vihaan "sitten"-aloituksia
"meinattiin sitten jäädä auton alle"
"mies meni sitten syömään kaikki gluteenittomat vierasvarat"
"naapuri leikkasi sitten nurtsia munasilleen"
Jotenkin niin! Tiedättekö?
Kommentit (25)
tulit sitten tänne sen kertomaan?!
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:31"]tulit sitten tänne sen kertomaan?!
[/quote]
Koin sen sitten aika puhdistavaksi.
Ette sitten viitsi vastata aloitukseeni!!!
Oli sitten provo tämäkin aloitus, kuten kaikki muutkin "sitten"- aloitukset.
Ei vais. Ap tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat. Miksi se "sitten" pitää tunkea otsikkoon? Sitä paitsi lähes kaikki sitten- aloitukset ovat paljastuneet provoiksi!
Mies meni sitten pettämään.
Menin sitten pettämään miestäni.
Luin sitten mieheni puhelimen ja löysin sieltä vääriä viestejä.
Mies sitten meni ja löi minua/lasta/koiraa.
Opettaja lähetti sitten wilmassa vittumaisen viestin.
Jne. Jne.
Minäkin vihaan SITTEN- aloituksia.
Puheen sekaan lisätty "sitten" on samanlainen vailla sisältöä oleva ilmaus kuin "meinaan", Turussa "meina". Meinaaminen ei ole yleistynyt av:n otsikoissa. Sen sijaan aloitusten ensimmäisenä sanana "kyllä" on hyvinkin suosittu, vaikka ei siinäkään mitään asiasisältöä ole. Kyllä meinaan harmitti, kun menin sitten halaamaan naapurin miestä.
Niin minäkin. Toinen mielestäni typerä otsikointitapa on aloittaa otsikko sanalla Siis. Tuota siis sanaa täällä tunnutaan viljelevän otsikoinnissa aika ahkeraan.
Ja mä inhoon "miksi oi miksi"-aloituksia
Onko "sitten" uusi "kera"?
Menen sitten miettimään sitä viltin alle kera teekupposen.
Elikkä. Mua ärsyttää kun aletaan kertomaan jotain juttua ja alkuun kirjoitetaan Elikkä.
Tulee aina mieleen... ja sitten mä heräsin. Ihan kun nämä aloitukset olisivat jotain unia, joista herätään todellisuuteen. :D
Nyt on ap osunut asian ytimeen! Mua on kans häirinnyt noi sitten aloitukset. "Meinattiin sitten jäädä auton alle" Tulee heti mieleen joku todella tärkeilevä tyyppi joka kokee saavansa koko maailman vääryydet jatkuvasti omaan niskaansa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:28"]
Nyt on ap osunut asian ytimeen! Mua on kans häirinnyt noi sitten aloitukset. "Meinattiin sitten jäädä auton alle" Tulee heti mieleen joku todella tärkeilevä tyyppi joka kokee saavansa koko maailman vääryydet jatkuvasti omaan niskaansa.
[/quote]
Tai vastaavasti...Eihän tuollaista voi muille käydä, eihän?! Nämä on vähän sellaisia facebook aloituksia. Johtuukohan ihan siitä, että fb on tehnyt heistä humblebragaajia?! Huonosti piilotettua itsekorostusta?! Kuinka ei itse koskaan edes vanhigossa voisi ajaa kenenkään päälle?!
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:28"]
[/quote]
Tai vastaavasti...Eihän tuollaista voi muille käydä, eihän?! Nämä on vähän sellaisia facebook aloituksia. Johtuukohan ihan siitä, että fb on tehnyt heistä humblebragaajia?! Huonosti piilotettua itsekorostusta?! Kuinka ei itse koskaan edes vanhigossa voisi ajaa kenenkään päälle?!
[/quote]
Samaa mieltä. Mitä oot mieltä näistä "voi ei, APUA, help!!!!" aloituksista? Ja noi argh huoh argh.....
Elikkä mä en sitten voi enää kommentoida tänne ollenkaan, menee yöunet jos joku ärsyyntyy mun takia :(
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:41"]Elikkä mä en sitten voi enää kommentoida tänne ollenkaan, menee yöunet jos joku ärsyyntyy mun takia :(
[/quote]
Ihan vapaasti voit kommentoita. Mut käytä normaalia kieltä. Ei tarvitse ylikorostaa joka asiaa. Argh huoh apua :-)
Mä vihaan sellasia missä otsikko on vaan APUA AUTTAKAA!!! ja sitten aihe on esim. miten saan finnin pois nenästä?! eikä ole mikään kiireellinen juttu.
Itse oletan että jos otsikko on tuollainen niin on oikeasti hätä, esim. mitä teen/minne meen kun mies löi ja olen nyt vauvan kanssa autossa jne.. Voisi hieman selventää asiaa jo otsikossa.
Joojoo joku voi sanoa ettei tänne kirjotella jos on oikea hätä... Mutta kyllä sitäkin sattuu.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:50"]
Mä vihaan sellasia missä otsikko on vaan APUA AUTTAKAA!!! ja sitten aihe on esim. miten saan finnin pois nenästä?! eikä ole mikään kiireellinen juttu.
Itse oletan että jos otsikko on tuollainen niin on oikeasti hätä, esim. mitä teen/minne meen kun mies löi ja olen nyt vauvan kanssa autossa jne.. Voisi hieman selventää asiaa jo otsikossa.
Joojoo joku voi sanoa ettei tänne kirjotella jos on oikea hätä... Mutta kyllä sitäkin sattuu.
[/quote]
Peesi tälle! Erityisesti ärsyttää tämä APUA JA AUTTAKAA isoilla kirjoittaminen ja kun tosiaan kyseessä on usein hyvin yksikertainen asia.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:50"]
[/quote]
Peesi tälle! Erityisesti ärsyttää tämä APUA JA AUTTAKAA isoilla kirjoittaminen ja kun tosiaan kyseessä on usein hyvin yksikertainen asia.
[/quote]
APUA!!!!!! Myöhästyin bussista
Ärsyynnyin sitten aika pienestä!
Ap