tubulaariset rinnat ja leikkaus
Kunnallisellahan näitä korjataan, mutta mikähän mahtaa jäädä summaksi itselleen maksettavaksi operaatiosta? Olen 24-vuotias joten eiköhän tuo rintojen kehitys ole jo päättynyt enkä kyllä näiden kanssa ja itsetunto-ongelmien kanssa voi loppuelämääni elää joten pakko jotain on tehdä.. Kynnyksenä on myös se, että koen lääkäriinmenon todella noloksi ja vaikeaksi tämän takia.
Tietääkö joku, kuinka paljon kunnallisessa plastiikkakirurgiassa jää omavastuuksi?
Kommentit (74)
Miksi en saisi näillä perusteillani, kun monet ovat saaneet vähemmillä perusteluilla? Tekeekö jokin asia minut tässäkin jotenkin vähäpätöisemmäksi, oikeesti? Vähemmän tärkeäksi kun muut leikatut? Justiinsa... :o
Ap
http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/tissikaik.jpg
Tuossakin kuvassa kaikki rinnat ovat mielestäni kauniita ja normaaleja. En havittele täydellisiä pyöreitä rintoja, vaan normaaleja. Suuri ero.
Ap
Mammografia ei sitten onnistu yhtä hyvin silareiden kanssa. Voi jäädä rintasyöpä huomaamatta. Tätä ei tietenkään missään mainosteta.
Julkisen puolen leikkausjälki arveluttaisi kyllä itseä.ja implantit ei estä mammografiaa,itselle
on tehty ja mulla siis implantit.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:09"]Julkisen puolen leikkausjälki arveluttaisi kyllä itseä.ja implantit ei estä mammografiaa,itselle
[/quote]
Ei estä tietenkään, mutta näkyvyys on huono. Implantin läpi ei nää.
Löysin blogin aiheesta. Olisikohan siitä sinulle apua?
Tubutissien matka http://tubutissit.omablogi.fi/
Siskollani on tubulaariset rinnat. Täällä AV:lla vasta olen tajunnut, mistä on kysymys. En usko, että siskoni on ottanut koskaan paineita rinnoistaan.
Ap, menet terveyskeskukseen lääkärille ja pyydät saada lähetteen rintaleikkaukseen. Jos pääset julkiselle puolelle, kustannuksia tulee ehkä 200 €, korkeintaan 300 €, jos kaikki menee hyvin. Kysy lääkäriltä tarkemmat tiedot.
Kannattaa muuten mennä juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa ruumiinkuvastasi. (Tämä ei ole ilkeilyä vaan ihan hyväntahtoinen kehoitus.) Saat työkaluja, joiden avulla opit hyväksymään kehosi sellaisena kuin se on nyt tai leikkauksen jälkeen. On kovin surullista lukea, kuinka häpeät itseäsi niin, että piiloudut pimeään jopa omalta mieheltäsi. Eniten olen kuitenkin huolissani suhteestasi seksiin. Seksinhän pitäisi olla ilonaihe ja hyvän mielen tuova asia parisuhteessa. Voit kysyä lääkäriltä lähetettä terapiaan. Terveyskeskuksissa on myös psyk. sairaanhoitajia, joiden puheilla voi käydä juttelemassa mieltä painavista asioista. Yleensä ajan sinne saa ihan soittamalla suoraan vastaanotolle.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:09"]Julkisen puolen leikkausjälki arveluttaisi kyllä itseä.ja implantit ei estä mammografiaa,itselle
[/quote] Herää tähän päivään. Se julkisen puolen plastiikkakirurgi leikkaa noita rintoja joka päivä työkseen. Iltaisin pitää yksityisvastaanottoa, jollin on yks lääkärinä. Onko jälki päivällä huonompaa? Täällä ainakin leikkaamassa superammattilainen, joka kiertää leikkaamassa julkisella puolella ympäri Suomea.
Kukaan, kenellä on normaalit rinnat, ei voi sanoa puolueettomasti mitään leikkausta vastaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:35"]
Kukaan, kenellä on normaalit rinnat, ei voi sanoa puolueettomasti mitään leikkausta vastaan.
[/quote]
En minä ainakaan vastusta ap:n rintaleikkaukseen menoa. Päinvastoin. Jos ap saa avun leikkauksesta, niin lupaan pitää peukkuja, että leikkaus sujuu hyvin.
57
Minuakin kiinnostaa,kuinkahan paha tilanne pitää olla, että saa kunnallisella?
Veikkaan että riippuu ihan kunnasta ja kuka lääkäri on päättämässä...osa ei anna lähetettä kaikki mikä olisi.
Onko joku oikeasti sitä mieltä ettei kehityshäiriöisiä rintoja täydy korjauttaa julkisella?
Johan on, että julkisella tehdään oikeasti tällaista. Tuohan maksaa poskettomasti yhteiskunnalle eli veronmaksajille.
Tuollainenhan pitäisi itse maksaa tietysti, koska kyse ulkonäöstä eikä toiminnallisesta häiriöstä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:53"]
OT, googlasin tubulaarisia rintoja, ja kappas vaan, mullakin on sellaiset :O
Mä vaan en ole ikinä tajunnut, että kyseessä on sairaus, joka pitäisi leikata...
[/quote]
Mä huomasin saman... En mä oo koskaan pitänyt rintojani erityisen kauniina, mutta että oikein kehityshäiriö? Hei ihan oikeesti, jos suurin ongelmasi on ruman malliset tissit niin olet päässyt kyllä aika helpolla elämässäsi. Ja kaikille ei imetys onnistu vaikka olisi maailman täydellisimmät ja pyöreimmät rinnat. Saat kyllä perustella leikkaustarpeesi lääkärille hieman paremmin jos mielit saada jotain tukea siihen.