Karseimmat piheilytarinat jakoon!
Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
Kommentit (499)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:48"]
Ei jumalauta selvittäkää toistenne puhelinnumerot ja jankatkaa vaikka siellä ihan livenä! Lopettakaa täällä jankkaaminen. Vai maksaako puhelut liikaa? Voitte vuorotella kumpi soittaa.
[/quote]
Tämä on keskustelupalsta. Mene pois jos ei kiinnosta.
Heh, hyvää iltaviihdettä nää, näitä kun lukee huomaa kyl et on itse ainakin pihiyden vastakohta.. Tuli vaan mieleen et nää kaikki pihit tai suurinosa näyttäis olevan vanhempia ihmisiä, et oisko malli pihiyteen tullut kotoa, jos oltiin kovassa kurissa sota-ajan vanhempien jälkeläisiä niin kaikesta oli pulaaja oli pakko säästää ja levy on jäänyt päälle vaikka nykyisin ois rahaa? No tiedä häntä, ehkä se on vähän luonnekysymyskin?
Sorry tällainen analyysi tänne väliin, mä en vaan oo törmännyt ikinä piheihin ihmisiin ei oo mitään jaettavaa :/
Olisi ihan kunnioitettavaa, jos joku toimisi noin, motiivinaan ekologisuus ja se ettei maailma tuhoudu, mutta kun motiivina on puhdas itsekkyys ja kusipäisyys, niin oksettaa ja puistattaa.
Olen aina ollut tosi antelias ja en laske roposiani, mutta nyt muutan linjaani, enkä enää anna mitään ihmisille, joiden epäilen olevan tuollaisia vajaaälyisiä penninvenyttäjiä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:11"]
Tää on niin noloa että hävettää kertoa. Tuttu täti säilytti käytetyt nenäliinat,käytti ne sitten vessapaperina.
[/quote]
Minä teen samaa enkä ole edes erityisen pihi! :-) Tosin mä laitan sen käytetyn nenäliinan päälle yhden puhtaan wc-paperipalan, jolloin se nenäliina on vaan tuomassa paksuutta ja lisää imutehoa, ei siis ole suorassa kosketuksessa iholle. :-)
[/quote]
WC-pönttöön ei saa laittaa nenäliinaa! Sinne ei saa laittaa mitään muuta kuin wc-paperia (pissan ja kakan lisäksi :P ). Wc-paperi on tehty hajoavaksi, eli se hajoaa heti kun kastuu. Nenäliinat yms erilaiset paperit eivät hajoa läheskään niin nopeasti, joten on iso riski että ne tukkivat putket.
Ihan järjetön "säästö"keino siis - säästät pari palaa vessapaperia mutta aiheutat mahdollisesti massiivisen putkistotukoksen. Sen avaaminen ja korjaaminen ei sitten olekaan kovin halpaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:01"]
Olisi ihan kunnioitettavaa, jos joku toimisi noin, motiivinaan ekologisuus ja se ettei maailma tuhoudu, mutta kun motiivina on puhdas itsekkyys ja kusipäisyys, niin oksettaa ja puistattaa.
Olen aina ollut tosi antelias ja en laske roposiani, mutta nyt muutan linjaani, enkä enää anna mitään ihmisille, joiden epäilen olevan tuollaisia vajaaälyisiä penninvenyttäjiä.
[/quote]
Selitä vähän tarkemmin
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:46"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:25"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:13"] LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja. [/quote] Miehen lompakollako pitäisi siis päästä loisimaan? [/quote] Kyse on lähinnä siitä että missään ei käyd'ä mitään ei harrasteta koska se maksaa. Aika henkisesti köyhää elämää katella sitä pankkitilin saldoa,jää elämä elämättä. [/quote] Minäkään en maksaisi mitään kymmenien eurojen sisäänpääsymaksuja koskaan. Sitä paitsi kaikki ei edes halua juoksennella kaikenmaailman harrastuksissa, juhlissa, konserteissa jne [/quote] Tee ihan kuin haluat, mutta muut ihmiset haluavat joskus jopa kokea jotain elämässään, eikä vaan istua neljän seinän sisässä peläten että silmienräpyttely nostaa lämmityskuluja. [/quote] Jos haluaa kokea jotain niin löhtee maailmalle eikä johonkin hemmetin konserttiin. Lähde vaikka kiertämään eurooppaa reppumatkaajana niin näet maailmaa miljoona kertaa enemmän kuin jossain tangomarkkinoilla tai ruisrockissa. Jos ihmisellä ei ole parempaa tekemistä elämässään kuin juosta tuollaisissa paikoissa niin se kertoo että Suomessa tehdään liian vähän työtä. Jos tuollaiseen on rahaa niin se tarkoittaa Suomessa on suuret palkat ja halvat hinnat. Joten turha valittaa ruaan kalleudesta, korkeista veroista, alhaisista palkoista ja asumisen kalleudesta [/quote] Mua ottaa päähän erittäin paljon, kun jotkut idiootit luulee, että kaikki tykkää matkustelusta! Mielummin mä menen festareille kun jokohnkin ulkomaille, sillä mä pidän suomesta! En kyllä festareillakaan eriryisemmin käy. Ja turha tosiaan valittaa korkeista veroista ja kalliista hinnoista jos jokaisen pennin mielummin ulkomaille laittaa!!!
[/quote]
Miksi sitä pitää ulkomailla matkustaa? Voi sitä matkustaa kotimaassakin ja todella halvalla.
Kuka idiootti matkustaisi Suomessa vain siksi että saisi maksaa Suomeen verot?
Aika pitää käyttää hyödyksi eikä istua jossain festareilla litkimässä kaljaa ja maksamassa itsensä kipeäksi siitä hyvästä
[/quote]
Ai kotimaassa todella halvalla? Kerroppas miten, liftaamalla ja puskassa nukkumalla?
Esim jos menee eurooppaan matkalle niin lennot 100-200€. Hotelli/muu asumus 15-30e/päivä, kohteessa bussi/juna 10-30% suomen hinnoista, ruoka 20-70% halvempaa, elokuvat/museot/ym yli puolet halvempaa jne.
Suomessa menet bussilla kylpylään viikonlopuksi 200km päähän niin menee melkein sama summa kuin keskieuroopassa viikkon lomaan matkoineen
[/quote]
Hei avlla ketjun aloitus ei maksa mitään! Perustamaa tälle inttämiselle ihan oma ketju! Pilaatte hyvän ketjun !
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:42"]
Tuo sairaaloinen pihiys on ihan sairaus siinä missä mikä tahansa muukin mielisairaus, yleensä seuraus lapsuudesta. On verrattavissa esim hamstraamisen tai sairaalloiseen bakteerikammoon. Surullista, niin surullista, mutta ihmistä ei voi pakottaa hakemaan apua ellei itse sitä halua.
[/quote]
Määrittele sairaalloinen pihiys? Onko esim. se että ei pidä materiasta pihiyttä? tai se että tykkää halvoista ja yksinkertaisista asioista pihiyttä?
[/quote]
No ketjusta saa ihan hyvää vinkkiä. Esim. pihistely terveyden kustannuksella (ei lämmitetä taloa ja jäädytään, syödään vanhaa ja pilaantunutta ruokaa yms.). Tai kuljetaan reikäisissä vaatteissa ja valitetaan euron kahvikupista vaikka tilillä on tuhansia ylimääräistä.
Voi elämä., puolet tarinoista voisi olla mun elämästä! Meiläkään ei saanut vetää vessaa ellei sattumoisin ollut käynyt isolla asialla. Kaikki leipäpussit ym minigripit säilytettin kunnes olivat niin puhki ettei niissä pysynyt enää mikään sisällä. Tuoremehua oli harvoin ja silloin kun sitä oli, täytyi se laimentaa jotta yhdestä purkillisesta tulisi enemmän. Uusia lakanoita tms. ei pesty ennen käyttöä (jos harvoin ylipäänsä uusia lakanoita sai) koska se kuluttaa vettä. Kerran muistsn että sain jonkun yöpuvun joka oli ostettu mistä lie halpakaupasta ja se haisi aivan älyttömän pahalta. Jopa minä, silloin ehkä juuri ja juuri koululainen, tajusin että yökkäri kaipas pesua mutta mitä vielä, äiti sanoi että käyttöön vaan, kyllä se haju siitä häviää. Taisin kuitenkin sen sitten salaa työntää pyykkikoriin enkä koskaan päälleni laittanut. Kesällä saunottiin rantasaunassa ja vähät välitettiin vaikka sinilevää tms oli rannassa, "ei siitä ennenkään oo mitään tullut".. Onneksi itse osaa nykyään ajatella aika paljon järkevämmin!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:56"]
Tuo sairaaloinen pihiys on ihan sairaus siinä missä mikä tahansa muukin mielisairaus, yleensä seuraus lapsuudesta. On verrattavissa esim hamstraamisen tai sairaalloiseen bakteerikammoon. Surullista, niin surullista, mutta ihmistä ei voi pakottaa hakemaan apua ellei itse sitä halua.
[/quote]
Määrittele sairaalloinen pihiys? Onko esim. se että ei pidä materiasta pihiyttä? tai se että tykkää halvoista ja yksinkertaisista asioista pihiyttä?
[/quote]
No ketjusta saa ihan hyvää vinkkiä. Esim. pihistely terveyden kustannuksella (ei lämmitetä taloa ja jäädytään, syödään vanhaa ja pilaantunutta ruokaa yms.). Tai kuljetaan reikäisissä vaatteissa ja valitetaan euron kahvikupista vaikka tilillä on tuhansia ylimääräistä.
[/quote]
niin. Itse myös lasken piheydeksi sen, että maksattaa tarkoituksella kaverilla/vanhemmilla yms. En tarkoita, että mitään ei koskaan saisi ottaa ilmaiseksi, vaan että käyttää hyväksi koko ajan muita vaikka itselläänkin olisi hyvin varaa. Ystäväpiiristäni löytyi ennen tällainen tapaus. Olimme molemmat opiskelijoita, mä elin tuilla ja hänen vuokransa ja ruokansa maksoi vanhemmat, jotka myös antoivat hänelle käteistä. Silti kyseinen akka vedätti kelasta ja sossusta kaiken minkä viitsi, ja jaksoi vielä multakin pummia välillä.
Surullista luettavaa nuo tarinat vanhuksista jotka eivät raaski mennä lääkäriin, lämmiittää tms.
Mutta huomaa tästä hyvin senkin kuka maksaa kiinteän vesimaksun kuukaudessa ja kenellä pyörii mittari seinässä.
En siis todellakaan kannata vessan vetämättä jättämistä, meillä se tehdään kyllä jokakerta ihan vapaasti ja suihkussa käydään päivittäin.
Mutta kesällä kyllä kerään sadevettä kukkapenkkien kasteluun ja kaadan perunoiden pesuvedet kasvimaalle tms, koitan myös välttää että en pese kovin vajaita koneellisia pyykkiä tai astioita.
Kun siitä vedestä maksaa kulutuksen mukaan niin siitä jätevedestäkin maksetaan. Se ei ole oikeasti kovinkaan halpaa lystiä.
Sain 8v. lahjaksi sukat. En mitään muuta. Rahasta ei ollut pulaa. Mutta aina noi lahjat olivat jotain käyttötavaraa, mitä yleensä vanhemmat ostaa ihan "kulutuksen mukaan" eikä lahjaksi
Tuttavaperhe kävi lomamatkalla, ja tuli sitten reissun jälkeen meille ns. yllätyskäynnille (ruoka-aikaan). Tarjottiin sitten heillekin ruokaa ja illanpäätteeksi pariskunta antoi meille tuliaisia lomalta. Muuten ihan kiva, mutta meidän piti maksaa ne :D Ja ei, emme olleet pyytäneet yhtään mitään tuliaisia eikä mistään sellaisesta ollut ollut puhe heidän kanssaan. Siinä sitten kaivoin kolikoita lompakosta että saan lunastettua tuliais-ouzot ja hunajat.
Yks piti kompostia kerrostalon parvekkeella.
Tosin taisi olla aatteen paloa. Oli vihreitten MEP, kansanedustaja ja ympäristöministeri.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:33"]Surullista luettavaa nuo tarinat vanhuksista jotka eivät raaski mennä lääkäriin, lämmiittää tms.
Mutta huomaa tästä hyvin senkin kuka maksaa kiinteän vesimaksun kuukaudessa ja kenellä pyörii mittari seinässä.
En siis todellakaan kannata vessan vetämättä jättämistä, meillä se tehdään kyllä jokakerta ihan vapaasti ja suihkussa käydään päivittäin.
Mutta kesällä kyllä kerään sadevettä kukkapenkkien kasteluun ja kaadan perunoiden pesuvedet kasvimaalle tms, koitan myös välttää että en pese kovin vajaita koneellisia pyykkiä tai astioita.
Kun siitä vedestä maksaa kulutuksen mukaan niin siitä jätevedestäkin maksetaan. Se ei ole oikeasti kovinkaan halpaa lystiä.
[/quote]
Mulla on kiinteä vesimaksu ja silti yritän pitää vedenkulutuksen kohtuullisena, esim pidän vesipulloa jääkaapissa niin ei tartte laskea turhaan että saisi kylmää, en pese vajaita koneellisia jne. Ei se täysin huoleton lotrauskaan minusta tavoiteltavaa ole :)
Minä olen lapsille sanonut ettei pissan jälkeen tarvitse vetää vessaa. Itse ravaan vessassa sen verran usein ettei ne pienet lirut ehdi siellä pytyssä kauaa lillua.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Terveydestä ei kannata säästää. Riippuu reikäsyys vaatteissa. Moni tekee reikiä vaatteisiin tahalleen. Minä en maksa euroa kupista kahvia. Juon kahvini kotona. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä paljon ihmisellä on rahaa ja sillä mitä se on valmis jostakin maksamaan. Euro kahvista jonka oikea hinta on alle sentin on järjetöntä.
Onhan se aika naurettavaa että moni maksaa jopa pari euroa surkean pienestä kahvikupista kahvia joka on surkean makuista. Samaan aikaan vaikka joku kahden litran limupullo maksaa Lidlissä vähemmän kuin se yksi kahvikuppi???? Missä järki. Joten on se tyhmää maksaa siitä kahvikupista sellainen hinta.
Tämä vain esimerkki.
Sukulaismiehen kikka kolmoset:
- Tarjoaa lapsen lapsilleen ulkomaanmatkat. Koko matkan valittaa ja murjottaa kuinka kaikki on niiin kallista. Kävelyttää lapsia tunteja ympäri kaupunkia ja etsii halvinta ravintolaa/nakkikoppia. Tyyliin ei helvetti edelisen kaupunginosan nakkikoppi oli 30senttiä halvempi. Eiku takasin sinne, kävellen tietysti.
-ruokapaikka löydettyään, ei osta itselleen mitään vaan kyselemättä noukkii muiden lautasista ruoat omiin suihinsa. Suuttuu silmittömään raivoon jos ei anna "maistella".
- Ottaa lasten omat rahat omaan taskuunsa eikä anna käyttää niitä mihinkään, hyvä jos antaa takaisin.
- lapsille ostaa eriarvoisesti esim Linnanmäki liput yksi saa pääsymaksun ja 2ajelua toinen rannekkeen ja jätskin ja kolmas 20 lippua ja hattaran. Toinen sitten itkua niellen istuu penkillä katsellen kuinka muilla on hauskaa.
-kaikesta hänen maksamasta kuuluu tietenkin kiitellä loputtomiin.
-oikeastaan kaikki tässä ketjussa esitellyt jutut on nähty ja koettu tämän herran osalta. Myös ne 20vuotta vanhat kortsut joita lahjoitti rippilahjaksi serkulleni.
- keksi muka hyvinkin idean muutama vuosia sitten ja kiersi kaupat ja kiskat ja kerjäsi kaikki roskiin menevät päiväystuotteet ja ruoat. Ajoi noin 40 km lenkin viikoittain auto täyteen pilaantunutta/päivääntynyttä sapukaa. Niistä sitten jakoi suvulle kullekin " ansionsa" mukaan. "Ansioituneet" saivat kaiken syömäkelpoisen tai lähes tulkoon syömäkelpoisen ja me muut saatiin sitten esim puolimätiä tomaatteja, kananmunia ja rikkonaisia jugurttipurkkeja ja mätää leipää.
-karkit ja purkat jotka olivat päiväytyneet pahimmillaan vuosia aiemmin olivat hienoja lahjoja joista ois kuulunut kiittää myös vuosia jälkikäteen. -koskaan en ole saanut tuoretta karkkia häneltä.
-yhtenä vuonna sain synttärit ja joululahjaksi yli 20kg pilaantunutta soijajauhoa näistä kuormista. Siinä naapurit ihmetteli kun seisoin kippaamassa niitä pussukoita biojätekuiluun.
-kehuskeli taannoin kuinka ei vuosiin ole ostanut muuta kuin kahvimaitoa ja säästänyt tuhansia. Kasvoista terveydestä ja koko kropasta näkee kuinka mätä ruoka on tehnyt tehtävänsä. Tyyppi pieree jatkuvasti ja haisee muutenkin sille mitä syö.
-ulkomailla käy mutta matkat on kans kuvailemaani saituutta.
Vastaavaa pahempaakin on mutta ne paljastaa jo henkilöllisyyden joten jätän kertomatta.
Mainittakoon että kyse ei todellakaan ole mistään köyhästä pikkutuloisesta eläkeläisestä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:51"]Sukulaismiehen kikka kolmoset:
- Tarjoaa lapsen lapsilleen ulkomaanmatkat. Koko matkan valittaa ja murjottaa kuinka kaikki on niiin kallista. Kävelyttää lapsia tunteja ympäri kaupunkia ja etsii halvinta ravintolaa/nakkikoppia. Tyyliin ei helvetti edelisen kaupunginosan nakkikoppi oli 30senttiä halvempi. Eiku takasin sinne, kävellen tietysti.
-ruokapaikka löydettyään, ei osta itselleen mitään vaan kyselemättä noukkii muiden lautasista ruoat omiin suihinsa. Suuttuu silmittömään raivoon jos ei anna "maistella".
- Ottaa lasten omat rahat omaan taskuunsa eikä anna käyttää niitä mihinkään, hyvä jos antaa takaisin.
- lapsille ostaa eriarvoisesti esim Linnanmäki liput yksi saa pääsymaksun ja 2ajelua toinen rannekkeen ja jätskin ja kolmas 20 lippua ja hattaran. Toinen sitten itkua niellen istuu penkillä katsellen kuinka muilla on hauskaa.
-kaikesta hänen maksamasta kuuluu tietenkin kiitellä loputtomiin.
-oikeastaan kaikki tässä ketjussa esitellyt jutut on nähty ja koettu tämän herran osalta. Myös ne 20vuotta vanhat kortsut joita lahjoitti rippilahjaksi serkulleni.
- keksi muka hyvinkin idean muutama vuosia sitten ja kiersi kaupat ja kiskat ja kerjäsi kaikki roskiin menevät päiväystuotteet ja ruoat. Ajoi noin 40 km lenkin viikoittain auto täyteen pilaantunutta/päivääntynyttä sapukaa. Niistä sitten jakoi suvulle kullekin " ansionsa" mukaan. "Ansioituneet" saivat kaiken syömäkelpoisen tai lähes tulkoon syömäkelpoisen ja me muut saatiin sitten esim puolimätiä tomaatteja, kananmunia ja rikkonaisia jugurttipurkkeja ja mätää leipää.
-karkit ja purkat jotka olivat päiväytyneet pahimmillaan vuosia aiemmin olivat hienoja lahjoja joista ois kuulunut kiittää myös vuosia jälkikäteen. -koskaan en ole saanut tuoretta karkkia häneltä.
-yhtenä vuonna sain synttärit ja joululahjaksi yli 20kg pilaantunutta soijajauhoa näistä kuormista. Siinä naapurit ihmetteli kun seisoin kippaamassa niitä pussukoita biojätekuiluun.
-kehuskeli taannoin kuinka ei vuosiin ole ostanut muuta kuin kahvimaitoa ja säästänyt tuhansia. Kasvoista terveydestä ja koko kropasta näkee kuinka mätä ruoka on tehnyt tehtävänsä. Tyyppi pieree jatkuvasti ja haisee muutenkin sille mitä syö.
-ulkomailla käy mutta matkat on kans kuvailemaani saituutta.
Vastaavaa pahempaakin on mutta ne paljastaa jo henkilöllisyyden joten jätän kertomatta.
Mainittakoon että kyse ei todellakaan ole mistään köyhästä pikkutuloisesta eläkeläisestä.
[/quote]
Jos olis mulle sukua esim isä niin halvimpaan hoitokotiin vaan ja jääkööt sinne säästelemään. En viitsisi edes käydä moikkaamassa
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:48"]
Terveydestä ei kannata säästää. Riippuu reikäsyys vaatteissa. Moni tekee reikiä vaatteisiin tahalleen. Minä en maksa euroa kupista kahvia. Juon kahvini kotona. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä paljon ihmisellä on rahaa ja sillä mitä se on valmis jostakin maksamaan. Euro kahvista jonka oikea hinta on alle sentin on järjetöntä.
Onhan se aika naurettavaa että moni maksaa jopa pari euroa surkean pienestä kahvikupista kahvia joka on surkean makuista. Samaan aikaan vaikka joku kahden litran limupullo maksaa Lidlissä vähemmän kuin se yksi kahvikuppi???? Missä järki. Joten on se tyhmää maksaa siitä kahvikupista sellainen hinta.
Tämä vain esimerkki.
[/quote]
Mutta eikö tuo juuri ole sairasta, raha pyörii aina päällimmäisenä mielessä? Niinhän se kyllä usein on, että rikkaimmat ovat niitä piheimpiä. Roope Ankka - efekti. Se, onko tuollainen kituuttaminen sitten nautinnollista elämää, on toinen juttu.
[/quote]