Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinattiin sitten jäädä auton alle lapseni kanssa

Vierailija
18.03.2015 |

Käveltiin puistoon ja viereiseltä pihalta tuli auto peruuttaen kävelytielle. Lapseni käveli minun perässäni ja huomasin, että auto ei aikonut edes hiljentää, vaan tuli vauhdilla kävelytielle. Nappasin lapseni kainaloon ja juoksin vauhdilla alta pois. Heristin nyrkkiä kuljettajalle, mutta ei tehnyt elettäkään, että olisi tarkastanut tilanteen tai pahoitellut. Kaasutti vain tiehensä.

Pistää vihaksi tuollaiset tyypit!!!

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:47"]

Jos näkee peruuttavan auton niin pitääkö sitä jalankulkijan välttämättä tunkea siihen eteen/kulkureitille juuri silloin? Itse ainakin kierrän peruuttavan auton kauempaa tai annan sen mennä tietäen, millaista on olla siellä ratin takana peruuttamassa sitä autoa huonon näkyvyyden kanssa ja/tai ahtaissa tiloissa. Maalaisjärjen käyttö on sallittua myös jalankulkijoille...

[/quote]

Tietysti jokainen varoo oman turvallisuutensa turvaamiseksi. AP myös väisti peruuttavaa autoa ja pelasti vielä lapsensakin jäämästä sen alle.

Mutta joka tapuskessa jokainen saisi itse miettiä näitä asioita ja omaa liikennekäyttäytymistä. Jos auto peruutetaan pihasta kadulle, niin se pitää tehdä turvallisesti, se on itsestäänselvyys. Koskaan ei voi olla niin kiire että pitää vaaraantaa muiden henki.

Vierailija
42/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:46"]

Se autoilija ei varmaan nähnyt teitä. Tuskin yrittämällä yritti osua teihin.

[/quote]

Toivotaan niin ja toivotaan että ottaa myös opikseen ja seuraavalla kerralla peruuttelee rauhallisesti vaikka ei näe ketää tai mitään muuta liikennettä.

Aika moni vaan ajattelee niin että liikennesääntöjä ei tarvi noudattaa jos ei ole huomannut muuta liikennettä.

[/quote]

Mistä hitosta sinäkin tiedät mitä kukin ajattelee?! Ärsyttää tälläinen ajattelumalli, että paha paha autoilija silkkaa pahuuttaan yritti ajaa kiltin ja ahkeran perheen äidin päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ylitseni meinattiin myös ajaa muutama päivä sitten. Lähdin vihreällä valolla suojatien yli. Kun olin päässyt hieman yli puolenvälin, valoissa seisova ukko alkoi kaasutella hullun lailla ja puida nyrkkiään. Mitähän ihmettä minun olisi hänen mielestään pitänyt tehdä, kääntyä takaisin tai pysähtyä? Kävelin kuitenkin ihan reippaasti, joten setä menetti ehkä sekunnin elämästään.

Vierailija
44/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:36"]

Seison sanojeni takana. Useat noista onnettomuuksia olisi vältettävissä. Suojatien nimeä ollaankiin muuttamassa, koska se antaa jalankulkijalle virheellisen kuvan. Ei se ole lupa mennä vaikka autoilijalla olisi 100% väistämistämisvelvollisuus . Jalankulkijalla on velvollisuus varmistaa, että tielle astuminen on turvallista ja autoilijan on hänet havainnut. Näin lukee ihan selvällä suomenkielellä suojatietä koskevissa liikennesäännöissä!

[/quote]

Ja blaabaaablaa Missä kohtaa laissa velvoitetaan jalankulkija varmistamaan että autoilija on hänet huomannut?

ps. Jalankukijana saa liikkua vaikka olisi kuurosokea.

32 §

Kuljettajan suojatiesäännöt

Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.

Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.

44 §

Ajoradan ylittäminen

Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä.

Suojatielle tai muuten ajoradalle astuvan jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä.

Ajorataan rinnastetaan tässä pykälässä pyörätie ja raitiotie. (7.5.1997/414)

Vierailija
45/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:42"]

Kur kur. Taas tuli ilmi tuo vanha parturikampaaja kosmetologin taktiikka johtaa keskustelun varsinainen aihe henklökohtaisuuksiin ja siitä eipäs, juupas tasolle. On tainut vetyperoksidi tuhota aivot, kun puuttuu kokonaan looginen ajattelu ja se loppukin on kateuden kitkerää höttöä. :D

[/quote]

Sanoo hän joka alkaa keksiä keskustelukumppaneilleen ammatteja ja haukkua häntä.

Olet todella nolo tyyppi.

[/quote]

Tiedän! Olen aina myöntänyt olevani kusipää, jota olen paljon mielummin kuin tekopyhä hurskastelija, joka luulee olevansa niin paljon parempi ihminen suhteessa muihin. 

[/quote]

Olet kusipää joka ei osaa liikennesääntöjä

Vierailija
46/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:56"]

Minun ylitseni meinattiin myös ajaa muutama päivä sitten. Lähdin vihreällä valolla suojatien yli. Kun olin päässyt hieman yli puolenvälin, valoissa seisova ukko alkoi kaasutella hullun lailla ja puida nyrkkiään. Mitähän ihmettä minun olisi hänen mielestään pitänyt tehdä, kääntyä takaisin tai pysähtyä? Kävelin kuitenkin ihan reippaasti, joten setä menetti ehkä sekunnin elämästään.

[/quote]

Minäkin muistan, kun minä meinasin joskus alakouluikäisenä 20- vuotta sitten jäädä auton alle. Toinen auto oli pysähtynyt suojatien eteen, mutta toinen ei sitten pysähtynytkään.

Vierailija
47/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:59"]

Kur kur. Taas tuli ilmi tuo vanha parturikampaaja kosmetologin taktiikka johtaa keskustelun varsinainen aihe henklökohtaisuuksiin ja siitä eipäs, juupas tasolle. On tainut vetyperoksidi tuhota aivot, kun puuttuu kokonaan looginen ajattelu ja se loppukin on kateuden kitkerää höttöä. :D

[/quote]

Sanoo hän joka alkaa keksiä keskustelukumppaneilleen ammatteja ja haukkua häntä.

[/quote]

Tiedän! Olen aina myöntänyt olevani kusipää, jota olen paljon mielummin kuin tekopyhä hurskastelija, joka luulee olevansa niin paljon parempi ihminen suhteessa muihin. 

[/quote]

[/quote]

Siksi minulla ei autoa olekaan.

Vierailija
48/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:56"]

[/quote]

Lain mukaan autoilijan tulee antaa esteetön kulku jalankulkijalle joka on ehtinyt vihreillä suojatielle. Olisit käynyt monottamassa autosta pelin irti, niin olisi ukko saanut vähän muuta mietittävää.

Vierailija
49/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siksi minulla ei autoa olekaan.

[/quote]

Huh, ehkä ketjun paras uutinen. Toivottavasti ei ole edes ajokorttia. Selittää kyllä sen miksi et osaa sääntöjä.

Vierailija
50/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:06"]

Huh, ehkä ketjun paras uutinen. Toivottavasti ei ole edes ajokorttia. Selittää kyllä sen miksi et osaa sääntöjä.

[/quote]

Mistä sinä päättelet, että en tunne sääntöjä?! Perään kuulutan vaan, että jokaisella on velvollisuus huolehtia omasta turvallisuudesta.

Vierailija
51/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:43"]

Asennevika on sillä, joka sälyttää autoilijan virheestä vastuun jalankulkijalle.

[/quote]

Pahin asennevika on ihmisissä jotka vapaaehtoisesti asettavat itsensä vaaratilanteeseen, sitten kun jotain sattuukin niin sitten vedotaan lainsäädäntöön. Sinulla ei selvästi ole lainkaan itsesuojeluvaistoa. Itse silloin kun olen jalankulkijana ja joku auto tulee suurella nopeudella minua päin niin kyllä suunnilleen automaattisesti juoksen pois alta ennen osumaa. Jos auto tulee sivulta vauhdilla eteeni niin silloin pysähdyn tai kävelen hieman taakse päin. Jalankulkijana väistän autoa toisinaan suojatienkin luona jos tilanne vaikuttaa liian vaaralliselta, esim. auto tulee liian suurella nopeudella suojatielle tai lähestyvällä autolla on etäisyys liian lyhyt suojatiehen. Vaarallisella alueella liikuttaessa ei ikinä ole syytä jättää mitään arvailujen tai lainsäädännön varaan, oli paikka tai tilannne sitten mikä tahansa. Töistä myöhästyminenkin tai työpaikan menettäminen on pikkuasia verrattuna auton tai moottoripyörän yms. töytäisemäksi joutumiseen.

Ilmeisesti sinä olet kasvanut liian turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
52/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:21"]

Asennevika on sillä, joka sälyttää autoilijan virheestä vastuun jalankulkijalle.

[/quote]

Pahin asennevika on ihmisissä jotka vapaaehtoisesti asettavat itsensä vaaratilanteeseen, sitten kun jotain sattuukin niin sitten vedotaan lainsäädäntöön. Sinulla ei selvästi ole lainkaan itsesuojeluvaistoa. Itse silloin kun olen jalankulkijana ja joku auto tulee suurella nopeudella minua päin niin kyllä suunnilleen automaattisesti juoksen pois alta ennen osumaa. Jos auto tulee sivulta vauhdilla eteeni niin silloin pysähdyn tai kävelen hieman taakse päin. Jalankulkijana väistän autoa toisinaan suojatienkin luona jos tilanne vaikuttaa liian vaaralliselta, esim. auto tulee liian suurella nopeudella suojatielle tai lähestyvällä autolla on etäisyys liian lyhyt suojatiehen. Vaarallisella alueella liikuttaessa ei ikinä ole syytä jättää mitään arvailujen tai lainsäädännön varaan, oli paikka tai tilannne sitten mikä tahansa. Töistä myöhästyminenkin tai työpaikan menettäminen on pikkuasia verrattuna auton tai moottoripyörän yms. töytäisemäksi joutumiseen.

[/quote]

Entäs lapset, vanhukset, vammaiset, hitaasti liikkuvat? Pitääkö silloinkin vaan rollaattorin renkaat savuten kiitää suojatieltä pois, kun autoilijoita ei huvita liikennesääntöjä noudattaa?

Vierailija
53/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennevika on myös sillä, jonka mielestä virheet eivät ole inhimillisiä. Kukaan ei meistä kuintekaan ole virheetön ja niitä saatuu myös tuolla liikenteessä oli sitten autolla tai kävellen. Siksi kai jokaiselle on suotu se velvollisuus huolehtia itsestään. 

Vierailija
54/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:24"]

[/quote]

[/quote]

Entäs lapset, vanhukset, vammaiset, hitaasti liikkuvat? Pitääkö silloinkin vaan rollaattorin renkaat savuten kiitää suojatieltä pois, kun autoilijoita ei huvita liikennesääntöjä noudattaa?

[/quote]

Entä, jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät niin eikö silloin lokikakka otsalla ole aika pikku juttu. Eiköhän heillä ole joku huoltaja mukana. En minä ainakaan huonosti liikkuvaa läheistä yksin liikenteeseen päästäisi, kuten en ole päästänyt lastanikaan, joka ei ole ollut riittävän kypsä kulkemaan itsenäisesti. Taisi lupa tulla siinä vaiheessa, kun hän kovaan ääneen sanoin, että tuo aikuinen ei ainakaa osaa näyttä lapsille esimerkkiä, kun käveli päin punaisia.

Huvita, huoh! 

Vierailija
55/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Entä, jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät niin eikö silloin lokikakka otsalla ole aika pikku juttu. Eiköhän heillä ole joku huoltaja mukana. En minä ainakaan huonosti liikkuvaa läheistä yksin liikenteeseen päästäisi, kuten en ole päästänyt lastanikaan, joka ei ole ollut riittävän kypsä kulkemaan itsenäisesti. Taisi lupa tulla siinä vaiheessa, kun hän kovaan ääneen sanoin, että tuo aikuinen ei ainakaa osaa näyttä lapsille esimerkkiä, kun käveli päin punaisia.

Huvita, huoh! 

[/quote]

Siis sinun mielestäsi joka ikisellä vanhuksella, lapsella, vammaisella tai muuten vaan hitaasti liikkuvalla henkilöllä pitäisi olla taluttaja mukanaan, kun haluavat mennä suojatien ylitse? Autoilijahan ei voi noudattaa liikennesääntöjä ja hidastaa ennen suojatietä?

Vierailija
56/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:05"]

Lain mukaan autoilijan tulee antaa esteetön kulku jalankulkijalle joka on ehtinyt vihreillä suojatielle. Olisit käynyt monottamassa autosta pelin irti, niin olisi ukko saanut vähän muuta mietittävää.

[/quote]

Siitäpä sitten soppa syntyisi. Jos se autoilija sattuu olemaan hullu, niin sitten se autoilja todellakin tahallaan saattaa ajaa päällesi seuraavalla kerralla tai sitten se tyyppi nousee autostaan, hyökkää sinun kimppuusi ja väkivaltaisesti pahoinpitelee tai jopa tappaa sinut. Kyllä näitäkin tapauksia on Suomenkin uutisissa ollut, vielä yleisempiä nämä tapaukset ovat ulkomailla. Katso vaikka Youtubesta tai Liveleakista hakusanalla "road rage" tai "road rage revenge" tai "pedestrian vs driver" . On vain ajan kysymys milloin tieraivo/liikenneraivo yleistyy Suomessakin.

Vierailija
57/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkijoille kypäräpakko!

Vierailija
58/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia kokemuksia on valitettavasti melkein meillä kaikilla. Itse olen sekä jalkaisin että pyörällä (lapsi kyydissä) meinannut jäädä auton alle useamman kerran. Lähes aina ollut syynä päin punaisia ajaminen tai giljotiini suojatiellä.  Nämä autoilijat ovat samoja, jotka kiilaavat polkupyörät tieltä, soittavat torvea... Ja ajavat vain autojen asiaa liikennekeskustelussa.

Vierailija
59/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävälle kovalla vauhdilla tuleminen ei ole inhimillinen virhe vaan typeryyttä. Oma reittini kotoa menee aina lähtiessä jalkakäytävän yli. Ei tule mieleenkään pitää siinä kovaa vauhtia. 

Vierailija
60/82 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kärpänen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi