Mitä leivän päälle joka ei maitoa/lihaa?
Olen ihan juustoaddikti, mutta haluaisin nyt vähentää sekä lihan että maitotuotteiden käyttöä. Mitä siis leivän päälle juuston sijaan?
Kommentit (15)
Tomaattia kurkkua paprikaa salaattia sipulia kalaa munaa avokadoa hummusta tapenadea munakoisotahnaa mätiä mätitahnaa huuli.
Hummus, maapähkinävoi, paprika ja tomaatti on hyviä :)
Mä laitan aina tosi paljon juustohöylällä ohueksi siivutettua kurkkua, nam.
Mites vegaaniset levitteet ja leikkeleet?
Kiitti vinkeistä, avokado ja mäti taitavat päästä ekana ostoslistalle! Maapähkinävoita kaapista löytyykin :) Lisää ehdotuksia?
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:00"]Ylähuulen
[/quote]
Siinä on lihaa:(
Jos leipä on itsessään hyvää niin oliiviöljyyn ja balsamiviinietikkaan kastettuna herkkua! Samaan kupposeen siis nuo öljy ja etikka.
Kasviksista saa herkullisia päällysteitä. Leivälle vegaaninen levite (esim. Keiju), salaatinlehti (kokeile jotain muuta kuin tavallista ruukkusalaattia tai jääsalaattia, esim. tammenlehvää, roomansalaattia, viinisuolaheinää), sitten siihen päälle kurkkua, tomaattia, paprikaa tai mitä nyt haluaakin. Erilaisia sipuleitakin (niitä voi paistaakin valmiiksi) voi kokeilla. Suolakurkkukin on joskus ihanaa. Voit kokeilla myös vaikka erilaisia salsoja tai guacamolea leivän päällä. Sinappikin voi toimia.
Harvemmin se leipä onkaan maitoa tai lihaa.
Mun suosikkileivälläni on salaattia, kylmäsavulohta ja kananmunaa.
Vegaanista pestoa ja vihanneksia.
avokadoa, päälle ripaus esim. herbamarea