Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden "reikä" repesi synnytyksessä, mutta ei tikattu?? :"(

Vierailija
17.03.2015 |

Olen niin katkera, pettynyt ja surullinen. Itkenyt joka kerta kun alapäätä kurkannut synnytyksen jälkeen. Emätin repesi, siis siitä reunasta ja pitkälle välihaan.  Ei tikattu, kätilö katsoi ja sanoi, "Pinnallinen repeämä, ei tarvitse tikata."  Itse tunsin suihkuttelun aikana, että aika pahalta tuntuu repeämä. Sitä katsottiin uudestaa, ja sama tuomio. Pinnallinen repeämä.    No nyt synnytyksestä seitsemän kuukautta. Se välilihan repeämä parantunut, MUTTA ei minulla ole enää reikää, ammottava aukko vaan josta lihaa ja riekaleita vaan loistaa. Näkymä suoraan emättimen sisälle.                                                               Kiitos Seinäjoen synnytysosasto, seksihalut nollassa. Itkettää vaan. Kiitos helvetisti, että ette viitsineet paria tikkiä laittaa :( :(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:57"]

Kiitos vastauksista. Aika yksin tämän asian kanssa ollut...   AP

[/quote] no onko miehesi valittanut vai eikö oo huomannut?????

Vierailija
22/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin joustaa seuraavassa synnytyksessä.

Ihan naurettavaa, että naisen pitäisi vuonna 2015 puskea lapset ulos pienen reiän läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:53"]

On näitä nähty. Joskus se vaan jätetään ja oletetaan et menee kiinni, siinä kun sitä turvotustakin viä siinä vaiheessa. Mut jos vaivaa niin toki niitä myöhemmin korjataan. Ikävä tietty sun tilanne jos sanoit eikä uskottu. T. Th

[/quote]

Miksi pädet täällä, et ole varmaan edes kätilönä toiminut?
[/quote]

No äitiysneuvolassa kuitenkin vuosia alapäitä kattellut ja kyllä aina on eteenpäin lähetteen saaneet jos vaivaa on ollut. T. Th

Vierailija
24/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:10"]Paremmin joustaa seuraavassa synnytyksessä.

Ihan naurettavaa, että naisen pitäisi vuonna 2015 puskea lapset ulos pienen reiän läpi.
[/quote]
no onhan se parempi kuin sektio. Itse ainakin tahdon mielummin alakautta synnyttää. Mulla 1 synnytys takana ja 3 tikkiä laitettiin. Ei tullu mitään isompaa repeämistä ja toivuin todella nopeasti. Tiedän kyllä, että kaikilla ei niin mene ja joskus käy todella ikävästi, muttei se sektiokaan mikään helppo/parempi ratkaisu aina ole!

Vierailija
25/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:10"]

[/quote] sehän suurenee kun lapsen täytyy työntyä sieltä kokonaisuudessaan, ei tarvinnut onneksi synnyttää alateitse vaan sektiolla. Siihen oli pätevä syy.

Vierailija
26/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ole enää pieni reikä.

Vierailija
27/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miestä haittaa. Sille tärkeämpää miltä tuntuu, tuntuu kuulemma hyvältä edelleen.  Hemmetin rumahan se kylläkin on. Ihan kauhee.     AP

Vierailija
28/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:10"]Paremmin joustaa seuraavassa synnytyksessä. Ihan naurettavaa, että naisen pitäisi vuonna 2015 puskea lapset ulos pienen reiän läpi. [/quote] no onhan se parempi kuin sektio. Itse ainakin tahdon mielummin alakautta synnyttää. Mulla 1 synnytys takana ja 3 tikkiä laitettiin. Ei tullu mitään isompaa repeämistä ja toivuin todella nopeasti. Tiedän kyllä, että kaikilla ei niin mene ja joskus käy todella ikävästi, muttei se sektiokaan mikään helppo/parempi ratkaisu aina ole!

[/quote] ei oo valittamista, sain sektion ja kaikki meni hyvin. Helppoa oli ku heinänteko. Ei tullut komplikaatioita.

Vierailija
29/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jättää synnyttämisen väliin tulevaisuudessa ja vinkua väkisin sektion.
T. Yksi seinäjokinen nuori nainen

Vierailija
30/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:10"]Paremmin joustaa seuraavassa synnytyksessä. Ihan naurettavaa, että naisen pitäisi vuonna 2015 puskea lapset ulos pienen reiän läpi. [/quote] no onhan se parempi kuin sektio. Itse ainakin tahdon mielummin alakautta synnyttää. Mulla 1 synnytys takana ja 3 tikkiä laitettiin. Ei tullu mitään isompaa repeämistä ja toivuin todella nopeasti. Tiedän kyllä, että kaikilla ei niin mene ja joskus käy todella ikävästi, muttei se sektiokaan mikään helppo/parempi ratkaisu aina ole!

[/quote] ei oo valittamista, sain sektion ja kaikki meni hyvin. Helppoa oli ku heinänteko. Ei tullut komplikaatioita.
[/quote]
Joo mutta yleensä toipuminen sektiosta kestää kauemmin kuin alatiesynnytyksestä.

Vierailija
31/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lapsia nii ei repeä

Vierailija
32/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 kertaa synnyttänyt SEKS:ssa ja ei mitään ongelmia! Kätilöt olivat todella ihania, kivunlievitystä olisi saanut mutta ekalla ei enää ehtinyt, toisella krt en edes halunnut (ei sitten ikinä minua pistellä alapäähän; kohdunkaulanpuudutetta tarjottiin). Synnytykset kestivät 5h ja 3h eli nopeesti ohi. Olen hyvin tyytyväinen, että sain synnyttää alakautta.

Vierailija
33/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:01"]Mä en edes revennyt vaan jollain saksilla rouhaistiin. Kursittiin kyllä hyvin kokoon, mies seisoi jalkopäässä ja huomautti kätilölle välillä, että vielä yksi tikki :D
[/quote]
Yök mikä "mies" sulla.

Vierailija
34/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse repesin kanssa melko pahasti. Tikkejä tuli moneen kerrokseen ja vielä puolentoista kuukauden päästä synnytyksestäkään tikit eivät olleet hävinneet. Itku pääsi kun ensimmäistä kertaa alapäätä peilillä katsoin :( Seksiä oli vasta puoli vuotta synnytyksestä eikä haluja vieläkään ole. En missään nimessä antaisi mieheni katsoa tuonne alas -enää. 

On lapsi kaiken arvoinen, mutta ei tälläiseen osannut varautua. Onneksi ei vaikuta joka päiväiseen elämään repaleinen alapää. 

Vierailija
35/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta repeämästä muuta haittaa kuin ulkonäöllinen? Ei siis sillä, etteikö sekin kuulostaisi todella ikävältä. Aivan käsittämätöntä, millaisena karjana naisia kohdellaan vielä 2010-luvun Suomessa!

Vierailija
36/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:08"]

Sektion sain mutta en mukavuussyistä, ainoastaan jäi arpi vaakasuoraan kriittisen paikan lähelle mutta ei haittaa.

[/quote] turha alapeukuttaa, oli kiireellinen sektio ts vauvalla hätä

Vierailija
37/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sulla on varmaan mahtava seksielämä!

Vierailija
38/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:15"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:10"]Paremmin joustaa seuraavassa synnytyksessä. Ihan naurettavaa, että naisen pitäisi vuonna 2015 puskea lapset ulos pienen reiän läpi. [/quote] no onhan se parempi kuin sektio. Itse ainakin tahdon mielummin alakautta synnyttää. Mulla 1 synnytys takana ja 3 tikkiä laitettiin. Ei tullu mitään isompaa repeämistä ja toivuin todella nopeasti. Tiedän kyllä, että kaikilla ei niin mene ja joskus käy todella ikävästi, muttei se sektiokaan mikään helppo/parempi ratkaisu aina ole! [/quote] ei oo valittamista, sain sektion ja kaikki meni hyvin. Helppoa oli ku heinänteko. Ei tullut komplikaatioita. [/quote] Joo mutta yleensä toipuminen sektiosta kestää kauemmin kuin alatiesynnytyksestä.

[/quote] viikon sairaalassa ja kotona vauvan hoito ja normaalit työt. Mies oli työssä ja työ iltapainotteinen. Mielestäni toivuin nopeesti.

Vierailija
39/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:48"]Kyllä sitä voidaan korjata vielä. Isompi juttu toki nyt: Otetaan reunoilta kudosta pois ja sit ommellaan. Paikallispuudutus gyn.polilla. Pyydä lähete neuvolasta. T. Th
[/quote]

Ei kai valtio maksa pillujen kiristystä? Vaadin että miehillekin sitten maksetaan peniksen pidennys! Luulin että esteettiset toimenpiteet täytyy maksaa itse... Naisilla sattuu vain olemaan erityisasema suomalaisessa yhteiskunnassa!!! M44

Vierailija
40/44 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44. Ei se ole mikään pillun kiristys, vaan ulkoinen korjausleikkaus!  Ei siinä pillu milliäkään kiristy. Tampio.