Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei päästä sopuun asuinpaikasta, onko ero ainoa vaihtoehto :(

Vierailija
18.03.2015 |

Mies haluaa nopean ja lyhyen työmatkan ja kodin lähelle kauppakeskuksen tuntumaa, itselle tärkeintä on hyvät kulkuyhteydet ja koulut lähellä sekä rauhallinen lähiympäristö (lasten takia, yläkoulu alkaa häämöttää enkä halua noukkia niitä ostarilta dokaamasta jatkossakaan).

Mies voi siis helpostikkin muuttaa kerrostaloon, ja niitä oikeastaan katseleekin, on asunut melkein koko ikänsä kerrostalossa, kolme vuotta elämästään rivarissa. Onhan se toki halvempaakin.

Itse olen asunut kerrostalossa vain n. 1,5 vuotta nuoruusvuosinani,  muun ajan omakotitalossa tai rivarissa. Itse koin kerrostaloasumisen todella ahdistavaksi, enkä senkään vuoksi olisi ensimmäisenä säntäämässä siihen suuntaan.

Mikä neuvoksi?

Asunnon etsintä kuumentaa tunteita entistä kovemmin, ollaan jo hakemassa myös erikseen asuntoja koska me ei päästä sopuun tässä asiassa millään tavalla.

Viimeksi mies ehdotti asuntoa, josta hänellä on 5 minuutin työmatka, mulla työmatka sieltä olisi tunnin, kyseessä kerrostaloasunto ostarilla, lähikouluihin myös noin kilometri siitä. Itse ole koittanut etsiä asuinpaikkaa joka sopisi kaikille, jossa olisi myös se ostari/kauppakeeskus kävelymatkan päässä, molemmilla suurinpiirtein sama matka töihin, koulut lähellä ja koulualue rauhallista eikä mitään sellon, jumbon, itiksen -takapihaa.

Mies ei vaan ihan millään ymmärrä minua, ja minä en sitten taas miestä!

Miten voi edes ehdottaa noin epäreilua vaihtoehtoa ks aiempi jossa vain hänelle itselleen olisi kiva lyhyt työmatka, muille kaikki pelkkää paskaa :(

Antakaa neuvoja! Tiedän että suhtaudun tähän asuntoasiaan jo ihan vereslihalla tunteilla, mutta kun tämä etsiminen on kestänyt NIIN kauan, ja tilanne menee jatkuvasti entistä vaikeammaksi!

Mitä mä teen?

Onko tää kerrostalo ja rivari/omisasujan lopullinen niitti??

:(

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ongelmaa ei olisi, jos ap ei olisi muuttanut lapsien kanssa asumaan itselle liian kalliiseen asuntoon, luottaen miehen haluun jakaa asuinkustannuksia. Koska lapset eivät ole yhteisiä, on ap:llä velvollisuus ajatella omien lastensa parasta, sitä ei kukaan muu tee. Ratkaisu on yrittää löytää nykyiseltä alueelta asunto johon ap:llä itsellään on varaa. Miehen kanssa voi deittailla jos vielä haluaa.

Vierailija
42/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:27"]

Tilannehan olisi nyt se että lapset pitäisi irrottaa kokonaan tutusta ja rauhallisesta ympäristöstä jotta mies pääsisi kotiin aikaisemmin. 

-Tällä hetkellä lapsilla on kouluun nyky rivarista huikeat  25 metriä (yläasteelle 600m)

-koulussa tai asuinalueella ei lainkaan mamuja tai kiusaamista (eivät siis ole tottuneet taistelemaan)

-koulu löytyy suomen parhaimpien koulujen listalta

-rantaan ja satamaan 400 m (satamassa myös satamaravintola/kiska)

-Kauppa on kauempana, lähikauppa ja ostari 1,5 km, ostoskeskus kirjastoineen ym n2km

Yhteistyömatka kestää tällä hetkellä n. tunnin (jos mennään samalla kyydillä), mies pääsee töistä kotiin parhaimmillaan 25 minuutissa, itsellä matka kestää yksinään sen noin 35min-tunnin riippuen ruuhkista.

Ymmärrän että on vituttavaa asua muiden takia jossain tietyssä paikassa, Mut silti!!

AP

[/quote]

Miksi siis muuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:28"]Hei meillä on sama ongelma! Tai ei nyt noin suuressa mittakaavassa kun teillä, mutta kuitenkin.

Oon asunut koko lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa, mies taas kerrostalossa. En voi sietää kerrostaloasumista sillä olen todella herkkä metelille. Raivostuttaa yläkerran metelöivät lapset ja nukkuminen on vaikeaa muidenkin naapureiden vuoksi. Mies taas ei kuule mitään ääniä ja voisi nukkua vaikka joku poraisi vieressä katuporalla. 
Miehellä on myös auto, mulla ei. Eli mulle yksi suurimmista kriteereistä on, että koti sijaitsee metroradan varrella. Toinen taas ei näkisi ongelmaa siinä, että menisin joka päivä töihin kävellen, bussilla, metrolla ja taas kävellen. Työmatka kestäisi puolitoista tuntia suuntaansa...

Mitäköhän tässä keksisi ratkaisuksi, hitto.  [/quote] Helppoa: osta auto.

[/quote]

Eikä ole helppoa. Mulla ei ole korttia. Eikä ole kyllä varaakaan hankkia korttia ja autoa vakuutuksineen/bensoineen. 
Eikä se auto ratkaisisi kerrostalo/omakotitalo-ongelmaa. 

Vierailija
44/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:04"]

Sijainti sijainti sijainti on se kaikkei tärkein. En kyllä sinuna lähtisi alueelta kun kaikki noin hyvin. Itse myös valitsimme aikanaan asuinpaikan ja ostimme vanhan talon hyvältä ja rauhalliselta alueelta pk-seudulta, lapsia ja myös itseämme ajatellen. Oma mies osaa sanoa mitä haluaa ja sanookin mutta ei todella valittanut tunnin työmatkasta kun kaikki muuten niin hyvin. Samassa asutaan edelleen eikä varmasti muuteta mihinkään ostarien kulmille eikä kerrostaloon ikinä. Nykyisin kun tuntuu että kerrostaloissakin ihmiset valittavat suunnilleen jos vetää vessan yöllä tai pahempaa päästää paukun. Hyvät asuinalueet ovat harvassa, kun sellaisen löytää ei kannata pois lähteä ties millaisiin taloyhtiöihin.

[/quote]

Olipa hölmö kommentti. Sijaintihan nimenomaan sille miehelle on huono siinä nykyisessä asunnossa?
[/quote]

Ja myös ap:lle. Eihän Espoonlahdesta ole mitenkään erityisen hyvät yhteydet Pasilaan. Meneekö paikallisbussi Kauklahteen ja siitä pari kertaa tunnissa juna?

Jos haluaa rauhallisen asuinalueen, josta hyvät yhteydet Pasilaan ja Itä-Helsinkiin, niin Espoon läntisin kolkka on huono vaihtoehto. Pohjois-Espookin olisi parempi.

Mä ymmärrän kyllä miestä tuossa. Vastaavia alueita ja keskivertoisia kouluja löytyy kyllä pk-seudulta vaikka huru mycket. Eihän Espoonlahdessa ole edes mitenkään erityiset koulut.

[/quote]

Yhteydet ei pasilaan täältä hyvät olekaan, yksi ainoa bussi joka menee tästä suoraan pasilaan.
Kyse lähemminkin on muusta, ympäristöstä ja elinalueesta.
Itselle työmatkan pituus ei ole näin suuri ongelma varsinaisesti ollenkaan, lähinnä tärkeimmät kriteerit ovat siinä koulussa ja luonnossa sekä asuinmuodossa.
Hiton mobiili sekoittaa koko lainauksen taas..

AP

Vierailija
45/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:57"]

Molempien pitää olla valmiita kompromisseihin. Ei ole oikein, että toisella on työmatka tunnin, toisella 5 min jos kerta muitakin vaihtoehtoja on. Onko mies valmis ottamaan enemmän vastuuta kodista ja arjen pyörittämisestä, jos itse joudut käyttämään pari tuntia päivässä pelkästään työmatkoihin?

[/quote]

eli vain mies taipuu siihen kompromissiin? Kuten aina?

Vierailija
46/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:27"]

Tilannehan olisi nyt se että lapset pitäisi irrottaa kokonaan tutusta ja rauhallisesta ympäristöstä jotta mies pääsisi kotiin aikaisemmin. 

-Tällä hetkellä lapsilla on kouluun nyky rivarista huikeat  25 metriä (yläasteelle 600m)

-koulussa tai asuinalueella ei lainkaan mamuja tai kiusaamista (eivät siis ole tottuneet taistelemaan)

-Kauppa on kauempana, lähikauppa ja ostari 1,5 km, ostoskeskus kirjastoineen ym n2km

Yhteistyömatka kestää tällä hetkellä n. tunnin (jos mennään samalla kyydillä), mies pääsee töistä kotiin parhaimmillaan 25 minuutissa, itsellä matka kestää yksinään sen noin 35min-tunnin riippuen ruuhkista.

Ymmärrän että on vituttavaa asua muiden takia jossain tietyssä paikassa, Mut silti!!

AP

[/quote]

Miksi siis muuttaa?
[/quote]

Siksi koska mies ei viihdy nykypaikassa ollenkaan kun liian kaukana kaupoista ja kokee työmatkan liian raskaaksi.
Ja lapset siis mun.

Ap

Vierailija
47/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:27"]-koulussa tai asuinalueella ei lainkaan mamuja tai kiusaamista (eivät siis ole tottuneet taistelemaan)[/quote]

Aivan varmasti on kiusaamista, jos koulussa on enemmän kuin 10 oppilasta tai niitä ei ole jollain todella tarkalla siivilällä ja testityksellä sinne valittu. Minä kävin täysin mamuttomat koulut erittäin hyvämaineisilla alueilla, ja siltikään yhtä ainoaa luokkaa ei koskaan ollut, jossa ei olisi kiusattu useampaakin henkilöä. Vanhemmat ja opettajat eivät tätä vain näe, tytöistäkään nyt en tiedä mitä se niiden kiusaaminen on.

Vierailija
48/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa alotusviestissäs pelkäät jotain ostarilla dokausta, ei yläastelaiset ostarilla dokaa. Kavereilleen ne menee, tai pihalle, se ostari ei liity millään tavalla siihen. Ja ei sitä ny tarvi pelätä, harvemmat vielä seiskalla alkaa ryyppäämään, ysiluokan alkuvaiheessa jo vähän yleisempää. Monet alkaa kuluttaa alkoholia kunnolla vasta lukiossa/amiksessa.

-18v

Vierailija
49/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:28"]Hei meillä on sama ongelma! Tai ei nyt noin suuressa mittakaavassa kun teillä, mutta kuitenkin.

Oon asunut koko lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa, mies taas kerrostalossa. En voi sietää kerrostaloasumista sillä olen todella herkkä metelille. Raivostuttaa yläkerran metelöivät lapset ja nukkuminen on vaikeaa muidenkin naapureiden vuoksi. Mies taas ei kuule mitään ääniä ja voisi nukkua vaikka joku poraisi vieressä katuporalla. 
Miehellä on myös auto, mulla ei. Eli mulle yksi suurimmista kriteereistä on, että koti sijaitsee metroradan varrella. Toinen taas ei näkisi ongelmaa siinä, että menisin joka päivä töihin kävellen, bussilla, metrolla ja taas kävellen. Työmatka kestäisi puolitoista tuntia suuntaansa...

[/quote]

Eikä ole helppoa. Mulla ei ole korttia. Eikä ole kyllä varaakaan hankkia korttia ja autoa vakuutuksineen/bensoineen. 
[/quote]
Mutta ok-taloon on varaa??

Vierailija
50/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:27"] Tilannehan olisi nyt se että lapset pitäisi irrottaa kokonaan tutusta ja rauhallisesta ympäristöstä jotta mies pääsisi kotiin aikaisemmin.  -Tällä hetkellä lapsilla on kouluun nyky rivarista huikeat  25 metriä (yläasteelle 600m) -koulussa tai asuinalueella ei lainkaan mamuja tai kiusaamista (eivät siis ole tottuneet taistelemaan) -koulu löytyy suomen parhaimpien koulujen listalta -rantaan ja satamaan 400 m (satamassa myös satamaravintola/kiska) -Kauppa on kauempana, lähikauppa ja ostari 1,5 km, ostoskeskus kirjastoineen ym n2km Yhteistyömatka kestää tällä hetkellä n. tunnin (jos mennään samalla kyydillä), mies pääsee töistä kotiin parhaimmillaan 25 minuutissa, itsellä matka kestää yksinään sen noin 35min-tunnin riippuen ruuhkista. Ymmärrän että on vituttavaa asua muiden takia jossain tietyssä paikassa, Mut silti!!   AP [/quote]   Miksi siis muuttaa? [/quote] Siksi koska mies ei viihdy nykypaikassa ollenkaan kun liian kaukana kaupoista ja kokee työmatkan liian raskaaksi. Ja lapset siis mun. Ap

[/quote]

Jos asunto on lapsillesi sopivalla paikalla ja sinulle myös ja riittävän suuri, en muuttaisi ollenkaan. Mies voi muuttaa, jos haluaa

Vierailija
51/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:31"]Ettekö voi sopia, että asutte omakotitalossa kauempana keskustasta seuraavat 5-10 vuotta, kunnes lapset ovat lentäneet pesästä, ja muutatte sitten keskustakerrostaloon?
[/quote]

Yritin tätä, mies ei kuitenkaan kestä tuota omaa työmatkaansa enää hetkeäkään eikä halua asua enää minuuttiakaan ruuhkien takana. Mies on siis tottunut asumaan ruuhkattoman työmatkan varrella ja on aivan hajalla joka päivä nykyruuhkista.

Ap

Vierailija
52/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

Haluat asua omakotitalossa, mutta et ole hankkinut ajokorttia etkä tienaa tarpeeksi hommataksesi auton? Millä rahalla sinä sen omakotitalon sitten ajattelit hommata, ja etkö tosiaan tajua, että omakotitalot ovat yleensä vähän kauempana?

Vierailija
53/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:27"]

AP

[/quote]

Sanon rehellisen mielipiteeni: ero on ainoa ratkaisu. En voi uskoa, että tuollaisella viiden minuutin häröllä on oikeasti mitään annettavaa parisuhteella. Jos välttämättä tarvitset seksiä, etsi joku luotettava vakipano. Muussa tapauksessa vapauta lapsesi ja itsesi nyt jo viimeistään tuosta kodintukkijasta.

Vierailija
54/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:27"] Tilannehan olisi nyt se että lapset pitäisi irrottaa kokonaan tutusta ja rauhallisesta ympäristöstä jotta mies pääsisi kotiin aikaisemmin.  -Tällä hetkellä lapsilla on kouluun nyky rivarista huikeat  25 metriä (yläasteelle 600m) -koulussa tai asuinalueella ei lainkaan mamuja tai kiusaamista (eivät siis ole tottuneet taistelemaan) -koulu löytyy suomen parhaimpien koulujen listalta -rantaan ja satamaan 400 m (satamassa myös satamaravintola/kiska) -Kauppa on kauempana, lähikauppa ja ostari 1,5 km, ostoskeskus kirjastoineen ym n2km Yhteistyömatka kestää tällä hetkellä n. tunnin (jos mennään samalla kyydillä), mies pääsee töistä kotiin parhaimmillaan 25 minuutissa, itsellä matka kestää yksinään sen noin 35min-tunnin riippuen ruuhkista. Ymmärrän että on vituttavaa asua muiden takia jossain tietyssä paikassa, Mut silti!!   AP [/quote]   Miksi siis muuttaa? [/quote] Siksi koska mies ei viihdy nykypaikassa ollenkaan kun liian kaukana kaupoista ja kokee työmatkan liian raskaaksi. Ja lapset siis mun. Ap

[/quote]

Jos asunto on lapsillesi sopivalla paikalla ja sinulle myös ja riittävän suuri, en muuttaisi ollenkaan. Mies voi muuttaa, jos haluaa
[/quote]

No tilanne on se ettei meillä ole yksinään varaa asua tässä jos mies tuosta lähtee, eli hän myös mahdollistaa nykytilanteen. Me ei oltaiskaan muuttamassa jos tilanne olisi toinen, yhdellä maksajalla nyky asunto ei onnistu eli joudutaan muuttamaan joka tapauksessa.

Ap

Vierailija
55/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:57"]Tätä ongelmaa ei olisi, jos ap ei olisi muuttanut lapsien kanssa asumaan itselle liian kalliiseen asuntoon, luottaen miehen haluun jakaa asuinkustannuksia. Koska lapset eivät ole yhteisiä, on ap:llä velvollisuus ajatella omien lastensa parasta, sitä ei kukaan muu tee. Ratkaisu on yrittää löytää nykyiseltä alueelta asunto johon ap:llä itsellään on varaa. Miehen kanssa voi deittailla jos vielä haluaa.
[/quote]

Totta , ei olisikaan.
Olisi pitänyt ajatella tarkemmin, se on vaan kun ei ennustaa pysty ja kun tilanne on uusi, luovii siinä taitojensa mukaan.
Epä tässä, se on varmaan pakko etsiä oma luukku sitten. Ihan paskaa :(
Pääsee mies sitten sinne tikkurilaansa, tiedä mikä muu siinä vetänee, mutta epåilen baaritarjontaa, siellä koko nuoruusikänsä viettänyt niin varmaan tekemistä riittää tollai riippumattomalle mieshenkilölle :P
vtu!

AP

Vierailija
56/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

Haluat asua omakotitalossa, mutta et ole hankkinut ajokorttia etkä tienaa tarpeeksi hommataksesi auton? Millä rahalla sinä sen omakotitalon sitten ajattelit hommata, ja etkö tosiaan tajua, että omakotitalot ovat yleensä vähän kauempana?

[/quote]

Tiedoksi, että Helsingissä on kyllä omakotitaloja metroradan varrella.
Ja joo korttiin/autoon/bensoihin olisi kyllä varaa, mutta ei silloin jos hankittaisiin se omakotitalo.

Vierailija
57/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta näitä kommentteja lukien Teillä ei ole kovin paljon yhteistä, eikä yhdessä elämisen eväitä oikein taida olla.  Molemmin puolin tuntuu olevan kaikki muu tärkeämpää, kuin se oman puolison mielipide.  Se ero on jo tosiasia, jos jo kysymyksen otsikossa se on olemassa yhtenä vaihtoehtona.  "mörkö tulee kun möröstä puhutaan" ...  jos siis ymmärrät mitä tarkoitan.

Näyttää siltä, ettei kumpikaan Teistä halua ottaa edes huomioon sen toisen mielipidettä.

Eikö se silloin ole jo sama myös erotakin ?

Vierailija
58/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:56"] Täytyy sanoa että aika veemäiseltä kuulostaa, nimittäin miehesi. 20-30 min työmatka pk-seudulla on varsin kohtuullinen.. Tiedän monia joiden työmatka on 50-60 min. Mies vaikuttaa lapselliselta inttäjältä, jolle oma perse on tärkein. Kyllä aikuisen miehen pitäisi pystyä joustamaan, jos lapsille parasta on jäädä nykyiseen kouluun ym.   [/quote] Lapset eivät ole miehen, kannattaa pitää se mielessä. Hän varmasti joustaa jo nykyisellään vaikka kuinka paljon elämäntapansa kanssa niiden lasten takia. [/quote] Äiti laittaa lapsiensa edun miehen edelle

[/quote]

Tässä keskustelussa jotenkin oletetaan, että rivitalo Espoonlahdessa olisi jotenkin ylivertainen asumismuoto lapsille. Eiköhän varsinkin teini-ikäisille olisi pihaa tärkeämpää hyvät yhteydet eri puolille kaupunkia.
[/quote]

Tämäkin on varmaan ihan totta, kuitenkaan tarkoitus ei varmaankaan ole pakottaa ihmisiä yhdellealueelle,vain yhden ihmisen halun mukaan.
En missään nimessä näe että tikkurilaan keskusta on hyvä alua pre-teenagereille jos vaihtoehtoja on muitakin.

AP
Correct me if Im wrong, mut no way in hell?

59/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että olette yhdessä väkisin.  Ollaan yhdessä mieheni kanssa vähintään yhtä pitkään ja yhteinen lapsikin olemassa, mutta ei koskaan kumpikaan meistä ollut niin itseppäinen. Suhde rakentuu juuri siltä pohjalta, että kunnioitetaan, tullaan vastaan ja arvostetaan. Sillä usein on niin, että jossain elämän vaiheessa rakkaus loppuu, jos ei  teillä oo mikään muukaan kunnossa, niin miksi pitää tuhlata aikaa edes toisiinsa? Ymmärrän molempia asunnon suhteen, mutta... tulkaa molemmat vähän toisia vastaan. Ja jos toisesta ei huomaa muuta kuin "Minä tässä", niin kysyy itteltäs, et haluatko tosiaan, et elämä jatkuisi näin?

Vierailija
60/108 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:57"]

Molempien pitää olla valmiita kompromisseihin. Ei ole oikein, että toisella on työmatka tunnin, toisella 5 min jos kerta muitakin vaihtoehtoja on. Onko mies valmis ottamaan enemmän vastuuta kodista ja arjen pyörittämisestä, jos itse joudut käyttämään pari tuntia päivässä pelkästään työmatkoihin?

[/quote]

eli vain mies taipuu siihen kompromissiin? Kuten aina?

[/quote]

Kuka niin on väittänyt? Jos itse vaatii, että pitää saada asua vain 5 min päässä omasta työpaikasta ja siitä on haittaa ja vaivaa muille, niin pitää kyllä itse vastaavasti joustaa jostain toisesta asiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme