuoireita kummempaa. Paitsi tietenkin eräs foliohattu kaverini joka "tuntee" ja tietää vaikka kuinka monta.
Täällä kirjoittelee kaikkiin ketjuihin samat huuhaata jakavat rokotevastaiset, välillä itselleen vastaten, että saa mukamas vahvistusta omalle näkemykselleen. Ei niitä montaa ole, mutta kun monena kirjoittelee niin luulevat itse että muut uskoo.
Minä tunnen yhden ainoan rokotevastaisen, jonka pojanpoika sai koronan ja joutui sairaalaan, tästä säikähtäneenä meni tuokin ottamaan rokotteen.
Työni puolesta tunnen n. 1200 ihmistä+ omat kamut, sukulaiset ja tuttavat lisänä. Näistä kaikista vain 1 sai rokotteesta päänsärkyä senverran, että oli päivän pois töistä. Muilla pientä kuumotusta pistopaikassa tai vilua muutama tunti. Ei mitään mainittavaa kellään.
Itselläni parin tunnin kylmät väreet, serkku puolestaan paleli koko yön, lämpöhuovan sisälläkin.
Huomenna klo 10.05 on kolmannen rokotteen vuoro, yhdessä puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on ollut onni, että edetään hitaammin täällä Suomessa ja saadaan nähdä esim Israelin esimerkkiä, jossa alkaa jo viides kierros. Mun usko THL ää kohtaa on nousemassa. He eivät hätiköi ja pääsevät puntaroimaan maailman tilannetta. Ei olisi hääviä olla tutkija siellä juuri nyt. He, jos jotka kaipaisivat tsemppiä
Siis mitä helvettiä, luulin että siellä suunnitellaan vasta neljättä? Onko koronapassin ehtona siis viisi rokotusta?
Herranen aika, jos nämä kaksi otettua kaduttavat, sanoudun totaalisesti tästä irti juuri nyt. Miksi sitä toimimatonta ainetta täytyy jatkuvasti piikittää oman terveyden uhalla? En halua itselleni sellaista suojaa, joka aiheuttaa haittavaikutuksia vieläkin lisää.
Koko kroppa ihan sekaisin jo näistä kahdesta, toivon todella että teho hiipuu mahdollisimman pian.
Rokotekriittisten seurakunnasta saat varmaan ohjeet, minkälaisin katumusharjoituksin otettujen rokotteiden teho hiipuu mahdollisimman pian. Luulisin, että hopeavesi ainakin auttaa. Kristallit kilisemään myös, niin pääset syntisen rokotteen vaikutuksesta mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Rokotekriittisen neuvoston ja evvk-puolueen suurvisiiri, Kassler Turtiainen, kertoo saaneensa ikävän rokotehaitan Viiksi-Ossin tarjoileman rokotteen jälkimainingeissa. "Minu pylly tuli kipi kun saunapaini oli Ossin kansa", kertoo silminnähden järkyttynyt Kassler. Rakastavaisten lähipiiri tietää kertoa, että Ossi oli puolivahingossa rokottanut Anoa peräsuoleen, mutta kyseessä ei suinkaan ollut koronarokote, vaan ehtaa, naturaali lohjalainen eliksiiri. "Kyllä taitaa nyt Kasslerin anneli punoittaa", lohjalla hykerrellään.
Ja päälle pari kertaa röh-röh, tyytyväisenä kaikki köllöttäen pahnoilla ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö? Millä tavalla suojaat lapsia omalla rokotteellasi? Et tartuta? Et sairastu? En ymmärrä...
Jos et ymmärrä mikä hyöty rokottautumisesta on, niin sit et ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille pitäisi tehdä selväksi, että tässä ei ole kyse parista shotista ja boosterista vaan todellakin jatkuvan lääkityksen aloittamisesta. Minä en aloita jatkuvaa lääkitystä kuin hyvistä terveydellisistä syistä. Lääkitys tuo mukanaan haittavaikutukset. Aina.
Rokotukset loppuvat kun pandemia loppuu, mutta tämä pandemia lopu ennenkuin päättäkät päättävät lopettaa sen.
Kaikenlainen passipelleily ja karanteeni/eristäytymispelleily pitää lopettaa heti ja kaikille samat säännöt. JOs olet altistunut, niin eristäydyt, kuten myös muukin perheesi, jonka kanssa olet ollut tekemisissä. Ei mitään poikkeuksia, ei edes silloin, jos altitunut on opettaja tai lapsi. Kaikki määrättävät pakolliseen lockdowniin vähintään 3 viikoksi ja rajat kiinni. Eikä mennä sitten edes aviolliseen tapaamiseen ruotsiin, tai perhettä tapaamaan mihinkään muuhunkaan maahan, ei vaikka miten olisi ikävä. Lockdown alkaa välittömästi, mutta kuitenkin siten, että jos joku haluaa mennä puolisonsa luokse toiseen maahan, hän sinne pääskööt, mutta takaisin ei ole tulemista ennenkuin lockdown on ohi. JOs tullaan maahan, niin pakollinen karanteeni lentokenttätiloissa, jonne siirtyminen tapahtuu täysin eristettynä muista ihmistä. Vain välttämätön rahtillikenne suomeen sallitaan ja rahtiliikenteen kuljettajille täydellinen 3 metrin turvaväli kaikkien suuntaan. Tuossa nyt rautalankamalli.
NÄin tämä asia olisi pitänyt hoitaa jo pandemian alussa eikä mitään ininää mistään yksilön vapaudesta matkustaa tai liikkua. Kaikille sama vanha leivänkannikka puresekeltavaksi, ei mitään mistereiden erityisoikeuksia kellekään.
Jos olisitte heti alkuunsa älynneet mistä on todella kysymys ja kieltäytyneet noudattamasta mitään ohjeita. Lampaat katsoneet liikaa tv ja uskovat kaiken. Lapsellisia tenavia jotka ovat aiheuttaneet meille muille vahinkoa tyhmällä käytöksellään. Miksi hölmöt menitte piikille? Saatte mitä ansaitsette kun ette ole tehneet eläessänne oikeita asioita. Nyt sitten vielä hyökkäätte itseänne viisaampien kimppuun. Se vain pahentaa omaa tilaanne jatkossa.
Monarin yksi sivupersoonako se siellä, pitkästä aikaa....oletko ollut 'lepäämässä'
Vierailija kirjoitti:
Koska toi toinen keskustelu varmasti moderoidaan pois niin hieman ristipostausta omasta tilanteesta:
Minä otin 3. rokotteen ja nyt sen jälkeen on iskenyt ihan tajuton väsymys koko kehoon. Aikaisemmista ei tullut kuin pieniä käsivarsikipua ja hieman päivän kestänyttä lämpöä eikä mitään vakavaa. Nyt on puolitoista viikkoa mennyt 3. rokotuksesta, kädet ja jalat tuntuvat betonisäkeiltä ja jaksan olla muutaman tunnin hereillä. No eipä mun terveydessä ollut hurraamista ennen ekaakaan rokotetetta ja luulen, että mulla on edelleen joku diagnosoimaton lihastauti, joka nyt otti askeleen eteenpäin rokotteesta. Lääkärit ovat kokoajan vähätelleet aiemmin oireitani kun olen "niin nuori" (olen yli 40-vuotias) mutta kyllä tämä varmaan joku ALS tai vastaava kuitenkin on. Patologi sitten aikoinaan löytänee mikä mua vaivasi.
Tämä kannattaa lääkärin/neurologin pyytää tutkimaan, on harvinainen mutta rokote voi laukaista tai pahentaa jo olemassa olevia oireita: https://neuroliitto.fi/tieto-tuki/tietoa-sairauksista/harvinaiset-neuro…
Äitini oli käynyt kolmannessa rokotuksessa ja olivat alkaneet häneltä siellä kyselemään, että minkä rokotteen tahtoo ja lopulta antaneet vain puolikkaan rokoteannoksen. On tämä mennyt aivan käsittämättömäksi, ei hänellä ole mitään lääketieteen koulutusta, eikä tietotaitoa rokotteista. Mikseivät antaneet kokonaista rokoteannosta?
Olen itse päättänyt jättää kuudennen koronarokotteen ottamatta. Seitsemännen sen sijaan aion ottaa heti, kun tulee saataville.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteilla on haittoja. Lisäksi nyt omikron on tässä se ongelma, ja se että ihmisiä halutaan piikittää vanhalla wuhan-rokotteella. Kolme piikkiä omikroniin on 4 kertaa tehottomampi kuin kolme piikkiä deltaan, näin sanoi juuri israelilainen tutkimus. Eli teho näihin uusimpiin variantteihin laskee koko ajan, kun piikkiä ei päivitetä.
Iso kasa ongelmia siis noilla rokotteilla... ei houkuta hirveästi ajatus 3kk välein piikistä, jos teho on tätä tasoa.
Tämä!
Ihmisiä on piikitetty jo tähän mennessä pitkään melko tehottomalla rokotteella, jonka teho hiipuu nopeasti. Tämän vielä hyväksyn, koska nähtävästi sillä on ollut edes jonkinlainen (riippuu miten mitataan) hillitsevä merkitys pandemian etenemisessä, tai lähinnä sairaalahoidon kuormituksessa. No, nyt jatkossa sen teho on enää mitätön, mutta rokotuskiihkoilu sen kuin yltyy!? Tai ehkäpä juuri siksi. Nyt tuli kiire rokottaa niin paljon kuin mahdollista, ennen kuin kaikki tajuavat, ettei siinä ole enää mitään järkeä.
Ottakaa rokote, jos tunnette sen turvalliseksi. Kun haittoja tulee, pysyttehän hiljaa.
Otan ensimmäisen piikin vuonna 2027. Pitäkää peukkuja, että on tarjolla joku tehokas piikki.
Ema covid vaccine side effects. Kyllä niitä on melko paljon jo löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun täällä vauva palstalla on kaikki, jotka ovat rokotteesta saaneet pahoja haitttoja. Itse en tunne ketään eikä kukaan tuntemistani tunne ketään kuka olisi saanut niitä perus sivuoireita kummempaa. Paitsi tietenkin eräs foliohattu kaverini joka "tuntee" ja tietää vaikka kuinka monta.
Vähän sama kuin että kukaan ei oikeassa elämässä tunne rokottamattomia (paitsi jotain sekoboltseja Facebookissa), mutta todellisuudessa meitä on tosi paljon. Hirveällä painostamisella ihmiset on saatu hiljennettyä. Jos joku kertoo vastustavansa rokotteita tai saaneensa rokotehaittoja, leimataan hyvin herkästi valehtelijaksi tai mielisairaaksi.
Tähänkin jo joku hakkaa naama punaisena alapeukkua. 😂 Olette te kyllä varsinaisia sanonko mitä. Heti, jos teidän hölötyksenne kumotaan, on se faktan vääristelyä ja sensuuria.