Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kopioitko muiden kuvia ja julkaiset ne omanasi?

Vierailija
17.03.2015 |

Minä kopioin. Varmaan puolet instagram/facebook kuvistani on muilta otettuja. Tietenkin naamakuvat on omia mutta monet muut on otettu sieltä sun täältä.
Juuri löysin hienon pääsiäiskakun kuvan yhdeltä jenkkisivulta. Pian se on omalla sivullani.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kopioijat ole kuulleet reverse image searchista? Kyllä varsinkin harjaantunut silmä näkee jo blogin tai muun sivun kokonaisuutta katsoessaan välittömästi, etteivät kaikki kuvat ehkä olekaan yhden ja saman kuvaajan ottamia (varsinkin jos kopsaatte surutta useista lähteistä ettekä itse hahmota niissä käytettyä kuvallista ilmaisukieltä, mikä yleensä on asian laita niillä ihmisillä jotka tuota kopiointia harrastavat). Kun epäilys herää, riittää että tekee käänteisen haun yhdelle kuvalle. Näin paljastuu, mistä kuva on oikeasti peräisin.

Aika noloa teille tuossa vaiheessa, jos olette väittäneet kuvaa itse ottamaksenne! Eri asia toki on, ettei jokaisen pilipalibloggaajan tekosia jaksa kukaan olla kyttäämässä. Silti, jos sivustonne tai bloginne saavuttaakin jossain vaiheessa hieman enemmän mainetta, niin jäätte kyllä heti kiinni niin että napsahtaa. Suosittelen pohtimaan asiaa, kun vielä ehditte. ;)

Vierailija
2/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kopioin naamakuvat. Osaan ottaa hyviä kuvia, mutta toisilla on hienommat naamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Harrastan valokuvausta, ja jos lainaan jonkun kuvan (muun kuin jonkun memen) laitan AINA valokuvaajan nimen. Jos varta vasten etsin jotai kuvaa, niin kuvahaussa ne joita saa vapaasti käyttää (ja silloinkin laitan nimen).

Vierailija
4/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa ja halvempaa kopioida netistä jonkun hyvä ruokakuva kuin tehdä itse ruokaa. Jos siis tavoitteena on luoda imagoa.

Vierailija
5/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valehdellut olleeni hienolla talvilomalla. Koulussa kaverit kehui kuinka menevät sinne sun tänne, niin sitten minäkin. Netistä kaivelin blogeja joissa jotkut ovat olleet laskettelemassa ja kopioin niitä. Photoshoppia vain käyttöön. Oma naama on kohtalaisen helppo siirtää toisen kuvaan kun tietää mitä tehdä.

Vierailija
6/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catfishit kokoontuu

Vierailija
7/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:43"]Catfishit kokoontuu
[/quote]

:D
Kasvokuvani on ihan oma.
Ap

Vierailija
8/8 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kopioi muiden kuvia. Kyllä ihmisen pitäisi kelvata omine ruokakuvineenkin. Kummallista, jos tarvitsee esittää jotain muuta kuin on. Eikä lomalla tartte yrittää väkisin esittää olevansa paremmassa paikassa kuin onkaan. Miksei voi ottaa kivaa kuvaa vaikka kävelylenkiltä ja ihastella kaunista luontoa? Valheista jää jossain vaiheessa kiinni tai joutuu miettimään, pitävätkö ihmiset aidosti ihmisestä. Totuus tekee vapaaksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan