Onko täällä muita 540 euron työttömyyskorvauksella. Miten vietätte Joulunne?
Kun korvaus työttömyydestä on 540 euroa kuussa? Onko muita suomen sadoista tuhansista työttömistä palstalla? Hyväksyykö työlliset mukaan jouluakaan viettämään?
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hae asumistukea asuntolamaksuihin?
Asumistuki ei ole työttömyyskorvaus. Raha menee asunnon vuokraajalle. Ainoastaan kelan maksama asuntolainalyhennys menee sen hakijalle. Vaikkei olisi työtön. Tämä edellyttää että jää työttömäksi asuntovelkaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä punajuuret ja porkkanat 69s/kg, perunat 59s/kg, omenat ja riisi kg n. 1e, jne.
Kyllä siitä joulun saa!
T. Nuukaileva työtön
Unohtui lantut 69s/kg. Ja tietty halpa suklaa ja lähes ilmaiset leivonta-aineet.
Köyhänä ja onnellisena.
Juuri niin :)
Välttäkää noita kurjuudestaan kynsin hampain kiinni pitäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan lapsikorotusten jälkeen 660e.
Ihan normaalisti vietetään joulua.Mikä on tämä normaali. Eli ei lahjoja, ei jouluruokia?
Lahjoja noin 40kpl, käytin jotain 1000e.
Kinkkuja 3kpl, kaikenmaailman laatikot, sillit, rosollit,lohet sun muut löytyy.En n ihan normaalina pidä jos pelkkä uusi pleikka maksaa sen 600euroa. MItä ne muut lahjat oli, tennissukkia koko perheelle? Mistä hankit kinkut, kirkon ruoka-avusta? Ei se ole normaalia kuin köyhille.
Mikä pleikka?
Lahjapaketeissa on monenlaista vaatetta, leluja, kirjoja,pelejä, lakanoita, pyyhkeitä jne.
Ihan kaupasta ostan ruoat, yleensä käyn K-kaupassa.
Lasten haluama playstation 5 konsoli, se on pleikka. Maksaa 600 euroa. Olet niin sopeutunut köyhyyteen ettet muusta osaa unelmoida.
Saan työttömyyskorvausta 1300 euroa nettona. Lisäksi käyn tekemässä muutamia työpäiviä kuukaudessa ja tienaan niistä n. 100 euroa per päivä. Useimmiten kuukausitulot on yhteensä 1800 euroa.
T. Työtön
Olen 4 v työttömänä ja työmarkkinatuella. Onneksi on pieni perintö. Kaikkein tukien ja vuokranmaksun jälkeen elämiseen jää ehkä 100 e. Eli tuosta maksan vesimaksun, sähkön, puhelimen, netin ja kuntosalin. Sitten ruokaan jää n. 50 e. Eli onneksi on pieni perintö. Se loppuu parin vuoden päästä tällä menolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti vietetään joulua.Mikä on tämä normaali. Eli ei lahjoja, ei jouluruokia?
Kinkkuja 3kpl, kaikenmaailman laatikot, sillit, rosollit,lohet sun muut löytyy.En n ihan normaalina pidä jos pelkkä uusi pleikka maksaa sen 600euroa. MItä ne muut lahjat oli, tennissukkia koko perheelle? Mistä hankit kinkut, kirkon ruoka-avusta? Ei se ole normaalia kuin köyhille.
Mikä pleikka?
Lahjapaketeissa on monenlaista vaatetta, leluja, kirjoja,pelejä, lakanoita, pyyhkeitä jne.
Ihan kaupasta ostan ruoat, yleensä käyn K-kaupassa.
Mitä ihmeen lahjoja on pyyhkeet tai lakanat. Nehän on tavallisia tarvekaluja. Tuskin keskiluokkaiset antaa toisilleen lakanoita lahjaksi. Vaikka hei vaimo, tässä sinulle lakana jouluahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pleikka?
Ihan kaupasta ostan ruoat, yleensä käyn K-kaupassa.Lasten haluama playstation 5 konsoli, se on pleikka. Maksaa 600 euroa. Olet niin sopeutunut köyhyyteen ettet muusta osaa unelmoida.
Mitä ihmettä sinä puhut?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti osoitit tämän kysymyksen minulle eli kirjoittajalle numero neljä.
Saan asumistukea ja toimeentulotukea, jotka menevät kokonaan asuntolapaikan maksamiseen. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten työmarkkinatuesta otetaan vielä iso pala siihen lystiin. Ja tällä rahalla ei muuten saa edes omaa vessaa.
Olen joskus esittänyt tämän yhtälön tällä palstalla, mutta sain aikaan vain raivarin jossakussa kirjoittajassa, jonka mielestä näin törkeästi ei saa liioitella. Totta tämä kuitenkin on.
Nro 4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pleikka?
Ihan kaupasta ostan ruoat, yleensä käyn K-kaupassa.Mitä ihmeen lahjoja on pyyhkeet tai lakanat. Nehän on tavallisia tarvekaluja. Tuskin keskiluokkaiset antaa toisilleen lakanoita lahjaksi. Vaikka hei vaimo, tässä sinulle lakana jouluahjaksi.
Pyyhkeet ja lakanat ovat todella toivottuja ja tarpeellisia lahjoja.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Työtön rouva kirjoitti:
Lähdetään etelään, kun mies on hyväpalkkainen.
Eli siivellä elät. Sellainen voimaantunut feministi suominainen.
Miehen rahat voimaannuttavat. 😊
Ihan tavallista joulua vietän. Ostin itselleni lahjaksi kivan neuleen. Jouluna syödään kinkun ja perinteisten ruokien sijasta ankkaa, uunijuureksia, salaattia ja vielä jotain muuta mitä en ole päättänyt. Ehkä kalaa alkuapala tms. Jälkkäriksi ajattelin tehdä jouluisen juustokakun.
Mulla on kivasti säästöjä joten ei paljon vaikuta työttömyyskorvauksen koko suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan asumistukea ja toimeentulotukea, jotka menevät kokonaan asuntolapaikan maksamiseen. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten työmarkkinatuesta otetaan vielä iso pala siihen lystiin. Ja tällä rahalla ei muuten saa edes omaa vessaa.
Olen joskus esittänyt tämän yhtälön tällä palstalla, mutta sain aikaan vain raivarin jossakussa kirjoittajassa, jonka mielestä näin törkeästi ei saa liioitella. Totta tämä kuitenkin on.
Nro 4
Suuri osa suomalaisista asuu omassa kuplassaa ja umistaa silmänsä satojen tuhansien köyhyydeltä. Moni kuplassa elävistä on niin ylivelkaantuneita että on oikeasti köyhiä, tilanne ei vaan ole konkretisoitunut vielä.
Muistan kun viime lamassa 2008 tuli työkkärissä vastaan pyylevä keski-ikäinen mies hölmistynyt ilme kasvoillaan, joku paperi kourassa että mitänyt pitäisi tehdä. Sinne jäi pyörimään. Kai sekin karenssin sai turvaverkkona.
Moni työtön kyllä saisi työtä ja edes osa-aikaista lisätienestiä, kun vaan etsisi eikä olisi ronkeli. Töitä voisi löytyä esim. siivousalalla, postin pakettilajittelussa, mainospostin jakajana, puhelinmyynnissä, lehdenjakajana, henkilökohtaisena avustajana, kaupoista jne. Minusta työttömyyskorvauksen pitääkin olla niin pieni, että sillä saa vain ihan välttämättömimmät hankinnat, jolloin se kannustaa työn etsimiseen. Itse olen aina työttömäksi jäätyäni etsinyt mitä tahansa työtä, myös osa-aikainen ja oman alan ulkopuolinen työ on aina kelvannut. Minusta ei ole kivaa eikä reilua elää muitten ihmisten kustannuksella, yhteiskunnan elättinä.
Mun vaimo on tuollainen. Itselläkin vielä joulukuun tili jää vajaaksi. Ei paljon juhlita.
Normaalisti, ei ole meillä mikään erityispäivä. Mutta mistään ei tarvitse pihistellä koskaan, on onneksi huomattavasti varallisuutta ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön kyllä saisi työtä ja edes osa-aikaista lisätienestiä, kun vaan etsisi eikä olisi ronkeli. Töitä voisi löytyä esim. siivousalalla, postin pakettilajittelussa, mainospostin jakajana, puhelinmyynnissä, lehdenjakajana, henkilökohtaisena avustajana, kaupoista jne. Minusta työttömyyskorvauksen pitääkin olla niin pieni, että sillä saa vain ihan välttämättömimmät hankinnat, jolloin se kannustaa työn etsimiseen. Itse olen aina työttömäksi jäätyäni etsinyt mitä tahansa työtä, myös osa-aikainen ja oman alan ulkopuolinen työ on aina kelvannut. Minusta ei ole kivaa eikä reilua elää muitten ihmisten kustannuksella, yhteiskunnan elättinä.
Työllinen siellä aivopestynä neuvoo. Kuule noi mainitsemasi työt menee tulijoille, suomalaiset älköön vaivautuko. Tai sitten pakkotyönä "työhöntutustumisena" palkattomana orjatyönä. Edes työvaatteita ei anneta esim. s-ryhmän ilmaisille hyllyjen täyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 4
Kuuluuko tuohon asuntolapaikkaan jotain ruokailuja? Muuten tätä on vaikea ymmärtää, koska toimeentulotukea saavalla pitäisi jäädä asumuskulujen jälkeen 500 euroa kuukaudessa.
Just tuli joulukuun palkka käteen 3250€. Mennään hotelliin syömään 24 ja 25.12. Uudeksi vuodeksi Portugaliin.
Ihan mukavasti, mies tienaa yli 7.000 e/kk netto.
Saan vielä ansiosidonnaista 900e, kohta tipun kelan rahoille.