Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen pilkkaa Jumalaa?

17.03.2015 |

Kuinka paha pitää ihmisen olla että sen tekee?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:18"][quote author="pikkuinka" time="17.03.2015 klo 20:57"] Kuinka paha pitää ihmisen olla että sen tekee? [/quote] Minkälainen jumala loukkaantuu pilkasta? Kuinka heikko pitää jumalan olla että sen tekee? [/quote] Kyse on ehkä enemmänki siitä, että uskova loukkaantuu. Jumala pikemminki säälii. Mutta kellä ihmisellä on oikeus loukata toista tietoisesti ja samaan aikaan vahdotaan tasa-arvosta ja kunnioittamisesta.

[/quote]

Enhän minä kunnioita pedofiileja tai Isisin runkkareitakaan. Miksi siis satuja totena pitäviä?

Vierailija
42/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:29"]

Siis miettikäähän nyt tarkasti Jeesus Nasaretilainen? Mikä vitun "Nasaretilainen"? Ihan täyttä puppua. Se on joku höpö höpö satu. Vähän niinku joku iso paha susi.

[/quote]

En tietenkään usko jumaliin tms skeidaan mutta käsittääkseni on historiallinen tosiasia että Jeesus Nasaretilainen -kristinuskon perustaja- on ollut olemassa. Pidän häntä yhtä todellisena kuin Muhammedia tai Buddhaa.

Mitä se suuri satukirja hänestä kirjoittaa niin huh huh... siinä ei ole totta kuin siteeksi.
[/quote]

Oho, jos Raamattu on puppua, pitää historiankirjat kirjoittaa uusiksi. Tosin eihän niihin heettiläisiinkään ennen uskottu, pidettiin Raamatun satuna, mutta tosin todistettiin. Ei voi väittää Raamattua soopaksi jos ei ole paneutunut koko teokseen. Itse asiassa roomalaisista asiakirjousta käy hyvin ilmi ongelma Jeesuksen kadonneesta ruumiista, se kun ei ollutkaan haudassa ja Jeesuksen kannattajat väittivät hänen nousseen kuolleista jne. No, siltä osin oli keisarillakin varmaan vintti pimeänä kun suostui moista skeidaa kirjoittamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:18"]

[quote author="pikkuinka" time="17.03.2015 klo 20:57"]

Kuinka paha pitää ihmisen olla että sen tekee?

[/quote]

Minkälainen jumala loukkaantuu pilkasta?

Kuinka heikko pitää jumalan olla että sen tekee?

[/quote]

Ja kuvittelepa vielä, että jumala tietää joka ikisen ajatuksesi koko elämäsi ajalta ja sitä ennen ja jälkeen. Ja silti loukkaantuu ja oikein suuttuu, vaikka itse kaiken suunnitteli!

Vierailija
44/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:13"]minä. mua ei kiinnosta koko äijä satutarinoineen niin yhtään. raamatttu on ukkojen vanhan ajan satukirja jossa ei ole mitään tolkua. Vieläkin vituttaa että piti koko kouluaika kuluttaa uskonnon tunnilla.  [/quote] Oletko koskaan tutkinut Raamattua? Uskonnon oppikirjoissa on paljon paskaa mutta Raamattu on omaa luokkaansa. Kumma miten vanhat ukot ovat osanneet niin hyvin mm. ennustaa tulevia tapahtumia. Moni on saanut väärän käsityksen tuosta "satukirjasta" vain kirkkojen oppien vuoksi. Surullista.

[/quote]

No, kerros nyt mitä siellä on ennustettu.

Tietenkin jätämme sodat ja luonnonilmiöt pois. Ei ole ennustamsita jos niitä povaa -niitä tulee aina olemaan.
[/quote]

Itse asiassa nää monet ilmiöt siellä on povattu satojen vuosien päähän 1-10 vuoden tarkkuudella. Eipä tuota tarvi kuin ottaa iso kirja käteen ja ryhtyä tutkimaan sitä historian valossa. Todennäköisyys sille, että yksi ja sama teos sisältäisi niin monta sääilmiöön perustuvaa (ilmoitettuna ajankohtana toteutunutta) ennstusta on 0,000... Öö, en muista kuin monta nollaa siihen piti, mutta minimaalisen pieni eli mahdoton. Ja tää ei ole uskovien tekemä laskelma.

45/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilkkaat häntä joka sinua rakastaa? 

Vierailija
46/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin mitä se jumalanpilkka on. Oma määritelmäni on se että luulee voivansa tuomita muita, olevansa kuin Jumala. Tai se että luulee tietävänsä Jumalan tulevat tekemiset, vaikka ei enkelitkään niitä tiedä. Ehkä pilkkaa on sekin jos luulee, että Jumalaa voisi omat tekemiset vahingoittaa. Ei Jumalaa oikeastaan voi pilkata, mutta voi kyllä toisen ihmisen jumala käsitystä. Jeesus ei ollut kristitty eikä Jumalaa kiinnosta tunnustamaan uskonto vaan sydämesi vilpittömyys ja hyvyys.

Vierailija
47/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:41"]Mikä on pilkkaamista? En usko mihinkään jumaliin, joten satuolennon pilkkaaminen ei mielestäni ole suuri synti. Toisaalta en koe siihen suurta tarvettakaan... Pahempi on sellainen ihminen joka pilkkaa oikeaa tuntevaa ihmistä.
[/quote]

Jumalan pilkkaaminen usein on oikean tuntevan ihmisen pilkkaamista koska siinä pilkataan oikealle tuntevalle ihmiselle elämän pyhintä asiaa.

Vierailija
48/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:18"][quote author="pikkuinka" time="17.03.2015 klo 20:57"] Kuinka paha pitää ihmisen olla että sen tekee? [/quote] Minkälainen jumala loukkaantuu pilkasta? Kuinka heikko pitää jumalan olla että sen tekee? [/quote] Kyse on ehkä enemmänki siitä, että uskova loukkaantuu. Jumala pikemminki säälii. Mutta kellä ihmisellä on oikeus loukata toista tietoisesti ja samaan aikaan vahdotaan tasa-arvosta ja kunnioittamisesta.

[/quote]

Olet muuten oikeassa. Jumalan kokemista tuntemuksista emme tosin voi tietää. Mielestäni kaikilla on oikeus loukata toista sanallisesti mutta vain sanallisesti, toki on myös vastuu, ei toista ilman toista. Itse en halua loukata edes sanallisesti, mutten halua kieltää muilta. Onpa muuten hankala aihe.

Olen ehdottomasti tasa-arvon ja kunnioituksen kannalla, mutten halua luopua myöskään sananvapaudesta.

Vierailija
49/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:40"]

[/quote]

Enhän minä kunnioita pedofiileja tai Isisin runkkareitakaan. Miksi siis satuja totena pitäviä?
[/quote]
Uskonto kuin uskonto. Onhan se evoluutioteoriakin uskonto. :-) vaan rinnastatko sinä todella satuihin uskovan ja pedofiilin samaan sarjaan? Pelottavaa ajatella että jollekin voi Raamatun lukeminen ja lähimmäisen raiskaaminen olla yhtä paha juttu...

Vierailija
50/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua naurattaa monien stand up-koomikkojen letkaukset jumalista. Miksei jumalista saisi laskea leikkiä samalla tavalla kuin vaikka poliitikoista, fiktiivisistä hahmoista tai vaikka naisista?

Vierailija
51/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:40"]

[/quote]

Olet muuten oikeassa. Jumalan kokemista tuntemuksista emme tosin voi tietää. Mielestäni kaikilla on oikeus loukata toista sanallisesti mutta vain sanallisesti, toki on myös vastuu, ei toista ilman toista. Itse en halua loukata edes sanallisesti, mutten halua kieltää muilta. Onpa muuten hankala aihe.

Olen ehdottomasti tasa-arvon ja kunnioituksen kannalla, mutten halua luopua myöskään sananvapaudesta.
[/quote]

Onko pilkka osa sivistynyttä sananvapautta? Voiko henkistä väkivaltaa harjoittaa kunhan ei fyysisesti kajoa toiseen? Henkinen väkivalta jättää syvät arvet, kuinka moni itsemurha johtuu juuri "sananvapaudesta" ja epäkunnioittavista solvauksista? Miksi lähimmäisen kunnioittaminen on niin vaikeaa?

Vierailija
52/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:13"]minä. mua ei kiinnosta koko äijä satutarinoineen niin yhtään. raamatttu on ukkojen vanhan ajan satukirja jossa ei ole mitään tolkua. Vieläkin vituttaa että piti koko kouluaika kuluttaa uskonnon tunnilla.  [/quote] Oletko koskaan tutkinut Raamattua? Uskonnon oppikirjoissa on paljon paskaa mutta Raamattu on omaa luokkaansa. Kumma miten vanhat ukot ovat osanneet niin hyvin mm. ennustaa tulevia tapahtumia. Moni on saanut väärän käsityksen tuosta "satukirjasta" vain kirkkojen oppien vuoksi. Surullista. [/quote] No, kerros nyt mitä siellä on ennustettu. Tietenkin jätämme sodat ja luonnonilmiöt pois. Ei ole ennustamsita jos niitä povaa -niitä tulee aina olemaan. [/quote] Itse asiassa nää monet ilmiöt siellä on povattu satojen vuosien päähän 1-10 vuoden tarkkuudella. Eipä tuota tarvi kuin ottaa iso kirja käteen ja ryhtyä tutkimaan sitä historian valossa. Todennäköisyys sille, että yksi ja sama teos sisältäisi niin monta sääilmiöön perustuvaa (ilmoitettuna ajankohtana toteutunutta) ennstusta on 0,000... Öö, en muista kuin monta nollaa siihen piti, mutta minimaalisen pieni eli mahdoton. Ja tää ei ole uskovien tekemä laskelma.

[/quote]

Kerropa nyt tarkemmin. Vaikka kolme juttua:

1. Mitä raamattu sanoo ja missä

2. Mitä tapahtui.

Vierailija
53/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sellainen, joka Jumalaa eniten kaipaa. Eihän kukaan sellaista olentoa pilkkaa, joka ei edes mielessä ole. Äly pilkkaa, mutta sydän ei jätä rauhaan, ei anna unohtaa.

Vierailija
54/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:59"]Kyllä mua naurattaa monien stand up-koomikkojen letkaukset jumalista. Miksei jumalista saisi laskea leikkiä samalla tavalla kuin vaikka poliitikoista, fiktiivisistä hahmoista tai vaikka naisista?
[/quote]

Monet letkautukset on tarkoitettu vain loukkaamaan kristittyjä. Mutta mutta... Onhan sitä sellaistakin uskonnollista huumoria, joka ei loukkaa ketään. Minä "vakavana" uskovana en voi olla nauramatta kertomukselle Jeesuksen ja Petarin golfreissusta. Jumala loi hyvän huumorin ja se kukkikoon!

Vierailija
55/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:06"]Luulen, että sellainen, joka Jumalaa eniten kaipaa. Eihän kukaan sellaista olentoa pilkkaa, joka ei edes mielessä ole. Äly pilkkaa, mutta sydän ei jätä rauhaan, ei anna unohtaa.
[/quote

Et vois pahemmin olla väärässä. Sellasta turhuutta kukaan kaipaa.

Vierailija
56/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:06"]Luulen, että sellainen, joka Jumalaa eniten kaipaa. Eihän kukaan sellaista olentoa pilkkaa, joka ei edes mielessä ole. Äly pilkkaa, mutta sydän ei jätä rauhaan, ei anna unohtaa.
[/quote]
Kyllä mä lasken leikkiä (eikä aina niin kilttiä) esim joulupukista, twilightin hahmoista ja lapsena pikku-Kallesta.

Vierailija
57/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:13"]minä. mua ei kiinnosta koko äijä satutarinoineen niin yhtään. raamatttu on ukkojen vanhan ajan satukirja jossa ei ole mitään tolkua. Vieläkin vituttaa että piti koko kouluaika kuluttaa uskonnon tunnilla.  [/quote] Oletko koskaan tutkinut Raamattua? Uskonnon oppikirjoissa on paljon paskaa mutta Raamattu on omaa luokkaansa. Kumma miten vanhat ukot ovat osanneet niin hyvin mm. ennustaa tulevia tapahtumia. Moni on saanut väärän käsityksen tuosta "satukirjasta" vain kirkkojen oppien vuoksi. Surullista.

[/quote]
joo ei kiinnosta. Eivät onnistuneet uskonnon tunnit kännyttämisessä.  En omista raamattua ja kun perin vanhempien vihkiraamatun meinaan polttaa sen. Siskokaan ei sitä huoli. Mua ei ole kastettu joten en tunne mitään velvolisuuksia kirkkoa, jumalaa, jeesusta tai raamattua kohtaan. Ja tarkoituksella kirjoitan ne kaikki pienellä, osoittaakseni etten kunnioita niitä paskaakaan. 

Vierailija
58/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:13"]minä. mua ei kiinnosta koko äijä satutarinoineen niin yhtään. raamatttu on ukkojen vanhan ajan satukirja jossa ei ole mitään tolkua. Vieläkin vituttaa että piti koko kouluaika kuluttaa uskonnon tunnilla.  [/quote] Oletko koskaan tutkinut Raamattua? Uskonnon oppikirjoissa on paljon paskaa mutta Raamattu on omaa luokkaansa. Kumma miten vanhat ukot ovat osanneet niin hyvin mm. ennustaa tulevia tapahtumia. Moni on saanut väärän käsityksen tuosta "satukirjasta" vain kirkkojen oppien vuoksi. Surullista. [/quote] No, kerros nyt mitä siellä on ennustettu. Tietenkin jätämme sodat ja luonnonilmiöt pois. Ei ole ennustamsita jos niitä povaa -niitä tulee aina olemaan. [/quote] Itse asiassa nää monet ilmiöt siellä on povattu satojen vuosien päähän 1-10 vuoden tarkkuudella. Eipä tuota tarvi kuin ottaa iso kirja käteen ja ryhtyä tutkimaan sitä historian valossa. Todennäköisyys sille, että yksi ja sama teos sisältäisi niin monta sääilmiöön perustuvaa (ilmoitettuna ajankohtana toteutunutta) ennstusta on 0,000... Öö, en muista kuin monta nollaa siihen piti, mutta minimaalisen pieni eli mahdoton. Ja tää ei ole uskovien tekemä laskelma.

[/quote]

Kerropa nyt tarkemmin. Vaikka kolme juttua:

1. Mitä raamattu sanoo ja missä

2. Mitä tapahtui.
[/quote]

Sääilmiöistä en kohtia ulkoa muista eikä nyt ole Raamattu käden ulottuvilla. Kyselet vain saadaksesi kumota nämä heittoni. Mutta esim. Danielin Kirjassahan nuo on ennustettu etukäteen kaikkien valtakuntien nousut ja tuhot, valtojen maantieteelliset laajuudet sekä nousun ja tuhon ajankohdat. Ennustusten viimeisin ajankohta sijoittuu 1700-1800-luvulle (ulkoa en vuosilukua muista) jolloin Rooman ylivalta kukistettiin. Mutta hei, ehkei se ennustanutkaan, ehkä ne Aleksanteri Suuret ym. vain lukivat Danielin Kirjaa ja katsoivat sieltä, milloin kenenkin vallan on kukistuttava... Ja sekin paavi varmaan luki Raamattua ja käski vihollisten sitten hirttää hänet?

Vierailija
59/59 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:36"]

[/quote]
joo ei kiinnosta. Eivät onnistuneet uskonnon tunnit kännyttämisessä.  En omista raamattua ja kun perin vanhempien vihkiraamatun meinaan polttaa sen. Siskokaan ei sitä huoli. Mua ei ole kastettu joten en tunne mitään velvolisuuksia kirkkoa, jumalaa, jeesusta tai raamattua kohtaan. Ja tarkoituksella kirjoitan ne kaikki pienellä, osoittaakseni etten kunnioita niitä paskaakaan. 

[/quote]
Onneksil apsen ei tarvitse istua uskonnontunneilla paskaa kuuntelemasa vaan on ET:ssä. On muuten miljonakertaa järkevämpi ainekuin uskonto koskaan.

Lapsi raahasi kotiin ryhmätypaperin, jonka toisella puolella oli Mooses-peli. olivat siis hyötykäytäneet roskapaperin. Pelissä oli kohtana: "Mooses TAPPAA x:n ja pakeen. Siirry ETEENPÄIN 3 ruutua." Että tällaista paskaa sitä uskonnossa opetetaan lapsille. Onhan se hienoa että tappamisesta pääsee pelissä ETEENPÄIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän