Miksi Wolt-kuskeissa ei ole kantasuomalaisia?
Eikö heitä edes haluta palkata? Vai eivätkö halua itse työskennellä ko. tehtävässä?
Kommentit (58)
Ainut wolt-kuski, jonka tunnen, on kantasuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kantasuomalainen ei halua tienata satatuhatta euroa vuodessa. Parhaat kuskit tienaavat sen verran.
Tienaaminen ja yrityksen liikevaihto on kaks ihan eri asiaa...
Samasta syystä kuin suomalaisia ei ole karvakäsipizzerioissa töissä. Suomalainen haluaa työstään kunnon palkan.
Tapaan työn puolesta aikan paljonkin näitä Wolt- ja Foodora-kuskeja. Tuoreita tulijoita ehkä 99 %. On tullut suomalainenkin vastaan, mutta suomalaisella ehkä paljon enemmän vaihtoehtoja jos töihin haluaa, näillä murtaen puhuvilla ei ymmärtääkseni niinkään.
Miksi Wolt-kuskeissa ei ole minkäänvärisiä naisia?
Kantasuomalaiset ovat laiskoja, ei ne viitti tehdä töitä, kun makaavat ja ruikuttavat vaan. Ja jus se laikuuden takia syövät masennuslääkeitä ja ahdistuvat.
Ei ihminen ahdistu ,kun töitä paiskii.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Wolt-kuskeissa ei ole minkäänvärisiä naisia?
On. Olen nähnyt useammankin.
Vierailija kirjoitti:
Työajat suomalaisille liian haastavat. Iltaisin ja öisinkin ahkerille on/olisi ko. työtä tehtävänä. Ei sovi suomalaisille kermaperseille... Mieluummin nostetaan yhteiskunnalta avustuksia. Siinä se syy on.
Miksi et ole Wolt kuski? Oletko itse kermaperse?
Hyvä vain, että maahantulijamiehillekin on selkeä työtehtävä odottamassa täällä. Eipä taitaisi koko bisnes pyöriä ilman heitä.
"Miksi et ole Wolt kuski? Oletko itse kermaperse?"
Olen nk. virkaköpi. En vaihda huonompaan hommaan, sori. Mutta kyllä työttömät kantikset joutaisivat nostaa sen kermaperseensä sohvalta ja painua tekemään oikeita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kantasuomalaiset ovat laiskoja, ei ne viitti tehdä töitä, kun makaavat ja ruikuttavat vaan. Ja jus se laikuuden takia syövät masennuslääkeitä ja ahdistuvat.
Hyvin kuvasit sinun tilanteesi.
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Suurin osa kantasuomalaisista käy töissä.
Olen nähnyt, mutta en tiedä ovatko suomalaisia. Ihonväri kun ei sitä tarkoita. Yleensä nämä kulkevat kesällä ja pyörällä tms. Mutta ei autolla
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin suomalaisia ei ole karvakäsipizzerioissa töissä. Suomalainen haluaa työstään kunnon palkan.
Juu mieluiten yli 3000€ sekä viikonloput vapaat, jos sellaista ei kukaan tule kotisohvalle tarjoamaan niin nostellaan mielummin tukia ja hoetaan että enemmän pitäis saada.
Nostan hattua näille uustyöläisillemme! Arvokasta tuontitavaraa!
Vierailija kirjoitti:
Kantasuomalainen ei suostu orjatyöhön, ei-kantasuomalaiselle ei välttämättä ole muuta vaihtohehtoa.
Just näin. Tunnen erään kuskin henkilökohtaisesti. On viittä vaille valmis insinööri Aasiasta. Ei saa parempiakaan töitä. Vaihtoehtoina mäkki ja öinen lehdenjako. Harkitsee muuttoa toiseen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen ahdistu ,kun töitä paiskii.Puhu vain omasta puolestasi. Suurin osa kantasuomalaisista käy töissä.
Töissä käymisestä on vielä matkaa ammattilaisuuteen, jossa ei ulista ja valiteta, kuten monilla naisvaltaisilla aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen ahdistu ,kun töitä paiskii.Puhu vain omasta puolestasi. Suurin osa kantasuomalaisista käy töissä.
Töissä käymisestä on vielä matkaa ammattilaisuuteen, jossa ei ulista ja valiteta, kuten monilla naisvaltaisilla aloilla.
Tämän ketjun aihe ei ole sinun elämäsi. Voit tehdä siitä keskustelemiseen ihan oman ketjun.
Koska heillä ei pääsääntöisesti ole tänne ainakaan suoraan soveltuvaa koulutusta, riittävää kielitaitoa ja työnhaussakin usein syrjitään. Näitä hankalassa tilanteessa olevia on myös helpompi riistää ja polkea heidän työehtojaan.
Ei ne orjia, vaan käytönnössä kevyt yrittäjiä.
Palkka tulee sen mukaan, miten paljon asiakkaita on.
Ja millaisia työvuoroja itse haluaa. Ja miten paljon haluaa duunia paiskia.
Mitä enemmän duunia tekee, eli on käytettävissä, sitä enemmän palkkaa tulee.
Samahan se on kaikilla yrittäjillä Suomessa ja muuallakin.
Mitä enemmän on asiakkaita, sen enemmän on töitä ja sitä enemmän pätäkkää kassaan tulee.
Vai mistä kommentoija luulee yrittäjien rahansa saavaa?
Kyllä se raha tulee aina yrittäjille niistä maksavista asiakkaista, jotka yrityksen palveluja ostavat ja käyttävät.
Olipa sitten kysymys tehtaasta, kampaajasta, fysioterapeutista, hierojasta, taksista, kuljetusfirmasta, kiinteistöhuolto yrityksestä, maansiirto- tai rakennusyrityksestä. Tai mistä tahansa.
Raha tulee asiakkailta. Ei seinästä. Eikä ilman työtä, jota monet yrittäjät painaa pitkiä päiviä joka ikinen päivä viikossa.