Rintaruokitut vauvat ovat aikuisina muita älykkäämpiä
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1426572170098
Uutisessa ei mainittu oliko siinä huomioitu sekoittavana tekijänä se, että varhain imetyksen lopettavat äidit ovat todennäköisesti hieman tyhmempiä kuin imetys- ja muita tutkimustuloksiin perustuvia suosituksia noudattavat äidit. Perintötekijätkin vaikuttavat älykkyyteen.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:07"]No onneksi mun äiti imetti mua vaan kuukauden! Olen keskivertoa älykkäämpi ja rintaruokittuna olisin nero. Ja heidän elämänsä ei ole aina helppoa.
[/quote] veit sanat suustani, olin juuri laittamassa samat ajatukset jakoon.
Tulisko mun miehestä fiksumpi jos antaisin sillekin tissiä? Ärsyttää mokoma juntti..
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:11"]Mitahan minun pulloruokitusta tohtoristani olisi tullut jos olisi saanut rintamaitoa? Onneksi aiti oli senverran viallinen etta maitoa ei tullut eika paassyt taman alykkyys ihan aisoista.
[/quote]
Tohtorin koulutus ei kerro välttämättä korkeasta älykkyydestä. Enemmänkin esimerkiksi ahkeruudesta, motivaatiosta ja kunnianhimosta. Tietenkään tyhmästä ihmisestä ei tohtoriksi ole, mutta keskiverto älykkyys riittää hyvin akateemisiin opintoihin.
JOo, kannattaa synnyttää vaan esikoisia, ja kannattaa imettää, vaikka siitä ei mitään tulisikaan.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:21"]
Tulisko mun miehestä fiksumpi jos antaisin sillekin tissiä? Ärsyttää mokoma juntti..
[/quote]
Kokeile mitä tapahtuu.
Aina kun avaa suunsa, niin tissiä naamaan :D
Imetin poikaa 3 viikkoa. Nyt yläkoulussa keskiarvo 9,6. Muuttunee aikuisena vähemmän fiksuksi. Täytyy tyrmätä jo ammattihaaveet tässä vaiheessa. Turha mennä opiskelemaan, ei tule pärjäämään.
"Tietenkään tyhmästä ihmisestä ei tohtoriksi ole, mutta keskiverto älykkyys riittää hyvin akateemisiin opintoihin."
Only in Finland, muualla vaaditaan enemman.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:45"]
Imetin poikaa 3 viikkoa. Nyt yläkoulussa keskiarvo 9,6. Muuttunee aikuisena vähemmän fiksuksi. Täytyy tyrmätä jo ammattihaaveet tässä vaiheessa. Turha mennä opiskelemaan, ei tule pärjäämään.
[/quote]
Mulla oli yläkoulussa sama keskiarvo, vaikken koskaan saanut pisaraakaan äidinmaitoa. En pidä itseäni erityisen älykkäänä, hyvämuistinen kyllä olen. Ja sen verran fiksu, että olen imettänyt kumpaakin lastani yli 1,5 vuotta :)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:07"]No onneksi mun äiti imetti mua vaan kuukauden! Olen keskivertoa älykkäämpi ja rintaruokittuna olisin nero. Ja heidän elämänsä ei ole aina helppoa.
[/quote]
Kenenkään elämä ei ole aina helppoa. Tuskin olet keskivertoa kovin paljoa älykkäämpi, muuten ehkä tajuaisit, ettei imetys nosta kuitenkaan lapsen älykkyyttä yli kahta keskihajontaa korkeammaksi. Nerous on vielä kaukana :D