And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2789)
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulee seuraava jakso? Pitikö näitä tulla keskiviikkoisin?
Ei vaan torstaisin, klo 10.
Odotan, pissa-carriestä vasta toipuneet tulevat tänne kauhistelemaan oksennus-carrieta 😂
Tykkäsin tästä jaksosta! Muutamia hauskoja kohtia, just sellaista kevyttä huumoria niin kuin SATC:ssa.
Se Charlotten kaveri on kiva lisä tähän, muistaakseni SATC:n aikaan sitä ajoittain ihmeteltiinkin että miksei Charlottella ole "omanlaisiaan" kavereita. Seema taas on vissiin kirjoitettu Samanthan kaltaiseksi, mikä vähän häiritsee. Menestyviä itsenäisiä bossladyja molemmat. Proffan läsnäolo kummastuttaa edelleen :D
Chen ja Mirandan kohtaukset on kuumia, vaan uumoilen että siinä käy vielä huonosti. Carrien deittailu näytti lähtevän kivasti käyntiin!
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin tästä jaksosta! Muutamia hauskoja kohtia, just sellaista kevyttä huumoria niin kuin SATC:ssa.
Se Charlotten kaveri on kiva lisä tähän, muistaakseni SATC:n aikaan sitä ajoittain ihmeteltiinkin että miksei Charlottella ole "omanlaisiaan" kavereita. Seema taas on vissiin kirjoitettu Samanthan kaltaiseksi, mikä vähän häiritsee. Menestyviä itsenäisiä bossladyja molemmat. Proffan läsnäolo kummastuttaa edelleen :D
Chen ja Mirandan kohtaukset on kuumia, vaan uumoilen että siinä käy vielä huonosti. Carrien deittailu näytti lähtevän kivasti käyntiin!
Tenniksen pelaus oli suoraan jostain feminismi-ohjekirjasta. Naisen ei tarvitse pyytää anteeksi kun kaataa miehensä, koska naisten pitää muutenkin pyydellä anteeksi. Harry puhuikin käytöstavoista mutta Charlotten ei tarvitse pyytää anteeksi ja voi vielä suuttuakin siitä ja kiroilla.
Parempi jakso tämä taas. Olisi saanut kausi lähteä liikkeelle siitä, että ensimmäisessä jaksossa tai toisessa olisi ollut reilu aikaharppaus. Nyt Carrie on kirjoittanut kirjan, joka kiinnostaa jopa Oprah Book Clubia, mutta aika latteaa oli lusittavat jaksot, jossa sitä surua jo esitettiin.
Hölmösti toteutettu, että kustantaja pakottaa treffeille. Suomalaisen alkoholikulttuurin kasvattina minulla on ollut suunnilleen samaan tilanteeseen päätyneet treffit. En siis järkyty eritteistä, mutta onhan tuo jenkkisarjassa vähän outoa. Proffan menkat oli eritteistä puheenollen todella epäkiinnostava aihe. Steve esitetään seniilinä höperönä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi jakso tämä taas. Olisi saanut kausi lähteä liikkeelle siitä, että ensimmäisessä jaksossa tai toisessa olisi ollut reilu aikaharppaus. Nyt Carrie on kirjoittanut kirjan, joka kiinnostaa jopa Oprah Book Clubia, mutta aika latteaa oli lusittavat jaksot, jossa sitä surua jo esitettiin.
Hölmösti toteutettu, että kustantaja pakottaa treffeille. Suomalaisen alkoholikulttuurin kasvattina minulla on ollut suunnilleen samaan tilanteeseen päätyneet treffit. En siis järkyty eritteistä, mutta onhan tuo jenkkisarjassa vähän outoa. Proffan menkat oli eritteistä puheenollen todella epäkiinnostava aihe. Steve esitetään seniilinä höperönä.
Onko Steve kadonnut maan alle? Ei ole näkynyt kuin muutamassa jaksossa.
Surettaa et Stevestä on tehty vanhuudenhöperön oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Steven äudistäkin tullut seniili varhain ja muutti sen takia Steven ja Mirandan luo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Steven äudistäkin tullut seniili varhain ja muutti sen takia Steven ja Mirandan luo?
En tiedä seniilistä, mutta sairastui altzheimeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, seniili taidan olla minä itse kun en muistanutkaan. Kömpelö törmäily ja lompakon unohtaminen sekä kaikenlainen ”hitaus” selittyisi. Noillahan tuntuu vanhuuden vaivoja riittävän.
Tenniksessä ei raihnaisuutta esitely. Sarja avaa mahdollisia juonikuvioita, jotka eivät tunnu johtavan mihinkään. Charlotten ystäväpari ja kuinka he ovat samalaisia olisi ollut pari viihdyttävää lyhyttä kohtausta, mutta nyt puoli jaksoa. Proffa aloittaa torikeskustelun menkoillaan. Kirjan kirjoittamisessa kuvataan kuluneen jopa vuodenaikoja, mutta ei kai oikeasti. Mirandan tekstarista Chelle on kolme kuukautta eivätkä tapahtumat ole tulevaisuudessa.
Paras jakso tähän asti. Mut toi Mirandan proffa ei kiinnosta pätkääkään. Eikä oikeastaan Seemakaan. Miksi tähän on ämpätty tällaisia näin mitättömässä osassa olevia sivuhahmoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Steve kadonnut maan alle? Ei ole näkynyt kuin muutamassa jaksossa.
Siellähän se reippaana sormetti menemään ja vieläpä pesi kätensä ensin ❤️
Minusta jakso oli jotenkin tylsä, vaikka tykkäsinkin että Steve ja Harry oli mukava. Tuollaistahan se elämä on vanhana avioparina. Itse tunnistan itseni, vaikka olen reilu 40.
Tuo aikahyppy vähän ontuu. Vuodenajat vaihtuu ja kirja on valmis, mutta silti muiden elämä on mennyt eteenpäin vain parisen kuukautta?
Keitä sarjan vanhoja naamoja toivoisitte näkevän sarjassa? Aidan, Burger, Smith, Aleksandr Petrovsky, joitain pienempiä sivuhahmoja?
Nämä kaksi viimeisintä jaksoa on ollu jotenkin tylsiä ja sisällöttömiä.
Woketusta Ja Chetä sentään ollut vähän vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää uusi sarja on ihan hyvä ilman Samanthaakin. Ihan realistisesti kuvaa sitä, miten keski-ikäisillä on vaikeuksia suhtautua uusiin ilmiöhin ja eivät ihan tahdo pysyä perässä kaikissa some- ja sukupuolijutuissa. En tiedä miksi valitetaan että liian "woke", kun kuitenkin ihan oikeassa elämässä on ihan samanlaista.
Oon niin samaa mieltä. Itse voin tietyllä tapaa samaistua. 50vee on niin eri kuin 30vee. Ihmettelen hieman sitä podcast hommaakin, 50vee puhumassa masturboinnista. Noloa koska se vaan menee niin ettei sellaisista enää 50veenä puhuta.
Samantha oli sarjassa aivam omassa kuplassa ja tuollaset kaverit jäävät useimmiten oikeassa elämässä niillä ketkä haluaa perheen ja alkaa viettämää aikaa sohvalla. Sekin vaam menee miin useimmiten. 50vee elämä on aika tylsää mutta silyi elämän parasta aikaa. Saa olla kuka on, ei tarvi enää etsiä mitään eikä yrittää mitään. Toki ymmärrän myös Mirandan halun tehdä jt muuta ja arvioida omaa työtään eri näkövinkkelistä. Sekin on normaalia olla tuuliajolla välillä. Musta tässä sarjasaa moni asia tähän asti on just kuten oikeassa elämässäkin.
Vielä kun saisi ujutettua sarjaan esim sen että joku olisi saanut autisminkirjolla olevan lapsen niin olis vielä nykymaailmaa ja toisi asiaa hienosti esiin.
Puhu vaan omasta puolestasi, jos ihan tosissasi olet muka 50 vee ja elämäsi on tylsää ja häpeät kaikkea mahdollista. Ja vaikka noin nyt olisikin, niin olitko muka 30 vee samanlainen kuin sinkkisporukka? Koska kyllä he olivat myös sen ikäisenä vähän normimimmejä räväkämpiä.
Mä olen 48 vee, enkä tunnista omaa elämääni yhtään samanlaiseksi kuin sinä kuvaat omaasi. Tosin olen kyllä lapseton ja ja tuohon "parhaaseen aikaan" on vielä 2 vuotta. Ehkä nämä tekevät ratkaisen eron.
Luin myös saman aika huvittuneena. Se, mitä kukakin puhuu, ei muutu ihan tuolla logiikalla, että 50-vuotiaana seksistä alkaen kaikki muuttuu noloksi. Ihmistyypistä se on edelleen kiinni kuin myös se, mitä ja miten kukakin puhuu. Itselläni on ihan ystäväkohtaista, miten avoimesti puhumme ja mitä aiheita keskustelu koskee.
Musta on myös todella erikoinen ajatus, että keski-ikäiset eivät pysyisi ajan tasalla. Tosiasiassa terävin yhteiskuntakritiikki esim. woke-ilmiön kääntöpuolista on tullut naisaktivisteilta ja tutkijoilta, jotka ovat keski-ikäisiä naisia: Helen Joyce, Helen Brunskell-Evans, Kathleen Stock...
Keski-ikäisillä on sekä älyä, kokemusta että pitkä työura takanaan. Ne antavat erittäin hyvät mahdollisuudet analysoida moniulotteisesti yhteiskunnallisia ilmiöitä.
On toki helppoa takertua stereotypioihin ja olettaa, että jos olet syystä tai toisesta mukana kulloinkin pinnalla olevassa ilmiössä, olet jotenkin paremmin kartalla siitä, mitä maailmassa tapahtuu. On myös kovin helppoa ja samalla älyllisesti laiskaa kuvitella, että jos keski-ikäinen on perustellusti eri mieltä kuin nuoret/äänekkäimmät/enemmistö, tämä johtuu siitä, että ollaan jo niin seniilejä. Vapauttaa toki ikävältä, perusteluja vaativalta keskustelulta, mikä on kätevää, jos omat "perustelut" ovat luokkaa "se nyt on niin".
Erityisesti naisia on vähätelty toki aiemminkin keski-ikäisyyden myötä: aivan kuin relevanssimme olisi kiinni vain iässä ja ulkonäössä, kaikki vähäkin skarppius sitten karisee kun nuoruus jää taakse. Samalla muka seksuaalisesti aktiiviset ja avoimet ihmiset muuttuvat epäseksuaalisiksi muumioiksi, joita hävettää puhuakaan aiheesta.
Sarjan woke- ja "keski-ikäiset eivät tajua" ovat mielestäni tätä samaa, laiskaa jatkumoa.
Vierailija kirjoitti:
Keitä sarjan vanhoja naamoja toivoisitte näkevän sarjassa? Aidan, Burger, Smith, Aleksandr Petrovsky, joitain pienempiä sivuhahmoja?
Berger: Haluaisin, että se crunchie keskustelu käytäisiin nyt uudestaan:).
Milloin tulee seuraava jakso? Pitikö näitä tulla keskiviikkoisin?