Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinattiin sitten jäädä auton alle lapseni kanssa

Vierailija
18.03.2015 |

Käveltiin puistoon ja viereiseltä pihalta tuli auto peruuttaen kävelytielle. Lapseni käveli minun perässäni ja huomasin, että auto ei aikonut edes hiljentää, vaan tuli vauhdilla kävelytielle. Nappasin lapseni kainaloon ja juoksin vauhdilla alta pois. Heristin nyrkkiä kuljettajalle, mutta ei tehnyt elettäkään, että olisi tarkastanut tilanteen tai pahoitellut. Kaasutti vain tiehensä.

Pistää vihaksi tuollaiset tyypit!!!

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli taaperona jäädä peruuttavan auton alle oman kesämökin pihalla. Ei se taapero näy kun on niin matala. Ja kuolleita kulmia on paljon. Ei kukaan tahallaan lapsen päälle aja. Itse olen tehnyt paljon työtä saadakseni ihmiset ymmärtämään, että vastuu itsestä ja omista lapsista on aina itsellä. Ei lohduta yhtään vaikka yliajaja olisi kuinka väärässä.

Vierailija
62/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:09"]

Poika oli taaperona jäädä peruuttavan auton alle oman kesämökin pihalla. Ei se taapero näy kun on niin matala. Ja kuolleita kulmia on paljon. Ei kukaan tahallaan lapsen päälle aja. Itse olen tehnyt paljon työtä saadakseni ihmiset ymmärtämään, että vastuu itsestä ja omista lapsista on aina itsellä. Ei lohduta yhtään vaikka yliajaja olisi kuinka väärässä.

[/quote]

Nyt menee vähän pois aiheesta. Mutta suosittelisin sinulle esimerkiksi tällaisia peilejä autoosi:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Peilit/Laajakulmapeili-33116/

http://www.clasohlson.com/fi/Taustapeili/40-9146

Itse ostin omani Biltemasta. Lisäpeilit asennetaan yleensä poikkeuksetta auton sivupeilien päälle/yläpuolelle ja asennus tapahtuu suunnilleen näin:

1.Katso lisäpeilille sopivat kohdat autosi vakiopeilistä. Vakiopeilin alapuolelle lisäpeilin asentaminen ei yleensä onnistu koska vakiopelin kotelon ja peililasin välinen rako on aivan liian pieni. Lisäpeilin telineen pitäisi mennä paikalleen auton vakiopeilin kotelon, peililasin välillä olevaan rakoon ilman voimankäyttöä.

2.Lisäpeilin takana on yksi ruuvi mikä avataan ruuvimeisselillä. Sitten vedetään lisäpeilin peililasi tappineen ulos lisäkotelosta. Voit toki yrittää ruuvin avaamisen yhteydessä samalla varovasti työntää ruuvimeiselillä ja ruuvin avulla lisäpeilin tappia, peililasia ulos.

3. Siinä lisäpeilin kotelossa on viivamainen rako mistä laitetaan läpi lisäpeilin sellainen mukana tuleva melkein 'U' muotoinen teline. Tässä telineessä on kaksi reikää 2 pultille. Teline asetetaan paikalleen niin että telineen 2 pulttireikää menevät lisäpeilin kotelon sisäpuolelle, telineen reiätön puoli menee auton vakiopeilin kotelon ja peililasin väliin. Sitten kiristetään pultit tiukasti kiinni joko mukana tulleella työkalulla tai erillisellä kiintoavaimella. Pultit puristavat lisäpeilin kotelon, telineen kiinni auton vakiopeilin koteloon ja minkäänlaisia reikiä ei auton vakiopeilehin tehdä lainkaan.

4. Laita lisäpeilien tappi ja peililasi paikalleen lisäpeilin koteloon. Tappi tulee asettaa niin että tapin reikä/kierteet ovat linjassa lisäpeilin kotelon takana olevan ruuvin reiän kanssa. Sitten kiristä ruuvimeisselillä ruuvi tiukasti paikalleen. Varo kuitenkin kiristämästä liikaa ettei ruuvireiän kierteet mene rikki tai ruuvin kanta pyöristy pilalle.

5.Säädä peilit mielestäsi sopivaan asentoon.

Itse säädin autoni vakiopeilejä reippaasti näyttämään entistä alemmas. Lisäpeilit säädin normaaliasentoon niin että näen lisäpeilejä ja vakiopeilejä katsoessani hyvin taakse kuitenkin että näen samalla hieman autoni kylkeä. En käytä näitä lisäpeilejä kuolleen kulman poistamiseen kauempaa sivuilta kuten linkittämälläni videolla. Vaan siihen että näen suunnilleen samalla tavalla kuin ennen lisäpeilien asennusta, mutta näen entistä paremmin myös maahan ja ylemmäs ilman kokonaisen näkökentän minkäänlaista heikentymistä. Helpompaa oli toteuttaa lisäpeilien asennus kuin vaihtaa kokonaan vakiopeilit isompiin peileihin.

Sama prosessi tehdään molemmille auton peileille jos mahdollisesti asennat lisäpeilit molempiin autosi peileihin. Asennukseen menee about 5-30 min per peili.

Toki vaihtoehtona on myös tällaiset lisäpeilit mutta minulla ei ole mitään käyttö tai asennus kokemusta näistä, AD varasosamaailma taisi myydä vastaavia peilejä:

http://www.erikoisvaruste.fi/product_details.php?p=61

http://www.motonet.fi/fi/tuote/462017/Lisapeili-7x11cm-kotelopeiliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:06"]Jos se lähti synnyttämään tai meni ensiapuun kun oli verta vuotava haava? Mistä sitä ihmisten kiireitä tietää. Joistakin pihoista on tosi huono näkyvyys tielle.
[/quote]

Ihan sama vaikka pää olisi irti, niin et sä voi vaarantaa muita! Ja jos on huono näkyvyys niin silloin liikutaan HILJAA! Älä pliiis ikinä aja autoa.

Vierailija
64/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:42"]

Teillä monilla jäi lukematta että tuli vauhdilla kävelytielle. Pihasta ei peruuteta vauhdilla jos edessä on jalkakäytävä, eikä varsinkaan silloin jos noita kuolleita kulmia on! Kun pihasta joutuu ajamaan jalkakäytävän yli, on tultava erittäin varovaisesti ja jos autosta näkee huonosti, vieläkin varovaisemmin. 

[/quote]

Eikä sitä lasta napata auton alta, jos auto tulee vauhdilla

Vierailija
65/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:06"]

Huh, ehkä ketjun paras uutinen. Toivottavasti ei ole edes ajokorttia. Selittää kyllä sen miksi et osaa sääntöjä.

[/quote]

Mistä sinä päättelet, että en tunne sääntöjä?! Perään kuulutan vaan, että jokaisella on velvollisuus huolehtia omasta turvallisuudesta.

[/quote]

Sen näkee viesteistäsi.

Vierailija
66/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:21"]

Asennevika on sillä, joka sälyttää autoilijan virheestä vastuun jalankulkijalle.

Asennevika on myös sillä, jonka mielestä virheet eivät ole inhimillisiä. Kukaan ei meistä kuintekaan ole virheetön ja niitä saatuu myös tuolla liikenteessä oli sitten autolla tai kävellen. Siksi kai jokaiselle on suotu se velvollisuus huolehtia itsestään. 

Tietysti jokainen tekee vieheitä, mutta kusipäät syyttelee muita omista vieheistään, kuten tässä ketjussa on joku tai joitakin, jotka syylllistävät jalkankulkijoita siitä että jäävät alle kun autoilija rikkoo liikennesääntöjä.

Vierailija
67/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:43"]

Asennevika on sillä, joka sälyttää autoilijan virheestä vastuun jalankulkijalle.

[/quote]

Pahin asennevika on ihmisissä jotka vapaaehtoisesti asettavat itsensä vaaratilanteeseen, sitten kun jotain sattuukin niin sitten vedotaan lainsäädäntöön. Sinulla ei selvästi ole lainkaan itsesuojeluvaistoa. Itse silloin kun olen jalankulkijana ja joku auto tulee suurella nopeudella minua päin niin kyllä suunnilleen automaattisesti juoksen pois alta ennen osumaa. Jos auto tulee sivulta vauhdilla eteeni niin silloin pysähdyn tai kävelen hieman taakse päin. Jalankulkijana väistän autoa toisinaan suojatienkin luona jos tilanne vaikuttaa liian vaaralliselta, esim. auto tulee liian suurella nopeudella suojatielle tai lähestyvällä autolla on etäisyys liian lyhyt suojatiehen. Vaarallisella alueella liikuttaessa ei ikinä ole syytä jättää mitään arvailujen tai lainsäädännön varaan, oli paikka tai tilannne sitten mikä tahansa. Töistä myöhästyminenkin tai työpaikan menettäminen on pikkuasia verrattuna auton tai moottoripyörän yms. töytäisemäksi joutumiseen.

Ilmeisesti sinä olet kasvanut liian turvallisessa ympäristössä.

[/quote]

Tapa itsesi jo on noin vaikea noudattaa sääntöjä.

Vierailija
68/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:24"]

[/quote]

Pahin asennevika on ihmisissä jotka vapaaehtoisesti asettavat itsensä vaaratilanteeseen, sitten kun jotain sattuukin niin sitten vedotaan lainsäädäntöön. Sinulla ei selvästi ole lainkaan itsesuojeluvaistoa. Itse silloin kun olen jalankulkijana ja joku auto tulee suurella nopeudella minua päin niin kyllä suunnilleen automaattisesti juoksen pois alta ennen osumaa. Jos auto tulee sivulta vauhdilla eteeni niin silloin pysähdyn tai kävelen hieman taakse päin. Jalankulkijana väistän autoa toisinaan suojatienkin luona jos tilanne vaikuttaa liian vaaralliselta, esim. auto tulee liian suurella nopeudella suojatielle tai lähestyvällä autolla on etäisyys liian lyhyt suojatiehen. Vaarallisella alueella liikuttaessa ei ikinä ole syytä jättää mitään arvailujen tai lainsäädännön varaan, oli paikka tai tilannne sitten mikä tahansa. Töistä myöhästyminenkin tai työpaikan menettäminen on pikkuasia verrattuna auton tai moottoripyörän yms. töytäisemäksi joutumiseen.

[/quote]

Entäs lapset, vanhukset, vammaiset, hitaasti liikkuvat? Pitääkö silloinkin vaan rollaattorin renkaat savuten kiitää suojatieltä pois, kun autoilijoita ei huvita liikennesääntöjä noudattaa?

[/quote]

Entä, jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät niin eikö silloin lokikakka otsalla ole aika pikku juttu. Eiköhän heillä ole joku huoltaja mukana. En minä ainakaan huonosti liikkuvaa läheistä yksin liikenteeseen päästäisi, kuten en ole päästänyt lastanikaan, joka ei ole ollut riittävän kypsä kulkemaan itsenäisesti. Taisi lupa tulla siinä vaiheessa, kun hän kovaan ääneen sanoin, että tuo aikuinen ei ainakaa osaa näyttä lapsille esimerkkiä, kun käveli päin punaisia.

Huvita, huoh! 

[/quote]

Eikö se nyt perkele uppoa siihen mätäiseen lahoon päähäsi että väistämisvastuu jalkakäytävällä ja suojatiellä ON AUTOILIJALLA. Mitä et tässä ymmärrä? Oletko idiootti.

Jalankulkija saa olla vaikka kuurosokea, eikä hänellä tarvi olla saattajaa mukana. Riittää että hän osaa kulkea reittiä jossa autoilija on väistämisvelvollinen.

SAATAANA!!!!! Menee hervot nätiden idioottien jankuttajien vuoksi. Jos sulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa niin lopeta kerjoittelu. PERKELE!!!!

Mitään ongelmaa ei ole kun noudatamme kaikki sääntöjä omalta osaltamme.

Vierailija
69/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vähällä jäädä auton alle tilanteessa, missä kävelin kaikessa rauhassa jalkakäytävällä eteenpäin. Yhtäkkiä vastaantuleva auto koukkaakin siitä jalkakäytävän kautta kovalla vauhdilla, ja tekee u-käännöksen. Näytti siltä, ettei yhtään tajunnut, että siinä jalkakäytävällä kävelee joku. Oli hämärää, mutta minulla on aina heijastin. 

Sitten on montakin kertaa ollut tilanne, että sisäpihalta tullaan todella kovalla vauhdilla jalkakäytävän yli. Kyllä se vaan menee niin, että kun sisäpihalta tullaan jalkakäytävälle, pitää tulla mateluvauhtia, koska siinä jalkakäytävällä kulkevia ihmisiä pitää väistää. Yhtä lailla se jalankulkijan työmatka hidastuu, jos joka sisäpihan kohdalla pitää pysähtyä. Jättää autonsa sitten vaikka kadunvarteen, jos ei osaa jalkakäytävän yli oikein ajaa. 

Vierailija
70/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:05"]

Lain mukaan autoilijan tulee antaa esteetön kulku jalankulkijalle joka on ehtinyt vihreillä suojatielle. Olisit käynyt monottamassa autosta pelin irti, niin olisi ukko saanut vähän muuta mietittävää.

[/quote]

Siitäpä sitten soppa syntyisi. Jos se autoilija sattuu olemaan hullu, niin sitten se autoilja todellakin tahallaan saattaa ajaa päällesi seuraavalla kerralla tai sitten se tyyppi nousee autostaan, hyökkää sinun kimppuusi ja väkivaltaisesti pahoinpitelee tai jopa tappaa sinut. Kyllä näitäkin tapauksia on Suomenkin uutisissa ollut, vielä yleisempiä nämä tapaukset ovat ulkomailla. Katso vaikka Youtubesta tai Liveleakista hakusanalla "road rage" tai "road rage revenge" tai "pedestrian vs driver" . On vain ajan kysymys milloin tieraivo/liikenneraivo yleistyy Suomessakin.

[/quote]

Autoilija putoaisi kuolleena maahaa, jos yritätä kimppuni. Ja teillä olisi taas vähän turvallisempaa.

Vierailija
71/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:05"]

Lain mukaan autoilijan tulee antaa esteetön kulku jalankulkijalle joka on ehtinyt vihreillä suojatielle. Olisit käynyt monottamassa autosta pelin irti, niin olisi ukko saanut vähän muuta mietittävää.

[/quote]

Siitäpä sitten soppa syntyisi. Jos se autoilija sattuu olemaan hullu, niin sitten se autoilja todellakin tahallaan saattaa ajaa päällesi seuraavalla kerralla tai sitten se tyyppi nousee autostaan, hyökkää sinun kimppuusi ja väkivaltaisesti pahoinpitelee tai jopa tappaa sinut. Kyllä näitäkin tapauksia on Suomenkin uutisissa ollut, vielä yleisempiä nämä tapaukset ovat ulkomailla. Katso vaikka Youtubesta tai Liveleakista hakusanalla "road rage" tai "road rage revenge" tai "pedestrian vs driver" . On vain ajan kysymys milloin tieraivo/liikenneraivo yleistyy Suomessakin.

[/quote]

Sitä liikenneraivoa on jo Suomen liikenteessä. Nämä sääntöjä noudattomat karkaavat ihmisen kimppuun jos huomauttavat ajotavoista tai sääntöjen rikkomisesta.

Vierailija
72/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]

Tapa itsesi jo on noin vaikea noudattaa sääntöjä.

[/quote]

Minä en koskaan tapa itseäni. Mieluummin tappaisin vaikka sinut ja perheesi kuin itseni. Oma henkeni, hyvinvointini on minulle ikuisesti maailman tärkein asia ja kaikki muut ovat tarvittaessa uhrattavissa. Enempää aikaani en sinulle kirjoitteluun tuhlaa, vaan minun osaltani kirjoittelu tähän aiheeseen loppuu koska olen jo sanonut kaikkeni tähän aiheeseen liittyen. Mahdolliset peukuttelutkin jätän huomiotta eivätkä nekään vaikuta minuun ikinä millään tavalla.

Vierailija
73/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videokameroita tulisi listätä liikenteessä, sen tulisi olla pakollinen vähintäänkin moottoriajoneuvoissa. Videooista olisi helppo tarkastaa mitä tapahtui ja kuka töppäsi. Toki näitä kameroita tulisi olla myös pyörissä ja jalankulkijoissa.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/pakettiauton-tyrmaaman-pyorailijan-video-allistyttaa-brittipoliisi-pyytaa-yhteydenottoa/4698536

Vierailija
74/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lähti synnyttämään tai meni ensiapuun kun oli verta vuotava haava? Mistä sitä ihmisten kiireitä tietää. Joistakin pihoista on tosi huono näkyvyys tielle.

Vierailija
75/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautukaa siihen että autolla peruuttava ei näe teitä. Esim roska-autot, se kyllä helpottaa että niissä on piippaava ääni.

Vierailija
76/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:06"]

Jos se lähti synnyttämään tai meni ensiapuun kun oli verta vuotava haava? Mistä sitä ihmisten kiireitä tietää. Joistakin pihoista on tosi huono näkyvyys tielle.

[/quote]

Ei ole mikään syy ajaa toisten päälle, jos on huono näkyvyys, vaan silloin pitää noudattaa erityistä varovaisuutta. Yksi oikein lehdessä valitteli, kun porttikongista tullessa pitää väistää...no niin pitääkin! Itselläni menee reitit joskus huonon näkyväisyyden alueella, silloin vaan hiljennetään niin että ehtii reagoida. Jos peruuttaa, varmistetaan hyvin tarkkaan, ettei ketään jää alle. T. autoileva pyöräilijä, joka käveleekin usein. 

Vierailija
77/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oli tosi hyvä näkyvyys. Pelkkää aukeaa joka puolella!

-ap-

Vierailija
78/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä Helsingissä? Täällä tuntuu olevan poikkeuksellisen paljon kusipäitä ratin takana...

Vierailija
79/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla autoilijan typeryyttä ja itsekyyttä, mutta voi olla myös ihan sitä, että autoilija ei näe teitä, jos satutte juuri olemaan kuolleessa kulmassa. Totta kai olisi ollut asiallista pahoitella. 

Autoilijan kyky havaita ja reagoida voi vaihdella valtavasti riippuen olosuhteilijasta ja kuskin iästä ja hoksottimista, ja siksi liikenteessä kannattaa suhtautua jokaiseen autoilijaan kuin idioottiin. Olen siis itse jäänyt auton alle suoralla tiellä keskellä suojatietä, koska kuski ei hoksannut katsoa tietä vaan meitti omiaan, että tiedän... :D Mutta, olen myös itse meinannut ajaa ihmisten päälle, viimeksi tänään. Aamuaurinko paistoi suoraan silmiin, hiljensin, ja sitten huomaan että keskellä väylää, siinä auton edessä onkin ihminen. Oli vaan lähtenyt tallustelemaan sitä tien viertä ja jostain syystä halusi kävellä sitä ajovälyää. Luuli ihan varmasti että hänet nähdään, koska tuskin ymmärsi kuinka kirkas auringonpaiste on, kun se heijastuu lumipenkoista ja jäisestä, lumisesta tiestä. Että kaikenlaista voi liikenteessä sattua.

Vierailija
80/82 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:24"]

[/quote]

[/quote]

Entäs lapset, vanhukset, vammaiset, hitaasti liikkuvat? Pitääkö silloinkin vaan rollaattorin renkaat savuten kiitää suojatieltä pois, kun autoilijoita ei huvita liikennesääntöjä noudattaa?

[/quote]

Entä, jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät niin eikö silloin lokikakka otsalla ole aika pikku juttu. Eiköhän heillä ole joku huoltaja mukana. En minä ainakaan huonosti liikkuvaa läheistä yksin liikenteeseen päästäisi, kuten en ole päästänyt lastanikaan, joka ei ole ollut riittävän kypsä kulkemaan itsenäisesti. Taisi lupa tulla siinä vaiheessa, kun hän kovaan ääneen sanoin, että tuo aikuinen ei ainakaa osaa näyttä lapsille esimerkkiä, kun käveli päin punaisia.

Huvita, huoh! 

[/quote]

Eikö se nyt perkele uppoa siihen mätäiseen lahoon päähäsi että väistämisvastuu jalkakäytävällä ja suojatiellä ON AUTOILIJALLA. Mitä et tässä ymmärrä? Oletko idiootti.

Jalankulkija saa olla vaikka kuurosokea, eikä hänellä tarvi olla saattajaa mukana. Riittää että hän osaa kulkea reittiä jossa autoilija on väistämisvelvollinen.

SAATAANA!!!!! Menee hervot nätiden idioottien jankuttajien vuoksi. Jos sulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa niin lopeta kerjoittelu. PERKELE!!!!

Mitään ongelmaa ei ole kun noudatamme kaikki sääntöjä omalta osaltamme.

[/quote]

Jaxuhali<3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän