Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pelkää että teinillämme on syömihäiriö koska ei syö aamupalaa, juo vain kahvin

Vierailija
11.12.2021 |

Hänelle ei vain maistu. Minäkään en pysty syömään mitään ennen klo kymmentä, juon vain smoothien. Lapsena söin itkun kanssa kaurapuuroa.
En tosiaan pakota tytärtämme syömään aamupalaa ellei maistu!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon aamiaiseksi vain kahvin. Syön joskus 11-12 välillä ensimmäisen kerran (herään yleensä klo 7). Teininä piti kans syödä jotain ja sitä mahakivun määrää…

Vierailija
2/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskoin jotain "asiantuntjoiden" selostuksia, että aamupala pitää syödä. No, nykyään olen syönyt ja kaipaan jo sitä, vaikka aiemmin ei ollut aamuisin nälkä. Tämä ei ole vähentänyt loppupäivänä kokeemaani nälkää ja olen lihonut aamupalan lisäämisen jälkeen ruokavaliooni jo yli 20 kiloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minulla on vielä se että haluan aamulla jotain kylmää, yleensä aamiaiseni onkin jugua ja energiajuoma. Herään kello 6 ja vasta kello 12 saan alas lämpimän kahvin ja lämpimän lounaan.

Lapsuus oli hirveää kun piti syödä leipää ja muroja. Monesti yökin siinä syödessäni ja sitten tuli huutoa että "älä pelleile!" Murrosiässä kun sain hoitaa itse itseni kouluun, join vain kaakaon.

Vierailija
4/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään en syö aamuisin. "5 ateriaa päivässä" saa voimaan pahoin.

Vierailija
5/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, tämä onkin ilmeisesti yleisempää kuin  tiedetään!

T. Yksi pelkän kahvin voimin töihin pyöräilevä

Vierailija
6/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin minäkin juon ainoastaan. Luulen vahvasti, että aamupala ei ole mikään niin tärkeä kuin ravitsemusterapeutit toistelee. Riippuu mitä syö muihin aikoihin. Jatkuva syöminen lihottaa. Syön joskus vain kerran iltapäivällä reilumman määrän.

Vierailija
7/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylipainoinen ja ravitsemusterapeutti kauhistui kun kuuli etten syö aamuisin mitään. Kahvilla kuulemma siirrän nälkää. Hänestä minun olisi pitänyt syödä puuroa vähintään pari desiä marjoilla ja ruispalan kaikilla täytteillä että jaksan lounaaseen asti, enkä syö liikaa iltaisin.

Kokeilin tuota ja lihoin kahdessa kuussa 7 kiloa.

Päätin että en enää pakota itseäni syömään aamupalaa vaan lisään liikuntaa ja jätän välipalan sekä iltapalankin pois, ja syön vain aamulla maitokahvin, lounaan ja päivällisen tuossa klo 18-19 ja laihduin näin normaalipainoon.

Ihminen ei tarvitse jatkuvasti ruokaa. Pari kertaa päivässä riittää mainiosti.

Vierailija
8/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se teini liian laiha? Törröttääkö luut?

Vierailija
9/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Poistakaa kahvi niin alkaa ruoka maistumaan. Eiks teini aio kasvaa pituutta enää?

Vierailija
10/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee sitä smoothieta niin paljon, että teinikin saisi sitä kipollisen. Eikö pelkkä kahvi närästä häntä? Syökö hän lounaalla koulussa ja illalla kotona kunnon aterian? Jos ei, niin ymmärrän miehesi huolen. Onko tyttö laihtunut kovasti viime aikoina? Peitteleekö laihtunutta vartaloaan hyvin väljillä vaatteilla? Suostuuko kanssasi saunomaan?

Vierailija
11/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kuitenkin on hyvä se tee kaakao mehu maito koska hiukan nestettä ja jos sokeria. Ei monikaan syö aamulla vasta päivällä ei aina silloinkaan sitten kun on nälän tunne joskus. Multivitamiini auttaa väsymykseen.

Vierailija
12/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan teini ainakin eli energiajuomilla ja pitsoilla aikuiseksi asti. Toiset syö vaan karkkeja ja nakkeja. Nuorena syötiin töissä vain suklaata tai salmiakkia. Ainoastaan jouluna riisipuuro ja kiisseli muuten perusmuussia.

Vierailija
13/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää luottaa omaan kehoon, jos ei ole nälkä, on ihan typerää syödä. 

Vierailija
14/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee sitä smoothieta niin paljon, että teinikin saisi sitä kipollisen. Eikö pelkkä kahvi närästä häntä? Syökö hän lounaalla koulussa ja illalla kotona kunnon aterian? Jos ei, niin ymmärrän miehesi huolen. Onko tyttö laihtunut kovasti viime aikoina? Peitteleekö laihtunutta vartaloaan hyvin väljillä vaatteilla? Suostuuko kanssasi saunomaan?

Ei tykkää smoothieista. Juo kahvin ja koulussa sitten syö ruokalassa lämpimän ruuan, kotona   pari tuntia heräämisestä  syö esim. munakkaan tai muroja. On 162cm pitkä ja painaa noin 65 kiloa eli ei missään nimessä liian laiha. Eikä tosiaan peittele kroppaansa, välillä toivon että peittelisi :D Napamittainen paita  kun ei ole se lämpimin talvi-asu..

Ap

Vierailija
15/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään pysty aamuisin syömään juuri mitään. Aloitin painonnoston tarkoituksena lisätä massaa ja pt sanoi että jos ei aamulla pysty syömään niin illalla voisin tankata enemmän ja se tosiaan toimi ja tajusinkin etten saa kunnolla nukuttua ellen ole syönyt paljoa illalla ja mulla taustalla unettomuutta enkä ymmärtänyt että se voisi johtua siitä että yleiset suositukset ei sovi mulle. Ravintopyramidilla ja viiden aterian, etenkin aamupalasuosituksilla voisi heittää vesilintuja; hyvinhän ne antaa suuntaa ihmisille, jotka ei osaa kuunnella kehoaan ja pienten lasten vanhemmille, mutta jokainen on yksilö ja olisi aika kiinnittää huomiota siihenkin että joillekin aamiainen ei vain mene alas, olen muutenkin yöihminen.

Vierailija
16/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin lapsena sairaalaan tutkimuksiin kun oksentelin aina aamuisin. En osannut, pieni kun vielä olin selittää että syy oli aamupalalle pakottaminen. Mä olisin halunnut vaan pelkkää mehua mutta ei, eteen lastattiin leipää ja leikkeitä että nyt syöt.  Tuli niin huono olo että lopulta oksensin aina parkkipaikalla auton viereen tai joskus jopa autoon.Tilanne helpotti vasta kun siirryin ylä-asteelle, äiti jäi työttömäksi nukkuen pitkään ja isä oli jo mennyt töihin kun heräsin, kukaan ei ollut valvomassa mun syömistä  tai siis syömättä  jättämistä. Join vaan mehun ja lähdin. Mä olen nyt 45vuotias ja mun aamupala on keitetty muna ja tuoremehu.  Vasta iltapäivän puolella voin syödä tukevamman aterian ilman huonoa oloa.

Viime kesänä oltiin äidin kanssa reissussa ja hotellin aamupalalla äiti koetti tunkea mulle sämpylää, sanoin että älä nyt taas ala..  joo onhan se sääli kun niin komeat tarjottavat  syödä vaan muna ja  hedelmiä, mutta kun ei pysty!

Vierailija
17/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ylipainoinen ja ravitsemusterapeutti kauhistui kun kuuli etten syö aamuisin mitään. Kahvilla kuulemma siirrän nälkää. Hänestä minun olisi pitänyt syödä puuroa vähintään pari desiä marjoilla ja ruispalan kaikilla täytteillä että jaksan lounaaseen asti, enkä syö liikaa iltaisin.

Kokeilin tuota ja lihoin kahdessa kuussa 7 kiloa.

Päätin että en enää pakota itseäni syömään aamupalaa vaan lisään liikuntaa ja jätän välipalan sekä iltapalankin pois, ja syön vain aamulla maitokahvin, lounaan ja päivällisen tuossa klo 18-19 ja laihduin näin normaalipainoon.

Ihminen ei tarvitse jatkuvasti ruokaa. Pari kertaa päivässä riittää mainiosti.

Pointtina ei varmaankaan ollut kaloreiden lisääminen, vaan syömisen aloittaminen aikaisemmin. Mutta en kyllä ymmärrä, miksi pitää tuputtaa aamupaloja ihmisille, jotka eivät niitä koe tarvitsevansa. Itse tarvitsen aamupalan, mutta ymmärrän että joillakin se voi aiheuttaa jopa pahoinvointia. Tuntuu, etteivät lääkärit ja muut asiantuntijat ihan ymmärrä miten yksilöllisiä tällaiset asiat ovat, eikä jokaiselle sovi sama ruokarytmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi