Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaruokitut vauvat ovat aikuisina muita älykkäämpiä

Vierailija
18.03.2015 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1426572170098

Uutisessa ei mainittu oliko siinä huomioitu sekoittavana tekijänä se, että varhain imetyksen lopettavat äidit ovat todennäköisesti hieman tyhmempiä kuin imetys- ja muita tutkimustuloksiin perustuvia suosituksia noudattavat äidit. Perintötekijätkin vaikuttavat älykkyyteen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:07"]No onneksi mun äiti imetti mua vaan kuukauden! Olen keskivertoa älykkäämpi ja rintaruokittuna olisin nero. Ja heidän elämänsä ei ole aina helppoa.
[/quote]

Kenenkään elämä ei ole aina helppoa. Tuskin olet keskivertoa kovin paljoa älykkäämpi, muuten ehkä tajuaisit, ettei imetys nosta kuitenkaan lapsen älykkyyttä yli kahta keskihajontaa korkeammaksi. Nerous on vielä kaukana :D

Vierailija
22/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:07"]No onneksi mun äiti imetti mua vaan kuukauden! Olen keskivertoa älykkäämpi ja rintaruokittuna olisin nero. Ja heidän elämänsä ei ole aina helppoa.
[/quote] veit sanat suustani, olin juuri laittamassa samat ajatukset jakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisko mun miehestä fiksumpi jos antaisin sillekin tissiä? Ärsyttää mokoma juntti..

Vierailija
24/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:11"]Mitahan minun pulloruokitusta tohtoristani olisi tullut jos olisi saanut rintamaitoa? Onneksi aiti oli senverran viallinen etta maitoa ei tullut eika paassyt taman alykkyys ihan aisoista.
[/quote]

Tohtorin koulutus ei kerro välttämättä korkeasta älykkyydestä. Enemmänkin esimerkiksi ahkeruudesta, motivaatiosta ja kunnianhimosta. Tietenkään tyhmästä ihmisestä ei tohtoriksi ole, mutta keskiverto älykkyys riittää hyvin akateemisiin opintoihin.

Vierailija
25/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOo, kannattaa synnyttää vaan esikoisia, ja kannattaa imettää, vaikka siitä ei mitään tulisikaan. 

Vierailija
26/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen selitys sille, miksi miehet pitävät isoista tisseistä :D

Vierailija
27/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:21"]

Tulisko mun miehestä fiksumpi jos antaisin sillekin tissiä? Ärsyttää mokoma juntti..

[/quote]

Kokeile mitä tapahtuu.

Aina kun avaa suunsa, niin tissiä naamaan :D

Vierailija
28/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin poikaa 3 viikkoa. Nyt yläkoulussa keskiarvo 9,6. Muuttunee aikuisena vähemmän fiksuksi. Täytyy tyrmätä jo ammattihaaveet tässä vaiheessa. Turha mennä opiskelemaan, ei tule pärjäämään.

Vierailija
29/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietenkään tyhmästä ihmisestä ei tohtoriksi ole, mutta keskiverto älykkyys riittää hyvin akateemisiin opintoihin."

Only in Finland, muualla vaaditaan enemman.

Vierailija
30/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:45"]

Imetin poikaa 3 viikkoa. Nyt yläkoulussa keskiarvo 9,6. Muuttunee aikuisena vähemmän fiksuksi. Täytyy tyrmätä jo ammattihaaveet tässä vaiheessa. Turha mennä opiskelemaan, ei tule pärjäämään.

[/quote]

Mulla oli yläkoulussa sama keskiarvo, vaikken koskaan saanut pisaraakaan äidinmaitoa. En pidä itseäni erityisen älykkäänä, hyvämuistinen kyllä olen. Ja sen verran fiksu, että olen imettänyt kumpaakin lastani yli 1,5 vuotta :)