Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tenttaako teillä sukulaiset kun olette yliopistossa?

Vierailija
10.03.2015 |

Olen siis duunariperheestä/suvusta, ja toista vuotta yliopistossa. Jouluna lähisuku sai aikaan hirveän kysymysmyrskyn kun istuttiin joulupöydässä. Se oli hirveää. Pääsiäinen vietetään taas osittain saman porukan kanssa, ja pelkään että ne aloittaa taas. Oko muilla ollut tällaista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska kaikki sukulaiset käyneet itsekin yliopiston.

Vierailija
2/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka olenkin duunariperheestä. Mitä ne sitten kyselevät sulta, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne siis kysyy?
Mun kaveria ahdisti se kun 5 vuoden jälkeen alettiin kysellä milloin valmistuu. Kaveri ei tainnut valmistua ikinä maisterikisi, kandin paperit kait on, en tiedä kun ei ole koskaan kertonut

Vierailija
4/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen kiinnostunut myös sukulaisten amis-opinnoistakin. Eikö saisi kysellä??

Vierailija
5/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:18"]

Kyllä minä olen kiinnostunut myös sukulaisten amis-opinnoistakin. Eikö saisi kysellä??

[/quote]

Riippuu, että mitä kyselee ja ennen kaikkea miten.

Vierailija
6/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ei saa kysyä??

Vierailija
7/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska mä kerron ihan itse opinnoistani. :) Voivat olla jo kyllästyneitä että eikö toi koskaaaan valmistu. :D

Vierailija
8/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä tenttaa?

Vierailija
9/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tuntunut kiinnostavan pätkän vertaa, ehkä siksi että niiden mielestä kauppakorkeakoulu oli naurettavaa pilipalihommaa idiooteille. Lääketiede on meidän suvussa se ainoa oikea mistä kehtaa puhua.

Vierailija
10/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa nyt mitä ne tenttaa ja miten???

Vierailija
11/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:31"]

Ei niitä tuntunut kiinnostavan pätkän vertaa, ehkä siksi että niiden mielestä kauppakorkeakoulu oli naurettavaa pilipalihommaa idiooteille. Lääketiede on meidän suvussa se ainoa oikea mistä kehtaa puhua.

[/quote] kauppakorkeeseen ei pääse helposti ainakaan Hgissä

Vierailija
12/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:03"]

Olen siis duunariperheestä/suvusta, ja toista vuotta yliopistossa. Jouluna lähisuku sai aikaan hirveän kysymysmyrskyn kun istuttiin joulupöydässä. Se oli hirveää. Pääsiäinen vietetään taas osittain saman porukan kanssa, ja pelkään että ne aloittaa taas. Oko muilla ollut tällaista?

[/quote]

Ei ole tuollaista; olemme kasvaneet aikuisiksi. Kasva sinäkin.

Vierailija
13/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tenttailtu tyyliin "miten Kierkegaardin ja Kantin ajatukset eroavat toisistaan" tai "voiko ontologialla perustella matematiikkaa". Osa porukasta on duunareita, osa akateemisia. Yleensä puhutaan kaikenlaista puutaheinää.

Vierailija
14/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:31"]

[/quote] kauppakorkeeseen ei pääse helposti ainakaan Hgissä

[/quote]

Käy kertomassa sen suvulle.

Vierailija
15/20 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitat tenttaamisella, mutta minun suvussa ja perheessä tentataan kyllä näin: Milloin valmistutkaan? No mikä sinusta niin kuin tulee? No mitä niin kuin tulet työksesi tekemään? Joko gradu on lähes valmis heh heh? Miten opinnot sujuu, pianko päästään viettään valmistujaisia? Kerroppas mitä xxxx tarkoittaa (xxxx jotain alaani liittyvää)? Sinä kun opiskelet alaa xxxxx niin sanoppas miten tämä ilmiö tapahtuu? Epäilen suuresti että kysely loppuu ennen kuin valmistun, tai olen lähemmäs 30v. Yksi pahimpi kyselijöitä on muuten setäni, joka on lukenut tohtoriksi ja tehnyt pitkän ja hyvän uran alallaan. En siis usko että kyseleminen liittyy mihinkään muuhun, kuin kummalliseen tapaan ahdistaa nuori ihminen sukujuhlissa kaiken maailman utelukysymyksillä. Tuskin kukaan ainakaan olettaa minun heittävän mitään superälykästä :)

Vierailija
16/20 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suku tenttaa ja paljon. Sen vuoksi välttelen sukujuhlia. Minulta tentataan valmistumisaikaa, gradun aihetta, gradun etenemistä, työjuttuja, tulevaisuuden suunnitelmia ja opintojen lisäksi tentataan miesystävistä ja tivataan miksi en ketään "löydä". Menee totaalisesti hermo, kun kysymykset toistuu joka ikinen kerta.

Vierailija
17/20 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta lukiossa ja hakemassa yliopistoon. Ai että, "mitä sait kirjoituksista" - juuri alkoi, ek tiedä numeroita "millos on seuraavat" - edelleen ensi viikolla "oletko jo alottanut lukemaan yliopiston pääsykoetta varten??" - ei en ole, yo kirjoitukset ensin. Joo ei siinä mitään kun koko ajan kyselee! Ei se kysely haittaa, mutta joka kerta kun nähdään niin kyselee. Siis sukulaiset. Ja itseä alkaa ahdistamaan että pakko saada huippu hyvät numerot kun "kyllä sä ällän siitä kirjoitat". Tekisi mieli käpertyä ylppärijuhliin asti omaan sänkyyn kirjoineni.

Vierailija
18/20 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tummoisestä pitäis ahdistua?

Vierailija
19/20 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sukuni ainoa 'akateeminen' (olen teekkarifuksi, enkä itseäni akateemiseksi ainakaan vielä miellä, mutta sukuni mieltää) ja sukulaiseni päättivät joulupöydässä avata keskustelun kuinka olin "pettänyt" katkaisemalla duunariperheen perinteet, onneksi ihan hyvässä hengessä :D 

Vierailija
20/20 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei ole kehdannut myöntää yli.innokkaille sukulaisille että yliopisto jäi kesken jo 15 vuotta sitte. Aina vaan vanhemmatkin odottaa että kohta valmistuu :b

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan