Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on väärässä, minä vai mies?

Vierailija
10.12.2021 |

Tilanne on nyt siis semmoinen, että mies lähti autolla illanistujaisiin kilometrin päähän ja nyt joko minun pitäisi hakea auto kävellen tässä illalla, tai sitten luottaa siihen että mies tulee kotiin ja pitää lupauksensa siitä että hakee auton itse kävellen aamulla ennen kuutta että ehdin töihin. Periaatteessa ei ole syytä epäillä ettei mies tekisi kuten on luvannut, mutta ongelma on se että minä menetän yöuneni pienimmästäkin stressistä ja tiedän jo nyt että yöunet jäävät lyhyiksi enkä saa unen päästä kiinni tuntikausiin kun joudun miettimään että auto ei ole pihassa, mitä jos mies sammuukin sinne kaverinsa tykö, kauhea työ alkaa herättelemään sitä aamulla autonhakuun yms.

Lisänä tässä on vielä se, että tämä sama juttu on tapahtunut kerran aiemminkin. Vedin silloinkin asiasta herneet nenään kun jouduin yöllä hakemaan sen auton vain siksi että toinen ei jaksanut kävellä kyläilypaikkaan ja ahdisti liikaa ajatus siitä että se auto ei ole pihassa valmiina minun käyttööni aamulla. Tuolloinkin mies olisi hakenut auton kuulemma aamulla minulle.

Matkahan ei olisi pitkä minulla auto hakea, mutta ihan periaatteestakin olen sitä mieltä että ei ole minun homma joutua kävellen sitä autoa hakemaan ja mies on mulkku kun näin tekee vaikka tietää edellisen kerran perusteella että minulla menee tästä yöunet. Ajattelin nyt että autoa en missään nimessä itse hae kotiin koska muuten mies pääsee kuin koira veräjästä, taas.

Miehen mielestä ei ole mitään ongelmaa ja ylireagoin, eikä tarvitse mitään stressata koska hän aikoo herätä ja hakea sen auton minulle. Tai että minä voin ihan hyvin kävellä hakemaan sen auton jos en muka saa unta sen takia. Itse taas olen sitä mieltä että jos lähdet ryyppäämään niin tee se siten että siitä ei ole aikaiseen aamuvuoroon menevälle kumppanille kohtuutonta vaivaa ja yöunien menetystä.

Mielipiteenne, ylireagoinko minä vai tekeekö mies väärin?

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kilometrin jaksaa kävellä

2. jos mies on kännissä illalla, hän kävelee tai pyytää sinua viemään. Hän todennäköisesti kuitenkin kävelee takaisin kotiin, koska autoa nousettaisiin aamulla

3. kännissä ei ajeta edes aamulla

Faktat on väärät, oikaiset asioita aamulla ajamiseen (jota ei tulisi tapahtua miehen puolesta ylipäätään).

Hae auto ja mene nukkumaan! Jatkossa puhutte, että onko ylipäätään järkevää tämä autolla lähteminen, jos meinaa juoda, vaikkei sammumiseen saakka ottaisikaan. Humalahakuisuus illalla on riittävästi jättää auto kotiin, jos aamulla joutuisi ajamaan.

Vierailija
122/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joo ei ollut provo tämä. Ton ois voinut kyllä tosiaan mainita aloitusviestissä että mies ei jaksanut odottaa että lähtisin heittämään.

Miehen sanaan voi kyllä luottaa että hakee auton aamulla, eikä ole koskaan jättänyt tulematta yöksi kotiin eikä ole kyllä sammunutkaan ikinä kunnolla.

Ongelma on nyt ehkä enemmänkin se että minusta oli väärin että mies lähti autolla vaikka tietää että mulla menee tuosta yöunet kun stressaan asiaa ettei auto ole pihassa.  Varmaan stressaan ihan turhaa, mutta minkäs minäkään sille voin että päässä pyörii ajatukset että mitä jos mies tämän kerran sammuukin eikä tule kotiin ja joudunkin itse hätäpäissään juoksemaan sen auton sieltä aamulla ja sekin ahdistaaa että joudun sitten aamulla sitä miestä herättelemään ja potkimaan ylös. Herään kuudelta ja mulla on 30min aikaa selviytyä auton rattiin, siinä ei ihan hirveän paljon ole pelivaraa kun pitää pukeutua, syödä jne.

Miksi et sitten heti veskistä tultuasi lähtenyt hakemaan autoa? Auto olisi ollut siinä valmiina aamulla. Minä olisin mennyt kävellen ja vielä sisälle sinne miehen illanistujaisporukkaan ja sanonut jämäkästi sanottavani. Oletteko te molemmat vähän tyhmiä?

Kännisille ei kannata mitään saarnoja pitää. Niillä saattaa hetken korvat kuumottaa, mutta poistumisen jälkeen alkaa sen tasoinen pashkhanpuhuminen ja mustamaalaus, ettei mitään rajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen päivä miehellä oli tänään?

Vierailija
124/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapulainen äijä ennen aamukuutta tuskin on ajokunnossa, meinasko se työntää sen auton?

Miks kukaan menis kilometrin matkaa autolla muutenkaan? Paitsi jos miehellä oli korkkarit, sitten ymmärrän.

Vierailija
125/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joo ei ollut provo tämä. Ton ois voinut kyllä tosiaan mainita aloitusviestissä että mies ei jaksanut odottaa että lähtisin heittämään.

Miehen sanaan voi kyllä luottaa että hakee auton aamulla, eikä ole koskaan jättänyt tulematta yöksi kotiin eikä ole kyllä sammunutkaan ikinä kunnolla.

Ongelma on nyt ehkä enemmänkin se että minusta oli väärin että mies lähti autolla vaikka tietää että mulla menee tuosta yöunet kun stressaan asiaa ettei auto ole pihassa.  Varmaan stressaan ihan turhaa, mutta minkäs minäkään sille voin että päässä pyörii ajatukset että mitä jos mies tämän kerran sammuukin eikä tule kotiin ja joudunkin itse hätäpäissään juoksemaan sen auton sieltä aamulla ja sekin ahdistaaa että joudun sitten aamulla sitä miestä herättelemään ja potkimaan ylös. Herään kuudelta ja mulla on 30min aikaa selviytyä auton rattiin, siinä ei ihan hirveän paljon ole pelivaraa kun pitää pukeutua, syödä jne.

Miksi et sitten heti veskistä tultuasi lähtenyt hakemaan autoa? Auto olisi ollut siinä valmiina aamulla. Minä olisin mennyt kävellen ja vielä sisälle sinne miehen illanistujaisporukkaan ja sanonut jämäkästi sanottavani. Oletteko te molemmat vähän tyhmiä?

Siksi en hakenut heti koska suutuin ja ajattelin että en varmasti hae sitä autoa. En oo ikään mitään näin itsekästä miehen suusta kuullu kuin että minun pitää vasten tahtoani kävellä ettei miehen tarvitse.

No parin tunnin höyryämisen jälkeen kuitenkin hain auton että pääsen stressittömästi töihin ja ettei mies vahingossakaan aja kännissä ja nyt oon töissä.

Mies tuli kyllä yöllä kotiin kello x mutta ei oo mitään tietoa missä kunnossa se on, aamulla kun heräsin kysyin että onko ajokunnossa niin vastasi olevansa. Tiiä sitten oliko vai eikö kun ei ollut promillemittaria millä tarkistaa.

Just laitto viestiä että huomenta. Saapa nähdä millainen soppa tästä tulee ku pääsen kotia aukomaan sanaista arkkuani...

Kolmatta tämmöstä kertaa en ainakaan ala kattelemaan, saa ukko pakata kamppeensa jos ei seuraavalla kerralla älyä kävellä tai pyytää kyytiä sinne. Auton on kuitenki jatkossa oltava yö pihassa jos minä sitä tarvin aamulla.

T. Ap

Vierailija
126/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tarttuvat tuohon kilometrin matkaan?

Esimerkiksi sääolosuhteet voivat olla syy tai vaikka kipeä jalka tms. Onko teillä noin vaatimaton mielikuvitus?

Vierailija
127/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette oo takseista kuullu? Ensinnäkin miehen olisi pitänyt ottaa taksi. Suomessa ei ole kuin omasta tahdostaan mahdollista olla niin köyhä että mieluummin herää kuudelta hakemaan autoa pikkupöhnässä kuin että maksaisi 10 euroa taksista. Toisekseen, sinä olisit voinut antaa miehen joko hakea auton tai maksaa sinun taksisi töihin, ja mies sitten hakee sinut töistä.

On todella vammaista riidellä tällaisesta asiasta.

Vierailija
128/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette oo takseista kuullu? Ensinnäkin miehen olisi pitänyt ottaa taksi. Suomessa ei ole kuin omasta tahdostaan mahdollista olla niin köyhä että mieluummin herää kuudelta hakemaan autoa pikkupöhnässä kuin että maksaisi 10 euroa taksista. Toisekseen, sinä olisit voinut antaa miehen joko hakea auton tai maksaa sinun taksisi töihin, ja mies sitten hakee sinut töistä.

Mihin pääsee nykyään 10 eurolla taksilla? Taitaa olla jo pelkkä aloitusmaksu isompi.

Vierailija
129/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et vienyt sitä miestäs sinne sillä autolla? Ei oo noin vaikeaa…

Tai miksi mies ei vö8nut mennä taksilla? Ois maksanut alle 10 €?

Vierailija
130/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pääsee nykyään 10 eurolla taksilla? Taitaa olla jo pelkkä aloitusmaksu isompi.

Kyllä tuon matkan olisi alle 10€ ajanut.

Vierailija
131/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi en hakenut heti koska suutuin ja ajattelin että en varmasti hae sitä autoa. En oo ikään mitään näin itsekästä miehen suusta kuullu kuin että minun pitää vasten tahtoani kävellä ettei miehen tarvitse.

No parin tunnin höyryämisen jälkeen kuitenkin hain auton että pääsen stressittömästi töihin ja ettei mies vahingossakaan aja kännissä ja nyt oon töissä.

Mies tuli kyllä yöllä kotiin kello x mutta ei oo mitään tietoa missä kunnossa se on, aamulla kun heräsin kysyin että onko ajokunnossa niin vastasi olevansa. Tiiä sitten oliko vai eikö kun ei ollut promillemittaria millä tarkistaa.

Just laitto viestiä että huomenta. Saapa nähdä millainen soppa tästä tulee ku pääsen kotia aukomaan sanaista arkkuani...

Kolmatta tämmöstä kertaa en ainakaan ala kattelemaan, saa ukko pakata kamppeensa jos ei seuraavalla kerralla älyä kävellä tai pyytää kyytiä sinne. Auton on kuitenki jatkossa oltava yö pihassa jos minä sitä tarvin aamulla.

T. Ap

Sulla on pakkomielle ja olet rigidi persoona. Onko sinulla vastaavia ongelmia muissakinihmissuhteissa, esim työpaikalla?

Vierailija
132/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä jollain tolkun firman autolla, mutta olen kuullut väitetävän, että Helsingissäkin yritetään viedä 50€ muutaman kilometrin matkasta.

Vierailija
133/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännisille ei kannata mitään saarnoja pitää. Niillä saattaa hetken korvat kuumottaa, mutta poistumisen jälkeen alkaa sen tasoinen pashkhanpuhuminen ja mustamaalaus, ettei mitään rajaa.

Ei olisi siinä ajassa ehtinyt vielä juoda mitään kun olisit heti lähtenyt. Mitä väliä mitä puhuvat, kun itse lähtee pois. 

Vierailija
134/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aina väärässä jos hän menee yksin metsään ja hän sanoo jotain, hän on väärässä vaikka siellä ei ole ketään kuulemassa.

Vierailija
135/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset tarttuvat tuohon kilometrin matkaan?

Esimerkiksi sääolosuhteet voivat olla syy tai vaikka kipeä jalka tms. Onko teillä noin vaatimaton mielikuvitus?

Niin, no samalla lailla ne sääolosuhteet voivat olla huonot aamullakin. Tottakai joskus voi olla perusteltua ajaa kilometrinkin matka autolla, mutta luulisi, että jos syynä on jokin vaiva, se sama vaiva olisi myös kännissä ja aamullakin, eikä sitten voisi kävellä yöllä kotiin tai taamulla hakemaan autoa. Noissa tapauksissahan ainoa fiksu ratkaisu olisi se, että ap olisi heittänyt miehen sinne kaverinsa luo, ja sitten lähtiessä olisi hakenut, mikäli sää edelleen oli huono. Tosin täytyy kyllä sanoa, että aika huono sää pitää olla, jos ei aikuinen ihminen voi kilometrin matkaa kulkea vähän huonommallakin säällä.

Vierailija
136/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä jollain tolkun firman autolla, mutta olen kuullut väitetävän, että Helsingissäkin yritetään viedä 50€ muutaman kilometrin matkasta.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaa

Vierailija
137/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tapahtuu👍

Vierailija
138/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei oo jalka kipeä, eikä ollut hirveä sää. Kävelemisessä ei tosiaankaan olisi ollut mitään ongelmaa, ainoa ongelma oli se että miehen oli päästävä just nyt heti ja äkkiä sinne kaverille ilman että sinne täytyy kävellä.

Mies perusteli nyt tuota sillä että hän ajatteli että minä käyn lenkillä ja haen samalla auton. Harmi että ei ajatellut ääneen ennen lähtöä tai muistellut viime kertaa kun teki tismalleen samalla tavalla, olisin sanonut että ei käy.

Vierailija
139/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on aina väärässä jos hän menee yksin metsään ja hän sanoo jotain, hän on väärässä vaikka siellä ei ole ketään kuulemassa.

Unohdit, että mies on siellä itse kuulemassa valheensa.

Vierailija
140/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaa

Eikös tuosta ollut tehty ihan TV-ohjelmakin. M.O.T. tai vastaava? Taksien hinnoittelun vapauduttua, on markkinoille tullut kaikenmaailman kusettajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän