Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kaupunkiin muutit etätyön yleistymisen myötä?

Vierailija
26.04.2026 |

Olen miettinyt muuttoa pääkaupunkiseudulta pois nyt kun etätyöt ovat yleistyneet.

Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksista.

Äsken vastaan tuli Raahen mainos https://www.raahe.fi/he-tekivat-jo-elamansa-diilin/mika-ja-hannareetta-…

Se onkin tuttu kaupunki, jossa isoisäni vielä asustaa. Monesti käynyt mielessä sinne muutto, mutta vielä olen jännittänyt iso muutos. Että onko kuitenkin liian kaukana ja raskas kulkea Helsinkiin kerran kuussa. Ihana kaupunki se on. Rahaa säästyisi siellä hurja määrä ja elämisen laatu paranisi toisaalta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Espoossa on hyvä olla.

Vierailija
2/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mittarilla elämisen laatu paranisi jossain Raahessa? Siellä on tekemistä ehkä viikonlopuksi ellet halua käydä katsomassa Suomen pisintä seinää aina töiden jälkeen. Riippuen etätyön luonteesta hankkisin itse kämpän kantakaupungista ja tekisin siellä hommia pääasiassa. Välillä saattaisin lähteä pariksi päiväksi Turkuun tai Porvooseen tekemään hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonaan. Vuokrat halvemmat kuin helsingissä ja ruoka puolet sitä.

Vierailija
4/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut mihinkään, koska meillä ei ole 100% etätyötä, vaan on päiviä, jolloin konttorilla pitää käydä, vaikka muuten tekisikin etätöitä. Jostain kaukaa olisi hankalaa lähteä käymään konttorilla.

Vierailija
5/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinolaan, Suomen lapsiystävällisin kaupunki

Vierailija
6/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nassau.

Vierailija
7/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut etulinjassa koko korona-ajan joten ei mitään tietoa mistään etätyöstä. Onneksi tullut sentään hyvät palkankorotukset 

Vierailija
8/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun olisi pitänyt muuttaa etätöiden takia? Niitähän tehdään kotoa käsin. 

Vierailija
9/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kirkonkylälle.  Rivitalokaksio maksoi 8500€.  Jossa yhtiövastike 270€/kk, remontit tehty.

Vierailija
10/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa Hesuliin matkustaa vaikka Rovaniemeltä. Ei ole paha. Mutta tuota epäilen vahvasti, että Raahessa elämänlaatu paranisi...

t. ex-raahelainen

Vierailija
11/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun olisi pitänyt muuttaa etätöiden takia? Niitähän tehdään kotoa käsin. 

Miksi osallistut keskusteluun, joka ei koske sinua. Höpsö.

Vierailija
12/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin kirkonkylälle.  Rivitalokaksio maksoi 8500€.  Jossa yhtiövastike 270€/kk, remontit tehty.

Mikä käpykylän kirkonkylässsä on alle kymppitonnin kaksioita tarjolla? 

Vierailija
13/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi osallistut keskusteluun, joka ei koske sinua. Höpsö.

Luulin, että tämä on keskustelupalsta. Eikö olekaan? 

Vierailija
14/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Kuten arvelinkin, nyt on alettu kutsutaan useammin takaisin toimistolle. Olisi hölmöä uskoa poikkeustilan kestävän loppuelämänsä. 

Vierailija
15/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa Hesuliin matkustaa vaikka Rovaniemeltä. Ei ole paha. Mutta tuota epäilen vahvasti, että Raahessa elämänlaatu paranisi...

t. ex-raahelainen

Kaipaan todella rauhallista arkea. Turvallista sellaista. Minulle riittää kaikki peruspalvelut. Kyllästynyt maksamaan lainaa ja oman myymällä saisin rahoilleni enemmän vastinetta pienestä kaupungista.

Vierailija
16/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä käpykylän kirkonkylässsä on alle kymppitonnin kaksioita tarjolla? 

Aika monessas muuttotappiokunnassa.

Vierailija
17/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ex-raahelainen

Kaipaan todella rauhallista arkea. Turvallista sellaista. Minulle riittää kaikki peruspalvelut. Kyllästynyt maksamaan lainaa ja oman myymällä saisin rahoilleni enemmän vastinetta pienestä kaupungista.

Turvaa ja rauhaa saa viihtyisämmissäkin paikoissa. Ei ole pakka muuttaa Raaheen. 

Vierailija
18/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ex-raahelainen

Jos saa vaikka entisen pikkukämpän hinnalla tilavan kodin ja on isovanhemmat lähellä, niin joku turvallinen pikkukunta voi olla houkutteleva vaihtoehto. Itse esim. en nyt haluaisi muuttaa vanhempieni asuinpaikkakunnalle, mutta jos heille tulee iän myötä isompia haasteita ja/tai jompikumpi heistä jää yksin, voi tilanne muuttua. 

Vierailija
19/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu. 
Toinen vaihtoehto olisi ollut Kuusamo

Vierailija
20/25 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirolaan. Vuokra ei ole halvempi kuin Helsingissä, mutta kaikki muu on ja elämänlaatuni parani 100% 🙏 Täällä on ihanaa, olisinpa tajunnut aikaisemmin 🌴🏄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän