Meinattiin sitten jäädä auton alle lapseni kanssa
Käveltiin puistoon ja viereiseltä pihalta tuli auto peruuttaen kävelytielle. Lapseni käveli minun perässäni ja huomasin, että auto ei aikonut edes hiljentää, vaan tuli vauhdilla kävelytielle. Nappasin lapseni kainaloon ja juoksin vauhdilla alta pois. Heristin nyrkkiä kuljettajalle, mutta ei tehnyt elettäkään, että olisi tarkastanut tilanteen tai pahoitellut. Kaasutti vain tiehensä.
Pistää vihaksi tuollaiset tyypit!!!
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:43"]
Asennevika on sillä, joka sälyttää autoilijan virheestä vastuun jalankulkijalle.
[/quote]
Pahin asennevika on ihmisissä jotka vapaaehtoisesti asettavat itsensä vaaratilanteeseen, sitten kun jotain sattuukin niin sitten vedotaan lainsäädäntöön. Sinulla ei selvästi ole lainkaan itsesuojeluvaistoa. Itse silloin kun olen jalankulkijana ja joku auto tulee suurella nopeudella minua päin niin kyllä suunnilleen automaattisesti juoksen pois alta ennen osumaa. Jos auto tulee sivulta vauhdilla eteeni niin silloin pysähdyn tai kävelen hieman taakse päin. Jalankulkijana väistän autoa toisinaan suojatienkin luona jos tilanne vaikuttaa liian vaaralliselta, esim. auto tulee liian suurella nopeudella suojatielle tai lähestyvällä autolla on etäisyys liian lyhyt suojatiehen. Vaarallisella alueella liikuttaessa ei ikinä ole syytä jättää mitään arvailujen tai lainsäädännön varaan, oli paikka tai tilannne sitten mikä tahansa. Töistä myöhästyminenkin tai työpaikan menettäminen on pikkuasia verrattuna auton tai moottoripyörän yms. töytäisemäksi joutumiseen.
Ilmeisesti sinä olet kasvanut liian turvallisessa ympäristössä.
[/quote]
Entäs lapset, vanhukset, vammaiset, hitaasti liikkuvat? Pitääkö silloinkin vaan rollaattorin renkaat savuten kiitää suojatieltä pois, kun autoilijoita ei huvita liikennesääntöjä noudattaa?
[/quote]
Entä, jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät niin eikö silloin lokikakka otsalla ole aika pikku juttu. Eiköhän heillä ole joku huoltaja mukana. En minä ainakaan huonosti liikkuvaa läheistä yksin liikenteeseen päästäisi, kuten en ole päästänyt lastanikaan, joka ei ole ollut riittävän kypsä kulkemaan itsenäisesti. Taisi lupa tulla siinä vaiheessa, kun hän kovaan ääneen sanoin, että tuo aikuinen ei ainakaa osaa näyttä lapsille esimerkkiä, kun käveli päin punaisia.
Huvita, huoh!
[/quote]
Eikö se nyt perkele uppoa siihen mätäiseen lahoon päähäsi että väistämisvastuu jalkakäytävällä ja suojatiellä ON AUTOILIJALLA. Mitä et tässä ymmärrä? Oletko idiootti.
Jalankulkija saa olla vaikka kuurosokea, eikä hänellä tarvi olla saattajaa mukana. Riittää että hän osaa kulkea reittiä jossa autoilija on väistämisvelvollinen.
SAATAANA!!!!! Menee hervot nätiden idioottien jankuttajien vuoksi. Jos sulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa niin lopeta kerjoittelu. PERKELE!!!!
Mitään ongelmaa ei ole kun noudatamme kaikki sääntöjä omalta osaltamme.
[/quote]
Pitäisikö sinun keksiä itsellesi joku muu harrastus?! Mutta niin se taitaa olla, jos ei tahtoaan läpi saa niin aikuinenkin käyttäytyy kuin pikkulapsi jolta viety kaikki lelut ja karkit. :D Toivottavasti käyttäytymesi ei ole tuolla tasolla liikenteessä, jos joku erehtyy tekemään virheen tai tee tismallen oikein niin kuin on sinun oman pään pyhä totuus.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:06"]Jos se lähti synnyttämään tai meni ensiapuun kun oli verta vuotava haava? Mistä sitä ihmisten kiireitä tietää. Joistakin pihoista on tosi huono näkyvyys tielle.
[/quote]
Niin eli jos mulla on haava niin saan ajaa toisten päälle? Ootko sä vajaa?