Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käytätkö pyöräilessä

Vierailija
17.03.2015 |

Pyöräkypärää? Jos et niin miksi?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamonta sanoo käyttävänsä kypärä. Miksi olet aloittannut käyttämään kypärä? Ja kuinka monta vuotta olet pyöräillyt kypärä päässä?

Vierailija
2/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:09"]

Justiinsa eilen kävin ostamassa kypärän. Tyhmältä pottapäältähän mä se päässä näytän, mutta mieluummin näytän tyhmältä ja ajan pyörällä kuin makaan pää halki ruumishuoneella. Silloin mä vasta tyhmältä näyttäisinkin.

[/quote]

millainen kypärä ostit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:54"]

Minulla on turvallisempi Hövding, pyöräilijän airbag joka suojaa myös niskat. Hankin äskettäin, tilasin ruotsista. En ole ikinä käyttänyt sitä suomalaiseen tapaan totuttua, mummo vainaan kuolinpesästä perittyä pyöräilykypärää. Syyt, typerännäköinen, tukka menee sekaisin ja muutenkin hauraanoloinen kapistus.

Miespyöräilijät, jotka käyttävät kypärää, näyttävät hikisiltä nörteiltä enemmän, mutta kypärää käyttävä nainen taas näyttää alistetulta, ja siten omalta osalta lutuisalta ja sexy:kkäältä.

[/quote]

Harmi, kun se on niin kallis. Etkö pelkää että se laukeaa vahingossa ja joudut ostamaan "turhaan" uuden?

[/quote]

eikö se ole semmonen mitä pitää muistaa ladata ja myös laittaa virta päälle kun käyttää sitä? Eli eihän se turhaan laukee kun kuiteskin akku tyhjä

Vierailija
4/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:58"]

Käytän. Olo on alaston jos ei ole päässä. Tottumiskysymys. Lapseni pitävät myös aina. Tytölläni on ystävä joka ei käytä. Ei myöskään lapsen vanhemmat, vaikka äiti lto.. Luulisi tajuavan mallin voiman.

[/quote]

Mulla entinen naapuri opettaja, eikä käytä. Eikä lapsellakaan, alle kouluikäinen, näytä olevan kuin satunnaisesti. Tuntuu vähän hassulta, samoja ajatuksia. 

Vierailija
5/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis nyt kiva arpi ohimossa, jos en olis silloin käyttänyt

Vierailija
6/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:15"]

[/quote]

kerro mitä tapahtui? millainen kypärä? meinkö rikki?

Vierailija
7/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:24"]

En koska se hihna kuristaa kaulaa. Tuntuu etten saa henkeä. Löysällä olevasta kypärästä tuskin on mitään hyötyä.

[/quote]

Jaa, tuo on tottumuskysymys. Itsellä tulee vähän alaston olo jos pyöräillessä ei ole kypärää tai autolla ajaessa turvavyötä.
[/quote] Ei ole tottumuskysymys. Olen lapsesta asti kavahtanut mitä tahansa puristusta sekä kaulalla että rintakehällä. En tiedä johtuuko siitä että olen lapsena monesti viittä vaille tukehtunut muutaman kerran kun vanhemmat eivät vaivautuneet huolehtimaan astmalääkityksestäni. Turvavyötä käytän, mutta sitäkin jotenkin vaistomaisesti nypin iholta poispäin.

Vierailija
8/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muuten niin että jos opettaja pyöräilee työmatkat hänen olisi käytettävä pyöräilykypärä?

Vierailija
9/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:24"]

En koska se hihna kuristaa kaulaa. Tuntuu etten saa henkeä. Löysällä olevasta kypärästä tuskin on mitään hyötyä.

[/quote]

No, itse asiassa hyvä pyöräilykypärä pysyy päässä, vaikka hihna ei kaulaa kuristaisikaan. Maksa muutama kymppi enemmän ja käy erikoisliikkeessä, jos kypärä säädetään päähän sopivaksi.
[/quote] Täytyy käydä, jos täältä sellainen löytyy. Kaikki kypärät joita olen kokeillut, eivät istu päähän vaan jäävät siihen päälaelle keikkumaan. Tuntuu että se hihna on tosiaan ainoa joka sitä kypärää pitää paikoillaan.

Vierailija
10/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:42"]onko muuten niin että jos opettaja pyöräilee työmatkat hänen olisi käytettävä pyöräilykypärä?
[/quote]

No eipä paljoa ole taikaa opettajan/vanhemman valistaa kypärän käytöstä jos ei itse käytä

Vierailija
11/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:15"]

[/quote]

kerro mitä tapahtui? millainen kypärä? meinkö rikki?
[/quote] noin 3 lk. puhuin puhelimessa samalla kun pyöräilin (juu, olin vähän tyhmä :D). No, tasapaino meni yhtäkkiä, ja mä putosin sivuttain pyörän selästä. Sain siinä rytäkässä lievän aivotärähdyksen.
Kypärä kyllä pysy ku ihmeen kaupalla ehjänä :0

Vierailija
12/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kypärää. a) mummoni on ajanut fillaroidessa autokolarin ja kallonmurtuma->aivovamma ja epilepsia

b) ukki kuoli pyöräilykypärän käyttämättömyydestä tulleeseen kallonmurtumaan. Ei ole muuten kiva tukehtua omaan vereensä.

Vierailija
13/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Hiostava päässä, ei saa huppua päähän kypärän kanssa, vesisade tippasee ikävästi kasvoille, kaupassa yms hankala roikottaa mukana (jos jättää pihalle vesisade kastelee tai joku voi pölliä), hiukset menee lyttyyn jnejne. Lisäksi olen totta kai myös tyhmä enkä arvosta omaa päätäni ;)

Tämä siitä huolimatta, että tuttuni kuoli pyöräonnettomuudessa. Ei tosin olisi kypäräkään pelastanut.

Vierailija
14/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:09"]

Justiinsa eilen kävin ostamassa kypärän. Tyhmältä pottapäältähän mä se päässä näytän, mutta mieluummin näytän tyhmältä ja ajan pyörällä kuin makaan pää halki ruumishuoneella. Silloin mä vasta tyhmältä näyttäisinkin.

[/quote]

millainen kypärä ostit?

[/quote]

Peruskypärä Prismasta :)

Vierailija
15/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:32"]

Miten selitätte se että lapselle laitetaan kypärä kun se on äidin fillarin kyydissä mutta äiti ei itse käytä?

Aika usein minun mielestä semmonen tilanne nähdään liikenteessä

[/quote]

Sanon lapselle, että alle 18v. on pakko käyttää kypärää. Piste. Ei se sen vaikeampaa ole. En käytä itse autossa turvaistuintakaan, mutta lapsi käyttää. Sama asia!

[/quote]

Miksi valehtelet lapselle? Tuollainen syö sinun arvovaltasi kun lapsi jossain vaiheessa huomaa että olet puhunut paskaa.

Vierailija
16/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selitätte se että lapselle laitetaan kypärä kun se on äidin fillarin kyydissä mutta äiti ei itse käytä?

Aika usein minun mielestä semmonen tilanne nähdään liikenteessä

Vierailija
17/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei se muista näytä tyhmältä, et ole vain itse tottunut siihen vielä.

Minusta ne näyttää tyhmiltä jotka ajaa ilman kypärää, eikä pelkästään näytä, vaan ovat myös vähän tyhmiä.

Pyöräilijä on heti vähän "ammattimaiseman" liikkujan näköinen kun hänellä on kypärä päässä. Kypärättömät näyttää joltain känniläisiltä jotka on menossa terassille kiskomaan kaljaa.

Vierailija
18/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:17"]

hahaa, kypäräpakkoa ja esimerkkiä kasvatuskeinona kannattavat av-mammat sulloutuvat itsekin turvaistuimeen autossa. kotona on konttauskypärät kaikilla.  :DDDDDDDDD

[/quote]

Oletpa lapsellinen.

Vierailija
19/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:23"]

Ei kukaan varmaan aio, mutta silti vuosittain noin 10 pyöräilijää kuolee sen vuoksi että ei käyttänyt kypärää ja moninkertainen määrä saa jonkinlaisen pysyvän aivovamman.

[/quote]

Kypärättömyyskö ne pyöräilijät tappaa? Vai ehkä kuitenkin autoilijat? 99% kuolemaan johtaneista pyöräilyonnettomuuksista johtuvat auton aiheuttamasta vaaratilanteesta. Kun autoilijat oppisivat noudattamaan liikennesääntöjä, olisi kypärän käyttö lähes turhaa (aikuisilla).

[/quote]

Nyt keksit aivan omiasi.

Vain kolmasosassa pyöräonnettomuuksista on lainkaan moottoriajoneuvoa mukana. Suurin osa pyöräonnettomuksista on kaatumisia, suistumisia ja törmäämisiä myihin pyöräilijöihin ja jalankulkijoihin. Kuolemaan johtavissa auto varmaan on usein mukana, mutta sitä suuremmalla syyllä niissä olisi syytä olla kypärä päässä.

Pyöräilijöitä kuolee noin 20 vuodessa ja tutkijat ovat sitä mieltä että puolet pelastuisi jos olisi käyttänyt kypärää.

Vierailija
20/100 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. Moottoripyöräillessä. Rullaluistellessa. Lasketellessa. Skimbatilla. Sahatessa. Ratsastaessa. Maastopyöräillessä. Ym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän