Suhde ulkomaalaiseen
Millaisia kokemuksia muilla on suhteista ulkomaalaisen kanssa? Olen aina ollut suhteessa suomalaisen kanssa, mutta nyt olen tapaillut irak miestä, hän ei ole kurdi vaan arabi. Keskustelemme englanniksi, opetan hänelle Suomea ja minä opiskelen arabiaa.
Mies on kaikin puolin ihana, hän on todella huomaavainen ja kohtelee kuin "prinsessaa", mutta kuitenkin olen varautunut voiko suhde onnistua. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin, kulttuurieroja ei ole (ainakaan vielä) tullut vastaan ja pystymme puhumaan kaikesta. Olisi mielenkiintoista tietää miten muut ovat kokeneet suhteet ulkomaalaisen kanssa, niin hyvät kuin huonot kokemukset.
Kommentit (87)
Mies oli ns paperilla hyvä eli nettideiteissä tavattu ja ehdimme jutella ja soitella pari kuukautta ennen kuin hän tuli käymään Suomessa. Olin nähnyt hänestä vain kasvokuvan ja hänen lihavuutensa yllätti, muutenkin ensireaktio oli, että ei ole yhtään minun tyyppiäni.
Puolitoista vuotta seurusteltiin, tavattiin 1-2 x kuukaudessa ja lomilla vietettiin aikaa yhdessä. Ihan kiva mies, hyvä isä lapsilleen, mutta meidän välillemme sitä kipinää ei koskaan syntynyt.
Mies oli (on) ruotsalainen.
Taisit jättää kertomatta ne pikasuhteet hieman tummempien kanssa.
-Terveisiä naapurista.
Saksalaisen kanssa ei ollut mitään "eroja" suomalaiseen.Irakilaisen kanssa olisin varovainen mm mustasukkaisuuden kanssa.
Kulttuuri on kuitenkin niin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisen kanssa ei ollut mitään "eroja" suomalaiseen.Irakilaisen kanssa olisin varovainen mm mustasukkaisuuden kanssa.
Kulttuuri on kuitenkin niin erilainen.
Se saksalainen, jota itse pari kertaa tapasin, oli konservatiivisin koskaan tapaamani mies. Vaikka meille ei voinut mitenkään nähdä sisälle (kerrostalon ylin kerros, ei taloja vastapäätä), hänelle oli järkytys, että halusin seksiä keskellä päivää eikä ollut edes verhoja ikkunassa :-D
Yhdysvaltalainen mies oli kyllä kohdallani niin herrasmies ja ihana, että jalat meni alta.
Olen pahoillani mutta en halua että tuudittaudut ruususen uneen, koska nyt olet saanut ansaitsemaasi huomiota, huolenpitoa ja huomaavaisuutta jota et ehkä ikinä ole saanut suomalaiselta mieheltä.
Olen pahoillani mutta osa hänen intoaan ja ihailuaan on satsata passiin ja olen pahoillani mutta kaikki muuttuu kun hän on saanut tavoittelemansa eli naimisiin, riittävät maassaolovuodet ja mahdollisesti lapsen kanssasi.
Suhde EI ole kestävällä pohjalla jos sinua ei ole esitelty perheelle ja perhe ei ole hyväksynyt sinua. Vaikka ihminen olisi kuinka ns moderni niin jotkin kultuurin peruspilarit ovat muuttumattomia, vaikka hän kuuluisi johinkin uskonolliseen vähemmistöön olisi muu kuin smimi, niin arvot, asenteet ovat samat koska ne ovat enemmänkin kuluttuurisidonnaisia.
Jos olet mukava, kiva ja ystävällinen nainen jolla on elämänkokemusta ja muutakin kokemusta (tiedät mitä tarkoitan), hän ei kunnioita sinua syvällä sisimmässään, vaan saatuaan haluamansa (mahdollisuudet uuteen elämään Euroopassa, Suomi ei ole loppusijoitusmaa) hän nai sen perheen suositteleman pikkukylän neitsyen.
Puhun kokemuksesta ja tiedän etten ole ainoa. Jotkut meistä ovat pudonneet tuohon huomaavaisuuteen useamman kerran, valitettavasti.
Olen pahoillani, mutta jos olisin ystäväsi sanoisin, että pysykää kavereina. Ei muuta, älä särje sydäntäsi.
Jos on muslimi, niin herättäisi minussa ajatuksia, joihin en olisi halukas sitoutumaan.
Meistä Suomalaisista on vaikea ymmärtää nätä uskonto asioita, miten vakavamielisesti varsinkin muslimit suhtautuvat tähän ja heidän asenne mailmansa muihin.
Ei se varmasti vielä näy, kun alussa kujertelua.
Siinähän rupeat jonkun muriaanin jalkavaimoksi. Pussi päähän vaan.
Irakilaisen numero ykkönen on päästä pois kotimaasta ja palata sitten jossain vaiheessa ja mennä naimisiin teiniajan ihastuksen kanssa.
Harkitse oletko sinä se passi ulos.
Nauti huomiosta täysin rinnoin, mutta olet väline ja muista se, äläkä ota vakavasti, nimittäin jos ollut sxxiä niin hän ei kunnioita sinua todella. Sanoi mitä sanoi.
Ystäväni On Irak. Mutta Kurdi. Reilu reipas.Saanut Suomen kansalisuus. Turisti rakkaus oli Chile miehen kanssa,oleskelu lupa hänellä Ruotsi. Ihan Ok. Jotta ei ihan jää noihin. Turkin kurdin kanssa seurustelin vuosia.Oli jo tavatessani Suomen kansalinen. Ihan Ok.Meitä on kaikissa kansalisuuksissa,kultuureissa hyviä ja huonoja ihmisiä.
Väkisin väännetty provo. Yritä uudestaan.
Itsepä teidät. Irakilaisia/muslimeja/ulkomaalaisia on moneen miljoonaan eri lähtöön. Suomalaisenkin kanssa voi olla suuremmat kulttuurierot.
Varoitus kirjoitti:
Jos on muslimi, niin herättäisi minussa ajatuksia, joihin en olisi halukas sitoutumaan.
Meistä Suomalaisista on vaikea ymmärtää nätä uskonto asioita, miten vakavamielisesti varsinkin muslimit suhtautuvat tähän ja heidän asenne mailmansa muihin.
Mihin muslimit suhtautuu vakavamielisesti. Minä suomalaisena valitsin miehen juuri sen takia että on muslimi ja harjoittava eikä mikään baareissa ramppaava paperimuslimi.
Kyllä nämä Suomessa asuvat Irak:ilaiset eivät suomalaista naista arvosta.
Tai arvostavat niin kauan, kunnes suomen kansalaisuus on taskussa.
Sieltä kotikylästä se vaimo haetaan, lienee jo luvattu aiemmin tänne tuloakin.
Taikka on suusanallisesti naimisissa siellä jo.
Muista, että muslimilla SAA olla 4 vaimoa.
Kyllä me suomalaiset ollaan suurimmalle osalle vääräuskoisia, eikä meistä ole pidemmän päälle mitään virkaa heille.
Pidä jalat maassa ja järki päässä. Sielläpäin on miehen vanhemmilla aika suuri rooli miehen elämässä ja naimisiin menossakin.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni On Irak. Mutta Kurdi. Reilu reipas.Saanut Suomen kansalisuus. Turisti rakkaus oli Chile miehen kanssa,oleskelu lupa hänellä Ruotsi. Ihan Ok. Jotta ei ihan jää noihin. Turkin kurdin kanssa seurustelin vuosia.Oli jo tavatessani Suomen kansalinen. Ihan Ok.Meitä on kaikissa kansalisuuksissa,kultuureissa hyviä ja huonoja ihmisiä.
Niin, seurustelit. Mutta jos turkin kurdi ottaisi sinut vakavasti hän olisi kosinut.
Suomessa suomalaiset voivat kunnioittaa ja rakastaa kumppania jopa joskus menemättä naimisiin koska se on meidän kuluttuurimme mukaista. Mutta konservatiivisissa kultuureissa KAIKKI jotka ottavat toisen vakavasti hakeutuvat nopeasti naimisiin.
M..limi kultuureissa tai muuten lähi-idän yhteisöissä ei edes ole konseptia seurustelu.
Oletko se mies josta ap kysyy ja haluat tasoitella....?
Se mies halveksii sua salaa. Ihan kaksinaamaisra porukkaa ovat. Täysiä psykopaatteja joille on ihan okoo valehdella pâin naamaa meille likaisille suomalaisille. Sä tuut kelpaamaan sille pussien tyhjennykseen kyllä, mutta älä kuitenkaan oleta mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa eri paketissa.
Ilkeästi sanoin mutta eivät ole sen kummempia. Oli kristitty afrikkalainen mies ja aasialainen mies.
Mä pitäydyn suomalaisessa miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Varoitus kirjoitti:
Mihin muslimit suhtautuu vakavamielisesti. Minä suomalaisena valitsin miehen juuri sen takia että on muslimi ja harjoittava eikä mikään baareissa ramppaava paperimuslimi.
Totta, harjoittava muslimi ei deittaile eikä mene sänkyyn ennen avioliittoa. Tosin moni harjoittaa ja taas sitten lopettaa välillä, se menee monilla jaksoina.
Samaa paskaa eri paketissa.