Opettajalle ja tarhatädille joululahja?
Taas alkaa pohdinta ja tuskailu ostaako lapsen opettajalle tai tarhatädille joululahjan. Kiittää kuluneesta vuodesta?
Itse pidän tätä järjettömänä, koska työtänsähän he tekevät. Tarvitseeko vanhempien vielä erikseen kiittää?
Jotkut rikkaat perheet ostaa ja sitten me köyhät olemme noloina...
Kommentit (81)
No ei me olla mitään osteltu. Ei se mikään odotus ole, että täytyy ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Viiniä, kiitos❤️
Lapsi on jo kotona kertonut, että olet usein huppelissa töissä, joten ei, ei viiniä sinulle.
Ei lahjoja, kiitos. Koko luokalta jos tulee yksi kukkanen ja/tai kortti, niin ilahdun. Enempi on liikaa
Terveisin ope.
Onko kukaan ajatellut sitä, että on todella vähävaraisia perheitä, joille jo kympinkin meno on todella iso raha. Ja sillä rahalla saa jotakin omalle lapselle.
Jos nyt pitää jotakin antaa, eikö itse tehty kortti riitä? Ja kaikki kortin tekijät olisivat samalla viivalla, köyhät ja rikkaat.
Olen sitten sivistymätön, mutta olen sitä mieltä, että palkka riittää tehdystä työstä. Kauniit sanalliset kiitokset riittää.
Olen myös palkansaaja. Me työntekijät emme halunneet joululahjaa. Halusimme, että rahat lahjoitetaan paikkakunnan kehitysvammaisten retkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut sitä, että on todella vähävaraisia perheitä, joille jo kympinkin meno on todella iso raha
Työskentelin itse 15 vuotta päiväkodissa kunnes myönsin että sitä työtä ei voi hyvin tehdä. Viimeisenä päivänä eräs lapsi oli kerännyt minulle lempikukkiani kimpun <3 Olin saanut noiden 15 vuoden aikan vaikka mitä lahjoj, aika kalliitakin. Tuo kimppu jäi silti eniten mieleen , oli kauniisti ajateltu
Minulle opettajana paras kiitos on se, kun oppilas itse silmiin katsoen toivottaa hyvää joulua/kesää. Jos lapsi tai nuori hymyilee sen sanoessaan, liikutun joka kerta. Siinä näkee kauniisti oman ja vanhempienkin työn tuloksen. Tavaralahjat ovat ok, mutta eivät mitenkään tarpeellisia. Jos annatte ruokaa tai juomaa, antakaa kahvia yms. joka voidaan nauttia opehuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Paras lahja olisi, kun lakkaisit kutsumasta minua "tarhatädiksi." Kiitos.
Tämä!!
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus noita vinkujia. Jättäkää ostamatta. Perheen ope ostaa odottanatta vastapalvelusta ja antamalla lapsille iloa: tarrat, muovailuvahat, joskus halloweenkarkit, retkille jopa makkarat. Teidän valittajien lapsille kyllä riittäisikin ne kaupungin tarjoamat käytetyt kirjat. Kaikki oheis- ja oppimismateriaali on opettajan luovuuden tuomaa, joko itse ostettua tai sukulaispiiristä kerättyä käytettyä tavaraa. Miettikää vähän arvon vinkujat..
Miksi ostaa? Ei kenenkään kuulu omasta pussistaan työssä tarvittavaa materiaalia hankkia, paitsi yksityisyrittäjän. Opettajat kai eivät vielä tee töitä toiminimellä?
Et käsittänyt asiaa, ei tarvi omasta pussista ostaa, MUT TA , jos hiukankin elävöität opetusta on jotakin tehtävä. Kuluneet kirjat, no onhan ne kuuluisat tietokoneet, mutta ei lapsi jaksa keskittyä pelkkään koneellaoppimiseen. Turhaan selitän, et ymmärrä kuitenkaan. Se siitä.
Tarhatäti? Mikä ammatti se on? Missä voi opiskella tarhatädiksi? Entä tarhasedäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aineenopettaja yläkoulussa, joten minua harvemmin kiitetään. Toki joskus ysiluokkalainen kehuu lähtiessään ja kiittää, ja se tuntuu todella hyvältä.
Mutta minä kiitän kaikkia ihmisiä työssään. Kiitän kaupan kassaa, bussikuskia, auton korjaajaa, remontin tekijää.. ei tulisi mieleenkään olla kiittämättä, vain siksi, että he saavat myös palkkaa. Ja kun kyseessä on joku oikein tärkeä asia, kuten lapsi, olen kiittänyt kätilöä, koulubussin kuljettajaa ja opettajaa joskus ihan kortin ja lahjan kanssa. Koska he ovat tehneet minulle todella tärkeää työtä.
Ketään ei tarvitse lahjoa, mutta ajatus siitä, ettei työtään tekevää tarvitse kiittää, on minusta sivistymätön.
Opettajan työssä on se ero, että opettaja mm. arvostelee lapsen koulumenestyksen/todistuksen. Voiko tuomarille antaa lahjan kesken oikeudenkäynnin koska hän tekee tärkeää ja arvokasta työtä?
Eikö se todistus ole siinä vaiheessa jo jaettu, kun lapsi lukukauden viimeisenä päivänä opettajalle sen suklaarasian ojentaa?
Lapsen piirtämä kortti paras. Ei vaadi kuin kauniin ajatuksen. Tavaraa en halua, enkä tarvitse. Toki kukka ilahduttaa, mutta voisi olla järkevää ostaa yksi koko luokalta. Se toki vaatii jonkun, joka jaksaa nähdä vaivaa. T. Ope
Ei mitään lahjoja, ollaan jo riittävän lahjakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on loukkaantuja ammattikuntalaisia täällä. Tarhatädiksi kutsuminen junttimaista...
Siivoojiakin pitää sanoa siistijöiksi??
Huoltomies on huoltoteknikko???
Milloin Suomesta tuli p tärkeilijäkansaa??
Oletko sinä niitä työpaikan juntteja, joka tytöttelee ja pojittelee nuoria työtovereita?
Parhaiten on mieleen jääneet itsetehdyt lahjat, suklaalla täytetty piparitaikinakori ja kaulakoru. Lasten käsistä. En odota asiakasperheiltä lahjoja,. Joku antaa lahjan,toinen kiittää ja kolmas ei mitenkään reagoi. Itsekään en harrastanut lapseni päiväkotiaikaan lahjomista,mutta kyllä me aina kuitenkin kiitimme ja toivotimme joulut ja kesät. Eskarin päätteeksi veimme yhteisiä herkkuja.
Kahvia ja teetä
Vaikka sellainen kympillä kolme tarjous
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras lahja olisi, kun lakkaisit kutsumasta minua "tarhatädiksi." Kiitos.
Tämä!!
Tuo on palstan yksi vakiotrolleista.Hänen paras lahjansa on kun te uskollisesti jaksatte loukkaantua ja vastailla hänen aloituksiinsa.
Tuskin montaa muuta lahjaa nämä yksinäiset palstalla päivystävät piruparat saavatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut sitä, että on todella vähävaraisia perheitä, joille jo kympinkin meno on todella iso raha. Ja sillä rahalla saa jotakin omalle lapselle.
Jos nyt pitää jotakin antaa, eikö itse tehty kortti riitä? Ja kaikki kortin tekijät olisivat samalla viivalla, köyhät ja rikkaat.
Olen sitten sivistymätön, mutta olen sitä mieltä, että palkka riittää tehdystä työstä. Kauniit sanalliset kiitokset riittää.
Olen myös palkansaaja. Me työntekijät emme halunneet joululahjaa. Halusimme, että rahat lahjoitetaan paikkakunnan kehitysvammaisten retkeen.
Itsetehty kortti todellakin riittää. En usko että kukaan ope arvostaa tätä bähemmän kuin jotain kaupasta ostettua
Kyllä on loukkaantuja ammattikuntalaisia täällä. Tarhatädiksi kutsuminen junttimaista...
Siivoojiakin pitää sanoa siistijöiksi??
Huoltomies on huoltoteknikko???
Milloin Suomesta tuli p tärkeilijäkansaa??
Mitä joululahjoihin tulee... pitäisi ymmärtää myös, että tämä kiitos kiitos kiitos joka välissä on vaan suomalainen niiaustapa. Venäjällä ei edes katsota asiakkaaseen, saati sanota mitään kiitosta.
Tämä alkaa mennä aivan överiksi lahjonnaksi, Kiittelyksi, niiailuksi ja päänsilittelyksi koko kansa.
Kaikilla ei ole varaa, aikaa eikä halua kiittää kaikenmaailmaan paketein teitä työtätekeviä ihmisiä.
Saako se koulun siistijä kukan?
Saako koronahoitaja kukan?