Kumpi on väärässä, minä vai mies?
Tilanne on nyt siis semmoinen, että mies lähti autolla illanistujaisiin kilometrin päähän ja nyt joko minun pitäisi hakea auto kävellen tässä illalla, tai sitten luottaa siihen että mies tulee kotiin ja pitää lupauksensa siitä että hakee auton itse kävellen aamulla ennen kuutta että ehdin töihin. Periaatteessa ei ole syytä epäillä ettei mies tekisi kuten on luvannut, mutta ongelma on se että minä menetän yöuneni pienimmästäkin stressistä ja tiedän jo nyt että yöunet jäävät lyhyiksi enkä saa unen päästä kiinni tuntikausiin kun joudun miettimään että auto ei ole pihassa, mitä jos mies sammuukin sinne kaverinsa tykö, kauhea työ alkaa herättelemään sitä aamulla autonhakuun yms.
Lisänä tässä on vielä se, että tämä sama juttu on tapahtunut kerran aiemminkin. Vedin silloinkin asiasta herneet nenään kun jouduin yöllä hakemaan sen auton vain siksi että toinen ei jaksanut kävellä kyläilypaikkaan ja ahdisti liikaa ajatus siitä että se auto ei ole pihassa valmiina minun käyttööni aamulla. Tuolloinkin mies olisi hakenut auton kuulemma aamulla minulle.
Matkahan ei olisi pitkä minulla auto hakea, mutta ihan periaatteestakin olen sitä mieltä että ei ole minun homma joutua kävellen sitä autoa hakemaan ja mies on mulkku kun näin tekee vaikka tietää edellisen kerran perusteella että minulla menee tästä yöunet. Ajattelin nyt että autoa en missään nimessä itse hae kotiin koska muuten mies pääsee kuin koira veräjästä, taas.
Miehen mielestä ei ole mitään ongelmaa ja ylireagoin, eikä tarvitse mitään stressata koska hän aikoo herätä ja hakea sen auton minulle. Tai että minä voin ihan hyvin kävellä hakemaan sen auton jos en muka saa unta sen takia. Itse taas olen sitä mieltä että jos lähdet ryyppäämään niin tee se siten että siitä ei ole aikaiseen aamuvuoroon menevälle kumppanille kohtuutonta vaivaa ja yöunien menetystä.
Mielipiteenne, ylireagoinko minä vai tekeekö mies väärin?
Kommentit (150)
No tyhmä on mies. Helpommalla olisi päässyt kun olisi kävellyt tai ap vienyt. Saisi rauhassa dokata ja sitten nukkua aamulla. Jos olisin ap, hakisin auton, saisi ehkä nukuttuakin kun ei stressaa sitä. Ja voisi olla etten tulisi ihan heti kotiin töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin jättäisin miehen, joka kulkee kilometrin matkan autolla.
Meinasin itsekin juuri tulla kommentoimaan etten alkaisi edes seurustelemaan tuollaisen tyypin kanssa. Jos ei ole mitään fyysistä estettä niin on pakko olla maailman laiskin ihminen jos ottaa auton kilometrin matkalle.
Ok. Missä kulkee se raja jonka mies saa kulkea autolla? Ihan alkoi kiinnostamaam. Onko kelillä merkitystä? Entä jos mies liikkuu töidensä puolesta vaikka 15000 askelta päivässä, onko sillä merkitystä? Entä jos muuttaa alle kilometrin päähän? Vastaisitko tuohon ekaan nyt ainakin.
Rankkasateella ymmärtäisin jos kilometrinkin meno autolla houkuttaa. Jos ihan säännöllisesti kulkee alle parin kilometrin matkoja autolla niin ihmettelisin. Siinä ei kuitenkaan erityisesti säästä edes aikaa jos oletetaan ihmisen kävelevän ihan normivauhtia (eli kilometrin noin 10 minuutissa).
Ei tämä ole mikään sukupuoliasia vaan ihmetyttäisi sekä naisten että miesten kohdalla. Kävelen itsekin töihin mennessäni noin 1,5 km ensin metroasemalle enkä pidä sitä mitenkään erityisen pitkänä matkana. Myös töissä tulee liikuttua.
Jos on luvannut, että auto on aamulla, niin luottaisin siihen. Jollei ole, niin menisin aamulla taksilla töihin ja mies maksaisi.
Ei mitään ongelmaa
Aamulla kävely autolle ja siitä töihin
On se äijä. Köyrii jotain pikkupimua kaverinsa sohvalla ja vaimo länkyttää jostain auton viemisestä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista sakkia täällä oikein on kun ette tajua..minusta tuo on hyvin stressaava tilanne, ahdistaa tuollainen epävarmuus. Olisin ite aivan hermona enkä pystyis nukkumaan..toivottavasti ei toista kertaa tapahdu.
Osaisitko kertoa miksi olisit hermona? Mikä estää hakemasta sitä autoa ja vaikka sitten erota? Miksei poikkeustilanteessa voi mennä taksilla? En tajua miksi hermoilla sellaisesta mitä ei itsekkään usko tapahtuvan, ja jos tapahtuu, ongelmaa ei silti ole.
Niin no, itselleni ainakin on vaikea päättää että en stressaa jos jokin asia stressaa. Vaikken uskokaan tämän tapahtuvan että mies sinne nuupahtaa niin aika ikävä tilanne olisi kun miehellä on luonnollisesti auton avain mukana ja nyt en yhtäkkiä tiedä missä kakkosavain ja yritin sitä jo etsiä. Tosi kiva ois mennä rymistelemään sinne ovelle kuudelta aamulla että sais avaimen :)
Eli mustasukkainen saa lukuta kumppaninsa kotiin? Jos se stressaa, eikö se kakkosavain olisi jo nyrkissä, eikä jaariteltaisi täällä asuasta? Ihmisellä on aivot joita saa ja on suotavaa käyttää. Toisen rajoittaminen ilman syytä on kyllä henkistä väkivaltaa.
En jaksa lukea mistä on kyse mutta perusoletus näissä tilanteissa on että mies on väärässä
Vierailija kirjoitti:
Jos on luvannut, että auto on aamulla, niin luottaisin siihen. Jollei ole, niin menisin aamulla taksilla töihin ja mies maksaisi.
Tai mitä jos aiheettomasti stressaantuva tilaisi ja maksaisi sen taksin tälle miehelle? Kilometrin taksimatka ei ole älyttömän kalliskaan hyvistä yöunista. Winwin.
HAE: Hae auto eihän tuo ole matka eikä mikään!
Sano miehellesi että otat auton Ei sitten kärähdä ratista eikä vaaranna muita tiellä liikkujia eikä itseään tuo ei ole matka eikä mikään!
Ja tulkoon Kotiinne kävelemällä Jos ei taksilla.
Ryypätkööt sitten kunhan ei lähde humalas ja rapulaisena hakeen.
On ihan sama, tuoko mies auton ajoissa vai ei, mutta onko se auto sähköauto vai polttomoottirillinen?
Vierailija kirjoitti:
Sano miehellesi että otat auton Ei sitten kärähdä ratista eikä vaaranna muita tiellä liikkujia eikä itseään tuo ei ole matka eikä mikään!
Arvaa vaan käykö. Ei tietenkään kun se mies on joku helvetin vastustaja.
Miksei mies mennyt taksilla? Voithan sinä mennä taksilla jos ei autoa näy aamulla. Mies voi maksaa taksin jos ei tuo autoa.
Lopetin lukemisen kohtaan jossa yöunet menee pienestäkin stressistä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen kohtaan jossa yöunet menee pienestäkin stressistä.
Voisinpa sanoa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista sakkia täällä oikein on kun ette tajua..minusta tuo on hyvin stressaava tilanne, ahdistaa tuollainen epävarmuus. Olisin ite aivan hermona enkä pystyis nukkumaan..toivottavasti ei toista kertaa tapahdu.
Osaisitko kertoa miksi olisit hermona? Mikä estää hakemasta sitä autoa ja vaikka sitten erota? Miksei poikkeustilanteessa voi mennä taksilla? En tajua miksi hermoilla sellaisesta mitä ei itsekkään usko tapahtuvan, ja jos tapahtuu, ongelmaa ei silti ole.
Niin no, itselleni ainakin on vaikea päättää että en stressaa jos jokin asia stressaa. Vaikken uskokaan tämän tapahtuvan että mies sinne nuupahtaa niin aika ikävä tilanne olisi kun miehellä on luonnollisesti auton avain mukana ja nyt en yhtäkkiä tiedä missä kakkosavain ja yritin sitä jo etsiä. Tosi kiva ois mennä rymistelemään sinne ovelle kuudelta aamulla että sais avaimen :)
Eli mustasukkainen saa lukuta kumppaninsa kotiin? Jos se stressaa, eikö se kakkosavain olisi jo nyrkissä, eikä jaariteltaisi täällä asuasta? Ihmisellä on aivot joita saa ja on suotavaa käyttää. Toisen rajoittaminen ilman syytä on kyllä henkistä väkivaltaa.
Mustasukkainen? Mistä ihmeestä niin luit. Minä en ole rajoittanut mitään. Tiesin että mies on menossa, tarjosin miehelle kyytiä bileisiin ja mies lähti itse autolla sillä aikaa kun olin vessassa. Kutsuisin itseäni jopa harvinaisen epämustasukkaiseksi naiseksi, usko tai älä. T. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin jättäisin miehen, joka kulkee kilometrin matkan autolla.
Meinasin itsekin juuri tulla kommentoimaan etten alkaisi edes seurustelemaan tuollaisen tyypin kanssa. Jos ei ole mitään fyysistä estettä niin on pakko olla maailman laiskin ihminen jos ottaa auton kilometrin matkalle.
Ok. Missä kulkee se raja jonka mies saa kulkea autolla? Ihan alkoi kiinnostamaam. Onko kelillä merkitystä? Entä jos mies liikkuu töidensä puolesta vaikka 15000 askelta päivässä, onko sillä merkitystä? Entä jos muuttaa alle kilometrin päähän? Vastaisitko tuohon ekaan nyt ainakin.
Rankkasateella ymmärtäisin jos kilometrinkin meno autolla houkuttaa. Jos ihan säännöllisesti kulkee alle parin kilometrin matkoja autolla niin ihmettelisin. Siinä ei kuitenkaan erityisesti säästä edes aikaa jos oletetaan ihmisen kävelevän ihan normivauhtia (eli kilometrin noin 10 minuutissa).
Ei tämä ole mikään sukupuoliasia vaan ihmetyttäisi sekä naisten että miesten kohdalla. Kävelen itsekin töihin mennessäni noin 1,5 km ensin metroasemalle enkä pidä sitä mitenkään erityisen pitkänä matkana. Myös töissä tulee liikuttua.
Miten pitkän matkan mies saa minimissään ajaa hyvällä kelillä? Mä oon aina suhtautunu parisuhteessa niin, että se kumppani saa tehdä niin kuin parhaaksi näkee, mutta oon kai vähä outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa vaan käykö. Ei tietenkään kun se mies on joku helvetin vastustaja.
Jos olisit osannut ja jaksanut lukea, jo ekalla sivulla sanoin että unohtakaa koko juttu ja minä haen sen auton ja samaa sanoin toisella sivulla toistamiseen. Minä hain sen auton jo. Vaikka edelleen minusta tämä on vääryyttä että minä jouduin hakemaan.
T. AP
Nyt kannattais varmaan päättää, että ehtii rauhoittua ennen yötä. Itse katsoisin toimiiko ukko lupauksen mukaan vai ei. Taksilla menisin, jos ei toimi. Ja ukko maksaisi taksin lisäksi korvauksia henkisestä kärsimyksestä ;).
Tai sen voi myös hölkätä. Palstan hölkkääjämimmin mukaan 1km menee vain 3 minuuttia.