Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhde ulkomaalaiseen

Mona
09.12.2021 |

Millaisia kokemuksia muilla on suhteista ulkomaalaisen kanssa? Olen aina ollut suhteessa suomalaisen kanssa, mutta nyt olen tapaillut irak miestä, hän ei ole kurdi vaan arabi. Keskustelemme englanniksi, opetan hänelle Suomea ja minä opiskelen arabiaa.
Mies on kaikin puolin ihana, hän on todella huomaavainen ja kohtelee kuin "prinsessaa", mutta kuitenkin olen varautunut voiko suhde onnistua. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin, kulttuurieroja ei ole (ainakaan vielä) tullut vastaan ja pystymme puhumaan kaikesta. Olisi mielenkiintoista tietää miten muut ovat kokeneet suhteet ulkomaalaisen kanssa, niin hyvät kuin huonot kokemukset.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron mitä nämä miehet Suomalaisista ajattelevat, ja olen kuullut sen suoraan hevosen suusta eli yhdeltä Kosovolais-mieheltä: Suomalaiset ovat kilttejä. 

Suomennos: Suomalaiset ovat hyväuskoisia, sinisilmäisiä ja helposti höynäytettäviä. Mikä on ihan totta. Tämä kyseinen mieshenkilö oli tullut Suomeen laittomasti, saanut vauhdilla yhden naisen kanssaan naimisiin ( ei kestänyt kauan), ja pyöritti sen jälkeen jatkuvaa rumbaa jossa Suomalaiset naiset vaihtuivat, mutta se OIKEA vaimo oli Kosovossa josta sitä yritettiin saada Suomeen. 

Suomalainen nainen on näille usein vain väline ja keino päästä tavoitteeseen. 

Näin käy, ja totta.

Suomi on euroopan takamailla, emme ole tottuneet muihin kultuureihin, olemme hyväuskoisia hölmöjä ja naiset sydän hihassa rakkaudennälässä introverttien suomalaisten miesten armoilla jotka edellyttävät että maksat puoliksi, tulet bussilla treffeille, maksat muutenkin kaikki puoliksi, tai jopa miehen kulut ja sx pitää saada heti.

Nyt jos joku mies osoittaa hiukankin vanhanajan kunnioitusta niin heti tuntuu hyvälle, mutta pidä sisko pää kylmänä äläkä anna rakkausvajeen tai kodista saadun mallin jossa avioliitto on lähinnä vain läheisriippuvuutta kostautua.

Vierailija
42/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne alkuun lirkuttelee ummet ja lammet ja on kuun jumalineen tuomassa taivaalta, mutta kun avioliitto on solmittu niin muutut omaisuudeksi joka on täysin miehen hallinnassa. Se alkulirkuttelu on vähän kuin kaunopuheista  kaupankäyntiä ja tinkaamista jolla saadaan kauppa solmittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies asuu Suomessa, on omaksunut suomalaista kulttuuria ja hän ei myöskään ole kiihko muslimi. Kohtelemme toisiamme tasavertaisesti, saan tavata ystäviä, teemme molemmat töitä (joten en ole kotiorja) ja minulla on oikeus sanoa ja pistää vastaan jos jokin asia ei miellytä minua. Koen siis että olemme tasavertaisia. Hän on vain niin erilainen mitä Suomalaiset, hyvällä tavalla. Tiedän että jos tapailu johtaa seurusteluun, menetän monia ihmisiä elämästäni.. Mutta eikö minun pitäisi miettiä omaa onneani eikä sitä mitä läheiset ajattelevat. Kaikki on vain niin uutta enkä tiedä miten suhtautua.

AP

Toimii sen uskonnon perusteella tilapäisesti, koska Kirja sanoo että maassa maan tavalla, eli on suositeltavaa sopeutua paikallisiin tapoihin syrjinnän välttämiseksi, silti tämä on vain keino, ei normi. Vaan paluu omaan arvomaailmaan alkaa taas jossain vaiheessa.

Vierailija
44/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että osa kommenteista on ollut sellaisia että laittaa ajattelemaan. Jatkan tapailemista, en vielä uskalla hypätä suhteeseen. En unelmoi yhteisestä tulevaisuudesta vaan katson päivän kerrallaan.

AP

Vierailija
45/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme puhuneet siitä kuinka kummallakin on halu edetä töissä, kumpikaan ei halua lapsia mutta pidämme avioliittoa tärkeänä. Hänen eräs kaverinsa on tarkka naisen asemasta, esim ei saa hymyillä muille miehille, et saa tehdä töitä koska paikkasi on kotona ja kavereita näet vain miehen läsnäollessa. Mies ketä minä tapailen, ei ajattele noin. Saan tulla ja mennä miten haluan enkä ole tilivelvollinen. En usko että kumpikaan joutuu vaihtamaan omaa uskontoaan, hän kunnioittaa minun uskontoa ja minä hänen.

AP

Noh, saathan sinä itsellesi valehdella. Se sun ukkos saa kanssa valehdella sulle koska olet vääräuskoinen.

Totuutta puhut, nimittäin niin kauan kun olet vääräuskoinen hän ei tee väärin valehdellessaan, koska olet uhka, koska Kirjassa on paljon osia jossa muunskoisset uhkasivat.

Jos käännyt, tilanne muuttuu! Silloin hän ei saa valehdella. Mutta hän on se jonka mielestä olet aito m tai vain teko-m, jolloin se ei ole validi, eikä merkitse.

Vierailija
46/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla jo valintansa tehnyt. Mitä enemmän hänelle yrittää järkeä takoa, sitä vakuuttuneempi hän on siitä, että ”tässä suhteessa kaikki on toisin”.

Joten mene ja kokeile.

Vinkkinä: Jos sinua ei ole vanhemmille esitelty morsiamena, niin en kovin ihmeitä suhteelta odottaisi. Mutta sitten kokemuksen myötä opit kyllä ja ymmärrät mitä tarkoitin.

Mutta hoplaa ja seurustelemaan, jos kaikki on pakko vaikeimman jälkeen oppia.

Vierailija
47/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pian joku romanssin nälkäinen nainen taas löytyä hellan ja seimen äärestä huntuun pakotettuna.

Vierailija
48/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksalaisen kanssa ei ollut mitään "eroja" suomalaiseen.Irakilaisen kanssa olisin varovainen mm mustasukkaisuuden kanssa.

Kulttuuri on kuitenkin niin erilainen.

Se saksalainen, jota itse pari kertaa tapasin, oli konservatiivisin koskaan tapaamani mies. Vaikka meille ei voinut mitenkään nähdä sisälle (kerrostalon ylin kerros, ei taloja vastapäätä), hänelle oli järkytys, että halusin seksiä keskellä päivää eikä ollut edes verhoja ikkunassa :-D

Mitäs tuossa on. Minun suomalainen vaimoni on ihan samanlainen. Ensin katsotaan näkeekö naapurit jos vaikka halaisin tai pussaisin. Meni jotenkin maku koko hommaan, kun menee lähelle ja toinen ensin vahtaa ikkunat onko verhot kiinni ja näkeekö kukaan. Olen itse suomalainen mies. 

Vierailija
49/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan sanoin että en ole hyppäämässä suhteeseen. Ja olet oikeassa, minua ei ole esitelty vanhemmille koska he asuvat eri maassa kuin me ja me emme seurustele, vaan tapailemme. En minäkään ole häntä esitellyt omille vanhemmille koska hän ei ole minun kumppani. Olemme kyllä puhuneet yhteisestä tulevaisuudesta ja onko se edes mahdollista koska kulttuurierot.

AP

Vierailija
50/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että osa kommenteista on ollut sellaisia että laittaa ajattelemaan. Jatkan tapailemista, en vielä uskalla hypätä suhteeseen. En unelmoi yhteisestä tulevaisuudesta vaan katson päivän kerrallaan.

AP

Oletko puhunut hänen äitinsä kanssa? 

Testaa miestä. Jos avioliitto sana on jo esillä, niin se edellyttää - oli moderni, vanhoillinen tai mikä tahansa, sen että äiti tietää sinut, ja äiti hyväksyy sinut puolisoksi. 

Jos äiti ei hyväksy, perhe voi hylätä hänet ja hän on pois yhteisöstä ja sitä ei kukaan orientaali ihminen tee. Se olisi sosiaalinen ja yhteisöllinen itsemurha.

Oletko varma ettei ole jo naimisissa? 

Ja se puhelu tai muut kontakti äitiin ei sitten ole mikään maksettu soitto sille naapurikaupan rouvalle, joka esittää äitiä. 

Vierailija
51/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista kun eroatte, ne vie lapset mukanaan kotimaahansa, oli laillista tai ei

Vierailija
52/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastahan sanoin että en ole hyppäämässä suhteeseen. Ja olet oikeassa, minua ei ole esitelty vanhemmille koska he asuvat eri maassa kuin me ja me emme seurustele, vaan tapailemme. En minäkään ole häntä esitellyt omille vanhemmille koska hän ei ole minun kumppani. Olemme kyllä puhuneet yhteisestä tulevaisuudesta ja onko se edes mahdollista koska kulttuurierot.

AP

Huh huh..... voi sisko...

Eri maassa asuminen on surkea tekosyy. Maailman sivu ovat msimit halunneet naimisiin muissa maissa olevien kanssa, nykyään tyypillisesti Eurooppa, Americas ja oma maa, jossa toinen on siellä omassa ja se sulho tai morsmaikku "uudessa maassa".

Muslimi tapailee vain äidin ja vanhempien hyväksymää kandidaattia. Usein siis heidän omaa ehdokastaan nykyään toki moni järjestää oman naimakauppansa itse, mutta se ei muuta perusasioita. Ennen mitään kasvokkain tapailua, samoissa tiloissa oleskelua (jokainen joka tietää tätä uskontoa tietää mistä tässä on kyse)  sinut on pitänyt hyväksyttää.

Se ettet ole esitellyt omille vanhemmillesi on signaali miehelle ettet ota häntä vakavasti vaan olet täysin tietämätön arvostasi naisena. 

Kukaan ns kunnioitettava nainen ei hänen kultuurissaan "tapaile" 

Herää sisko, et voit käyttä suomalaisia normeja muunmaalaisiin. Ei toimi niin.

Vierailija
53/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut hänen äitinsä kanssa. Olen hänen vanhemmille yhtä iso salaisuus mitä hän on minun vanhemmille. Vain muutamat ystävät tietävät meidän tapailevan, emme huutele julkisesti mitään koska siihen ei ole vielä syytä. Enhän tietenkään voi olla 100% varma etteikö olisi naimisissa mutta en jotenkin usko siihen.

Ja ei huolta, me emme ole tekemässä lapsia koska kumpikaan ei halua lapsia tähän maailmaan.

AP

Vierailija
54/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka ovat ns. suomalaistuneet!

Miksi kukaan muualta tullut haluaisi suomalaistua! Ei kukaan. Koska suomalaisuudessa ei ole mitään ihailtavaa heidän näkökulmastaan, koska olemme likaisia, ilman omanarvontuntoa, sivistymättömiä moukkia.

Ihmisille jotka tulevat vanhoista kultuureista joissa käytöstavat, muiden huomioonottaminen ja itsensäkin kunnioittaminen ovat varmaan eräs tärkeimmistä asioista.

Joten voidaan tämä suomalaistuminen unohtaa, koska reilu meininki, ja ns luonnollisuus ja suorapuheisuus ovat moukkamaisuutta.

Vierailija
55/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme puhuneet siitä kuinka kummallakin on halu edetä töissä, kumpikaan ei halua lapsia mutta pidämme avioliittoa tärkeänä. Hänen eräs kaverinsa on tarkka naisen asemasta, esim ei saa hymyillä muille miehille, et saa tehdä töitä koska paikkasi on kotona ja kavereita näet vain miehen läsnäollessa. Mies ketä minä tapailen, ei ajattele noin. Saan tulla ja mennä miten haluan enkä ole tilivelvollinen. En usko että kumpikaan joutuu vaihtamaan omaa uskontoaan, hän kunnioittaa minun uskontoa ja minä hänen.

AP

Noh, saathan sinä itsellesi valehdella. Se sun ukkos saa kanssa valehdella sulle koska olet vääräuskoinen.

Kristitty ei ole muslimin näkökulmasta vääräuskoinen. 

Vierailija
56/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Totuutta puhut, nimittäin niin kauan kun olet vääräuskoinen hän ei tee väärin valehdellessaan, koska olet uhka, koska Kirjassa on paljon osia jossa muunskoisset uhkasivat.

Jos käännyt, tilanne muuttuu! Silloin hän ei saa valehdella. Mutta hän on se jonka mielestä olet aito m tai vain teko-m, jolloin se ei ole validi, eikä merkitse.

Missäs kohtaa Koraania se lukeekaan, että muslimi saa valehdella kristitylle?

Vierailija
57/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalaisen kanssa ei ollut mitään "eroja" suomalaiseen.Irakilaisen kanssa olisin varovainen mm mustasukkaisuuden kanssa.

Kulttuuri on kuitenkin niin erilainen.

Kokemuksia molemmista. Jälkimmäinen alkoi tuputtamaan uskontoaan. Mun olisi naisena myös pitänyt odottaa ukkoa tyytyväisenä kotona kun hän oli miesystäviensä kanssa iltamenoissa. Olisi myös pitänyt totella yhdessä jos toisessakin asiassa. Etsiköön koiransa muualta. Tämä tyttö ei enää tietyn uskontokunnan miehiin sekaannu.

Vierailija
58/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies halveksii sua salaa. Ihan kaksinaamaisra porukkaa ovat. Täysiä psykopaatteja joille on ihan okoo valehdella pâin naamaa meille likaisille suomalaisille. Sä tuut kelpaamaan sille pussien tyhjennykseen kyllä, mutta älä kuitenkaan oleta mitään muuta.

Halveksii salaa: olet liian avoin, puhut ja naurat liikaa julkisesti, pukeudut hooramaisesti paljastamalla ihoa, sinulla on sana sanottavana miehen mielipiteisiin, et osaa (suomalaisena naisena sinut on kasvatettu ilmaisemaan mielipiteesi vapaasti) antaa miehelle viimeistä sanaa, et osaa kysyä lupaa mieheltä tekemisiisi.

Mies jaksaa jonkun ajan yrittää, koska hän varmaankin pitää sinusta, ja tietää että suomalaiset naiset ja non-muslimi naiset ovat erilaisia, mutta hän stressaantuu aikaa myöten eikä edes se sxuaalinen aktiivisuutesi riitä kompensoimaan sitä että hän kokee olevansa 

- epämiehekäs

- naisen tossun alla

- tyhmä (olet mahdollisesti koulutetumpikin kuin hän, mikä sinällään ei ole huono asia hänelle)

- kyvytön mies hallitsemaan ja huolehtimaan parisuhteesta ja perheestä

Suurin syy miksi nämä msimien kanssa solmitut suhteet loppuvat ovat se että se kulttuuri on niin miesvaltainen (monesta hyvästä ja luonnollisesta syystä) ettei ns tasa-arvoiseen suhteeseen kasvatettu nainen pysty nielemään sitä että mies kokee että hänellä on viimeinen sana, hän huolehtii suhteesta ja naisesta.

Alueella naiset kysyvät luvan mieheltä tehdä asioita ja jopa poistua kotoa (turvallisuus jne) niin vaikka hän relaa tätä Suomessa, niin se on takaraivossa ja hän kokee naisen käytöksen ärsyttävänä ja epäkunnioittava.

Sellainen konsepti kuin kunnioitus on iso osa heidän kultuureitaan, ja me suomalaiset olemme melkein unohtaneet mitä se on käytännössä.

terv. kokemus

Jep, tämä tuli hyvin selväksi. Ei ikinä enää!

Vierailija
59/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kristitty ei ole muslimin näkökulmasta vääräuskoinen. 

Silti kristitylle saa valehdella - tarpeen vaatiessa - koska hän ei ole muslimi, vaikka kristityt ja juutalaiset eivät ole vääräuskoisia.

Mutta muistetaanpa sitten valehtelun veli, eli tiedon pimittäminen, joka on se varaväylä kun ei halua-voi-psyty kertomaan totuutta.

Vierailija
60/87 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset valittavat, jos mies haluaa että nainen tekee kotityöt ja mies muut hommat. Nämä inisevät, että voi hyvänen aika miten mies on jäänyt 50-luvulle. Samat vinkujat ovat sitten kuitenkin valmiita suhteeseen jonkun nappisilmän kanssa, jonka kanssa siirrytäänkin takaisin 500-luvulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi