käytätkö pyöräilessä
Kommentit (100)
En käytä :) asun yhdessä Euroopan polkupyörämaista, eikä kypäriä näy katukuvassakaan kuin pyöräkuriireilla tai kilpapyöräilijöillä. Pyörillä on aina oma kulkuväylänsä, autoilijat osaavat väistää, eikä täällä pahemmin ole mäkiä tai liukastakaan. En ole vielä kertaakaan nähnyt kaatunutta pyöräilijää, skootteristeja sitäkin enemmän. Pyörätiellä minua ei huoleta kuin nuo hurjastelevat skootterit, kun kuskeilla ei ole älyä päässä hiventäkään.
Käytän. Myönnän kyllä, että käytän kypärää pyöräillessäni vain esimerkin vuoksi. Ennen lapsia pyöräilin ilman kypärää (koska hiukset menee kypärän kanssa lyttyyn, tai joku muu naurettava tekosyy). En mitenkään voisi perustella lapsilleni kypäräpakkoa, jos itse siitä lipsuisin... Käytän nykyään siis kypärää pyöräillessä aina. Vaikka pyöräilisin yksin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:24"]
En koska se hihna kuristaa kaulaa. Tuntuu etten saa henkeä. Löysällä olevasta kypärästä tuskin on mitään hyötyä.
[/quote]
No, itse asiassa hyvä pyöräilykypärä pysyy päässä, vaikka hihna ei kaulaa kuristaisikaan. Maksa muutama kymppi enemmän ja käy erikoisliikkeessä, jos kypärä säädetään päähän sopivaksi.
[/quote]
Ehkä luonnon valinta toimii tässäkin asiassa.
En pitänyt ennen, mutta sitten kaaduin ja sain jonkinsortin aivotärähdyksen, onneksi lievän, mutta se riitti pelästyttämään ja nyt se on kypärä päässä 99% fillaroinneista (joskus vaan unohtuu).
Käytän osan ajasta. Usein kipasen pyörällä 500m kauppaan tietä pitkin jossa ei ole tien ylityksiä yms ja silloin en käytä. Pidemmillä matkoilla käytän
En aio hypätä pää edellä asfalttiin
En omista pyörää. Käyn varmaa nyysimässä jopon kesäks.
Ja juu mulla meni vuosia ennenkuin hankin kypärän, ja nyt otin itseäni niskasta kiinni ;) ap
Mä jo ajattelin, että juoksutrikoopervo taas kyselee, tällä kertaa jostain pyöräilyhousuihin liittyvästä. Mutta ei kai se sentään kypäristä kiksejä saa?
Käytän, koska vaadin lapsiakin käyttämään.
Käytän. Jotenkin jopa hermostuttaa jos tajuan kesken matkan että kypärä on jäänyt kotiin, mutta en sentään käänny takaisin (paitsi jos olen ihan lähellä kotia ja ajettava matka on pitkä.)
Anteeksi, vahinko alapeukku :D ei sentään kiksejä tuu kypärästä, kiinnostaa vaan nähdä kuinka monelle kypärä on nykyään itsestään selvä asia.
Meillä kun vanhemmat ei koskaan "pakottanut" pitämään kypärää niin jotenkin ajattelee että ei vitsit se on noloa, vaikka kyseessä on oma turvallisuus. Saatan olla vähän hömelö kun tuommoista ajattelen kun eihän sillä ole mitään väliä mitä muut ajattelee :D
En pyöräile, koska auto on keksitty
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:42"]
Olisin todennäköisesti kuollut/vammautunut pienenä ellei olisi ollut kypärää. Teininä en suostunut käyttämään mutta nykyään kun pyöräilen noin 10km päivässä työmatkoja pyöräteillä, missä huippuvauhdit kipuavat hybridipyörällä aika korkeiksi, olen alkanut uudelleen käyttää. Alkoi hirvittää se ajatus siitä, jos jostain syystä menettäisikin pyörän hallinnan niin kovassa vauhdissa..
mitä sattui? Menikö kypärä rikki?
[/quote]