Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat, rehellisesti: ärsyttävätkö vanhempien valitukset?

Vierailija
15.03.2015 |

Facebookissa, foorumilla tai livenä? Vanhemmillahan on sellaisia ongelmia, jotka eivät teitä koske, mutta miten suhtaudutte niihen? Haluaisin tietää oman mielenrauhani vuoksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:36"]

Vanhemmat kyllä valittavat arestaan paljon enemmän kuin lapsettomat.

[/quote]

Toki. Eihän lapseton voi koskaan olla väsynyt tai stressaantunut elämässään. Tämä etuoikeus on varattu lapsellisille. Lapsettomat pitävät suunsa kiinni, elleivät halua kuulla alentuvaa kuittailua "no sä et mitenkään voi tietää kun sulla ei kato ole lapsia."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa-. Ihan itse voi valita miten elää elämänsä-. ja kaikesta voi aina valittaa jälikäteen. kandeis miettiä etukäteen ehkä vähän enemmän? tääl on joka tapauksesa jo liikaa ihimisiä

Vierailija
4/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Jokaisella kai se välillä joku pännii. Turha valitus ärsyttää oli aihe mikä vaan.

Vierailija
5/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ärsyttää. Ihan itse ollaan hankkiuduttu siihen tilanteeseen, että ollaan jumissa jonnekin savipellolle kauas kaikesta rakennetussa ylikalliissa kivitalossa, kukaan ei halua tulla käymään, ei ole lapsenvahteja, on yksinäistä ja kurjaa ja rankkaa ja koskaan ei pääse mihinkään. Mitäs läksit. 

Yhtenä esimerkkinä kaverini (melko lailla alkaa olla entinen), joka tosiaan muutti sinne landelle ja nykyään kaikkiin pyyntöihin lähteä tuulettumaan jonnekin kaupungille vänkää aina vastaa että eiku mennään meille saunoon ja otetaan siinä muutama. Juu en todellakaan aja taksilla kahtakymmentä kilometriä keskelle metsää siiderikassi kourassa ja istu siellä sohvalla tissuttelemassa kun kakarat juoksevat jaloissa ja mölisevät ja myöhemmin nukkuvat yläkerrassa ja sitten hurauta keskellä yötä taksilla kotiin. Kyllä mun käsitys kivasta illasta on ihan muuta. Esimerkiksi teatteriesitys tms, illallinen hyvässä ravintolassa ja sitten hengailua ja jutustelua jossain baarissa ja usein yökerhokin loppuillasta. Mieluummin olen lauantai-illan yksin kotona ja teen vaikka jalkahoidon ja luen kirjaa kuin lähden jonnekin sotkuiseen lapsiperhekämppään kulmasohvan nurkkaan istumaan ja kuuntelemaan sitä korvia viiltävää kiljunaa ja tuntemaan myötähäpeää kun vanhemmat ärjyvät irviteleville ja rajojaan kokeileville lapsilleen.

Vierailija
6/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsiin liittyvät valitukset vai valitukset ylipäätään?

Vierailija
7/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta eniten Facebookissa. Livenä monta kertaa tehnyt mieli sanoa, että itsepä vapaaehtoisesti lapsesi teit, vielä tuossa elämäntilanteessa. Jätän kuitenkin sanomatta ääneen.

Vierailija
8/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Lapsiin ja lapsiperhe-elämään liittyvät valitukset. -ap

Vierailija
9/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:36"]

Kyllä, mutta eniten Facebookissa. Livenä monta kertaa tehnyt mieli sanoa, että itsepä vapaaehtoisesti lapsesi teit, vielä tuossa elämäntilanteessa. Jätän kuitenkin sanomatta ääneen.

[/quote]

Miksi Facebook-valitukset ärsyttävät enemmän, osaatko sanoa? -ap

Vierailija
10/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä - lähimpien kavereiden lapset on jo about aikuisia eikä mulle ole ikinä kauheasti avauduttu kun kaikki tietää että mua ei lapsijutut kiinnosta.

Vierailija
11/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:33"]

Facebookissa, foorumilla tai livenä? Vanhemmillahan on sellaisia ongelmia, jotka eivät teitä koske, mutta miten suhtaudutte niihen? Haluaisin tietää oman mielenrauhani vuoksi.

[/quote]'

Tyhmistä asioista valittaminen ärsyttää aina.Ystävällä on alle kaksivuotias taapero ja välillä ärsyttää jurputus siitä,miten lapsi rajoittaa elämää,ei voi bilettää ja shoppailla niin kuin ennen.Mielestäni hän olisi voinut miettiä ennen kuin tekee lapsen,miten se vaikuttaa elämään.Jos on "oikeita" ongelmia,saa tietysti valittaa,varsinkin jos se on vastavuoroista.

Vierailija
12/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ärsyttäisi? On niitä ongelmia ilman lapsiakin.. En vain valita niistä kaikille

Vierailija
13/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että joitakin ihmisiä ärsyttävät kaikkien valitukset aiheesta riippumatta. Joitakin taas eivät ärsytä.

Sitten varmaan ärsyttävät useampia, jos odotetaan kommenttia johonkin ongelmaan, jonka ratkaisusta lapsettomalla ei ole hajuakaan. Livenä tuo voi olla ongelma, kun ei voi loputtomasti vain hymistä: "Niin, onhan se tietenkin niin..."

Sitten myös valituksen sävy. Jos aloittaa tyyliin: "Moni ei ymmärrä, miten rankkaa on kun..." niin kyllä, onhan tuo muiden väheksymistä.

Yhteenvetona: ei tähän taida olla yleispätevää vastausta.

Vierailija
14/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Lapsiin ja lapsiperhe-elämään liittyvät valitukset. -ap

[/quote]

Ärsyttää, isosti, onneksi facessa kukaan tuttuni ei kehtaa valittaa lapsistaan :) 

Ärsyttää siis siitäkin huolimatta, että itselläni on kaksi lastan.

Vierailija
15/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN, miksi ihmeessä ärsyyntymisen toisten jutuista? Tunne enemmin myötätuntoa sekä syyllisyyttä kun en tiedä miten auttaa. 

Vierailija
16/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia mutta silti ne ärsyttää. Joskus kyllä mietin että miksiköhän tuokin teki kolme lasta jos on noin vaikeaa.

Toisaalta ärsyttää myös lapsettomien valitukset: ai kamala kun väsyttää jne. Tunnen että he eivät tiedä todellisesta väsymyksestä mitään.

Pidän kuitenkin kaikki em ärsytykset omana tietonani enkä koskaan kommentoi niihin mitään.

Vierailija
17/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:42"]

Minulla on lapsia mutta silti ne ärsyttää. Joskus kyllä mietin että miksiköhän tuokin teki kolme lasta jos on noin vaikeaa. Toisaalta ärsyttää myös lapsettomien valitukset: ai kamala kun väsyttää jne. Tunnen että he eivät tiedä todellisesta väsymyksestä mitään. Pidän kuitenkin kaikki em ärsytykset omana tietonani enkä koskaan kommentoi niihin mitään.

[/quote]

Miksi lapseton ei tietäisi todellisesta väsymyksestä mitään? Tunnetko sinä kaikkien tuttujesi henkilöhistorian?

Vierailija
18/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:41"]

Luulen, että joitakin ihmisiä ärsyttävät kaikkien valitukset aiheesta riippumatta. Joitakin taas eivät ärsytä.

[/quote]

Jos joku valittaa asiasta, johon ei ole itse syyllinen, en jaksa ärsyyntyä vaan olen myötätuntoinen. Mutta myötätuntoni kyllä loppuu itse aiheutettuihin valituksenaiheisiin kuten juuri lasten aiheuttamiin murheisiin. Töissä on käytännössä pakko käydä, mutta lapsia ei ole mikään pakko hankkia.

Vierailija
19/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:36"]

[/quote]

Miksi Facebook-valitukset ärsyttävät enemmän, osaatko sanoa? -ap
[/quote]

En jaksa lukea kenenkään valitusta Facebookissa, vielä vähemmän puolituttujen valitusta.

Vierailija
20/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän vähän laajemmin:

Eniten ärsyttää se, kun ihan mielenkiintoinen ihminen kokee totaalisen katoamisen, kun tämä ihminen saa lapsen. Hänen face-sivunsa ei olekaan enää hänen, vaan lapsen. Tällainen ihminen julkaiseen pelkkiä lapsipäivityksiä ilman minkäänlaista suodatusta. Ketään ei oikeasti kiinnosta hänen lapsensa eritteet eikä kuvat näistä eritteitä (viittaan kuvien osalta lähinnä valuvaan kuolaan joka on sekoittunut puoliksi syötyyn ruokaan). Luulisin, että lapsesta voisi saada ihan söpönkin kuvan ja julkaista joskus vaikka sellaisen. Ja mielellään vähän harvemmin kuin vähän useammin. Minähän en ole laittanut hänen lastaan kaverikseni, vaan hänet, ja kuulen edelleen mielelläni mitä HÄNELLE kuuluu. Tietenkin voi olla niin, että hänelle ei kuulu enää mitään muuta kuin lapsen hoitoa, ja se on vähän surullista.

Vastaus kysymykseesi: Miksi valittaa facessa, miksei ratkaista ongelmia? Tämä koskee ihan kaikkia ihmisiä, myös lapsettomia. Kaikilla on kivempaa, kun faceen kirjoitetaan positiivisempia asioita, eikä valiteta. Joskus nyt tietenkin voi valittaa kun vituttaa, mutta elkee ottako tavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme