Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen todennäköisesti kuolemaan yksin. Vihjeitä loppuelämään?

Vierailija
01.05.2026 |

Olen keski-ikäinen mies. Kumppania on haettu joskus jollain, useimmiten ilman menestystä nyt 15v. Kukaan ei ole jäänyt.

Nyt kun lapset alkavat olemaan isoja ja todennäköisesti muutaman vuoden kuluessa muuttavat pois, on joutunut kohtaamaan tilanteen, että yksijäämisen todennäköisyys ei ole ihan nolla. Ja että tämä tilanne voi jatkua lopun ikääni, niin että kuolen ilman naista, yksin. OK, lapset ovat, mutta ilman parisuhdetta.

Onko jotain elämän yleiseen järjestelyyn liittyvää vihjettä, jonka tällaisen loppuelämän jo ehkä pitkälti läpikäyneet haluaisivat jakaa? Mitä kannattaisi tehdä, mitä ei?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joilla ei lapsia ja oikeasti yksin ettei ketään jolla soittaa. Mitä ihmettä.. Ehkä voit löytää joitakin tutustumisihmisiä silti ellei ole jo. Selväjärkisiä.

Vierailija
2/7 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinelävä nainen ja olen miettinyt kuolemaakin. Olisikohan hyvä tehdä sopimus jonkin hautaustoimiston kanssa kuoleman jälkeisistä järjestelyistä. Voisi vaikka jo ennakkoon maksaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kusipäämiesten* yksinäiset kuolemat kyllä pätkääkään. Paitsi jos siitä aiheutuu taloyhtiölle kuluja ja hajuhaittaa.

* sehän sä päivänselvästi oot elleivät omat lapsesikaan sinusta piittaa.

Vierailija
4/7 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, luulin, että tämä keskustelu koskisi niitä jotka tulevat vanhana olemaan ja kuolemaan täysin yksin, ilman kumppania, lapsia tai edes sisaruksiakaan. :/ Ap:lla on lapsia hankkineena todennäköisesti niin erilainen vanhuus edessä kuin minulla, etten kyllä osaa auttaa. Sorge.

Vierailija
5/7 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta uikuttaminen ja laita uutta matoa koukkuun nais/mies markkinoilla.

Vierailija
6/7 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hautaustestamentin voi tehdä valmiiksi, edelliselle ihmettelijälle siis.

Mietin itse samaa, on vain etäinen sisko ja sairas äiti enää elämässä. Olen ottamassa henkivakuutusta ihan vaan että jäis jollekin edes jotain. Omaisuutta miulla ei juurikaan ole, eikä mitään mistä minut muistettaisiin.

Kuolinsiivouksen ajattelin tehdä pikkuhiljaa alta pois ja kirjoitella semmoiseen pieneen kirjaan, joita saa kirjakaupasta missä kysymyksiä menneestä elämästäni ja mitä toivoisin hautajaisilta jne. Ja valokuvat ja muistoesineet, esim. mummon taskukello yms. ajattelin lajitella, jos nyt joku kaukaisempikin sukulainen haluaa näitä vielä joskus selailla.

Mutta olen kyllä myös aika luovuttanut sen suhteen että mitään uutta ja mullistavaa enää elämässä tapahtuisi. 

T yksinäinen nainen 35v

Vierailija
7/7 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅 Ei hel vetti. Olen 16v sitten eronnut. Lapsetkin on jo aikuisia. Kunnollista miestä ei ole löytynyt. En mä kuolemaa odota. 

Nautin elämästä 😊 

N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan