Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tubulaariset rinnat ja leikkaus

Vierailija
16.03.2015 |

Kunnallisellahan näitä korjataan, mutta mikähän mahtaa jäädä summaksi itselleen maksettavaksi operaatiosta? Olen 24-vuotias joten eiköhän tuo rintojen kehitys ole jo päättynyt enkä kyllä näiden kanssa ja itsetunto-ongelmien kanssa voi loppuelämääni elää joten pakko jotain on tehdä.. Kynnyksenä on myös se, että koen lääkäriinmenon todella noloksi ja vaikeaksi tämän takia.

Tietääkö joku, kuinka paljon kunnallisessa plastiikkakirurgiassa jää omavastuuksi?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vain lääkäriaika. Kehityshäiriöisiä rintoja korjataan julkisella puolella. Maksettavaa tulee normaalit poliklinikka- ja sairaalamaksut. Eli ehkä parisataa. 

Itse olen myös leikkausta harkinnut. Mietin vain, mihin se raja vedetään. Tarpeesta.

Vierailija
42/74 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korjataan julkisellla, niin kuvittelisin maksettavaksesi tulevan poliklinikkamaksun (ennen leikkausta tehdään aina verikokeet), terveyskeskusmaksut käynneistä ja sitten sairaalan vuorokausimaksut, kenties jotain lääkkeitä, tukiliivejä jne. Googleta maksukatto, joka on vuoden maksimimäärä, jonka joutuu maksamaan. Kela palauttaa myöhemmin, jos menee yli. Tämä siis on luuloa, ei varmaa tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:06"]

Vaikka tuntuisivatkin henkisesti ja fyysisesti raskailta, korjauta ne omalla rahallasi. Älä tule minun kukkarolleni vinkumaan että minun täytyy maksaa kun sinulla on paha olla. En minä sinun tisseistäsi piittaa vaan kukkarostani.

[/quote]

Sosialistisessa valtiossa, jossa ihmisten täytyy jakaa ja pitää huolta toisistaan on hyvä että kusipäät eivät piilottele itseään vaan tuovat itsekkyytensä kaikkien katseiden eteen. Ja että oikein "sinun" kukkarosi on tässä erityisessä vaarassa. Me muuthan emme maksa veroja vai miten se oli.

Minulla on muuten sama vaiva ja toisinaan olen pohtinut leikkausta, mutta olen itse päättänyt että en korjaa riskien takia. Leikkaus nimittäin saattaa vaikuttaa tuntoaisteihin. Ihan vain huomiona.

Vierailija
44/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap laittaa kuvan tisseistä?
Olisi helpompi arvioida tarvitsetko leikkausta.
Tv.tissitieteen tohtori.

Vierailija
45/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:57"]

Oli rinnat millaiset tahansa, niiden korjaaminen ei voi parantaa sinun itsetuntoasi tai seksuaalista halukkuuttasi.

[/quote]

Voi hyvä ihme, mistä sinä tuon päättelit. Olet siis sitä mieltä, että negatiivinen ruumiinkuva ei vaikuta asiaan? Ja sille ei leikata julkisella puolella -jankkaajalle tiedoksi, että olet väärässä. Juuri keskustelin plastiikkakirurgin kanssa asiasta ja hänen mukaansa tubulaarisia rintoja korjataan julkisella puolella. Joku pohti leikkaujälkeä. Todennäköisesti se on ihan samanlainen, jos sama lääkäri tekee saman työn julkisella tai yksityisellä puolella.

[/quote]

Näin se vaan on. Ulkoisten asioiden korjaus ei vaikuta itsetuntoa kohottavasti. Valitettavasti se ei ole niin helppoa. Itsetunto rakentuu arvostetuksi tulemisen kokemuksista. Hyvä itsetunto suojaa myös todellisia ruummiillisia epämuodostumisia vastaan. Voi silti arvostaa itseään ja kantaa itsensä ylpeänä.

Vierailija
46/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu ihmeessä rintojen korjausleikkaukseen. Sitten voit nauttia bikinien käyttämisestä ja olla seksin aikana tissit heiluen vaikka valoisassa.

Minulla oli valtavat riippurinnat , napaan asti ulottuvat säkkimäiset roikot. Ja siis ikää on 24v eikä yhtään lasta. Niskakipujen takia lopulta päädyin lääkärin suosituksesta rintojen pienennykseen ja olen niin tyytyväinen ! Minulla on nyt aivan upeat rinnat , vaikkakin arpineen kaikkineen. 

Itsetunto oli kohdallaan jo ennen leikkausta , en hävennyt rintojani vaan olin lähinnä vihainen ettei mikään vaate näyttänyt hyvältä, rintikoita ei löytynyt ja liikkuminen oli vaikeaa rintojen hölskymisen takia. Poikaystävä kyllä tuntui pitävän niistä isoistakin rinnoista, mutta hän ihan samalla lailla hiplaa mieluusti näitä uusiakin. 

Vierailija
47/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia ihmiset tekevät itselleen monia muodonmuutoksia; värjäävät hiuksia, ottavat hiustenpidennyksiä, ottavat silikoneja tai käyvät rasvaimussa.. Huvikseenko? Eiköhän jokainen tee ne siksi, että saisi itsetuntoaan kohotettua ja sitä on turha kiertää. Mielestäni se, että on epämuodostuma voi todellakin itsessään vaikuttaa itsetuntoon ja itsetunto-ongelmat kadota parantumisella. Melko loogista varsinkin pitkän itsepohdiskelun jälkeen.

Ai että nyt imettäminen ei sujunut mulla kummankaan lapsen kohdalla koska EN KEHTAA IMETTÄÄ OMASSA RAUHASSA? Nyt hei jo oikeesti haloo. Hassua, että sairaalassakin sanoivat että.voi hyvin johtua tubulaarisuudesta, että on yleistä siitä kärsivillä. Valehtelivatko he? Meneepä mielenkiintoiseksi jos av-mammat tietää lääketieteestä enemmän kuin hoitohenkilökunta :o

Tissitohtorille tiedoksi, etten todellakaan aio kuvata rintojani :D

Ap

Vierailija
48/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:39"]Maksaako julkinen puoli nenäleikkaukseni? Nenäni on ruma ja haittaa itsetuntoani päivittäin eikä sitä saa edes piiloon.
[/quote]

Onko se sairaus?? Eli siis suoranainen epämuodostuma, kehittynyt epänormaalisti?

Sitten varmaan leikkaavat julkisella.

Ruma nenä on sama kun rumat tissit, ja epämuodostuneet tissit tubulaarisuuden vuoksi ei ole sama asia kuin rumat tissit.

Vierailija
49/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:29"]Minkähän takia ihmiset tekevät itselleen monia muodonmuutoksia; värjäävät hiuksia, ottavat hiustenpidennyksiä, ottavat silikoneja tai käyvät rasvaimussa.. Huvikseenko? Eiköhän jokainen tee ne siksi, että saisi itsetuntoaan kohotettua ja sitä on turha kiertää. Mielestäni se, että on epämuodostuma voi todellakin itsessään vaikuttaa itsetuntoon ja itsetunto-ongelmat kadota parantumisella. Melko loogista varsinkin pitkän itsepohdiskelun jälkeen.

Ai että nyt imettäminen ei sujunut mulla kummankaan lapsen kohdalla koska EN KEHTAA IMETTÄÄ OMASSA RAUHASSA? Nyt hei jo oikeesti haloo. Hassua, että sairaalassakin sanoivat että.voi hyvin johtua tubulaarisuudesta, että on yleistä siitä kärsivillä. Valehtelivatko he? Meneepä mielenkiintoiseksi jos av-mammat tietää lääketieteestä enemmän kuin hoitohenkilökunta :o

Tissitohtorille tiedoksi, etten todellakaan aio kuvata rintojani :D

Ap
[/quote]
se voisi olla terapeuttista ja vapauttavaa.

Vierailija
50/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeesti halua esineellistää itseäsi. Lihota ennemminkin.

Vierailija
51/74 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei esikoisen kanssa imetys onnistunut kun ei maitoa tullut, eikä onnistunut toisenkaan kanssa.. Luin että voi johtua tästä tubulaarisuudesta.

Soittelisinkohan terveyskeskukseen vai mikähän tässä olisi viisainta.. Pelkään vastaanottoa siellä, jos ei lääkäri ole kovin tietäväinen asiassa :/

Ap

Vierailija
52/74 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:19"]

Mulla ei esikoisen kanssa imetys onnistunut kun ei maitoa tullut, eikä onnistunut toisenkaan kanssa.. Luin että voi johtua tästä tubulaarisuudesta. Soittelisinkohan terveyskeskukseen vai mikähän tässä olisi viisainta.. Pelkään vastaanottoa siellä, jos ei lääkäri ole kovin tietäväinen asiassa :/ Ap

[/quote]

Mitkä itsetunto ongelmat sulla on kun olet lapsia hankkinut, eli ollut yhdynnässä miehen kanssa. Eikö mies koskaan koskenut rintoihisi tai nähnyt niitä?

Vierailija
53/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:26"]Löysin blogin aiheesta. Olisikohan siitä sinulle apua?

Tubutissien matka http://tubutissit.omablogi.fi/

Siskollani on tubulaariset rinnat. Täällä AV:lla vasta olen tajunnut, mistä on kysymys. En usko, että siskoni on ottanut koskaan paineita rinnoistaan.

Ap, menet terveyskeskukseen lääkärille ja pyydät saada lähetteen rintaleikkaukseen. Jos pääset julkiselle puolelle, kustannuksia tulee ehkä 200 €, korkeintaan 300 €, jos kaikki menee hyvin. Kysy lääkäriltä tarkemmat tiedot. 

Kannattaa muuten mennä juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa ruumiinkuvastasi. (Tämä ei ole ilkeilyä vaan ihan hyväntahtoinen kehoitus.) Saat työkaluja, joiden avulla opit hyväksymään kehosi sellaisena kuin se on nyt tai leikkauksen jälkeen. On kovin surullista lukea, kuinka häpeät itseäsi niin, että piiloudut pimeään jopa omalta mieheltäsi. Eniten olen kuitenkin huolissani suhteestasi seksiin. Seksinhän pitäisi olla ilonaihe ja hyvän mielen tuova asia parisuhteessa. Voit kysyä lääkäriltä lähetettä terapiaan. Terveyskeskuksissa on myös psyk. sairaanhoitajia, joiden puheilla voi käydä juttelemassa mieltä painavista asioista. Yleensä ajan sinne saa ihan soittamalla suoraan vastaanotolle.

[/quote]

Kiitos blogivinkistä! :) En koe mitään tarvetta terapeutille, ja sen tajuais jokainen joka näkisi rintani..... Mutta jos terapeutille hakeutuisin, pääsee sinne noin kerran kolmessa kuukaudessa (mieheni ystävällä vakavia mielenterveysongelmia ja painii kovasti masennuksen kourissa ja noin "paljon" pääsee sitten juttelemaan.....) joten suotta menen kun tiedän ettei se auta. :)

Ap

Vierailija
54/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:26"]Löysin blogin aiheesta. Olisikohan siitä sinulle apua? Tubutissien matka http://tubutissit.omablogi.fi/ Siskollani on tubulaariset rinnat. Täällä AV:lla vasta olen tajunnut, mistä on kysymys. En usko, että siskoni on ottanut koskaan paineita rinnoistaan. Ap, menet terveyskeskukseen lääkärille ja pyydät saada lähetteen rintaleikkaukseen. Jos pääset julkiselle puolelle, kustannuksia tulee ehkä 200 €, korkeintaan 300 €, jos kaikki menee hyvin. Kysy lääkäriltä tarkemmat tiedot.  Kannattaa muuten mennä juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa ruumiinkuvastasi. (Tämä ei ole ilkeilyä vaan ihan hyväntahtoinen kehoitus.) Saat työkaluja, joiden avulla opit hyväksymään kehosi sellaisena kuin se on nyt tai leikkauksen jälkeen. On kovin surullista lukea, kuinka häpeät itseäsi niin, että piiloudut pimeään jopa omalta mieheltäsi. Eniten olen kuitenkin huolissani suhteestasi seksiin. Seksinhän pitäisi olla ilonaihe ja hyvän mielen tuova asia parisuhteessa. Voit kysyä lääkäriltä lähetettä terapiaan. Terveyskeskuksissa on myös psyk. sairaanhoitajia, joiden puheilla voi käydä juttelemassa mieltä painavista asioista. Yleensä ajan sinne saa ihan soittamalla suoraan vastaanotolle.     [/quote] Kiitos blogivinkistä! :) En koe mitään tarvetta terapeutille, ja sen tajuais jokainen joka näkisi rintani..... Mutta jos terapeutille hakeutuisin, pääsee sinne noin kerran kolmessa kuukaudessa (mieheni ystävällä vakavia mielenterveysongelmia ja painii kovasti masennuksen kourissa ja noin "paljon" pääsee sitten juttelemaan.....) joten suotta menen kun tiedän ettei se auta. :) Ap

[/quote]

Tässä olet kyllä väärässä. Vaikka ihmisellä olisi kuinka vakava ruumiin vamma, voi hän olla sinut sen kanssa ja muodostaa hyvän itsetunnon. Esim vaikea cp vamma, raajan tuuttuminen tms. Silti voi arvostaa omaa kehoaan ja kokea olevansa viehättävä. Oli rinnat millaiset tahansa, niiden korjaaminen ei voi parantaa sinun itsetuntoasi tai seksuaalista halukkuuttasi.

Uskon myös, että imetyksen epäonnistuminen johtui rintojen häpeilystä. Maitoa ei voi tulla, ellei kehtaa imettää

Vierailija
55/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:19"] Mulla ei esikoisen kanssa imetys onnistunut kun ei maitoa tullut, eikä onnistunut toisenkaan kanssa.. Luin että voi johtua tästä tubulaarisuudesta. Soittelisinkohan terveyskeskukseen vai mikähän tässä olisi viisainta.. Pelkään vastaanottoa siellä, jos ei lääkäri ole kovin tietäväinen asiassa :/ Ap [/quote]

Mitkä itsetunto ongelmat sulla on kun olet lapsia hankkinut, eli ollut yhdynnässä miehen kanssa. Eikö mies koskaan koskenut rintoihisi tai nähnyt niitä? [/quote] En harrasta seksiä ilman rintaliivejä, jos harrastan niin pilkkopimeässä. En tykkää että rintoja kosketaan ja se on miehelle menny perille kyllä ihan alusta asti... Ap [/quote] Korjaa mieluummin pääsi, ennen kuin rupeat meidän lompakollamme käymään tissejäsi korjauttamassa. Toivottavasti et saa mistään julkiselta lähetettä ja joudut maksamaan kaiken itse. [/quote] Eli sinullako on tubulaariset rinnat? Tiedät siis miltä ne tuntuvat henkisesti sekä fyysisesti, ja miltä ne näyttävät? Hienoa jos silti voit olla täysin itsevarma ilman mitään ongelmia. Jos sinulla ei ole, et tiedä mistä puhut.

[/quote]

Vaikka tuntuisivatkin henkisesti ja fyysisesti raskailta, korjauta ne omalla rahallasi. Älä tule minun kukkarolleni vinkumaan että minun täytyy maksaa kun sinulla on paha olla. En minä sinun tisseistäsi piittaa vaan kukkarostani.

[/quote]

Joopajoo. Sama homma sitten alkkiksille ja syöpäsairaille. Maksakoon itse, kun ovat tautinsa aiheuttaneetkin itse.

Vierailija
56/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:45"]Et oikeesti halua esineellistää itseäsi. Lihota ennemminkin.
[/quote]

Tubulaarisuus ei ole painista riippuvainen, ei lihottaminen millään tapaa niitä paranna

Vierailija
57/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:45"]Et oikeesti halua esineellistää itseäsi. Lihota ennemminkin.
[/quote]

Tubulaarisuus ei ole painista riippuvainen, ei lihottaminen millään tapaa niitä paranna
[/quote]

Ummm, juu... Painosta,eikös? :D Juu ei lihominen tai laihtuminen vaikuta tubulaarisiin rintoihin. Jos olisin vain pienirintainen laiheliini niin ehkä muutama lisäkilo auttaisikin, mutta kun kyse ei ole siitä..

Ap

Vierailija
58/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:57"]

Oli rinnat millaiset tahansa, niiden korjaaminen ei voi parantaa sinun itsetuntoasi tai seksuaalista halukkuuttasi.

[/quote]

Voi hyvä ihme, mistä sinä tuon päättelit. Olet siis sitä mieltä, että negatiivinen ruumiinkuva ei vaikuta asiaan? Ja sille ei leikata julkisella puolella -jankkaajalle tiedoksi, että olet väärässä. Juuri keskustelin plastiikkakirurgin kanssa asiasta ja hänen mukaansa tubulaarisia rintoja korjataan julkisella puolella. Joku pohti leikkaujälkeä. Todennäköisesti se on ihan samanlainen, jos sama lääkäri tekee saman työn julkisella tai yksityisellä puolella.

Vierailija
59/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako julkinen puoli nenäleikkaukseni? Nenäni on ruma ja haittaa itsetuntoani päivittäin eikä sitä saa edes piiloon.

Vierailija
60/74 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vain tehdään julkisella puolella niille jotka sinne uskaltautuvat hakemaan ja rinnat todella ovat tubulaariset. Pienet rinnat ovat eri asia. Niitä leikkauksia on tehty kunnallisella jo vähintään kymmenen vuoden ajan (ellei moniakin kymmeniä, en tiedä) ja tehdään edelleen - itsehän maksan veroja ja olen vuosien aikana maksanut joten enköhän ole leikkaukseni jo maksanut jos sinne pääsen :) Joten tuota *ei kunnallisella leikata* soopaa ei yksinkertaisesti kannata jatkaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä