Karseimmat piheilytarinat jakoon!
Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
Kommentit (499)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:13"]
LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja.
[/quote]
Toi ei ole pihiyttä vaan järkevä. Kuka rupeaa maksamaan toistakymppiä tai jopa monta kymppiä jostain lipusta?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:25"]
LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja.
[/quote]
Miehen lompakollako pitäisi siis päästä loisimaan?
[/quote] Kyse on lähinnä siitä että missään ei käyd'ä mitään ei harrasteta koska se maksaa. Aika henkisesti köyhää elämää katella sitä pankkitilin saldoa,jää elämä elämättä.
[/quote]
Minäkään en maksaisi mitään kymmenien eurojen sisäänpääsymaksuja koskaan.
Sitä paitsi kaikki ei edes halua juoksennella kaikenmaailman harrastuksissa, juhlissa, konserteissa jne
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:40"]
Haha tää on hyvä ketju :D mun oma isä on kyllä penninvenyttäjä parhaimmillaan. Vaatteet käytetään niin loppuun että suunnilleen tippuvat päältä, samaten pesua vältetään koska se kuluttaa vettä. Meillä kans oli pienenä tuo ettei vessaa saanut vetää jos kävi vain pienellä asialla. Rantasauna lämmitettiin talvellakin koska vettä sai järvestä eikä mennyt sähköä sisällä kylpyhuoneen lattialämmitykseen. Mitään leluja eu kaupasta ostettu ja kaikki melkein tehtiin itse puusta tms. Kengät korjattiin itse, samaten suuren osan vaatteista äiti teki ja korjasi itse. Ehkä kaikkein paras (ja pahin..) piheilykeino on ollut se, kun iskä ei halunnut ostaa uusia nastatalvirenkaita. Jostain se oli saanut/ostanut vanhoja nastoja ja asetteli niitä sitten niihin iänkaiken vanhoihin renkaisiin.. Eikun turvallista matkaa
[/quote]
Noissa nyt ole mitään ihmeellistä. Noita tekee tuhaannet ihmiset Suomessa
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:25"]
[/quote]
Miehen lompakollako pitäisi siis päästä loisimaan?
[/quote] Kyse on lähinnä siitä että missään ei käyd'ä mitään ei harrasteta koska se maksaa. Aika henkisesti köyhää elämää katella sitä pankkitilin saldoa,jää elämä elämättä.
[/quote]
Minäkään en maksaisi mitään kymmenien eurojen sisäänpääsymaksuja koskaan.
Sitä paitsi kaikki ei edes halua juoksennella kaikenmaailman harrastuksissa, juhlissa, konserteissa jne
[/quote]
Tee ihan kuin haluat, mutta muut ihmiset haluavat joskus jopa kokea jotain elämässään, eikä vaan istua neljän seinän sisässä peläten että silmienräpyttely nostaa lämmityskuluja.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:15"]
Tämä on kuin seinähullujen kokoontumisajot, ei helvetti mitä touhua!!!!
[/quote]
Et oikeasti edes tiedä mitä tarkoittaa oikeasti pihi jos luulet että nämä ovat jotain.
Yhden kerran kun painaisee wc tyhjennystä siihen huuhteluun kuluu 6-10l vettä/kerta. Jos käyt kusella 20xpäivässä se tekee 120-200l/päivä. Eli kuukaudessa (30päivää) 3600-6000l. Yksi kuutio eli 1000l kylmää vettä maksaa noin.5€ niin se tekee 16€ - 30€/kk. Pelkkä vessan vetäminen.. Kallista on..
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 16:34"]En itsekään oikein ymmärrä mitä säästöä sillä vessan vetämättömyydellä haetaan, mutta pihiys ei käsittääkseni ole kovinkaan rationaalista toimintaa muutenkaan.
Ap
[/quote]
Vesi maksaa. Itse sairastuin chronin tautiin pari vuotta sitten. Nyt on vesilasku kasvanut 100€ pe vuosi pelkän vessassa ramppaamisen takia. En kuitenkaan jätä vetämättä.
Yksi tuttu kolmikymppinen mies aina viihteelle lähtiessään joi matkalla baariin vajaita kaljapulloja jotka ihmiset olivat sinne heittäneet. Baarissa juotavaa ei voinut ostaa, vaan joi pöydistä jämäjuomia tai pummi muilta. Miehelle maistuivat myös maahan heitetyt hampurilaisen puolikkaat ym. kotimatkalla.
Samainen tyyppi noukki talteen kaiken mitä löysi kadulta, kerran vei tyttöystävälleen huulikiillon jonka oli ottanut jostain ojasta.
Ruoka aina halvinta ja epäterveellisistä mahdollista skeidaa Lidl:istä. Jos oli tilanne että jollekin piti viedä lahja, niin se oli joku 1€ romu kirppikseltä.
Jos joku muu tarjosi esim. ruuat, niin sitten kelpasi vaikka satasen viinipullo.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:55"]
Yhden kerran kun painaisee wc tyhjennystä siihen huuhteluun kuluu 6-10l vettä/kerta. Jos käyt kusella 20xpäivässä se tekee 120-200l/päivä. Eli kuukaudessa (30päivää) 3600-6000l. Yksi kuutio eli 1000l kylmää vettä maksaa noin.5€ niin se tekee 16€ - 30€/kk. Pelkkä vessan vetäminen.. Kallista on..
[/quote]
Normaali ihminen ei varmaan käykään 20x päivässä kusella.
Serkkuni exän uudessa autossa ei saanut kukaan istua takapenkillä, edes laukkua ei saanut laittaa penkille (käsilaukku) eikä kavereita ikinä voitu kyyditä kerralla, aina tehtiin monta reissua yksi etupenkillä istuen, ettei auto kulu. Kun autosta nousi ylös, ei saanut ottaa tukea ovesta sisäpuolelta tai siitä ylhäällä olevasta kahvasta, ettei osat kulu tai niihin tule naarmuja tms. :D Mie sosti myös uuden sohvan, jolla ei kukaan saanut istua... Onhan noita hulluja.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:53"]
En ole vielä nähnyt ihanaa kahvilaa elämässäni. Mutta menen kun sellaisen näen. Minulle tärkein asia hyvässä ruoassa on myös kaksi asiaa: seura ja rauha. Ongelma on että jälkimmäinen EI ikinä toteudu yhdessäkään ravintolassa tai kahvilassa.
[/quote]
Ankealta kuulostaa. Pihejä ihmisiä taitaakin yhdistää se, että he nauttivat ankeudesta eivätkä pidä ihmisistä.
[/quote]
Rakastan ihmisiä. Ystäviäni, sukulaisia jne. Mutta minua ei kiinnosta huutavat av mammojen kakarat eikä muut häiriköt. Haluan rauhassa syödä ja jutella ystävieni kanssa
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:38"]
Serkkuni exän uudessa autossa ei saanut kukaan istua takapenkillä, edes laukkua ei saanut laittaa penkille (käsilaukku) eikä kavereita ikinä voitu kyyditä kerralla, aina tehtiin monta reissua yksi etupenkillä istuen, ettei auto kulu. Kun autosta nousi ylös, ei saanut ottaa tukea ovesta sisäpuolelta tai siitä ylhäällä olevasta kahvasta, ettei osat kulu tai niihin tule naarmuja tms. :D Mie sosti myös uuden sohvan, jolla ei kukaan saanut istua... Onhan noita hulluja.
[/quote]
Toi on aika makeeta :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:24"]
Ollessani lapsi ja nuori isäni ei halunnut
- että vessaa vedetään pissalla käydessä
- vaatteita ei saanut pestä ja suihkussa ei saanut käydä ellei ole aivan pakko (ah niitä teinivuosien muistoja - toiset valkoisissa farkuissa ja minulla haisevat ja likaiset)
- uusia vaatteita en olisi saanut jollei edelliset olleet pieniä tai pahasti rikki, nuorisovaatteet sain tai ostin halvalla käytettynä kavereilta
- mitään ei saanut heittää pois koska sitä saattaa tarvita jne.
Sittemmin isäni jäätyä yksin asumaan lapsuuden kotiini hän lopetti kunnollisen tuulettamisen ja lämmittämisen (homettahan siitä tuli). Itselleen mies ei osta muuta kuin elektroniikkaa kerran 15 vuoteen, jota sitten varjellaan kaikelta mahdollisesta, että ne ei vain kulu.
[/quote]
Noihan on järkeviä
* kaivaa pullonpalautuspisteen roskiksista kasan toisten käyttämiä muovipusseja itselleen jotka pesee ja ottaa käyttöön (muovipusseja satoja tai tuhansia)
* kun jotain saa tarjouksesta sitä pitää ostaa ja reilusti, miten olisi 30 pulloa ketsuppia yksin asuvalle, sanomattakin on selvää että päiväys paukkuu ohi, mutta ei hätää kun voi syödä 10 vuotta vanhaa ketsuppia
* joka ikinen jugurttipurkki, pillimehun pilli, margariinirasia yms pitää ottaa talteen ja niitähän kertyy melkoinen kasa keittiön kaappiin
* vessapaperin arkki pitää jakaa useammalle käyttökerralle
* kun sukassa on reikä (isokin) ei sukkaa laiteta roskiin vaan laitetaan toiset reikäset sukat jalkaa, eli kahdet reikäset sukat päällekäin
* mitään mikä maksaa ei saisi ostaa. kaupassa laskee 1snt tarkkuudella mikä on halvinta ja mistä kaupasta minkäkin saisi 1snt halvemmalla jonkun. ei ole itse ikinä ostanut muovikassillisen verran ruokaa kaupasta vaikka ikää on 45v.
* 45v käynyt elämänsä aikana noin 5 kertaa ravintolassa/kahvilassa, ei kertakaan hotellisssa tms
* ei voi hakea lasta luokseen jos pitää maksaa 2 euron bussin kertalippu
* 45v ei ole koskaan ostanut itselleen yhtäkään lakanaa, pussilakanaa, pyyhettä tms vaan kaikki on vanhempiensa vanhoja
* vaatteet muutamaa lukuunottamatta ovat olleet hänellä 20-30 vuotta, sen on näköistäkin (kulahtanutta, reikästä, vanhanaikaista)
* joka ikinen minkä on ostanut aikoinaan pitää käyttää loppuun asti, eli kun ostat jonkun käytät sitä elämäs loppuun asti vaikkei enää ehjä olisikaan
* mistään ei voi luopua, pitää säilyttää jopa kondomit joista on päiväys mennyt yli 15v sitten jos niitä vielä tarvitsi
* periaate on se että "kyllä tällä pärjätään", elämästä ei saisi nauttia "rahallisesti" vaikka omaisuttaa on miljoonan euron luokkaa
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta kyllä sairaaloinen piheys on vaarallinen tauti, varsinkin jos tällaisella piheilijällä on lapsia.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:25"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:13"] LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja. [/quote] Miehen lompakollako pitäisi siis päästä loisimaan? [/quote] Kyse on lähinnä siitä että missään ei käyd'ä mitään ei harrasteta koska se maksaa. Aika henkisesti köyhää elämää katella sitä pankkitilin saldoa,jää elämä elämättä. [/quote] Minäkään en maksaisi mitään kymmenien eurojen sisäänpääsymaksuja koskaan. Sitä paitsi kaikki ei edes halua juoksennella kaikenmaailman harrastuksissa, juhlissa, konserteissa jne [/quote] Tee ihan kuin haluat, mutta muut ihmiset haluavat joskus jopa kokea jotain elämässään, eikä vaan istua neljän seinän sisässä peläten että silmienräpyttely nostaa lämmityskuluja.
[/quote]
Jos haluaa kokea jotain niin löhtee maailmalle eikä johonkin hemmetin konserttiin. Lähde vaikka kiertämään eurooppaa reppumatkaajana niin näet maailmaa miljoona kertaa enemmän kuin jossain tangomarkkinoilla tai ruisrockissa.
Jos ihmisellä ei ole parempaa tekemistä elämässään kuin juosta tuollaisissa paikoissa niin se kertoo että Suomessa tehdään liian vähän työtä. Jos tuollaiseen on rahaa niin se tarkoittaa Suomessa on suuret palkat ja halvat hinnat. Joten turha valittaa ruaan kalleudesta, korkeista veroista, alhaisista palkoista ja asumisen kalleudesta
Tuttu antoi tyttöystävälleen lahjaksi lasin ja jonkun baarin kuponkeja, joita oli saatavilla ilmaiseksi. Se lasikin piti toimittaa tyttöystävälle toisen puolesta lahjaksi, mutta jotenkin se antoi sen omissa nimissään, ja alun perin niitä laseja oli kaksi, mutta se toinen jäi tälle poikaystävälle.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:35"]Minä olen lapsille sanonut ettei pissan jälkeen tarvitse vetää vessaa. Itse ravaan vessassa sen verran usein ettei ne pienet lirut ehdi siellä pytyssä kauaa lillua.
[/quote]
Jos olen yksin kotona, ja juon paljon (vettä tai alkoholia) niin en vedä pissalla, koska joudun ramppaamaan koko ajan kusella. Myöskään jos mies menee ensin pissalle ja itse sen jälkeen niin huudan ettei vedä niin menee molemmat samalla. Muuten, en vettä säästä, mutta jossain edes :D
.
.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:20"]Noh muitsan kun lapsena kaverilla sai käyttää vain 2-3 palaa paperia pissalla käydessä. Isolla asialla sitten enempi. Käytiin usein samaan aikaan vessassa, niin tuli huomattua että se kaveri kääytti yeensä vain yhden palan paperia[/quote]
Miten niin vain 2-3 palaa? En kyllä itse enempää kuin kaksi palaa tarvitse pissan pyyhkimiseen ja isompaan kolme. Joskus äitini kanssa ollaan samaan aikaan oltu vessassa ja hän ottaa kauhean kasan paperia vaan pissaan. En ole mitenkään säästeliäs, mutta ei sitä nyt montaa tarvitse! :D
N21
Eräs tuttu jo keski ikää lähestyvä mies asuu äitinsä naapurissa, eikä pidä jääkaappia päällä kun kuluu sähköä. Käy äidillään syömässä ja jos jotain ruokaa sattuu ostamaan, vie nämä äitinsä jääkaappiin tai pakastimeen. Valoja ei voi tietenkään käyttää, katuvalot ja telkkari valaisee tarpeeksi. Erään kerran meni kahville kaverinsa luo ja päätti oikein laittaa isolleen ja vei kääretortun mennessään. Siitä sitten itse leikkasi kaikille pienet palat ja unohti kääretortun sinne. Seuraavana päivänä soitti hädissään,että haluaa tämän kääretortun jämän takaisin,että tulee heti sen hakemaan (kyseessä joku alle euron torttu lidlistä yms). Uusia vaatteita ei osteta, sama takki ollut jo 90-luvulta lähtien, hajukin sen mukainen....
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:11"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:48"]
20 kertaa päivässä vessassa, eli vajaan tunnin välein? Kyllä silloin kannattaisi jo käydä lääkärissä.
Pahin kuulemani on se, jossa saunassa käydessä varattiin vajaa vadillinen pesuvettä. Ei puhettakaan suihkusta! En ollenkaan epäile, että ei olisi totta, kulki niin rikkinäisissä vaatteissakin.
[/quote]
Tuossa vadillisessa pesuvedessä ei ole mitään ihmeellistä. Oletko ikinä käynyt vanhassa puusaunassa? Onko siellä suihkua? Kyllä niissä minä ainakin olen pessyt vain sangollisella vettä itseni.
[/quote]
Meillä on mökillä vanha sauna, ja siellä on sen verran iso pata ja isot saavit joihin mahtuu sitä pesuvettä tarpeeksi. Ei tarvitse lirutella shampoita, hoitoaineita ja saippuoita muutamalla vesilitralla.
[/quote]
Mutta jos joutuisit itse nostamaan kaikki kuluttamasi vedet kaivosta käsin ja kantaa ne saunaan niin mielesi voisi muuttua.
[/quote]
Kyseessä oli tavallinen taajaman omakotitalo (herrasväen omistama), jossa oli vesijohto eikä ainakaan siihen aikaan ollut mitään vesimittareita. En tiedä, millä perusteella vedestä maksettiin.
Kyllä minä itsekin käytän säästeliäästi vettä silloin, kun itse sen kannan. Ja säästän perunoiden keittoveden. Siis kuorittuna keitettyjen käytettäväksi muusiin tai kastikkeen liemeksi, kun on jo valmiiksi kuumaa. Pääseekö tällä listalle?
[/quote]
Please, älä kutsu syömään..
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:53"]
En ole vielä nähnyt ihanaa kahvilaa elämässäni. Mutta menen kun sellaisen näen. Minulle tärkein asia hyvässä ruoassa on myös kaksi asiaa: seura ja rauha. Ongelma on että jälkimmäinen EI ikinä toteudu yhdessäkään ravintolassa tai kahvilassa.
[/quote]
Ankealta kuulostaa. Pihejä ihmisiä taitaakin yhdistää se, että he nauttivat ankeudesta eivätkä pidä ihmisistä.