Minkälainen ihminen pilkkaa Jumalaa?
Kommentit (59)
Siis miettikäähän nyt tarkasti Jeesus Nasaretilainen? Mikä vitun "Nasaretilainen"? Ihan täyttä puppua. Se on joku höpö höpö satu. Vähän niinku joku iso paha susi.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:05"]No en mä mitenkään omituinen ihminen ole, ihan tavallinen. En vain voi sietää mitään jumalia enkä kiihkouskovaisia. Se että sanon jumalaa vaikka runkkariksi ei hetkauta mua millään lailla. Miksi hetkauttaisi? Olemassaolematon ei voi siitä suuttua, joten eipä kiinnosta.
[/quote]
Ei hetkauta sua ei mutta toista ihmistä voit loukata. Tietty sä varmaan saat loukata muita kunhan kukaan ei tee samoin sulle?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:28"]
En ymmärrä ihmistä, joka pilkkaa lähimmäiselleen pyhiä asioita. Ei liene kaikki muumit laaksossa sillä tyypillä, joka ei osaa kunnioittaa. Toki on niitä uskoviakin, joilla ei kunnioittamisen taitoa ole. Kyllä meidän tulisi puolin ja toisin kilpailla toistemme huomioon ottamisessa eikä siinä kuka osaa pahiten murjaista. Olisi tämä maailma parempi paikka meille kaikille.
[/quote]
Samaamieltä ollaan
Et ole tainnut Raamattua paljon lueskella? Yksi maailman taidokkaimmista kirjoista, uskoi Jumalaan tai ei. :-)
[quote author="pikkuinka" time="17.03.2015 klo 20:57"]
Kuinka paha pitää ihmisen olla että sen tekee?
[/quote]Ei olematonta voi pilkata.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:13"]minä. mua ei kiinnosta koko äijä satutarinoineen niin yhtään. raamatttu on ukkojen vanhan ajan satukirja jossa ei ole mitään tolkua. Vieläkin vituttaa että piti koko kouluaika kuluttaa uskonnon tunnilla.
[/quote]
Oletko koskaan tutkinut Raamattua? Uskonnon oppikirjoissa on paljon paskaa mutta Raamattu on omaa luokkaansa. Kumma miten vanhat ukot ovat osanneet niin hyvin mm. ennustaa tulevia tapahtumia. Moni on saanut väärän käsityksen tuosta "satukirjasta" vain kirkkojen oppien vuoksi. Surullista.
Mä en oikeesti ymmärrä MIKSI pitäisi pilkata, vaikka ei usko Jumalaan. Kertokaapas. Tuleeko siitä jotenkin hyvä mieli? Itse en usko Joulupukkiin, mutta ei mulle ole tullut ikinä mieleen pilkata kyseistä gubbea...
Taitaa olla niin, että jumalanpilkkaajat itse asiassa pilkkaa uskovia (mitä en myöskään ymmärrä - MIKSI?)
Miten sellaista mitä ei ole voi pilkata?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:11"]Ihminen, joka kunnioittaa oman maansa jumalia? Oon suomalaine, uskon ja kunnioitan meidän jumalia.
[/quote]
Minäminäminä. Eikö me osata kunnioittaa niit joilla on toinen jumala. Ihmisiä hekin ovat!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:29"]
Siis miettikäähän nyt tarkasti Jeesus Nasaretilainen? Mikä vitun "Nasaretilainen"? Ihan täyttä puppua. Se on joku höpö höpö satu. Vähän niinku joku iso paha susi.
[/quote]
En tietenkään usko jumaliin tms skeidaan mutta käsittääkseni on historiallinen tosiasia että Jeesus Nasaretilainen -kristinuskon perustaja- on ollut olemassa. Pidän häntä yhtä todellisena kuin Muhammedia tai Buddhaa.
Mitä se suuri satukirja hänestä kirjoittaa niin huh huh... siinä ei ole totta kuin siteeksi.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"]Mä en oikeesti ymmärrä MIKSI pitäisi pilkata, vaikka ei usko Jumalaan. Kertokaapas. Tuleeko siitä jotenkin hyvä mieli? Itse en usko Joulupukkiin, mutta ei mulle ole tullut ikinä mieleen pilkata kyseistä gubbea...
Taitaa olla niin, että jumalanpilkkaajat itse asiassa pilkkaa uskovia (mitä en myöskään ymmärrä - MIKSI?)
[/quote]
Kai se on miehekkäämpi olo kun saa toista loukata?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:13"]minä. mua ei kiinnosta koko äijä satutarinoineen niin yhtään. raamatttu on ukkojen vanhan ajan satukirja jossa ei ole mitään tolkua. Vieläkin vituttaa että piti koko kouluaika kuluttaa uskonnon tunnilla. [/quote] Oletko koskaan tutkinut Raamattua? Uskonnon oppikirjoissa on paljon paskaa mutta Raamattu on omaa luokkaansa. Kumma miten vanhat ukot ovat osanneet niin hyvin mm. ennustaa tulevia tapahtumia. Moni on saanut väärän käsityksen tuosta "satukirjasta" vain kirkkojen oppien vuoksi. Surullista.
[/quote]
No, kerros nyt mitä siellä on ennustettu.
Tietenkin jätämme sodat ja luonnonilmiöt pois. Ei ole ennustamsita jos niitä povaa -niitä tulee aina olemaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:18"][quote author="pikkuinka" time="17.03.2015 klo 20:57"]
Kuinka paha pitää ihmisen olla että sen tekee?
[/quote]
Minkälainen jumala loukkaantuu pilkasta?
Kuinka heikko pitää jumalan olla että sen tekee?
[/quote]
Kyse on ehkä enemmänki siitä, että uskova loukkaantuu. Jumala pikemminki säälii. Mutta kellä ihmisellä on oikeus loukata toista tietoisesti ja samaan aikaan vahdotaan tasa-arvosta ja kunnioittamisesta.
Mikä on pilkkaamista? En usko mihinkään jumaliin, joten satuolennon pilkkaaminen ei mielestäni ole suuri synti. Toisaalta en koe siihen suurta tarvettakaan... Pahempi on sellainen ihminen joka pilkkaa oikeaa tuntevaa ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:05"]No en mä mitenkään omituinen ihminen ole, ihan tavallinen. En vain voi sietää mitään jumalia enkä kiihkouskovaisia. Se että sanon jumalaa vaikka runkkariksi ei hetkauta mua millään lailla. Miksi hetkauttaisi? Olemassaolematon ei voi siitä suuttua, joten eipä kiinnosta.
[/quote]
Ei hetkauta sua ei mutta toista ihmistä voit loukata. Tietty sä varmaan saat loukata muita kunhan kukaan ei tee samoin sulle?
[/quote]
No voi kyynel. Jos joku pahoittaa mielensä satu-ukon haukkumisesta niin se on hänen ongelmansa. Mitäpä jos haukun joulupukkia tai menninkäisiä? Eikö niinkään saa tehdä?
Älä jaksa kaivaa paskaa esiin. Jos joku pilkkaa jumalaa niin so what sinä et. Ole ylpeä siitä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:13"]minä. mua ei kiinnosta koko äijä satutarinoineen niin yhtään. raamatttu on ukkojen vanhan ajan satukirja jossa ei ole mitään tolkua. Vieläkin vituttaa että piti koko kouluaika kuluttaa uskonnon tunnilla. [/quote] Oletko koskaan tutkinut Raamattua? Uskonnon oppikirjoissa on paljon paskaa mutta Raamattu on omaa luokkaansa. Kumma miten vanhat ukot ovat osanneet niin hyvin mm. ennustaa tulevia tapahtumia. Moni on saanut väärän käsityksen tuosta "satukirjasta" vain kirkkojen oppien vuoksi. Surullista.
[/quote]
No, kerros nyt mitä siellä on ennustettu.
Tietenkin jätämme sodat ja luonnonilmiöt pois. Ei ole ennustamsita jos niitä povaa -niitä tulee aina olemaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"]Mä en oikeesti ymmärrä MIKSI pitäisi pilkata, vaikka ei usko Jumalaan. Kertokaapas. Tuleeko siitä jotenkin hyvä mieli? Itse en usko Joulupukkiin, mutta ei mulle ole tullut ikinä mieleen pilkata kyseistä gubbea...
[/quote]
Kyllä tulee hyvä mieli! Miksi muuten pilkkaisin? Parempi pilkata hemmoa jota ei ole olemassa kuin muita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:29"]Siis miettikäähän nyt tarkasti Jeesus Nasaretilainen? Mikä vitun "Nasaretilainen"? Ihan täyttä puppua. Se on joku höpö höpö satu. Vähän niinku joku iso paha susi.
[/quote]
Tais olla Lissabonin maanjäristyskin puppua ja "tähtisade" 1800-luvulla ihan höpöjä satuja, Nasaretilainenhan ne aikoinaan ennusti. Mitenhän on moiset sadut päässeet historiankirjoihin, eiväthän ne voi olla totta!
En ymmärrä ihmistä, joka pilkkaa lähimmäiselleen pyhiä asioita. Ei liene kaikki muumit laaksossa sillä tyypillä, joka ei osaa kunnioittaa. Toki on niitä uskoviakin, joilla ei kunnioittamisen taitoa ole. Kyllä meidän tulisi puolin ja toisin kilpailla toistemme huomioon ottamisessa eikä siinä kuka osaa pahiten murjaista. Olisi tämä maailma parempi paikka meille kaikille.