Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on väärässä, minä vai mies?

Vierailija
10.12.2021 |

Tilanne on nyt siis semmoinen, että mies lähti autolla illanistujaisiin kilometrin päähän ja nyt joko minun pitäisi hakea auto kävellen tässä illalla, tai sitten luottaa siihen että mies tulee kotiin ja pitää lupauksensa siitä että hakee auton itse kävellen aamulla ennen kuutta että ehdin töihin. Periaatteessa ei ole syytä epäillä ettei mies tekisi kuten on luvannut, mutta ongelma on se että minä menetän yöuneni pienimmästäkin stressistä ja tiedän jo nyt että yöunet jäävät lyhyiksi enkä saa unen päästä kiinni tuntikausiin kun joudun miettimään että auto ei ole pihassa, mitä jos mies sammuukin sinne kaverinsa tykö, kauhea työ alkaa herättelemään sitä aamulla autonhakuun yms.

Lisänä tässä on vielä se, että tämä sama juttu on tapahtunut kerran aiemminkin. Vedin silloinkin asiasta herneet nenään kun jouduin yöllä hakemaan sen auton vain siksi että toinen ei jaksanut kävellä kyläilypaikkaan ja ahdisti liikaa ajatus siitä että se auto ei ole pihassa valmiina minun käyttööni aamulla. Tuolloinkin mies olisi hakenut auton kuulemma aamulla minulle.

Matkahan ei olisi pitkä minulla auto hakea, mutta ihan periaatteestakin olen sitä mieltä että ei ole minun homma joutua kävellen sitä autoa hakemaan ja mies on mulkku kun näin tekee vaikka tietää edellisen kerran perusteella että minulla menee tästä yöunet. Ajattelin nyt että autoa en missään nimessä itse hae kotiin koska muuten mies pääsee kuin koira veräjästä, taas.

Miehen mielestä ei ole mitään ongelmaa ja ylireagoin, eikä tarvitse mitään stressata koska hän aikoo herätä ja hakea sen auton minulle. Tai että minä voin ihan hyvin kävellä hakemaan sen auton jos en muka saa unta sen takia. Itse taas olen sitä mieltä että jos lähdet ryyppäämään niin tee se siten että siitä ei ole aikaiseen aamuvuoroon menevälle kumppanille kohtuutonta vaivaa ja yöunien menetystä.

Mielipiteenne, ylireagoinko minä vai tekeekö mies väärin?

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Luin aloituksen ja viestiketjun. Ihan kiinnostava tilanne. 

Mies ei osaa neuvotella ja toimii niin itsenäisesti, omaa etuaan ajatellen, että ap jää varsin alisteiseen asemaan. Ap joustaa ja suostuu, kun taas mies tekee niin kuin on hänestä mukavaa.  Ei hyvä!

Miehellä ei ole riittävästi empatiakykyä ymmärtää ap:n kokemaa huolta ja stressiä autosta. Vastuu arjen pyörittämisestä menee ryyppyillan edelle, vaikka työstä saadaan palkkaa ja maksetaan mm yhteisiä asumiskuluja. Miehen pitäisi olla jo sen verran aikuinen, että ymmärtäisi mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Ei hänen ryyppämisensä ja laiskuutensa kävellä kilometriä, vaan sopu puolison kanssa ja kunnoitus puolison työtä ja puolison tunteita kohtaan.

Vaikuttaisi siltä, että ap on julmetun kiltti ihminen ja mies käyttää sitä hyväkseen. Tilanne vaatisi ap:lta tiukempaa linjaa ja selkokielistä puhetta, että auto jää kotipihalle tai korkeintaan ap vie miehen ryyppäämään. Miehen  vastuulla on miettiä, mikä elämässä on tärkeää: alkoholi vai vaimon hyvinvointi. 

Lisäisin tähän vielä että mies on heikkolahjainen koska auto on jokatapauksessa haettava kävelemällä. Eli yksi kävelyreissu on joka tapauksessa tehtävä. Autoilu ei tässä tapauksessa auta mitään, ainoastaan tuhoaa luontoa ja parisuhdetta. Jos on tositapaus niin ei voi kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.

Vierailija
102/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääsitkö töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxi tuo taxi vie sinut jos ei ole autoa. Kustannus lisätään ukon juhlakuluihin.

Vierailija
104/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tänään miehesi on väärässä.

Vierailija
105/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Et hae autoa, vaan otat taksin aamulla töihin asti ja maksatat taksilaskun miehellä.

Miksi hermostut noin pienestä. Mies ei välitä koska sinä välität enemmän.

Vierailija
106/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on väärässä. Mies jättää auton sinne ja nukkuu aamulla pöhnäänsä pois ja sä kävelet aamulla sitä kautta hakemaan auton ja ajat töihin.

Vierailija
107/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä ajaa kyläpaikkaan autolla, jos matka ei ole pitkä kävellä?

Vierailija
108/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen kilometrin matkan  kävellä aamullakin. Se on 10 minuuttia. 

Mutta kaikkein järjettömintä on ajaa se matka autolla illalla, kun on menossa kaverinsa luo, jossa on tarkoitus juoda alkoholia. Mitä järkeä? Etenkin, jos tuo aiheuttaa ylimääräistä säätöä seuraavana aamuna. 

Vierailija
109/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, elämä pilalla. Tuolla luonteella joka tapauksessa.

Omallas on, paska-palle

Vierailija
110/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on väärässä. Mies jättää auton sinne ja nukkuu aamulla pöhnäänsä pois ja sä kävelet aamulla sitä kautta hakemaan auton ja ajat töihin.

Perhe tarvitsee autoa.

Paska mies ei osaa ajatella kuin omaa napaa ja viinapulloja.

Vierailija
111/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin jättäisin miehen, joka kulkee kilometrin matkan autolla.

Onko sulla jotain vammaisia vastaan?

Vammaisilla varmaankaan vammaisuuden aste ei vaihtele niin, että kyläpaikkaan mennessä olisi niin vammainen, ettei pääse kuin autolla, mutta alkoholi omituisesti parantaisi vammoista ja kännissä voikin hyvin kävellä kotiin.

Vierailija
112/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe tarvitsee autoa.

Paska mies ei osaa ajatella kuin omaa napaa ja viinapulloja.

Eikö oikeastaan mies osaa ajatella kunnolla jälkimmäistäkään, koska kukaan fiksu ei menisi kävelymatkan päähän autolla juomaan alkoholia. Normaalisti auto jätetään kotiin, kun tiedossa on, ettei pysty ajamaan.

Vierailija
113/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, noin mä oisin tehny.

Vierailija
114/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki että ei se autoilu ole vielä liian kallista suomessa,lähellekkään,  jos kilsan matkoja ajellaan muute vaan.

Vierailija
115/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tänään miehesi on väärässä.

Taitaa olla mies vasemmassa ja kaulin oikeassa. Kädessä.

Vierailija
116/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAE: Hae auto eihän tuo ole matka eikä mikään!

Sano miehellesi että otat auton Ei sitten kärähdä ratista eikä vaaranna muita tiellä liikkujia eikä itseään tuo ei ole matka eikä mikään!

Ja tulkoon Kotiinne kävelemällä Jos ei taksilla.

Ryypätkööt sitten kunhan ei lähde humalas ja rapulaisena hakeen.

Arvaa vaan käykö. Ei tietenkään kun se mies on joku helvetin vastustaja.

Jos olisit osannut ja jaksanut lukea, jo ekalla sivulla sanoin että unohtakaa koko juttu ja minä haen sen auton ja samaa sanoin toisella sivulla toistamiseen. Minä hain sen auton jo. Vaikka edelleen minusta tämä on vääryyttä että minä jouduin hakemaan.

T. AP

Vastaisuuden varalle osta itsellesi oma käyttis niin ei tarvitse stressata.

Vierailija
117/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAE: Hae auto eihän tuo ole matka eikä mikään!

Sano miehellesi että otat auton Ei sitten kärähdä ratista eikä vaaranna muita tiellä liikkujia eikä itseään tuo ei ole matka eikä mikään!

Ja tulkoon Kotiinne kävelemällä Jos ei taksilla.

Ryypätkööt sitten kunhan ei lähde humalas ja rapulaisena hakeen.

Arvaa vaan käykö. Ei tietenkään kun se mies on joku helvetin vastustaja.

Jos olisit osannut ja jaksanut lukea, jo ekalla sivulla sanoin että unohtakaa koko juttu ja minä haen sen auton ja samaa sanoin toisella sivulla toistamiseen. Minä hain sen auton jo. Vaikka edelleen minusta tämä on vääryyttä että minä jouduin hakemaan.

T. AP

Vastaisuuden varalle osta itsellesi oma käyttis niin ei tarvitse stressata.

Hetken aikaa mietin, että tarkoitatko ehkä Windows tai iOS, mutta sitten tajusin, että puhuit käyttöautosta.

Vierailija
118/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL😄 Stressaat töistä myöhästymisestä. Ei ihme, että nykyään on niin paljon mielisairaita. Elämäsi on vaikeaa.

Vierailija
119/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL😄 Stressaat töistä myöhästymisestä. Ei ihme, että nykyään on niin paljon mielisairaita. Elämäsi on vaikeaa.

Niin, onhan se paradoksaalista, että jos ei stressaa töihin ehtimisestä, niin kohta ei tarvitse stressata töihin ehtimisestä.

Vierailija
120/150 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joo ei ollut provo tämä. Ton ois voinut kyllä tosiaan mainita aloitusviestissä että mies ei jaksanut odottaa että lähtisin heittämään.

Miehen sanaan voi kyllä luottaa että hakee auton aamulla, eikä ole koskaan jättänyt tulematta yöksi kotiin eikä ole kyllä sammunutkaan ikinä kunnolla.

Ongelma on nyt ehkä enemmänkin se että minusta oli väärin että mies lähti autolla vaikka tietää että mulla menee tuosta yöunet kun stressaan asiaa ettei auto ole pihassa.  Varmaan stressaan ihan turhaa, mutta minkäs minäkään sille voin että päässä pyörii ajatukset että mitä jos mies tämän kerran sammuukin eikä tule kotiin ja joudunkin itse hätäpäissään juoksemaan sen auton sieltä aamulla ja sekin ahdistaaa että joudun sitten aamulla sitä miestä herättelemään ja potkimaan ylös. Herään kuudelta ja mulla on 30min aikaa selviytyä auton rattiin, siinä ei ihan hirveän paljon ole pelivaraa kun pitää pukeutua, syödä jne.

Miksi et sitten heti veskistä tultuasi lähtenyt hakemaan autoa? Auto olisi ollut siinä valmiina aamulla. Minä olisin mennyt kävellen ja vielä sisälle sinne miehen illanistujaisporukkaan ja sanonut jämäkästi sanottavani. Oletteko te molemmat vähän tyhmiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän