Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei päästä sopuun asuinpaikasta, onko ero ainoa vaihtoehto :(

Vierailija
18.03.2015 |

Mies haluaa nopean ja lyhyen työmatkan ja kodin lähelle kauppakeskuksen tuntumaa, itselle tärkeintä on hyvät kulkuyhteydet ja koulut lähellä sekä rauhallinen lähiympäristö (lasten takia, yläkoulu alkaa häämöttää enkä halua noukkia niitä ostarilta dokaamasta jatkossakaan).

Mies voi siis helpostikkin muuttaa kerrostaloon, ja niitä oikeastaan katseleekin, on asunut melkein koko ikänsä kerrostalossa, kolme vuotta elämästään rivarissa. Onhan se toki halvempaakin.

Itse olen asunut kerrostalossa vain n. 1,5 vuotta nuoruusvuosinani,  muun ajan omakotitalossa tai rivarissa. Itse koin kerrostaloasumisen todella ahdistavaksi, enkä senkään vuoksi olisi ensimmäisenä säntäämässä siihen suuntaan.

Mikä neuvoksi?

Asunnon etsintä kuumentaa tunteita entistä kovemmin, ollaan jo hakemassa myös erikseen asuntoja koska me ei päästä sopuun tässä asiassa millään tavalla.

Viimeksi mies ehdotti asuntoa, josta hänellä on 5 minuutin työmatka, mulla työmatka sieltä olisi tunnin, kyseessä kerrostaloasunto ostarilla, lähikouluihin myös noin kilometri siitä. Itse ole koittanut etsiä asuinpaikkaa joka sopisi kaikille, jossa olisi myös se ostari/kauppakeeskus kävelymatkan päässä, molemmilla suurinpiirtein sama matka töihin, koulut lähellä ja koulualue rauhallista eikä mitään sellon, jumbon, itiksen -takapihaa.

Mies ei vaan ihan millään ymmärrä minua, ja minä en sitten taas miestä!

Miten voi edes ehdottaa noin epäreilua vaihtoehtoa ks aiempi jossa vain hänelle itselleen olisi kiva lyhyt työmatka, muille kaikki pelkkää paskaa :(

Antakaa neuvoja! Tiedän että suhtaudun tähän asuntoasiaan jo ihan vereslihalla tunteilla, mutta kun tämä etsiminen on kestänyt NIIN kauan, ja tilanne menee jatkuvasti entistä vaikeammaksi!

Mitä mä teen?

Onko tää kerrostalo ja rivari/omisasujan lopullinen niitti??

:(

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on varmaan pakko nht luovuttaa tän asian suhteen kun ei se mene jakeluun.
Jankuttelee vaan uimahyppytorneista ja kuinka kaikilla olisi paras olla siellä tiksissä.
Ei näe eikä kuule mitään muuta, ottaa kaiken vaan mun hankaloittamisena.
Plääh!

AP

Vierailija
82/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa otanko lapset ja muutan ne kouluineen tikkurilaan?
Mitä mä teeeen?

En kestä tätä

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne lapset on mieltä?

Vierailija
84/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taisteltiin asuinpaikasta kans kovasti. Nyt sit asutaan kerrostalossa(mun toive) viikot ja viikonloput maalla omakotitalossa. Rahaa tähän järjestelyyn menee. Sillai pärjätään, et hiukan puitteista karsittiin. Eli jos olis vaan yksi asunto, se olisi tasokkampi kuin nykyiset. Mut ei nollut enää vaihtoehtoa. Mies maalta ja sillä betonibunkkerikammo ja mä kaupungista ja mulla jyväjemmarikammo. Ollaan vähän outoja, mut tykätään kyllä toisustamme ja näin homma toimii. Joskus mies kulkee osan viikkoa maalta töissä ja joskus jäädään kaupunkiin viikonlopuksi. Lapset vielä niin pieniä, ettei ne edes kummeksu tätä. Ollaan siis niinku mökillä, vaik miehen mielestä siis KOTONA :D

Vierailija
85/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se mies alumperin suostui tuohon nykyiseen paikkaan, pakotitko?

Vierailija
86/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:50"]Jos mies ei välitä pätkääkään joustaa tuota "5 minuuttia töihin" jutustaan ei hän teistä (tai sinustakaan) välitä yhtään. Toisaalta, jos hän ei kestä nykyistä asuinpaikkaa ettekä te voi sinne jäädä ilman miestä, kannattaa sinunkin yrittää vielä enemmän joustaa (kohtuuden nmissä kuitenkin) asuinpaikan suhteen. Olettaen siis että itse edes välität miehestä? Muuttohan teillä on edessä kävi miten kävi.

Tietämättä koulujen, työpaikkojen, ostoskeskusten ym. sijoittumista nykyiseen kotiinne ja toisiinsa nähden on äärettömän vaikea antaa ohjeita. Oletteko siis töissä aivan vastakkaisilla suunnilla nykyisestä kodistanne katsoen? Vai olisiko mahdollista muuttaa vaikka vartin matkan päähän miehen työpaikasta, ja sinullekin jäisi silti kohtuumatka?
[/quote]

Siis tämä on mahdollista,
sovittiin jo kompromissialue josta miehellä töihin 15-20 min, minulla 28-40min, lapsilla koulu lähellä ja kauppakeskus ihan kulmalla...

Mutta,
asuntonäytössä mies alkoikin puhua taas tikkurilasta eikä edes katsonut koko asuntoa, ekoissa liikennevaloissa näyttöön totesi ettei tänne perseeseen ainakaan muuta, samat ruuhkat,, joten, luulen että tilanne on nyt se että joko me muutetaan sinne minne tää mies haluaa, tai erotaan.

Mies on aivan käsittämättömän kyllästynyt espooseen, ei tunne sitä, ei viihdy siellä, sama mulla sitten olisi vantaalla.

Ettäjoo,
AP

Vierailija
87/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:11"]Miten se mies alumperin suostui tuohon nykyiseen paikkaan, pakotitko?
[/quote]

Mies siis vantaalta mutta siinä vaiheessa kun meille muutti espooseen, asui väliaikaisesti kauempana pk seudusta, tyyliin riihimäellä. Ihan iloisena muutti, kaikki alkoi valjeta vähitellen sitten ajan myötä.

AP

Vierailija
88/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette mihinkään Tikkurilaan muuta. Espoo/Helsinki/Vantaa radan varressa (esim. Vantaankoski, missä on jo maaseutumaista), mistä sä pääset helposti junalla Pasilaan ja mies kehälle ja Tikkurilaan nopeasti. Merta tosin ei ole, mutta voitte jonkun rivarin saada.
Toinen vaihtoehto on, että menettekin itään päin. Siellä tosin koulut pääsääntöisesti huononee, mutta voihan esim. muuttaa halvalla Vuosaareen ja lapset hakee hyvään kouluun kulikseen.

Vierailija
89/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:09"]No mitä ne lapset on mieltä?
[/quote]

En ole kysynyt, todennäköisesti alkuun varmaan kaikki olisi ok.
Ongelmaa todnäk alkaisi tulla siinä kohtaa kun lapset viettäisi miehen kanssa aikaa kun mä työmatkailisin eikä lasten isä pystyisi enää osallistumaan samalla lailla esim. Hammaslääkärikuljetuksiin keskellä päivää työaikana.
Uskon että lapset sopeutuisivat varmasti jollei mitään ulkoisia ongelmia, esim kiusaamista ilmenisi.

AP

Vierailija
90/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:57"]Missä se työpaikka (suunnilleen) on ja mikä on budjettinne? Etsin teille hyvän alueen ja asunnon. Oon seurannut Helsingin asuinalueita hintoineen 15 vuotta. [/quote] Joo, mies siis haluaa muuttaa Espoonlahden rannalta Tikkurilan keskustaan kerrostaloon. Espoolais/Vantaalainen ristiriita siis meneillään. Miehen työpaikka on siis autolla 5min ajomatkan päästä tiksistä, oma duuni pasilan kulmilla. Budjetti on heikko kuten myös parisuhde tän ikuisuuksia kestäneen asuinpaikkadilemman vuoksi, joten ollaan päädytty katsomaan asoja. AP

[/quote]

Eihän Espoonlahdessa ole mitään mieltä teidän kummankaan työpaikan kannalta? Jos muuttaisitte johonkin omakotitalo/rivarityyppiseen ratkaisuun Tikkurilan suunnalle - kyllähän Vantaalla pientaloalueita riittää - sinäkin pääsisit sinne Pasilaan esim. R-junalla 10 minuutissa? Kohtuuratkaisu molempien kannalta.

Tai ratkaisette Espoo/Vantaa-dilemman muuttamalla Helsingin puolelle, johonkin teidän työpaikkojenne välimaastoon, kohtuulähelle juna-asemaa niin on yhteydet kunnossa. Esim. Tapaninvainion suunnalla on rauhallista ja kivoja kouluja lapsillekin (ainakin ala-aste, en tiedä niistä sen tarkemmin). Siellä on muuten myös uusia asoja... ;)

Pienellä budjetilla ei pääse keskeiselle paikalle rannan tuntumaan, se on fakta, ja kun joudutte joka tapauksessa muuttamaan joko miehen kanssa tai ilman, on parempi vaan hyväksyä se että alue vaihtuu siinä samalla.

Vierailija
91/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:56"]

Täytyy sanoa että aika veemäiseltä kuulostaa, nimittäin miehesi. 20-30 min työmatka pk-seudulla on varsin kohtuullinen.. Tiedän monia joiden työmatka on 50-60 min. Mies vaikuttaa lapselliselta inttäjältä, jolle oma perse on tärkein. Kyllä aikuisen miehen pitäisi pystyä joustamaan, jos lapsille parasta on jäädä nykyiseen kouluun ym.  

[/quote]

Lapset eivät ole miehen, kannattaa pitää se mielessä. Hän varmasti joustaa jo nykyisellään vaikka kuinka paljon elämäntapansa kanssa niiden lasten takia.

Vierailija
92/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies muutti sun luo ja sulla oli aiemmin varaa asuntoon. Niin miksei olisi jatkossakin?

Vierailija
93/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:10"]

Me taisteltiin asuinpaikasta kans kovasti. Nyt sit asutaan kerrostalossa(mun toive) viikot ja viikonloput maalla omakotitalossa. Rahaa tähän järjestelyyn menee. Sillai pärjätään, et hiukan puitteista karsittiin. Eli jos olis vaan yksi asunto, se olisi tasokkampi kuin nykyiset. Mut ei nollut enää vaihtoehtoa. Mies maalta ja sillä betonibunkkerikammo ja mä kaupungista ja mulla jyväjemmarikammo. Ollaan vähän outoja, mut tykätään kyllä toisustamme ja näin homma toimii. Joskus mies kulkee osan viikkoa maalta töissä ja joskus jäädään kaupunkiin viikonlopuksi. Lapset vielä niin pieniä, ettei ne edes kummeksu tätä. Ollaan siis niinku mökillä, vaik miehen mielestä siis KOTONA :D

[/quote]

Hahah, me asutaan viikot maalla ok-talossa (työt täällä), viikonloput ja lomat kaupungissa kerrostalossa. Kavereilla on kesämökit, meillä kaupunkikaksio :D

Vierailija
94/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:57"]Missä se työpaikka (suunnilleen) on ja mikä on budjettinne? Etsin teille hyvän alueen ja asunnon. Oon seurannut Helsingin asuinalueita hintoineen 15 vuotta. [/quote] Joo, mies siis haluaa muuttaa Espoonlahden rannalta Tikkurilan keskustaan kerrostaloon. Espoolais/Vantaalainen ristiriita siis meneillään. Miehen työpaikka on siis autolla 5min ajomatkan päästä tiksistä, oma duuni pasilan kulmilla. Budjetti on heikko kuten myös parisuhde tän ikuisuuksia kestäneen asuinpaikkadilemman vuoksi, joten ollaan päädytty katsomaan asoja. AP

[/quote]

Eihän Espoonlahdessa ole mitään mieltä teidän kummankaan työpaikan kannalta? Jos muuttaisitte johonkin omakotitalo/rivarityyppiseen ratkaisuun Tikkurilan suunnalle - kyllähän Vantaalla pientaloalueita riittää - sinäkin pääsisit sinne Pasilaan esim. R-junalla 10 minuutissa? Kohtuuratkaisu molempien kannalta.

Tai ratkaisette Espoo/Vantaa-dilemman muuttamalla Helsingin puolelle, johonkin teidän työpaikkojenne välimaastoon, kohtuulähelle juna-asemaa niin on yhteydet kunnossa. Esim. Tapaninvainion suunnalla on rauhallista ja kivoja kouluja lapsillekin (ainakin ala-aste, en tiedä niistä sen tarkemmin). Siellä on muuten myös uusia asoja... ;)

Pienellä budjetilla ei pääse keskeiselle paikalle rannan tuntumaan, se on fakta, ja kun joudutte joka tapauksessa muuttamaan joko miehen kanssa tai ilman, on parempi vaan hyväksyä se että alue vaihtuu siinä samalla.
[/quote]

Oon tosiaan käynyt miehelle läpi joka ikisen radanvarsikämpän kilosta viikin kautta myrtsiin ja hiekkaharjuun, se vaan jää jumalauta jumiin tohon tikkurilaan.
ehdotin hiekkaharjua, miehellä 10 min työmatka, asemalle 300m, koulu ihan vieressä, mun työmatka 30-40 min, rivari, mut ei saatana kun tikkurilatikkurila vaan.

En voi käsittää!

Vierailija
95/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä muuta mihkään tikkurilaan espoonlahdesta. Älä ees harkitse. Ette tule sopeutumaan ja se on sata % varmaa.

Vierailija
96/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:26"]

Oon tosiaan käynyt miehelle läpi joka ikisen radanvarsikämpän kilosta viikin kautta myrtsiin ja hiekkaharjuun, se vaan jää jumalauta jumiin tohon tikkurilaan. ehdotin hiekkaharjua, miehellä 10 min työmatka, asemalle 300m, koulu ihan vieressä, mun työmatka 30-40 min, rivari, mut ei saatana kun tikkurilatikkurila vaan. En voi käsittää!

[/quote]

No, sittenhän tämä on yksinkertainen (ei silti helppo) päätös. Muutatte miehen kanssa Tikkurilaan tai ilman miestä mihin haluatte.

Riittäisikö miehelle se Tikkurila jos sinä saisit sitten valita sieltä mieleisesti asunnon ja asuntotyypin? Jos et saisi valita edes sitä joustettuasi noin paljon alueen suhteen ei mies vilpittömästi piittaa vähääkään mielipiteestäsi. Valitettavasti.

Toisaalta jos pääsisit valitsemaan itseäsi miellyttävän asunnon, en näe juuri ongelmaa siinä Tikkurilassakaan? Sulla hyvät yhteydet töihin, mies tyytyväinen jne.

Vierailija
97/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:25"]Jos mies muutti sun luo ja sulla oli aiemmin varaa asuntoon. Niin miksei olisi jatkossakin?
[/quote]

Koska muutettiin 2v sitten kalliimpaan asuntoon espoossa johon mulla yksin ei oo varaa.
Eli tilanne muuttui. Nyt vähän harmittaa kyllä, ed kämpässä olisin voinut jatkaa kuten ennenkin, ilman tätä kiristystä(tai siltä se alkaa tuntua), nyt en voi. Eli pakko muuttaa.

AP

Vierailija
98/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan heti muuttaisi lasten kanssa Tiksin keskustaan. En ainakaan miehen itsekkäiden vaatimusten takia.

Ikävä sanoa, mutta ehkä mies on jo mielessään eronnut. Päättänyt tehdä just niinkuin itse haluaa, ja sinä voit tehdä mitä haluat. Niin härkämäisen itsekkäältä vaikuttaa tämä. Pistää sinut tekemään ratkaisun.

Vierailija
99/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseen mobiili kun ei näe mitä kirjoittaa jos lainaa, mutta sulle joka kysyit kävisikö tikkurila jos saisin itse valinta asuntotyypin, niin kävisi tottakai, ihan samalla tavalla kuten kaikki muukin jolla täyttyy kriteerit koulu lähellä ja lyhyt matka junalle, mulla ei ole ihan järkkyä kammoa edes kerrostaloon JOS muut kriteerit täyttyy, mutta kun ei hänen ehdottamissaan asunnoissa täyty.
Epäilen äärimmäisen vahvasti kyllä sopeutumistani bunkkeriin ostarille, et jotain pitäisi voida kyllä säilyttää minunkin.
Et ehkei se kerrostalo sitten, niin edes asumismuoto..

Oon aika loppu tähän :(

AP

Vierailija
100/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:39"]En ihan heti muuttaisi lasten kanssa Tiksin keskustaan. En ainakaan miehen itsekkäiden vaatimusten takia.

Ikävä sanoa, mutta ehkä mies on jo mielessään eronnut. Päättänyt tehdä just niinkuin itse haluaa, ja sinä voit tehdä mitä haluat. Niin härkämäisen itsekkäältä vaikuttaa tämä. Pistää sinut tekemään ratkaisun.
[/quote]

Tätä olen miettinyt ja osittain alkaa vaikuttaa juuri tältä. Ei ole miestä eroamaan joten päättää tarjota mahdottoman tilanteen jonka joku muu joutuu ratkaisemaan, valitettavasti :(

AP