Viikkoon ei salia eikä lenkkiä, motivaatio hukassa..
Olen ollut kipeänä ja kaikki treenaaminen jäänyt viikoksi pois. Tänään terve päivä ja salille pitäisi lähteä, mutta tuntuu, kuin alusta joutuisi aloittamaan koko homman..Kuitenkin lihakset on surkastuneet ja kunto ihan nollassa tämän laiskottelun jälkeen.
No ei kai ne ole, mutta siltä tuntuu ja siksi tympii lähteä aloittamaan ruljanssi alusta.
Tsempatkaa minut vauhtiin taas!
Kommentit (23)
[quote author="ExoPol" time="17.03.2015 klo 10:17"]Minäkin haluaisin tietää, minkäpituinen tauko liikkumisessa/treenaamisessa saa näkyvää ja tuntuvaa takapakkia aikaan? Riittääkö siihen muutama päivä? Viikko?
Tietääkö kukaan?
[/quote]
Kestävyyskuntoon voi vaikuttaaa jo muutama päivä täyslepoa. Ei kuitenkaan kovin merkittävästi. Lihasmassa lähtee lihaksikkaalla ihmisellä vähenemään vasta 3kk:n treenaamattomuuden jälkeen, vähemmän lihaksikkaalla riittää 2 viikon tauko.
Lähde mieluummin lenkille nyt kun on kaunis ilma, salilla ehtii olla kurjemmallakin kelillä. Mielikin virkistyy samalla.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:25"]
Lähde mieluummin lenkille nyt kun on kaunis ilma, salilla ehtii olla kurjemmallakin kelillä. Mielikin virkistyy samalla.
[/quote]
Täällä on aivan peilikirkkaat tiet vielä. Ihan täysin kirkkaalla jäällä. Siksi juoksumatolle mieluummin.
-ap
[quote author="ExoPol" time="17.03.2015 klo 10:17"]
Minäkin haluaisin tietää, minkäpituinen tauko liikkumisessa/treenaamisessa saa näkyvää ja tuntuvaa takapakkia aikaan? Riittääkö siihen muutama päivä? Viikko?
Tietääkö kukaan?
[/quote]
Kun treenasin tavoitteellisesti puolimaratonille niin totesin että tavallisen viikon flunssan jälkeen kunnossa tapahtui paluu noin kahden kuukauden takaiselle tasolle ja siitä palautuminen flunssaa edeltävälle tasolle vei noin kuukauden. En ihmettele enää yhtään että huippu-urheilijoilla menee kausi pilalle kun sattuu pari flunssaa harjoituskauteen.
Öö, siis ihan todella, viikko?
OMG miten selviit?
Itsellä jäi harkat ja treenit 6 viikoksi tauolle vakavan sairastumisen takia ja sieltä oli vaikea nousta!
Toiset joutuu liikuntakieltoon vielä tuostakin pidemmiksi ajoiksi vammojen ja sairauksien takia ja kärsivällisesti on heidänkin sieltä noustava.
Sulla taitaa olla joku pakkomielle liikuntaan.
Luuletko että sinun pilipalitreenaaminen viikon poissaolosta kärsii?
Pidät ilmeisesti itseäsi huippu-urheilijana, luulet että lihakset viikossa surkastuu.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:36"]
Öö, siis ihan todella, viikko? OMG miten selviit? Itsellä jäi harkat ja treenit 6 viikoksi tauolle vakavan sairastumisen takia ja sieltä oli vaikea nousta! Toiset joutuu liikuntakieltoon vielä tuostakin pidemmiksi ajoiksi vammojen ja sairauksien takia ja kärsivällisesti on heidänkin sieltä noustava. Sulla taitaa olla joku pakkomielle liikuntaan.
[/quote]
Vedetääs tähän nyt vielä Afrikan lapset niin on koko paketti kasassa!
Kai nyt ottaa päähän, kun on (viimein?) saanut aloitettua liikunnan säännöllisesti, mutta sitten onkin pakko huilata sohvalla.
AP: vaikeinta on aina alottaminen. Mutta kun joka kerta saat puettua treenivaatteet päälle ja astuttua kynnyksen yli, loppu menee kuin itsestään. Tsemppiä :-)
Joku läski mamma saanut liikuntainspiraation ja tulee tänne nyt paukuttelemaan henkseleitä kun nyyh olen niin kova treenaaja ja nyt on viikon tauko pilannut kaiken ja se ottaa koville kun olen niin himotreenaaja nyyh.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:36"]
Öö, siis ihan todella, viikko? OMG miten selviit? Itsellä jäi harkat ja treenit 6 viikoksi tauolle vakavan sairastumisen takia ja sieltä oli vaikea nousta! Toiset joutuu liikuntakieltoon vielä tuostakin pidemmiksi ajoiksi vammojen ja sairauksien takia ja kärsivällisesti on heidänkin sieltä noustava. Sulla taitaa olla joku pakkomielle liikuntaan.
[/quote]
Vedetääs tähän nyt vielä Afrikan lapset niin on koko paketti kasassa!
Kai nyt ottaa päähän, kun on (viimein?) saanut aloitettua liikunnan säännöllisesti, mutta sitten onkin pakko huilata sohvalla.
AP: vaikeinta on aina alottaminen. Mutta kun joka kerta saat puettua treenivaatteet päälle ja astuttua kynnyksen yli, loppu menee kuin itsestään. Tsemppiä :-)
[/quote]
Ei Afrikan lapset liity tähän mitenkään. Meinaan että viikon tauolla voi pyyhkiä perseensä kun käy paskalla ennen salille lähtöä.
Mikä ihme teitä keski-ikäisiä ämmiä vaivaa? Mistä te oikein revitte, että AP pitää itseään jonain huippu-urheilijana? Minä ymmärsin, että hänellä on treenaaminen vasta aluillaan ja siksi harmittaa, että melko pian aloittamisen jälkeen joutuukin keskeyttämään koko homman.
Mikä teitä oikein katkeroittaa, löysä synnytyksen jälkeinen vatsanahka?
t. 23-v
Ap:n ongelma on enemmän henkinen kuin fyysinen: viikon tauon jälkeen voi olla oikeasti vaikeaa löytää itsestään liikkuja jos liikkumiseen tottuminen on ollut alunperinkin vaikeaa. Kunnon laskulla ei ole niin väliä, motivaation laskulla on. Tähän se on minunkin liikkumisinnostukseni monesti loppunut.
Nyt vaan ap unohdat sen tauon ja menet ekan kerran liikkumaan, sitten pääset taas rytmiin kiinni. Sillä ei ole väliä missä kunnossa olet nyt, olennaista on se, missä kunnossa olet vuoden kuluttua. Tsemppiä!
Tsemppiä, motivaation katoaminen on kauhean tuntuista! Itse olin vuosi sitten elämäni kunnossa, harrastin monenlaista rankkaa liikuntaa. Sitten tuli kesä ja olin vain töissä (fyysisesti raskaassa tosin, joten kunto pysyi aika hyvänä ja linjat kurissa), sen jälkeen syksy ja muutto ulkomaille... Siis ihan rehellisesti sanottuna viimeisen puolen vuoden aikana olen käynyt lenkillä viisi kertaa! Salilla en kertaakaan. Eikä mitään muutakaan liikuntaa, ns. hyötyliikuntaa (pyöräily, kävely) lukuun ottamatta.
Mutta nyt mäkin aion parantaa tapani. Kävin tänäänkin lenkillä, tuntui ihan hirveältä kun en jaksanut juosta paljon yhtään ja puolet matkasta piti kävellä. Kaiken lisäksi mulla oli kanssa just hirveä flunssa... En ole ikinä ollut näin huonossa kunnossa, mutta jos mä aion pystyä tästä tsemppaamaan niin kyllä säkin ap pystyt, ja vielä ihan helposti! :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:56"]
Olen ollut kipeänä ja kaikki treenaaminen jäänyt viikoksi pois. Tänään terve päivä ja salille pitäisi lähteä, mutta tuntuu, kuin alusta joutuisi aloittamaan koko homman..Kuitenkin lihakset on surkastuneet ja kunto ihan nollassa tämän laiskottelun jälkeen.
No ei kai ne ole, mutta siltä tuntuu ja siksi tympii lähteä aloittamaan ruljanssi alusta.
Tsempatkaa minut vauhtiin taas!
[/quote]
Mitä väliä jos jää välistä 2 kilon punttien nosto ja 5 minuutin persetreenit? Ei susta kuitenkaan mitään tule.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:52"]
Mikä ihme teitä keski-ikäisiä ämmiä vaivaa? Mistä te oikein revitte, että AP pitää itseään jonain huippu-urheilijana?
t. 23-v
[/quote]
Mikäs kaksikymppistä noin katkeroittaa? :D Mistä revit synnytysvatsat tähän mukaan? Olisiko niin, ettet osaa vastata haukkuun muuten kuin haukulla ja solvauksilla?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:52"]
Mikä ihme teitä keski-ikäisiä ämmiä vaivaa? Mistä te oikein revitte, että AP pitää itseään jonain huippu-urheilijana?
t. 23-v
[/quote]
Mikäs kaksikymppistä noin katkeroittaa? :D Mistä revit synnytysvatsat tähän mukaan? Olisiko niin, ettet osaa vastata haukkuun muuten kuin haukulla ja solvauksilla?
[/quote]
Ei minua katkeroita mikään. :-) en vain ymmärrä miten aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin pahaiset kakarat hiekkalaatikolla, nälvitään ja solvataan.
Vauvapalstallahan tässä ollaan, varmaan löytyy synnyttäneitä. Ja kun noin pitää pilkata toisen harmistusta liikuntatauosta, niin ajattelin josko se on teille mammoille arka paikka, kun itse ette ole saaneet aikaiseksi edes aloittaa liikkumista.
Ap, mulla täällä sama, sillä erotuksella että olen vielä kipeänä. Peilistä kattoo läski, kaikki lihakset surkastunu ja minäkuva totaaliketuillaan... :(
Mua motivoi tavoitteeseen pääsy, vaaka, aurinkoinen sää, motivaatiokuvat, läskidokkarit ... Vielä me noustaan!!! Zemppiä!
Minä olen 22 v synnyttämätön ja timmi nainen. En ymmärrä tuollaista valitusta. Sen kuin menee sinne salille. Kyllä sen sitten huomas mikä on sen hetkinen kunto ja äkkiä se kohenee kun ei jää sohvalle istumaan ja miettimään että uskaltaakohan lähteä.
Kunto ei häviä viikossa. Kun aletaan puhua kuukausista, voi eron huomata. Itse olen pitänyt jopa 2 kk:n tauon jonka aikana en huomannut suurta laskua kunnossa, vain toistomäärät laskivat muutamalla. Mutta sen jälkeen kun kuntoa on menettänyt, se palautuu nopeammin kuin siinä alun perin kesti. Tuon 2 kk:n tauon jälkeen pääsin parissa viikossa vanhaan kuntoon. Ap, ota rauhassa vain ja jatka eteenpäin. Ennen kuin huomaatkaan, olet paremmassa kunnossa kuin olet koskaan ennen ollut. M26
Minäkin haluaisin tietää, minkäpituinen tauko liikkumisessa/treenaamisessa saa näkyvää ja tuntuvaa takapakkia aikaan? Riittääkö siihen muutama päivä? Viikko?
Tietääkö kukaan?