4 vuotta parisuhdetta takana, mies ei tiedä rakastaako minua enää.
Otsikossahan tuo. Olemme noin 30-vuotiaita.
4 vuotta yhdessä. Mies sanoi haluavansa puhua, ja pääpointit olivat seuraavat:
-Hän ei kuulema tiedä, haluaako hankkia lapsia kanssani (haluaa siis hankkia lapsia, muttei tiedä haluaako niitä _minun_ kanssani).
-Hän ei tiedä haluaako ostaa taloa kanssani (haluaa ostaa talon, mutta jälleen ongelmana ettei tiedä haluaako niitä juuri minun kanssani).
-Hän ei tiedä rakastaako minua enää.
-Hän ei enää koe minua seksuaalisesti kiinnostavana, eikä halua seksiä kanssani.
-Sanoi, ettei kuitenkaan välttämättä halua erota.
Olisitko valmis jäämään suhteeseen, jossa toinen ei tiedä mitä haluaa?
Kommentit (70)
Mitä hyötyä on jäädä? Tiedätkö sinä itse mitä haluat? Miehen sanojen perusteella hän jää suhteeseen vain siksi koska ei löydä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku syy, miksi mies haluaisi jäädä suhteeseen kanssasi?
Kyllä mulle jo riittäisi. Ei tuosta mitään tule.
Pääsyy suhteeseen jäämiseen olisi kai se, ettei minussa kuulema varsinaisesti ole mitään vikaa. Lisäksi pelkää, että "entä jos potentiaalisissa tulevissakaan suhteissa ei lopulta tiedä rakastaako".
-Ap
Mies haluaa jäädä suhteeseen kanssasi kunnes saa varmistettua itselleen uuden naisen.
No mies on verhoillut sanottavansa tuollaisiin "en tiedä" epämääräisyyksiin jotta voisi olla suoraan sanomatta ettei halua enää jatkaa. Jättää suhteen katkaisemisen sinun kontollesi. Oikeasti haluaa eron mutta ei vaan ole munaa sanoa sitä suoraan. Hyvin todennäköisesti hänellä on jo uusi ihastuksen kohde.
Oikeasti ei kukaan mies joka oikeasti välittää puolisostaan ala mutuilemaan hänelle ettei muka tiedä haluaako olla enää yhdessä. Ajatuksen tasolla mies on jo jatkanut eteenpäin, joten kerää itsekunnioituksesi rippeet ja dumppaa äijä, teet teille molemmille palveluksen. Ei tuolla suhteella ole tulevaisuutta.
Eroaisin heti. Voi aina palata yhteen. Mutta kun joku sanoo ettei tiedä rakastaako enää, se tarkoittaa aina että ei rakasta eikä luultavasti tule rakastamaan.
Tuo suhde on jatkossa kuin löysässä hirressä roikkumista. Mies lähtee varmasti, jos rakastuu toiseen. Kannattaako sinun sitoutua häneen? Hän ei halua sinua seksuaalisesti, se on itsetunnolle myrkkyä pidemmän päälle. Kannattaa miettiä vakavasti, onko tuossa mitään järkeä.
Mies petasi itselleen luvan alkaa etsiä uutta ja lähtee kun uusi nainen löytynyt. Vähintään sellainen, jonka kanssa seksi kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle jo riittäisi. Ei tuosta mitään tule.Pääsyy suhteeseen jäämiseen olisi kai se, ettei minussa kuulema varsinaisesti ole mitään vikaa. Lisäksi pelkää, että "entä jos potentiaalisissa tulevissakaan suhteissa ei lopulta tiedä rakastaako".
-Ap
Ei ihmisessä tarvi olla mitään vikaa, ei sitä vaan voi kaikkia rakastaa. Ei se rakasta sua, eroa nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin heti. Voi aina palata yhteen. Mutta kun joku sanoo ettei tiedä rakastaako enää, se tarkoittaa aina että ei rakasta eikä luultavasti tule rakastamaan.
Eikä ole koskaan rakastanutkaan. Suurin osa ihmisistä ei vaan tiedä, mitä se edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle jo riittäisi. Ei tuosta mitään tule.Pääsyy suhteeseen jäämiseen olisi kai se, ettei minussa kuulema varsinaisesti ole mitään vikaa. Lisäksi pelkää, että "entä jos potentiaalisissa tulevissakaan suhteissa ei lopulta tiedä rakastaako".
-Ap
Aah, kukapa nainen ei haluaisi rakkaudentunnustusten sijaan kuulla ettei hänessä "ole varsinaisesti mitään vikaa". Suomalaiset miehet ovat todella romantiikan mestareita. Kyllähän tuollaisen tunteen päälle kannattaa mennä naimisiin ja hankkia liuta lapsia.
No sano kuule sille entiijan pelaajalle että selvä tämä, erotaan heti ettei pitkity. Tässä ei nynnyily auta vaan nyt on paras tehdä jotain repäisevää. Selkeästi mies seurustelee kanssasi vaan paremman puutteessa.
Miehen pitää kokea sekin että millaista elämä on kun et enää ole siinä mukana. Jos oikeasti haluaa olla kanssasi, sinun häipymisesi voi olla se herätys minkä tarvitsee. Jos ei kaipaa niin sittenpähän pääsit eroon ja olet vapaa tapaamaan uuden ihmisen joka tietää varmaksi että tunteita on ja haluaa kanssasi perheen.
Sinussahan ei tietenkään ole mitään vikaa ainakaan omasta mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
No mies on verhoillut sanottavansa tuollaisiin "en tiedä" epämääräisyyksiin jotta voisi olla suoraan sanomatta ettei halua enää jatkaa. Jättää suhteen katkaisemisen sinun kontollesi. Oikeasti haluaa eron mutta ei vaan ole munaa sanoa sitä suoraan. Hyvin todennäköisesti hänellä on jo uusi ihastuksen kohde.
Oikeasti ei kukaan mies joka oikeasti välittää puolisostaan ala mutuilemaan hänelle ettei muka tiedä haluaako olla enää yhdessä. Ajatuksen tasolla mies on jo jatkanut eteenpäin, joten kerää itsekunnioituksesi rippeet ja dumppaa äijä, teet teille molemmille palveluksen. Ei tuolla suhteella ole tulevaisuutta.
Paitsi narsistinen eksäni teki kyllä tuota saadakseen minut täysin sekaisin. Kun sitten käsitin, että ero on ainoa vaihtoehto, alkoi takaisin puhuminen ja olin kuulemma ottanut asiat liian vakavasti. Vaikka hän niin monet kerrat halusi erota ja oli epävarma, niin vieläkin tuo jaksaa kysellä eikö voitaisi yrittää uudestaan. Jälkeenpäin sen vasta on nähnyt kirkkaasti, että tuo "epävarmuus" oli alusta asti henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies petasi itselleen luvan alkaa etsiä uutta ja lähtee kun uusi nainen löytynyt. Vähintään sellainen, jonka kanssa seksi kiinnostaa
Just näin. Joko puhdisti omatuntonsa uuden etsintää varten tai sitten sillä on jo uus ja pohjusti eroa varten.
Uuteen viittaa erityisesti tuo ettei tahdo seksiä. Kyllä kolmekymppinen mies tahtoo seksiä, ihan sama onko rakkautta vai ei. Myös se että mies ylipäätään ottaa asian puheeksi, viittaa uuteen naiseen.
Jos tuo oli miehen epäonnistunut yritys sanoa, että EROTAAN, niin tee se hänelle helpoksi ja sano, että todellakin erotaan. Jos tuo taas oli jotain sairasta valtapeliä häneltä, niin sama juttu, erotkaa. Älä missään nimessä jää roikkumaan tuollaiseen.
Kyllä mulle jo riittäisi. Ei tuosta mitään tule.