Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käytätkö pyöräilessä

Vierailija
17.03.2015 |

Pyöräkypärää? Jos et niin miksi?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän! Ja lapseni myös. Mieheni on niin juntti, ettei käytä. Lapset aina lauleleekin :"Pölkkypää, ei käytä kypärää".

Vierailija
22/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella käytän (liukas keli tuntuu vaarallisemmalta ja ilmakin on kylmää). Kesällä en (tukka menee huonoksi ja ajan aina todella rauhallisesti & varovaisesti, yleensä vain kevyenliikenteen väyliä).

Kannatan enemmän muita toimia pyöräilijöiden turvallisuuden edistämiseksi kuin kypäräpakkoa. Voisin käyttää sitä sellaista ilmalla kypäräksi täyttyvää kaulusta, jos se ei olisi niin pirun kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä en käyttänyt kun oli muka noloa. Kun sain lapsen, aloin käyttää aina pyöräillessä. Lapsikin ottaa mallia, sitä paitsi vielä nolompaa on se että äiti makaa pää halki maassa ja lapsi kypäräpäisenä selviää ja näkee koko touhun.

Vierailija
24/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:23"]

Ei kukaan varmaan aio, mutta silti vuosittain noin 10 pyöräilijää kuolee sen vuoksi että ei käyttänyt kypärää ja moninkertainen määrä saa jonkinlaisen pysyvän aivovamman.

[/quote]

Kypärättömyyskö ne pyöräilijät tappaa? Vai ehkä kuitenkin autoilijat? 99% kuolemaan johtaneista pyöräilyonnettomuuksista johtuvat auton aiheuttamasta vaaratilanteesta. Kun autoilijat oppisivat noudattamaan liikennesääntöjä, olisi kypärän käyttö lähes turhaa (aikuisilla).

Vierailija
25/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:32"]

Miten selitätte se että lapselle laitetaan kypärä kun se on äidin fillarin kyydissä mutta äiti ei itse käytä?

Aika usein minun mielestä semmonen tilanne nähdään liikenteessä

[/quote]

Sanon lapselle, että alle 18v. on pakko käyttää kypärää. Piste. Ei se sen vaikeampaa ole. En käytä itse autossa turvaistuintakaan, mutta lapsi käyttää. Sama asia!

Vierailija
26/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:32"]

Miten selitätte se että lapselle laitetaan kypärä kun se on äidin fillarin kyydissä mutta äiti ei itse käytä?

Aika usein minun mielestä semmonen tilanne nähdään liikenteessä

[/quote]

Sanon lapselle, että alle 18v. on pakko käyttää kypärää. Piste. Ei se sen vaikeampaa ole. En käytä itse autossa turvaistuintakaan, mutta lapsi käyttää. Sama asia!

[/quote]

hahaa, kypäräpakkoa ja esimerkkiä kasvatuskeinona kannattavat av-mammat sulloutuvat itsekin turvaistuimeen autossa. kotona on konttauskypärät kaikilla.  :DDDDDDDDD

Vierailija
27/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asiakkaalla kävi tosi huonosti ilman pyöräkypärää, jäi koko naama ja pää ruvelle lopun elämäksi. Silmäkulma repsottaa eikä näköä ole toisessa silmässä. Näiltä tapauksilta voisi evätä hoito verovaroilla.  Tää onkin ollut omassa mielessä kun taaperon kanssa aletaan pyöräilemään, alan käyttämään taas kypärää.

Vierailija
28/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:24"]

En koska se hihna kuristaa kaulaa. Tuntuu etten saa henkeä. Löysällä olevasta kypärästä tuskin on mitään hyötyä.

[/quote]

No, itse asiassa hyvä pyöräilykypärä pysyy päässä, vaikka hihna ei kaulaa kuristaisikaan. Maksa muutama kymppi enemmän ja käy erikoisliikkeessä, jos kypärä säädetään päähän sopivaksi.

Vierailija
29/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän todellakin. En voi ymmärtää mikseivät monet aikuisetkaan käytä, yläasteikäisiltä jotenkin vielä ymmärrän kun pitää sopia joukkoon ja olla "cool".

Vierailija
30/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:19"]

Mun asiakkaalla kävi tosi huonosti ilman pyöräkypärää, jäi koko naama ja pää ruvelle lopun elämäksi. Silmäkulma repsottaa eikä näköä ole toisessa silmässä. Näiltä tapauksilta voisi evätä hoito verovaroilla.  Tää onkin ollut omassa mielessä kun taaperon kanssa aletaan pyöräilemään, alan käyttämään taas kypärää.

[/quote]

Olisko kypärä auttanut kauheasti naamaan ja silmään? En ole kuullutkaan naamakypärästä? Mullakin murtui käsi, mutta ei sitä kypärä olisi pelastanut!

Tilastollisesti hyvin harva meistä joutuu pyöräilyonnettomuuteen. Luotan onneeni.

Vierailija
31/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:23"]

Ei kukaan varmaan aio, mutta silti vuosittain noin 10 pyöräilijää kuolee sen vuoksi että ei käyttänyt kypärää ja moninkertainen määrä saa jonkinlaisen pysyvän aivovamman.

[/quote]

Kypärättömyyskö ne pyöräilijät tappaa? Vai ehkä kuitenkin autoilijat? 99% kuolemaan johtaneista pyöräilyonnettomuuksista johtuvat auton aiheuttamasta vaaratilanteesta. Kun autoilijat oppisivat noudattamaan liikennesääntöjä, olisi kypärän käyttö lähes turhaa (aikuisilla).

[/quote]

Ja kypäräneurootikot toki alapeukuttaa.

Vierailija
32/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, en edes "osaa" lähteä ajamaan ilman kypärää.

Vierailija
33/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Tarkoitus on ollut hankkia kypärä jo useamman vuoden ajan mutta jotenkin se on aina jäänyt. Varsinkin ajoradalla pyöräillessä käy välillä mielessä että mitenköhän kävisi, jos tuo auto töytäisisi.

Vierailija
34/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on turvallisempi Hövding, pyöräilijän airbag joka suojaa myös niskat. Hankin äskettäin, tilasin ruotsista. En ole ikinä käyttänyt sitä suomalaiseen tapaan totuttua, mummo vainaan kuolinpesästä perittyä pyöräilykypärää. Syyt, typerännäköinen, tukka menee sekaisin ja muutenkin hauraanoloinen kapistus.

Miespyöräilijät, jotka käyttävät kypärää, näyttävät hikisiltä nörteiltä enemmän, mutta kypärää käyttävä nainen taas näyttää alistetulta, ja siten omalta osalta lutuisalta ja sexy:kkäältä.

Vierailija
35/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:54"]

Minulla on turvallisempi Hövding, pyöräilijän airbag joka suojaa myös niskat. Hankin äskettäin, tilasin ruotsista. En ole ikinä käyttänyt sitä suomalaiseen tapaan totuttua, mummo vainaan kuolinpesästä perittyä pyöräilykypärää. Syyt, typerännäköinen, tukka menee sekaisin ja muutenkin hauraanoloinen kapistus.

Miespyöräilijät, jotka käyttävät kypärää, näyttävät hikisiltä nörteiltä enemmän, mutta kypärää käyttävä nainen taas näyttää alistetulta, ja siten omalta osalta lutuisalta ja sexy:kkäältä.

[/quote]

Harmi, kun se on niin kallis. Etkö pelkää että se laukeaa vahingossa ja joudut ostamaan "turhaan" uuden?

Vierailija
36/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:52"]

Käytän kypärää. a) mummoni on ajanut fillaroidessa autokolarin ja kallonmurtuma->aivovamma ja epilepsia

b) ukki kuoli pyöräilykypärän käyttämättömyydestä tulleeseen kallonmurtumaan. Ei ole muuten kiva tukehtua omaan vereensä.

[/quote]

tuolla moni sanoaa tyhmästi, että eihän mitään voi sattua kun itse ajelee niin rauhallisesti ja varovasti. Ehkä kerron miten isovanhemmilleni tapahtui:

a) autoilija ei käyttänyt vilkkua vaan kääntyi mummoni päälle

b) parivuotias lapsi juoksi eteen ja ukki jarrutti, törmäsi jalkakäytävän reunaan  ja kaatui, löi päänsä

Älkää luulko että se pään lyöminen katuun tulee kello kaulassa!

Vierailija
37/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:09"]

Justiinsa eilen kävin ostamassa kypärän. Tyhmältä pottapäältähän mä se päässä näytän, mutta mieluummin näytän tyhmältä ja ajan pyörällä kuin makaan pää halki ruumishuoneella. Silloin mä vasta tyhmältä näyttäisinkin.

[/quote]

millainen kypärä ostit?

[/quote]

Peruskypärä Prismasta :)

[/quote]

merkki malli?

Vierailija
38/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo satulaa mut siin on se tappi hollilla

Vierailija
39/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Hirvittäisi ajaa ilman kypärää. 

Vierailija
40/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:09"]

Justiinsa eilen kävin ostamassa kypärän. Tyhmältä pottapäältähän mä se päässä näytän, mutta mieluummin näytän tyhmältä ja ajan pyörällä kuin makaan pää halki ruumishuoneella. Silloin mä vasta tyhmältä näyttäisinkin.

[/quote]

millainen kypärä ostit?

[/quote]

Peruskypärä Prismasta :)

[/quote]

merkki malli?

[/quote]

Sinulla taitaa olla jokun kypärä-fetismi, hyi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän