Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen väärin elämäni suhteen?

Vierailija
17.03.2015 |

Olen organisoinnin- ja järjestelynhaluinen +30-nainen. Olen ollut lapsesta asti kiltti, mutta vanhemmiten oppinut tervettä itsekkyyttä yhä enemmän. Olen hyvin itsenäinen. Olen ollut hyvä opinnoissa ja minulla on hyvä CV. Oppiminen ja viisastuminen kiinnostavat minua ja rakastan opiskelua ja toivon voivani tehdä sitä vanhempanakin. Minulla ei ole miestä, mutta osaan tehdä miesten työtkin itsenäisesti. Vanhempani kuolivat, kun olin 19 ja olen opetellut elättämään itseni. Jopa lama-aikana minulla on 4 työpaikkaa ja opiskelen samanaikaisesti. Olen suunnitellut elämäni. Suunnitelmani olen hyväksyttänyt kaikenlaisilla asiantuntijoilla, joiden kanssa olen vain päässyt kontaktiin. Sosiaali- tai työvoimaviranomaisilla ei ole koskaan ollut minusta pahaa sanottavaa. Olen jopa tehnyt testamenttini ja huolehtinut hautajaisjärjestelyistä. Kaikkea olen pyrkinyt varmistelemaan. Olen absolutisti, enkä ole ollut koskaan humalassa. Minulla on paljon vanhempia ystäviä, joilta olen saanut elämään opastusta. Lapsia en ole koskaan halunnut. 

Nyt kuitenkin minusta tuntuu että olen pettynyt itseeni. Mietin onko sillä mitään tekemistä sen kanssa, että olen niin marginaalissa suhteessa normi-ihmiseen vai olenko vain odottanut elämältä liikaa? Tai olenko antanut järjelle tai kontrollille liian suuren vallan elämässäni? Olen sosiaali- ja terveysalalla, ihmiset luottavat minuun, ja olen saanut kiitosta työstäni, mutta en vain tule siitä onnelliseksi. Jotenkin tuntuu kuin elämä olisi antanut minulle liian vähän enkä ole onnistunut käyttämään tarpeeksi hyödykseni suurta vapauttani. Haluaisin enemmän, mutta en tiedä enää mitä se olisi. Olen miettinyt maasta muuttoa, mutta eiköhän samat ongelmat odottaisi minua siinä uudessakin maassa. Olen joka tapauksessa aika sokea itselleni ja toivoisin saavani täältä rakentavaa palautetta. Elämä ei vain tunnu tyydyttävältä - en ikään kuin saa täyttymystä mistään. 

Kommentit (353)

Vierailija
41/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:39"]Ei kai ap ole terapeutti väittänyt olevansakaan. On vain lukenut psykologiaa (ja se pääkoulutus oli jostain kasvatusalalta ja jostain muualta, oliko terveysalalta) ja ohjannut jotain voimaantumisryhmiä. Voi olla ettei ole tehnyt kaikkea ihan niin paljon ja kauan kuin vastauksissaan antaa ymmärtää. Yli kolmikymppinen voi olla vaikka nelikymppinen. :) [/quote] Joo mutta nuo muut koulutukset? Ja vapaa-ehtoistyöt? Ja yli 50 eri työpaikkaa? Pelkästään 10 vuodessa se tekee 5 tai enemmän työpaikkaa ja työsuhdetta vuodessa! Ja lukuisat harrastukset. Ja tyylinmuutokset. Ja kaikki tuo muu...? Jos on lähempänä jotain vuosikymmentä, niin silloin sanotaan, että lähempänä 40-vuotta. Miksi kukaan sanoisi olevansa reilu kolmekymppinen, jos todellisuudessa olisi lähempänä 40-vuotta? Niin moni asia tässä tarinassa mättää.

[/quote]

Oletatko että AP valehtee jonkin trauman seurauksena? Koska hän kyllä vastailee niin perinpohjaisesti ja omistautuvasti että uskon hänen olevan aito ihminen. Tai sitten nero.

Vierailija
42/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:sta olisi nuilla suorituksilla kirjoitettu jo kirjoja! Tehty dokumentteja, kirjoitettu lehdissä ja vaikka missä otsakkeella:"Supernainen saanut aikaan uskomattomia suorituksia mihin kukaan muu ei ole pystynyt!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:57"]

...että ap olisi aivan huippuälykäs ihmelapsi (nykyisin jo aikuinen)....

[/quote]

Ja se ei olisi mahdollista? Ehkä siksi hän ei tulekaan toimeen ihmisten kanssa tai kykene elämään normaalisti "normaaleiden" yhteiskunnassa.

Vierailija
44/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:39"]Ei kai ap ole terapeutti väittänyt olevansakaan. On vain lukenut psykologiaa (ja se pääkoulutus oli jostain kasvatusalalta ja jostain muualta, oliko terveysalalta) ja ohjannut jotain voimaantumisryhmiä. Voi olla ettei ole tehnyt kaikkea ihan niin paljon ja kauan kuin vastauksissaan antaa ymmärtää. Yli kolmikymppinen voi olla vaikka nelikymppinen. :) [/quote] Joo mutta nuo muut koulutukset? Ja vapaa-ehtoistyöt? Ja yli 50 eri työpaikkaa? Pelkästään 10 vuodessa se tekee 5 tai enemmän työpaikkaa ja työsuhdetta vuodessa! Ja lukuisat harrastukset. Ja tyylinmuutokset. Ja kaikki tuo muu...? Jos on lähempänä jotain vuosikymmentä, niin silloin sanotaan, että lähempänä 40-vuotta. Miksi kukaan sanoisi olevansa reilu kolmekymppinen, jos todellisuudessa olisi lähempänä 40-vuotta? Niin moni asia tässä tarinassa mättää.

[/quote]

Oletatko että AP valehtee jonkin trauman seurauksena? Koska hän kyllä vastailee niin perinpohjaisesti ja omistautuvasti että uskon hänen olevan aito ihminen. Tai sitten nero.
[/quote]
Oletan. Hän elää fantasiamaailmassa, mutta hänen tuskansa on aitoa. Tuo tarina ympärillä on ainakin osittain valhetta ja hänen fantasiaansa täydellisestä ihmisestä ja elämästä. Tai sitten hän on tyylipuhdas trolli, joka katsoi, miten pitkälle voi tarinaansa värittää olemalla samalla "avoin" ja sympatiaa herättävä.

Vierailija
45/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:00"]

Ja ap:sta olisi nuilla suorituksilla kirjoitettu jo kirjoja! Tehty dokumentteja, kirjoitettu lehdissä ja vaikka missä otsakkeella:"Supernainen saanut aikaan uskomattomia suorituksia mihin kukaan muu ei ole pystynyt!"

[/quote]

Tämä yhteiskunta nuijii erilaiset ihmiset, jolloin kaikki potentiaaliset suomalaiset nerot ovat joko ulkomailla, rikollisia tai raoista pohjalle pudonneita. Tai syrjäytyneitä muusta yhteiskunnasta ja sosiaalisesta kanssakäymisestä. Totuus on muuten satua ihmeellisempää.

Vierailija
46/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:57"]

...että ap olisi aivan huippuälykäs ihmelapsi (nykyisin jo aikuinen)....

[/quote]

Ja se ei olisi mahdollista? Ehkä siksi hän ei tulekaan toimeen ihmisten kanssa tai kykene elämään normaalisti "normaaleiden" yhteiskunnassa.
[/quote]
Ei ole mahdollista Suomen kokoisessa maassa, että täällä elää tuollainen superihminen superälyineen kaikkineen, josta kukaan ei ole kuullut mitään. Tämähän on kuin jostain fantasiakirjasta: huippuälykäs ja super aikaansaava ihminen(mahdottomuuksia asti), kaikki harrastukset koluttuina ja filosofiat sun muut, vapaa-ehtoistyöt ja auttaa muutenkin muita, empaattinen ja sympatioita herättävä, syvällinen ja kaunis (mallintyöt nuorena). Monet ammatit, työsuhteet, muuttamiset ja kaikki.

Vierailija
47/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:00"]

[/quote]

Tämä yhteiskunta nuijii erilaiset ihmiset, jolloin kaikki potentiaaliset suomalaiset nerot ovat joko ulkomailla, rikollisia tai raoista pohjalle pudonneita. Tai syrjäytyneitä muusta yhteiskunnasta ja sosiaalisesta kanssakäymisestä. Totuus on muuten satua ihmeellisempää.
[/quote]
Neroillakin on vain se 24 tuntia vuorokaudesta aikaa. Ja neroillakin on monia äärimmäisen heikkoja kohtia, vaikka ovatkin jollain elämän osa-alueella neroja. Mutta ap on kuvannut itseään täydelliseksi ihmiseksi. Kaiken tämän nerouden ja ilmeisen kauneuden lisäksi hänellä on vuorokaudessa enemmän tunteja kuin muilla ja ihmiset todella pitävät hänestä ja hakeutuvat hänen seuraansa. Hän ei vain saa tyydytystä ihmissuhteista, koska empaattisuudessaan tulee antaneeksi enemmän kuin saamaan.

Vierailija
48/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus hän on ehtinyt matkustelemaankin. Kaiken opiskelun, työskentelyn, ihmisten auttamisen, harrastamisen, vapaa-ehtoistyöt ja muun ohessa. Ok, minua ei ole pakko uskoa, mutta minunkaan ei ole pakko uskoa. Tällä keisarilla ei yksinkertaisesti ole vaatteita päällä.

Vierailija
49/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:00"] Ja ap:sta olisi nuilla suorituksilla kirjoitettu jo kirjoja! Tehty dokumentteja, kirjoitettu lehdissä ja vaikka missä otsakkeella:"Supernainen saanut aikaan uskomattomia suorituksia mihin kukaan muu ei ole pystynyt!" [/quote] Tämä yhteiskunta nuijii erilaiset ihmiset, jolloin kaikki potentiaaliset suomalaiset nerot ovat joko ulkomailla, rikollisia tai raoista pohjalle pudonneita. Tai syrjäytyneitä muusta yhteiskunnasta ja sosiaalisesta kanssakäymisestä. Totuus on muuten satua ihmeellisempää. [/quote] Neroillakin on vain se 24 tuntia vuorokaudesta aikaa. Ja neroillakin on monia äärimmäisen heikkoja kohtia, vaikka ovatkin jollain elämän osa-alueella neroja. Mutta ap on kuvannut itseään täydelliseksi ihmiseksi. Kaiken tämän nerouden ja ilmeisen kauneuden lisäksi hänellä on vuorokaudessa enemmän tunteja kuin muilla ja ihmiset todella pitävät hänestä ja hakeutuvat hänen seuraansa. Hän ei vain saa tyydytystä ihmissuhteista, koska empaattisuudessaan tulee antaneeksi enemmän kuin saamaan.

[/quote]

Ahaa. Lankesit siihen luuloon että AP on täydellinen ihminen tai luit puolueellisesti. Sama minkä mukaan hän itsekin elää. Todellisuudessa hän on kaiken tuo jälkeen hyvinkin onneton ja tuli kysymään tänne neuvoa tyhjyyden tunteeseen. Et varmaan lukenut ketjua ajatuksella. Heikko kohta hänellä nimenomaan kyky, tai kyvyttömyys, luoda merkityksellistä ihmissuhdetta jossa hän voi luottaa toiseen. Minun mielestäsi asenteesi kertoo miksi monikaan ei uskalla vaalia lahjojaan ja lahjakkuuksiaan. AP on onnistunut siinä koska on emotionaalisesti irroittanut itsensä ympäristön asenteista. Ja introventit eivät muutenkaan tykkää mainostaa itseään muille ja jakaa yksityisasioitaan(tunnistettavasti), joten ehkä siksi hänestä ei ole julkaistu fantaisia kirjaa. Kukapa siitä tykkäisi että oma elämä on luettavissa kirjakaupan hyllyllä.

Vierailija
50/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas joku tylsistynyt toimittaja keksii sivupersoonia ja sisältöä työpäiväänsä....

Vierailija
51/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:53"]

Täällä yksi vielä harvinaisempi eli INFJ.

[/quote]

Heh, puhutko minusta, joka kirjoitti viestin nro 332? =)

Täällähän on psykologian asiantuntijoita.

Vierailija
52/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:28"]

Miten nopeasti toimittajan koulutuksen saa? Tai opettajan? Tai monen eri aineen opettajan? Tai terapeutin? Tai saatto-hoitajan? Miten nopeasti kaikki nämä ammatit voi lukea itselleen tehden samalla töitä 50 eri paikassa, lukien kaikki mahdollinen kirjallisuus ja harrastaan kaikkia mahdollisia lajeja, muuttaen useita kymmeniä kertoja seurustellen välistä mm. pariisilaisen kanssa, käyden eri terapiamuodoissa ja matkustelen välistä. Jos olenkin tietämätön, niin minua saa valistaa :). Eli miten pitkään lyhimmillään menee noin monen ammatin opiskeluun ja erikoistumisiin? Miten pitkään menee, että saa 4 eri aineenopettajan pätevyyden? Valaiskaa minua!

[/quote]

Aineenopettajan pätevyyden (kestää n.2v muiden opintojen ohessa) neljään aineeseen voi tehdä ehkä 5-6 vuodessa, kun opiskelee eri aloja yhtäaikaa. Kaikista ei tarvitse olla maisteri, vaan riittää aineopintotasoinen koulutus eli n.3v opinnot ja voi tehdä useampia samanaikaisesti. Yksi näistä voi olla suomen kieli (äidinkielen ope) ja sen sivutuotteena toimittajan koulutus? Mielestäni ei ole mitenkään mahdotonta. Normisti 4-5 vuodessa saa ainakin kahden aineen opettajan pätevyyden, monilla on kolme. Joten en näe neljää mitenkään mahdottomana. Sitä paitsi AP ei taitanut sanoa olevansa tasan 30, vaan yli 3-kymppinen. Pätkätöitä voi olla useita, opiskelun aikana voi tehdä eri töitä. Jos ei ihmissuhteita ole paljon, ehtii enemmän lukea ja harrastaa ja opiskella. Opintojen aikana voi olla vaihdossa ulkomailla ja filosofiset kirjat yms. voi olla osa opintoja. Veikkaan, että saattohoitaja voi olla erilaisilla aineyhdistelmillä. Näin.

Vierailija
53/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:57"]

Persoonallisuustyyppi INTJ on harvinainen...

[/quote]

Täällä yksi vielä harvinaisempi eli INFJ. Tosin luulen että elämä on meille kaltaisilleni helpompaa sen N-eli intuitio-komponentin vahvuuden kautta. Emme me tarvitse älyllisiä selityksiä tai merkityksiä, me vaistoamme yhteytemme maailmankaikkeuteen ja olemiseen ja saamme tyydytyksemme siitä. Olisi täysin vierasta yrittää ulkoa neuvotuin keinoin parantaa elämää: jos on ongelma tai huono olla, käännyn sisäänpäin ja saan vastaukseni.

[/quote]

Täällä toinen. :) Muakin ärsyttää muiden neuvomiset, kun tiedän, että saan asiat omalla tavallani järjestykseen, kunhan vain on aikaa pysähtyä ja kuunnella itseäni. Tosin lisäksi pyrin kuuntelemaan Jumalaa (kristinusko), koska sieltä ne parhaimmat neuvot on tullut. Joku voi tietty nähdä sen omana sisäisenä äänenä, joka asiat ratkaisee. Itse kuitenkin koen kyllä vahvasti, että minua suurempi voima on kyseessä.

Vierailija
54/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:28"]

Miten nopeasti toimittajan koulutuksen saa? Tai opettajan? Tai monen eri aineen opettajan? Tai terapeutin? Tai saatto-hoitajan? Miten nopeasti kaikki nämä ammatit voi lukea itselleen tehden samalla töitä 50 eri paikassa, lukien kaikki mahdollinen kirjallisuus ja harrastaan kaikkia mahdollisia lajeja, muuttaen useita kymmeniä kertoja seurustellen välistä mm. pariisilaisen kanssa, käyden eri terapiamuodoissa ja matkustelen välistä. Jos olenkin tietämätön, niin minua saa valistaa :). Eli miten pitkään lyhimmillään menee noin monen ammatin opiskeluun ja erikoistumisiin? Miten pitkään menee, että saa 4 eri aineenopettajan pätevyyden? Valaiskaa minua!

[/quote]

Aineenopettajan pätevyyden (kestää n.2v muiden opintojen ohessa) neljään aineeseen voi tehdä ehkä 5-6 vuodessa, kun opiskelee eri aloja yhtäaikaa. Kaikista ei tarvitse olla maisteri, vaan riittää aineopintotasoinen koulutus eli n.3v opinnot ja voi tehdä useampia samanaikaisesti. Yksi näistä voi olla suomen kieli (äidinkielen ope) ja sen sivutuotteena toimittajan koulutus? Mielestäni ei ole mitenkään mahdotonta. Normisti 4-5 vuodessa saa ainakin kahden aineen opettajan pätevyyden, monilla on kolme. Joten en näe neljää mitenkään mahdottomana. Sitä paitsi AP ei taitanut sanoa olevansa tasan 30, vaan yli 3-kymppinen. Pätkätöitä voi olla useita, opiskelun aikana voi tehdä eri töitä. Jos ei ihmissuhteita ole paljon, ehtii enemmän lukea ja harrastaa ja opiskella. Opintojen aikana voi olla vaihdossa ulkomailla ja filosofiset kirjat yms. voi olla osa opintoja. Veikkaan, että saattohoitaja voi olla erilaisilla aineyhdistelmillä. Näin.
[/quote]
Joo ja samalla voi lukea astronautiksi ja työskennellä nasalle. Vessanpöntöllä istuessa keksiä sellaisen keksinnön, millä voittaa rauhanpalkinnon ja niin edespäin. Höpöhöpö-juttuja!

Vierailija
55/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin on vaikea uskoa ap:n olemassaoloon ainakaan noilla spekseillä jotka on itse kertonut. Ainakin osa lienee keksittyä - ja jos ei ole, jos ap on superolento, joka on todella tehnyt tuon kaiken 30-vuotiaana, voisi ehkä ainakin todeta, että hän ei ole voinut tehdä puoliakaan asioista hyvin tai kunnolla, joten hän ei myöskään voi väittää itseään asiantuntijaksi / kokeneeksi noissa tekemissään asioissa (koska on vain vähän kiireisesti sählännyt siellä täällä paneutumatta mihinkään kunnolla).

Mutta ap, jos olet todella oikea ihminen, minusta sinun pitäisi päästää irti tuosta loputtomasta älyllistämisestä ja järkeistämisestä. Suosittelen reissua jonnekin, jossa näkisit konkreettisesti sen, miten suurin osa elämästä tapahtuu tällä maapallolla onnellisena ja täysin vailla tietämystä jonkin eurooppalaisen miespuolisen filosofin pyörittelemistä ajatuksista ja kehittelemistä käsitteistä. Esimerkiksi kurkistus jonkin Afrikan maan kulttuuriin voisi tehdä hyvää. Tietenkin olet eurooppalainen ja saat olla, mutta perspektiiviäsi tutustuminen vähän erilaiseen elämänmenoon voisi avartaa. En tarkoita, että lähtisit johonkin sodan runtelemaan maahan katsomaan kauheuksia (koska se klisee ihmisille usein Afrikasta tulee ihmisille mieleen) vaan rauhalliseen maahan, josta löytyy yksinkertaista arkeaan onnellisina eläviä ihmisiä.

Jos menet vaikka johonkin tansanialaiseen maalaiskylään, ja keskusteluvalttinasi ovat eksistentiaalinen kieriskely, jotkin lukemasi kirjailijoiden ajatukset ja mindfulness-opusten viisaudet, tulet huomaamaan ettet pötki kovin pitkälle. Ja se voisi olla hyväkin asia perspektiivin avartamisen kannalta. Lopulta on myös hyvä huomata, että ihmiset ovat hyvin samanlaisia pohjimmiltaan eri puolella, eikä onni ja viisaus suurimmalle osalle ihmisistä asusta eurooppalaisten tai amerikkalaisten kirjailijoiden ajatuksissa. Taso, jolle olet rakentanut elämäsi, on minusta tästä näkökulmasta todella kapea, vaikka sitä tietyissä piireissä pidetäänkin syvällisenä.

Ja ei, tutustuminen afrikkalaiseen ajatteluun jonkin aiheesta kirjoitetun tiiliskiven kautta EI korvaa matkaa oikeiden ihmisten pariin. Voin luvata sen sinulle.

Mitä taas tulee loukkaantumiseesi, se on toki inhimillinen tunne, kun kohtaat arvostelua. Mutta miksi aloitat ketjun nimellä: "Mitä teen väärin elämäni suhteen?" jos et halua kuulla keneltäkään tekeväsi mitään väärin. Se on täysin ristiriitaista.

Vierailija
56/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Filosofi"? Mitä tarkoitat, varmaan yliopistolla pääaineena lukenut filosofiaa, käytännöllistä tai teoreettista? Ootko valmistunut siitäkin? Herätti huomion, erikoista käyttää sanaa filosofi itsestään. Harva kehtaa, paitsi filosofian tutkijat, kirjailijat ja muut julkkishakuiset..

Vierailija
57/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että Ylioppilaslehdessä tai jossain vastaavassa oli joskus juttua poikkeuksellisen nopeasti opiskelleista maistereista ja tohtoreista. Joku oli esim. opiskellut filosofiaa pikavauhtia, olikohan se vuodessa vai kahdessa saanut maisterin paperit ja sitten jatkanut opintojaan pidemmälle. 

Arvostan itsekin oikeamielisyyttä ja rehellisyyttä. Haluan ennemmin uskoa ihmisten rehellisyyteen, kunnes toisin todistetaan kuin epäillä kaikkea provoksi. Omia juttujanikin on joskus epäilty provoksi, vaikka olen ollut täysin rehellinen.  

Vierailija
58/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mies riesoiksesi, et ehdi ajatella liikoja :)

Vierailija
59/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuustyyppi INTJ on harvinainen...

Vierailija
60/353 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin ketjussa, joku asperger kirjoitti, aspergeria on monenlaisia ilmentymiä, joten en sulkisi sen mahdollisuutta kokonaan pois. 

Toisaalta Ap kuulostaa myös hyvin vaativalta ja perfektionistiselta. Onko ap tutustunut persoonallisuushäiriöihin? Voisiko kyseessä olla vaativa persoonallisuus vai olenko ihan hakoteillä? Kysyn tätä, koska olen itsekin kiinnostunut psykologiasta ja analysoimisesta. Mielestäni ap on hyvin kiinnostava persoona. 339

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän