Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhde ulkomaalaiseen

Mona
09.12.2021 |

Millaisia kokemuksia muilla on suhteista ulkomaalaisen kanssa? Olen aina ollut suhteessa suomalaisen kanssa, mutta nyt olen tapaillut irak miestä, hän ei ole kurdi vaan arabi. Keskustelemme englanniksi, opetan hänelle Suomea ja minä opiskelen arabiaa.
Mies on kaikin puolin ihana, hän on todella huomaavainen ja kohtelee kuin "prinsessaa", mutta kuitenkin olen varautunut voiko suhde onnistua. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin, kulttuurieroja ei ole (ainakaan vielä) tullut vastaan ja pystymme puhumaan kaikesta. Olisi mielenkiintoista tietää miten muut ovat kokeneet suhteet ulkomaalaisen kanssa, niin hyvät kuin huonot kokemukset.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa alankomaalaisen kanssa ja ei mitään ongelmia, enemmän meidän ikäero jopa näkyy.

Totta kai toisen eri tausta tuo lisämaustetta elämään, mutta ei huonolla tapaa.

Vierailija
62/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde pierunväriseen ihmiseen tuo aina ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme puhuneet siitä kuinka kummallakin on halu edetä töissä, kumpikaan ei halua lapsia mutta pidämme avioliittoa tärkeänä. Hänen eräs kaverinsa on tarkka naisen asemasta, esim ei saa hymyillä muille miehille, et saa tehdä töitä koska paikkasi on kotona ja kavereita näet vain miehen läsnäollessa. Mies ketä minä tapailen, ei ajattele noin. Saan tulla ja mennä miten haluan enkä ole tilivelvollinen. En usko että kumpikaan joutuu vaihtamaan omaa uskontoaan, hän kunnioittaa minun uskontoa ja minä hänen.

AP

Noh, saathan sinä itsellesi valehdella. Se sun ukkos saa kanssa valehdella sulle koska olet vääräuskoinen.

Kristitty ei ole muslimin näkökulmasta vääräuskoinen. 

Silti kristitylle saa valehdella - tarpeen vaatiessa - koska hän ei ole muslimi, vaikka kristityt ja juutalaiset eivät ole vääräuskoisia.

Mutta muistetaanpa sitten valehtelun veli, eli tiedon pimittäminen, joka on se varaväylä kun ei halua-voi-psyty kertomaan totuutta.

Vain silloin, kun se "tarve" liittyy siihen, että muslimiksi tunnustautuminen uhkaa henkeä. 

Vierailija
64/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde pierunväriseen ihmiseen tuo aina ongelmia.

En ole koskaan nähnyt pierua, joten ei ole mitään käsitystä sen väristä.

Vierailija
65/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvin varovasti. Heidän kulttuurissa pätee kunniakulttuuri. Liian monilta naisilta on jo suomessakin päät leikattu. Kannattaa tiedustella miten paljon merkitsee se mitå hänen läheisenä tai perhe on mieltä asioista niin näet kuinka paljon hän antaa painoa.

Yleensä se vaaran merkki alkaa selittelyillä "minun kulttuurissamme tehdään asia x näin"

Vierailija
66/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla mainitsi kotitöistä. Pakko sanoa että tähän asti olen hoitanut aina kotityöt yksin vaikka oisin ollut parisuhteessa. Olen käskenyt miehen kavereiden kanssa ulos jotta voin siivota asunnon, joten meillä ei ainakaan tulisi riitaa kotitöistä koska nautin tehdä ne yksin.

AP

Vierailija
67/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvin varovasti. Heidän kulttuurissa pätee kunniakulttuuri. Liian monilta naisilta on jo suomessakin päät leikattu. Kannattaa tiedustella miten paljon merkitsee se mitå hänen läheisenä tai perhe on mieltä asioista niin näet kuinka paljon hän antaa painoa.

Yleensä se vaaran merkki alkaa selittelyillä "minun kulttuurissamme tehdään asia x näin"

"Liian monilta" tarkoittaa siis käytännössä yhdeltä? Toki sekin on liian monta.

Vierailija
68/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan afrikkalaista miestäni. Olemme onnellisia. Muiden mielipiteet eivät kiinnosta. Suomalaiset miehet ovat ”pieniä”.

Vierailija
69/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin hauska huomata kuinka moni täällä ajattelee että kaulani katkeaa tai tulen rikkomaan itseni jos alan hänen kanssaan suhteeseen. Minut on hakattu monta kertaa, heitetty pakkasella ulos, yhteinen asunto on tuhottu, lukittu talvella parvekkeelle, olen joutunut lähtemään turvakotiin, soittanut poliiseja apuun, ja minut on myös raiskattu. Kaikki nämä on tehnyt suomalainen mies. Joten kyllä niitä paskoja miehiä löytyy myös Suomesta. En kuitenkaan leimaa kaikkia suomalaisia pahoiksi, miksi osa teistä leimaa kaikki ulkomaalaiset sen takia että joku on tehnyt väärin?

AP

Vierailija
70/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,olipa tosi huono satu 🙄

Vierailija
71/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70, avaa silmäsi ja tule pois pinkistä kuplastasi, jos todella luulet että suomalaiset ovat niin ihanaa ja kunnioittavaa kansaa, olet väärässä. Joka maasta löytyy pahoja ihmisiä, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että kaikki ovat.

AP

Vierailija
72/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkun ap aloituksessa totesi: ei suomalaisen naisen ja musli mimiehen kulttuureissa ole yhtään mitään eroja. Samalla tavalla noissa musli mimaissa niin naisten oikeudet on yhteiskunnassa etualalla ja huomioidaan jopa ylikorostuneesti kun suomessa. Niissä maissa naiset saavat vapauteesti seurustella kenen kanssa haluavat, kreisibailata aamuun asti ja pokailla ulkkismiehiä. Uutena yhteiskunnallisesti vaikuttavana uskontona kaikissa musli mimaissa on intersektionaalisuus ja wokeismi.

Että siitä vaan, ei voi mitenkään epäonnistua 👍

Vierailija
73/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla mainitsi kotitöistä. Pakko sanoa että tähän asti olen hoitanut aina kotityöt yksin vaikka oisin ollut parisuhteessa. Olen käskenyt miehen kavereiden kanssa ulos jotta voin siivota asunnon, joten meillä ei ainakaan tulisi riitaa kotitöistä koska nautin tehdä ne yksin.

AP

Miehen kavereiden kanssa ulos...  ei ole totta. Tarkoitan että hän ei kunnioita sinua sen vertaa että pitäisi sinut erillään ja kotinne erillään kavereistaan, vieraista miehistä. 

Olet ihan kuin julkista tavaraa hänelle!

Kukaan naistaan kunnioittava mies ei tuo kavereita kotiin jossa sinä passaat heitä kuin jokin kotiapulainen.

Mitä enemmän kerrot sitä surullisemmaksi se vetää toisen suomalaisen naisen. 

Elämäsi ja itsekunnioituksesi on oma asiasi, mutta koska olen suomalainen nainen, en halua enää yhtään ulkomaista onnenonkijaa tänne. 

Suomalaisilla naisilla on jo nyt mainetta, ainakin itse kuulen ulkomailla, kun kerron että olen Suomesta, kuinka kysyvä mies kertoo 'kivasta suomalaisesta tyttöystävästä' virnistellen ja kertoen että olisi taas kiva uudestaan.

Et ilmeisesti ole yhtään tutustunut arabikultuurin abc ja uskonnon abc oppaisiin. 

Ensin touhutaan, sitten tulee itku ja sitten vasta otetaan selvää. 

Vastaus kysymykseesi. Mies ei arvosta sentin vertaa, olet ilmainen p-no, kotiapulainen ja maksuton tai oikeastaan hänelle aikaasi satsaava ja auttava väylä EU passiin. 

Muualla maailmassa naiset sentään rahastavat näista passeista ja palveluista. 

Vierailija
74/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin hauska huomata kuinka moni täällä ajattelee että kaulani katkeaa tai tulen rikkomaan itseni jos alan hänen kanssaan suhteeseen. Minut on hakattu monta kertaa, heitetty pakkasella ulos, yhteinen asunto on tuhottu, lukittu talvella parvekkeelle, olen joutunut lähtemään turvakotiin, soittanut poliiseja apuun, ja minut on myös raiskattu. Kaikki nämä on tehnyt suomalainen mies. Joten kyllä niitä paskoja miehiä löytyy myös Suomesta. En kuitenkaan leimaa kaikkia suomalaisia pahoiksi, miksi osa teistä leimaa kaikki ulkomaalaiset sen takia että joku on tehnyt väärin?

AP

Nyt selvisi miksi olet taas samalla polulla, ja toipuminen vielä kesken. Montako kertaa meinaat vielä syytellä muita, ilman että tarkastelet mikä oma osasi on tässä. Tarkoitan tällä toipumista.

Vierailija
75/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

73, jos olisit lukenut kaikki viestit tästä ketjusta, tai edes sisäistänyt lukemasi. Voin toistaa itseäni ja kertoa uudestaan että mies asuu Suomessa joten hän ei mitään EU-passia tarvitse.

74, haluatko tarkentaa mitä tarkoitat tuolla että "syytellä muita"?

AP

Vierailija
76/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan afrikkalaista miestäni. Olemme onnellisia. Muiden mielipiteet eivät kiinnosta. Suomalaiset miehet ovat ”pieniä”.

Ja sinä olet iso.

Vierailija
77/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70, avaa silmäsi ja tule pois pinkistä kuplastasi, jos todella luulet että suomalaiset ovat niin ihanaa ja kunnioittavaa kansaa, olet väärässä. Joka maasta löytyy pahoja ihmisiä, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että kaikki ovat.

AP

Keskiarvo näärää. Katso heidän maitaan ja haluatko suomen muuttuvan samankaltaiseksi?

mies53v

Vierailija
78/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin seurustelette, olet isäsi omaisuutta ja sinua kohdellaan kuten toisen omaisuutta yleensäkin. Jos menette naimisiin, muutut miehesi omaisuudeksi ja silloin on toinen ääni kellossa.

Vierailija
79/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-afrikkalaisen arabin vaimona iskee korvaan, kun kaikki arabit niputetaan yhteen. Marokosta Irakiin tai Saudi-Arabiaan on kuitenkin aika pitkä matka. Irakissa ollut vuosikymmeniä kestänyt levoton tilanne ja sota, jonka vaikutukset myös otettava huomioon. Lisäksi erikseen se porukka, joka tänne pyrkii, varmasti aika erilaista populaa kuin Irakiin jääneet perheelliset.

Varovainen olisin. Jotain kertoo minusta sekin, ettei ainakaan meillä päin muut arabit halua olla missään tekemisissä irakilaisten kanssa. Valehtelevat ja pettävät lupauksia, näin olen ymmärtänyt. Sota muokkaa ihmistä, ei kyse ole pelkästä kulttuurista. Mutta jokainen ihminen tietysti yksilö. Tämä tällainen yleistetty huomio.

Toinen asia, mikä pisti silmään. Miehesi ei halua lapsia? En ole tuollaisesta arabista aiemmin kuullutkaan. Tai tiedän pariskunnan, joka ei olisi vielä lapsia halunnut, mutta perheen painostuksesta sellainen piti toki heti häiden jälkeen tehdä. Miehen äidillä aika iso valta. Naimisiin mennään sukua jatkamaan.

Vierailija
80/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tapaillut kahteen otteeseen ulkomaalaisen naisen kanssa ja huomaan törmääväni kielimuuriin. Puhun hyvää englantia ja ymmärrän sitä siinä määrin hyvin, että olen selvinnyt vaativista asiantuntijatehtävistä kansainvälisessä organisaatiossa. En kuitenkaan pysty rentoutumaan eikä englanti ole tunnekieleni. Olen aina pyrkinyt englanninkielen suhteen täydellisyyteen ja se vie liikaa energiaa ja huomiotani. Lisäksi tunnen, että vain osa persoonallisuudestani välittyy englanniksi. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi