Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko huonekalun maalata nopeammin kuin ohjeet sanovat?

Vierailija
17.03.2015 |

Maalaan juuri tv-tasoa valkoiseksi Tikkurilan Helmi-maalilla ja ohjeissa sanotaan, että pitää odottaa 16 tuntia että voi maalata uudelleen. En minä niin hitaasti jaksa edetä. Tarvitseeko noita ohjeita noudattaa niin tarkasti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä nyt jaksat edetä juuri niin hitaasti kuin ohjeessa sanotaan. Jos nipistät kuivumisajasta, maali alkaa pikkuhiljaa kuplia ja sinua alkaa itkettää. Ei edes föönaaminen auta. Niitä rumia, epätasaisesti levittäytyneitä kuplia ei nimittäin saa pois millään muulla keinolla kuin poistamalla maali koko pinnalta kokonaan ja maalaamalla alusta asti uudelleen.

Nimimerkillä "Kantapään kautta"

Vierailija
2/5 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Ei sitten ole pakko valittaa siitäkään, että maalipinnan laatu ei tyydytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa vaan mutta valmista ei tuu. Pullakaan ei paistu uunissa nopeammin vaikka tasajalkaa hyppelisit. Osta punkkupullo ja nauti elämästä.

Vierailija
4/5 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut vain että ehkä maali ei kestä niin kovaa kulutusta jos maalaa nopeammin. Tämän kalusteen kohdalla sillä ei olisi niin väliä.

ap

Vierailija
5/5 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:25"]

Olen ajatellut vain että ehkä maali ei kestä niin kovaa kulutusta jos maalaa nopeammin. Tämän kalusteen kohdalla sillä ei olisi niin väliä.

ap

Kyllä kuivunut maali kestää, mutta miltä se näyttää? Tämä kuva on ulkoseinästä, mutta kalustemaalilla saa ihan saman efektin:

http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/ohjeet/yleisimmat_haasteet/huomioitavaa_ulkomaalauksessa/kupliminen

Nro 2

[/quote]